درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  شليک مرگبار بر فراز اکراين !

https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pjI9fN40GITA3-AuudHKvQaA0XOjm5_bONbS_pepu_H1P6p-SQDtVGtFYJWn1Jj5agfxOQJbFoeYozd8aIUR7JgyCqBQqQEt9_45Rdv-1lhI/8191-copy-5.jpg?psid=1

https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pjI9fN40GITA3-AuudHKvQaA0XOjm5_bONbS_pepu_H1P6p-SQDtVGtFYJWn1Jj5agfxOQJbFoeYozd8aIUR7JgyCqBQqQEt9_45Rdv-1lhI/8191-copy-5.jpg?psid=1https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pb8xTAM9cYl0VhVk5XdRUTKxXBTQy0zZvJ6Re4L7VMCcQxQuz2wJPdpYmrwBlQrLi_vFvpmGpEH6Xqpi-lImUBOPiUgya93cxLFuuCaB7id4/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE-%D9%85%D8%A7-copy-3.jpg?psid=1

کليد واژه ها : شليک به هواپيماي مالزيايي + مخالفان شرق اوکراين + موشک اس - ۳۰۰ + موشک بوک + پرواز ۶۵۵ + شليک به هواپيماي سي -۱۳۰ + نقشه راه آمريکايي ها + استودن + حمله به غزه 

 به نام ايزد پاک سرشت و با درود به خاک کهن ايران زمين و پرچم مقدس اش و عرض ادب و احترام به هموطنان گرامي به خصوص ياران و خوانندگان همدل و صميمي و دلاور مردان نيروهاي مسلح و ارتشيان قهرمان مطلب اين پست را تقديم حضورتون مي کنم . اميدوارم مورد قبول قرار گيرد .  

 بهانه اي براي آغاز ...

متآسفانه بار ديگر خبر سانحه اي مرگبار دل همه جهانيان رو به درد اورد . اگر چه تا قبل از اعلام رسمي متخصصان گروه تحقيق و بررسي سخن گفتن در باره دلايل سقوط صرفآ اظهار نظر شخصي به حساب آمده و پايه علمي ندارد . اما از آن جا که سوانح متعددي بر اثر شليک مستقيم به هواپيماها رخ داده که متآسفانه { دو فروند آن هواپيماهاي ايران بوده اند } براي روشن شدن ذهن دوستان نکاتي رو با زبان ساده در باره مسير هاي بين المللي و شيوه هماهنگي پرواز هواپيما ها بر فراز خاک کشور ها اشاره مي کنم . اما پيش از آن اجازه مي خواهم نقبي به شليک هواپيماهاي ايراني بزنم :

https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pgmbcLkn0Rs2tVN9mMyTd4ghJ4vueTVo8fUZQzG4CWqim3Abo2kRMdgO_se0ADZrqlbMpIfG4RqGXLIW2KKB72tCybVIxP_H4hmZvkT4BNdM/Picture-034-copy-2.jpg?psid=1

شليک بر فراز ارمنستان 

شليک به هواپيماي سي - ۱۳۰

 ۱۷ مارس سال ۱۹۹۴ يک فروند هواپيماي سي - ۱۳۰ ايران که از مسکو عازم تهران بود . بر فراز ارمنستان مورد اصابت موشک هاي زمين به هوا قرار گرفته و سقوط کرد . در اين سانحه مرگبار بهترين و زبده ترين پرسنل پروازي نيروي هوايي به شهادت رسيدند .   روحشان شاد .

https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pl1FqzPy4I8IWBrwX2PMSTO8byv8DGvpIc1QxUTGhdFSnCOk0ZFhiM2Mf2UzdtPhdPezVFUCYEqtNl-Jf1aLsfvXQmE5F6Wlz76h5Pkw1Vxs/Flight-655-1.jpg?psid=1

