درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  مرز تبليغات تلويزيوني کجاست !؟

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1phLbxMzPVQYB9LGePgX92VEtpTGx5569T75pZk5GzpydSvCj8-nhw3Vu4DX5wLGypr3X-pIkpQak/Tv---1.jpg?psid=1

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1phLbxMzPVQYB9LGePgX92VEtpTGx5569T75pZk5GzpydSvCj8-nhw3Vu4DX5wLGypr3X-pIkpQak/Tv---1.jpg?psid=1 

کليد واژه ها : تبليغات تلويزيوني + رسانه ملي + عزت الله ضرغامي + کرم حلزون + ماهواره هاي فارسي زبان + پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکی + سایت تبیان + خبرگزاری تسنیم + سایت صراط

به نام ايزد پاک سرشت و با درود به خاک کهن ايران زمين و پرچم مقدس اش و عرض ادب و احترام به هموطنان گرامي به خصوص ياران و خوانندگان همدل و صميمي و دلاور مردان نيروهاي مسلح و ارتشيان قهرمان مطلب اين پست را تقديم حضورتون مي کنم . اميدوارم مورد قبول قرار گيرد .

 بهانه اي براي مقدمه ..

اغلب مخاطبان رسانه ملي شاهدند مدتي است تبليغات طولاني و خسته کننده يک کرم آرايشي که اتفاقآ حرف و حديث فراواني هم در غير استاندارد بودن و تآثيرات منفي آن به گوش مي رسد ، به شکل آزار دهنده اي مرتب از شبکه هاي مختلف صدا و سيما پخش مي شود ! ضمن آن که با تکرار هاي  وقت و بي وقت و غير کارشناسانه سبب به هم خوردن تمرکز بينندگان با برنامه هاي تلويزيوني مي شود !  فراموش نکنيم مدت ها پيش وقتي براي نخستين بار همين محصول کذايي از ماهواره هاي ايراني { ايضآ اپوزيسيون } اون ور آب تبليغ مي شد ، خيلي از کارشناسان و مسوولان بهداشتي و حتي مطبوعات  داخل ايران رسمآ و بار ها بر بي اثر بودن آن تاکيد داشتند ! اما حالا همون کالا با ريتم و شيوه تبليغي مشابه تنها با محجبه کردن بانوان به روي انتن مي رود ! پيدا کنيد پرتقال فروش رو !!  در اين پست قصد دارم ضمن طرح ضرورت نظارت بر سلامت و استاندارد محصولات تبليغاتي ، به حد و حدود آگهي هاي تجارتي در تلويزيون و دامنه تحمل مخاطبان و در ادامه نظري هم بر نقد ساير رسانه ها از زوايه مصرف گرايي و الگو برداري غلط از غرب داشته باشيم .

الف - کيفيت کرم تبليغاتي

با اجازتون ابتدا نظري به سطح کيفي و تبعات آن از نگاه متخصصان و مصرف کنندگان مي اندازم . از اين رو  توجه شما رو به يکي از اظهار نظر هاي رسمي پزشکان متخصص که اندر فوايد کرم فوق در زماني که از ماهواره هاي فارسي زبان خارج از کشور پخش مي شد حلب مي کنم . بار ديگر تاکيد مي کنم اين اظهار نظر ها مربوط به زماني است که همين برند در خارج توليد و تبليغ مي شد !

نظر رسمي يک پزشک متخصص

براي تائيد عرايض ام ابتدا توجه شما رو به نظريه دکتر طباطبايي ، متخصص پوست و مو ، و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در تارنماي " پايگاه جامع اطلاع رساني پزشکي " جلب مي کنم . در بخشي از اين سايت چنين آمده است :

"  کرم حلزون ، عصاره آلوورا : فقط با يک تلفن ، در منزل شما تحويل داده مي‌شوند . " خيلي‌ها در آرزوي پوستي شفاف‌تر ، پول‌هاي هنگفتي براي اين‌گونه تبليغات مي‌پردازند که نتيجه‌اي نيز در پي ندارند . برخي‌ها هم نسخه‌اي پوستي را از پزشک مي‌گيرند ولي به جاي بهتر شدن پوست‌شان ، عوارض شديدتري را تجربه مي‌کنند . فقط داشتن يک نسخه پوست و يا پماد و يا کرم پوستي مهم نيست، شما بايد روش صحيح استفاده از آن را بدانيد . دکتر طباطبايي ، متخصص پوست و مو ، و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، اصول استفاده درست از نسخه‌ها، پمادها و کرم‌هاي پوستي را به شما آموزش مي‌دهد .