روايت دردناک شليک به ايرباس ايراني

شليک به هواپيماي ايرباس پرواز ۶۵۵

سوم ژوئيه ۱۹۸۸ مصادف با دوازدهم تير ماه ۱۳۶۷ يک فروند هواپيماي ايرباس مسافربري ايران اير که با ۲۹۰ مسافر از فرودگاه بندرعباس عازم دبي بود با شليک موشک هدايت شونده از ناو " يو اس اس وينسنس " متعلق به نيروي دريايي ايالت متحده آمريکا بر فراز آب هاي خليج فارس سرنگون شد و تمامي ۲۹۰ سرنشين آن که شامل ۴۶ مسافر غير ايراني و ۶۶ کودک بودند ، حان باختند ! طبق بررسي هاي بين المللي اين هفتمين جنايت مرگبار هوايي تاريخ بوده است . اين هواپيما در حالي مورد هدف ناجوانمردانه قرار گرفت که در کاليدور بين المللي پرواز مي کرد .

https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pqbrwFftvYrSJcVKJ265H7fTYc8e5FZWhtwxmQ7jo55UI3jqIrzKW_wjRLzAj4UL3eRbH5zTVk91C5P1ssLyRljm0gTMCAVdHrUxK3paBrLs/10563188_101.jpg?psid=1

شليک به هواپيماي بوئينگ ۷۷۷ مالزيايي بر فراز اکراين !

خبر ابتدايي :

به گزارش خبرگزاري اينتر فاکس يک فروند بوئينگ ( ۷۷۷ - ب ) هواپيمايي مالزي در تاريخ هفدهم جولاي ۲۰۱۴ مصادف ( ۲۶ تير ماه ۱۳۹۳ ) حامل ۲۸۰ مسافر و ۱۵ خدمه در مسير بازگشت از آمستردام به کوالالامپور در نزديکي مرز روسيه سقوط کرد ! به گفته " آنتوان هراشچنکو " مشاور معاون وزارت کشور اکراين هواپيماي ياد شده مورد اصابت يک موشک زمين به هوا قرار گرفته است !

بعد از سانحه ..  

بعد از اين حادثه فجيع غير انساني مخالفان دولت اکراين مدعي شدند هواپيماي ياد شده توسط يک فروند هواپيماي جنگي اکراين مورد هدف قرار گرفت .. ! بنا به گفته منابع خبري دولت جمهوري خود خوانده لوگانسک در بيانيه اي اعلام کرد : شاهداني که پرواز اين هواپيما رو مشاهده مي کردند ، ديدند که اين هواپيما مورد حمله يک فروند هواپيماي جنگي نيروهاي اوکرايني قرار گرفت " در اين بيانيه امده است : " پس از ان اين هواپيماي مسافربري در هوا دو تکه شده و در خاک جمهوري مردمي دونتسک سقوط کرد " !! اما مخالفان در شرق اوکراين مي گويند " جعبه سياه " هواپيماي مسافربري ساقط شده را پيدا کرده اند . در عين حال رئيس دستگاه امنيت دولتي اوکراين روز پنج شنبه دو افسر اطلاعاتي ارتش روسيه را به دست داشتن در سرنگون شدن هواپيماي مسافربري مالزي متهم کرد و گفت آن ها بايد به علت ارتکاب چنين جنايتي مجازات شوند . همچنين دستگاه اطلاعاتي اوکراين اعلام کرد گفت و گويي تلفني رو شنود کرده است که در آن رهبران مخالفان در شرق اوکراين مي گويند يک هواپيماي غير نظامي را سرنگون کرده اند ! در اين مکالمه تلفني که روي شبکه اينترنت هم قرار داده شده است ، دو نفر از فرماندهاني که در اين حادثه دست دارند به زبان روسي مي گويند جدايي طلبان هواپيمايي را سرنگون کرده اند که غير نظاميان سوار ان بودنده اند !   در حال حاضر آمريکايي ها بنا به پيشنهاد امريکايي ها بايد اتش بس بين طرفين مخاصمه برقرار شود تا گروه تحقيق و بررسي مشخص کنند شليک موشک از سوي کدام يک از طرفين بوده است !  

پرواز هاي بين المللي چگون هماهنگ مي شوند ؟

قبل از بيان ديدگاه ام در باره سانحه ياد شده ، اجازه مي خواهم در باره چگونگي پرواز هاي بين المللي بر فراز کشور ها توضيحاتي به عرض برسونم . { البته پيشاپيش اعلام مي کنم اطلاعات بنده مربوط به هواپيماهاي نظامي آن هم بيش از دو دهه قبل است . } فرض کنيد هواپيمايي قصد دارد از نقطه " آ " به نقطه " بي " پرواز کند . به طور حتم ان هواپيما مجبور است سر راه خود از فراز کشور هاي متعددي عبور کند . طبيعي است هيچ کشوري بدون هماهنگي قبلي اجازه عبور و پرواز از روي آسمان خاک خود را  نمي دهد  . در زمان ما روال چنين بود که از طريق وزارت امور خارجه اجازه پرواز ( با اعلام مشخصات هواپيما ) از تمام کشور هاي مسير گرفته مي شد که اصطلاحآ به ان ( کليرنس ) مي گفتند . سپس از طريق مرکز کنترل سازمان هواپيمايي ساعت ورود به مرز ( اي تي آ ) براي هر کشور اعلام مي شد . به طور مثال اگر پروازي از تهران قصد عبور از خاک ترکيه را داشت ، ساعت دقيق ورود هواپيما به مرز آن ها را به " انکارا سنتر " اطلاع داده مي شد . و بدين ترتيب مراکز کنترل ترافيک هر کشوري طبق هماهنگي از ساعت دقيق عبور از مرز خود مطلع مي شدند . ضمنآ تا جايي که يادم است مجوز هاي وزرات امور خارجه تا ۴۸ ساعت اعتبار داشتند . 

نقشه مسير پروازي از روي { جيپسون } که در کشور آلمان چاپ و منتشر مي شد تعين شده و خلبانان با توجه به وضعيت هواي حاضر و پيش بيني هوای ساعات آينده ارتفاع مطلوب رو مشخص کرده و از طريق ديسپچ به مراکز مربوطه اطلاع داده مي شد . هواپيما ها داراي کد مخصوص شناسايي بودند که اصطلاحآ آن را ( آي اف اف اس آي اف ) مي گفتند و آن فرکانس ها نشاندهنده مشخصات هواپيماي مورد نظر بود . که از آن طريق شناسايي مي شد .  هر يک از کشور ها بنا به تعاريف استراتژيک خود داراي مناطق حساس ( ممنوعه ) اي هستند که به هيچ هواپيمايي اجازه نزديک شدن به ان جا را نمي دهند  . که بر روي تمام نقشه هاي پروازي اين مناطق با علايم مخصوصي مشخص شده اند و اصطلاحآ آن ها  را { منطقه خطر } مي نامند . طبق اخطار هاي درج شده بر روي نقشه ها ، حضور هر هواپيمايي به جريم و محدوده مناطق ممنوعه " بدون اخطار قبلي " مورد حمله موشکي قرار مي گيرد .  به عنوان مثال در همين تهران خودمون مناطقي چون پالايشگاه ها ، مجلس ، ابنيه هاي تاريخي و ساير نقاط حساس ديگري بر روي تمام نقشه هاي پروازي درج شده است . و تمام خلبانان ( چه ايراني و چه خارجي ) هرگز به آن نزديک نمي شوند . ضمن اين که سايت هاي موشکي مناطق " ممنوعه " به طور خودکار شليک مي کنند . و جايي براي چانه زني و اخطار پيش بيني نشده است .. !

و اما برخي از مکان هايي که از حساسيت کم تري نسبت به مناطق " ممنوعه " برخوردارند ، با علايم مخصوص ديگري مشخص شده اند . که در صورت نزديک شدن با اطلاع قبلي به سوي هواپيماهاي متجاوز شليک مي شود ! معمولآ اگر خلباني بنا به دلايلي مسيرش رو گم کند و وارد اين گونه حريم ها شود ، کشور ها سعي مي کنند با به پرواز در اوردن جنگنده هاي خود هواپيماي متخلف را وادار به فرود اجباري ( براي بازجويي از خلبان و ايضآء نظارت بر محموله درون هواپيما ) نمايند . البته گاهي هم ممکنه در هوا او را وادار به اصلاح مسير قانوني و تعريف شده اش نمايند . به غير از اين اين دو مناطق ، پرواز با هماهنگي قبلي در تمام کاليدور هاي تعريف شده بر روي نقشه آزاد است . و همان طور که اشاره کردم هواپيما ها با ارسال فرکانس هاي تعريف شده بر روي اسکوپ هاي رادار کشور ها قابل شناسايي و رد يابي اند . و اما ممکنه در کشوري مناطق امن پروازي آن ها به دليل بوجود اومدن شرايط اضطراري ( مثل جنگ و اغتشاشات داخلي ) براي مدتي نا امن شود . مثل سوريه ، عراق يا همين منطقه ياد شده اوکراين و .. که در ان صورت رسمآ به تمام ايستگاه هاي کنترل ترافيک و راداري اعلام مي شود .

 اما با بررسي هايي که انجام دادم متوجه شدم که کلآ وضعيت با زمان ما تغير کرده است . و ديگر مثل سابق نياز نيست که { سنتر } هر کشور با پرواز هاي عبوري در ارتباط باشد . به عنوان مثال پرواز هاي قاره اروپا زير نظر " کميسيون هوانوردي اتحاديه اروپا " که آن را " يورو کنترل " مي نامند ، مسووليت پشتيباني و ارتباط  همه هواپيماها رو در اين قاره به عهده دارد . که هواپيماي ساقط شده مالزيايي را هم شامل مي شد . که اصطلاحآ آن را مقررات (  ج آ آ ) مي نامند . به هر حال منظور از اشاره به موارد بالا تاکيد بر اين نکته است که هواپيماي بوئينگ " ۷۷۷ - بي " شرکت مالزيايي در مسير کاملآ امن و تائيد شده بين الملي در حال ادامه پرواز بوده است . و هيچ گونه انحراف مسيري از سوي کاپيتان " ون آرمن بين ون حسين " ۵۰ ساله گزارش نشده بود . اما همان گونه که شاهد هستيد طرفين مناقشه در اوکراين يک ديگر رو به ساقط شدن هواپيماي ياد شده متهم مي کنند . علاوه بر آن تحليل هاي متفاوتي از سانحه مرگبار در رسانه ها منتشر مي شود . براستي واقعيت چيست ؟ من با اجازتون سعي مي کنم با بررسي دلايل منتشر شده ، قضاوت نهايي رو به خودتون محول کنم :

شليک موشک از واقعيت تا تهمت !

از لحظه سقوط هواپيماي مسافربري و کشته شدن ۲۹۵ انسان بي گناه چنين القاء شده است که هواپيماي فوق با موشک سرنگون شده است ! و مافياي رسانه اي غرب و اوکراين با دامن زدن بر اين ادعا سعي مي کنند افکار عمومي رو از واقعيت دور نمايند ! آقايون اين نکته رو ناديده گرفته اند که هواپيما در ارتفاع ده هزار متري " سي و سه هزار پايي " پرواز مي کرده است . و دسترسي هر موشکي به هواپيما  در آن ارتفاع تقريبآ غير ممکن است ! زيرا طبق بررسي هاي من تنها دو نوع سيستم موشکي قادر به  شليک در اين ارتفاع است ! که عبارت اند از موشک هاي پيشرفته " اس - ۳۰۰ " و يا موشک هاي قدرتمند " بوک " که غير از ايالت متحده آمريکا در اختيار ارتش روسيه است . به عبارتي شبه نظاميان و مردم منطقه شرق اوکراين از محالات است که چنين فن اوري موشکي در اختيار داشته باشند !! يادمون باشد که براي شليک موشک هاي اين چنيني ( و موشک زمين به هوا ) نياز به سامانه هاي ويژه اي  دارند . ضمن اين که اجازه شليک هم دستور العمل هاي خاص خودش رو دارد . و بايد از فرماندهان عاليرتبه مجوز شليک اخذ شود . { البته دوستان و همکاران بزرگوارم در پدافند مي توانند توضيحات کامل تري رو در بخش نظرات وبلاگ ام يا صفحه فيس بوکي بنده منتشر فرمايندبنابر اين اگر موشکي هم شليک شده باشد حتم دارم تعمدي بوده است !  

https://tx1l6a.dm2302.livefilestore.com/y2pZRZAb5KXvav6ooB0-mrxFN0PKfdyXgKl6i_arH9FzGDH-pps_VTL5GsCn7Rz6rpTvAtGRHNZBcGeK_Wm-bu7eQEwQxldWqiyCXqsJ8t-7cQ/Buk-M1-2_9A310M1-2.jpg?psid=1

فرضيه تهاجم بوسيله هواپيماي جنگي

همان طور که در بالا اشاره کردم ، عده اي از مخالفان دولت اوکراين از همان ابتدا مدعي بودند که شاهد حمله جنگنده اوکرايني به هواپيماي مسافر بري مالزيايي بوده اند ! اين فرضيه در ابتدا به حساب تسويه حساب هاي سياسي بين طرفين مناقشه ارزيابي مي شد و کم تر کسي شايد به آن اهميتي مي داد ! اما اخيرآ برخي منابع آگاه نکات تازه اي رو منتشر کرده اند که حکايت از ان دارد .. در اولين لحظات سقوط هواپيما ، رئيس جمهور اوکراين شتابزده اعلام کرد " هواپيماهاي نظامي ما در آسمان نبودند ! "  يعني اعتراف به اين واقعيت که هواپيماي مسافربري مالزيايي در کاليدور امن پروازي با شليک موشک از سوي هواپيماي نظامي سقوط کرده است ! و همه داستان هايي که در باره شليک موشک از زمين خبرگزاري ها پخش مي کنند ساختگي است ! گفته مي شود اين اظهار نظر رئيس جمهور اوکراين بلافاصله و به عنوان اولين اظهار نظر رسمي در اخبار ساعت شش و نيم بنگاه سخن پراکني " بي بي سي " پخش شد و بار ديگر ساعت نه و نيم تکرار شد ! اما از ان پس اين دو خبر بايگاني شدند و خبر شليک موشک از زمين آن هم از سوي استقلال طلبان شرق اوکراين مرتب رسانه اي شد !

واقعيت چيست .. !؟

من به اين کشتار ها از زاويه ديگري نگاه مي کنم . شايد به نظر بعضي ها غلط جلوه کند اما به عنوان ديدگاه شخصي بيان مي کنم .. اون هايي که اتفاقات جهان رو در رسانه هاي بين المللي رصد مي کنند " خصوصآ از نوع غير وابسته و بي طرف " به اين نتيجه مي رسند همه اين کشتار ها در بخش هايي از جهان ، در حقيقت اجرايي شدن سياست کلان امپرياليزم غرب به کمک صهيونيست جهاني است . نقشه راهي که در زمان بوش پدر براي نخستين بار مطرح شده و توسط دولت هاي بعدي پي گيري و با ظرافت اجرا شد ! توجه شما رو به حمله به عراق ، اغتشاشات سوريه ، بوجود آمدن پديده تروريستي بنام " داعش " ، مناقشه در اکراين و حمله به غزه و ساير اتفاقات ريز و درشت ديگر از اين دست جلب مي کنم . موضوعي که با افشاء گري " استودن " و تآکيد اخير او بر صحت موضوع فوق صحت گفته هايم رو ثابت مي کند . ضمن اين که با مرور جنگ و خونريزي هاي گسترده دهه هاي اخير در جهان و حضور و دخالت آشکار و پنهان آمريکا در همه آن ها بيانگر اين واقعيت است که .. اغلب همه خونريزي ها و کشتار  انسان هاي بي گناه ازآفريقا گرفته تا امريکاي جنوبي و آسيا بر اساس دو اصل مهم در سياست آمريکايي ها خلاصه مي شود . اول - فروش اسلحه و تجهيزات نظامي . دوم - کنترل نفوس جمعيت رو به افزايش در  جهان ! ( چون معتقدند منابع طبيعي دنيا محدود است . و فلسفه جنگ ها بر اين اساس است ) . از اين رو چنين نتيجه مي گيرم اگر درصدي از ديدگاه ام به واقعيت نزديک باشد ، کشتار مسافران پرواز ۶۵۵ ايرباس ايراني ، شليک به بوئينگ ۷۷۷ مالزيايي ، حمله و کشتار زنان و کودکان در غزه در اجراي سياست هاي کلان امپرياليزم جهاني و صهونيست ها جايي از اعراب ندارد !

بيان اين نکته ضروري است که اجراي سياست هاي هدفمند دولتمردان آمريکايي هيچ ربطي به مردمان شريف و با شخصيت آمريکايي ندارد . اما اشاره به کشتار غزه شد ، من ضمن محکوم کردن هر گونه جنايت و کشتار در اقصي نقاط جهان ( به ويژه زنان و کودکان بي دفاع ) در قضيه غزه ، حماس را هم گناهکار مي دانم . اگر چه اعتقاد دارم دفاع از وطن و سرزمين وظيفه هر انساني است ، اما عقل سليم حکم مي کند حفاظت از زنان و کودکان از وظايف اصلي دفاع کنندگان گروه حماس است ! ديدن جنازه کودکان و شهروندان بي گناه در نوار غزه دل هر انساني رو به درد مي آورد . من معتقدم براي حفظ جان مردم غزه هميشه شليک موشک در مقابل موشک روش عقلاني نيست . با مذاکره و به اصطلاح ريش سفيدي گاهي هم مي شود به خواسته هاي به حق خودشون برسند . البته اين نظر شخصي ام است و ممکنه از پايه غلط باشد ( چون بنده نه سياسي ام نه در باره وضعيت اين بخش از جهان آگاهي دارم ) ! بگذريم .. قبل از پايان سخنانم دو نکته در بحث سرنگونگي هواپيماي مالزيايي هم شنيدني است ! عده به طنز يا جدي معتقدند که ان ها فکر مي کردند هواپيماي " ولادمير پوتين " است و قصد سرنگوني اش رو داشتند ! برخي هم چنين عنوان مي کنند : يک عمر امريکايي ها هواپيماهاي ساخت روسيه رو سرنگون مي کردند ، اين بار روس ها با ساقط کردن بوئينگ ۷۷۷ آمريکايي به نوعي قصد تلافي  داشته اند  ! تا نظر شما دوستان چه باشد ..

کلام آخر اين که ..

همان طور که در بالا اشاره کردم توضيحات من در باره مسير هاي پروازي و نحوه هماهنگي و پشتيباني قديمي است . ( ضمن اين که به خاطر گذشت زمان ممکنه اشتباهاتي را هم مرتکب شده باشم ) از اين رو از اساتيد و کاپيتان هاي محترم هواپيماهاي غير نظامي خواهش مي کنم در صورت لزوم توضيحات لازم رو ارايه فرمايند . تلاش بنده بر اين اساس بود که اعلام کنم .. هواپيماي ساقط شده در مسير امن بين المللي پرواز مي کرد . چه با موشک زمين به هوا يا شليک موشک جنگنده هاي نظامي هيچ توجيه قابل دفاعي نداشته و محکوم است .  به هر جهت بايد منتظر اعلام نتايج رسمي ماند .

 

  

https://teskga.blu.livefilestore.com/y1pig6_0ch_XJdQKSRh9gSB3ZynyKI5lLPMHtfWNcNuiMoH9GyFQrfWFZxJv_bVOrUSsXU7cWZGqjvbr9pQxej2BNkaIspBWhud/autumn-8.jpg?psid=1 

 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی .

 ای میل : Behrouz.journalist@gmail.com

 https://www.facebook.com/behrouz.modarresi  : فيس بوک 

این پست در ساعت ۱۹:۳۰ دقيقه بتاریخ بيست و نهم  تيرماه  ۱۳۹۳ پایان یافت .

پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

پست بعدي ..

https://tb3kcw.dm2302.livefilestore.com/y2plzKlRuE6JzdHK4tuaXHsTwq9xKrbBL09G90ET6QvLmBZ5zRTCBMJLPo5KWAfv1JxMVMPtY8MfTXJA5sT9VfhNocPwF4JN9wK5MUd3Nld5Fo/1-en-48c17172.jpg3.jpg?psid=1https://tb3kcw.dm2302.livefilestore.com/y2pTnWz11nwUOYIcdaJKQK5g2Nk7-VVKw70GA6W7q8IdGVl8zd-YGyQ3B_m1pyGQsPX6TUOikDQAkm59Nv6gNw6bpOb9LXLa_wayCwoFHAd8VQ/1-en-48c1717.jpg?psid=1

سایت پندار پی سی

 https://vwqpoq.dm2302.livefilestore.com/y2pThTRMC0Tts1vAtjZ3P0ih4Typmw-p1AancWOeqyOP-6Vg_6cqvR0Iz5Z95qvQi4aJ58P8HBH53ZNG3ynr_Fbb-jnGlP7wZZkxE2FFl0YftY/HKJ.gif?psid=1

- تعداد بازديد
  • 8415
  • مرتبه

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35