 سلامت : آقاي دکتر، آيا کرم حلزون که اينجا و آنجا تبليغ مي‌شود واقعاً براي پوست معجزه مي‌کنند؟

 متأسفانه شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان خارج از کشور از طريق تبليغات مکرر و مداوم موجب فريب مردم مي‌شوند. اين محصولات غيرمعتبر و فاقد تاييديه از مراجع ذي‌صلاح بهداشتي کشور سازنده هستند و در ايران با تبليغات فراوان، خارج از سيستم توزيع دارو و محصولات بهداشتي و فقط از طريق يک شماره موبايل به فروش مي‌رسند. متأسفانه کساني‌که اين کرم‌ها را مي‌خرند، پس از مصرف نه تنها نتيجه‌اي نمي‌گيرند بلکه براي رفع عوارض نامناسب آنها روي پوست‌شان، راهي مطب پزشک متخصص پوست مي‌شوند. چون فرد فروشنده در ايران ناشناس است، به سرعت شماره موبايل خود را تغيير مي‌دهد که قابل تعقيب قضايي نيست. من خودم به عنوان متخصص پوست تاکنون در مجلات معتبر اين رشته، نامي از اين کرم حلزون نديده‌ام و اين از همان محصولات غيرمعتبر است.

اما يک تعريف رسمي .. !  

از اون جايي که عادت ندارم يه طرفه به قاضي بروم ، يکي از نظرات مثبتي که در باره اين کرم منتشر شده است رو درج مي کنم . همان گونه که مي بينيد سايت " تبيان  "  در باره فوايد آن اشاراتي داشته است . نکته جالب اين سايت انعکاس نظرات متفاوت مصرف کنندگان در باره اين کرم است که بدون جانبداري همه ان ها رو منتشر کرده است . به بخشي از نوشته هاي آن توجه کنيد :  

شاید سال های قبل که در مورد کرم حلزون چیزهایی می شنیدید، تعجب می کردید و حتی آن را مسخره می‌نمودید. ولی در حال حاضر با انجام تحقیقات فراوان روی فواید این کرم برای پوست، می توانید با خیال راحت تر و مطمئن تری از آن استفاده کنید، خصوصا اگر بدانید بقراط، پدر علم پزشکی نیز در گذشته مصرف آن را توصیه کرده است .

 { توصيه مي کنم به نظرات مثبت و منفي مخاطبان سايت فوق حتمآ توجه فرماييد } و اما اين پرسش   براي من و خيلي هاي ديگر ممکن است پيش بيايد اين است که : چه فرايند خارق العاده اي در محتواي اين کرم بوجود آمده است که به محض سر در اوردن از ايران نه تنها ديگه مضر و بي ارزش نيست ، بلکه در خواص و فوايد ان تائيد مي شود !!؟؟

جايگاه تبليغات و مخاطبان در رسانه ملي

تبليغات تکراري و خسته کننده .. !  

صرف نظر از کيفت خوب يا بد کرم " حلزون " يا اين که ايا داراي استاندارد هاي لازم است يا خير ؟ قصد دارم از زاويه اي ديگري به اين قضيه بپردازم . باور کنيد من واقعا نمي دونم روي چه حساب و کتابي رسانه ملي اقدام به پخش طولاني و پشت و سر هم تبليغ اين کرم مي کند !؟ آيا در ان سازمان عريض و طويل يک کارشناس تبليغات دلسوز پيدا نمي شود که به آقايون ياد اوري کند که اين رسم و روش پخش تبليغات نيست !؟ و روي اعصاب مردم بد جوري تاثير منفي بر جاي مي گذارد !؟ در کجاي دنيا دم به دقيقه با قطع برنامه هاي تلويزيوني ، يک تبليغ تکراري و بي محتوايي رو پخش مي کنند !!؟ اصلا بلانسبت گور باباي ساير نقاط دنيا ، فکر نمي کنند پخش يک آيتم طولاني هر چند هم زيبا و جذاب باشد با تکرار هاي پشت سر هم جذابيت و تآثيرش رو از دست مي دهد !؟ آيا اين است مفهوم مبارزه با برنامه هاي مخرب ماهواره هاي فارسي زبان !!؟؟ اخه هر چيزي رسم و رسوم خودش رو دارد . اين که نمي شود هر زمان صاحب يک کالايي سر کيسه رو بدون حساب و کتاب براي تبليغات در اختيار شما قرار دهد ، بدون کارشناسي هاي لازم مرتب آن را پخش نماييد . پس جايگاه و حريم مخاطبان و بيندگان چه مي شود ! يادمه سال ها پيش که تازه تکنولوژي رنگ آميزي اتوبوس هاي شرکت واحد راه اندازي شده بود ، اون ها هم مثل رسانه ملي از هول حليم افتاده بودند توي ديگ ! و بدون هيچ گونه مطالعه اي حتي از    شيشه هاي اتوبوس ها هم نگذشته بودند ! و با تجاوز نقاشي تبليغاتي به حريم ديد مسافران ، عملآ حق و حقوق اون ها رو نقض کرده بودند ! 

اتفاقا  اون سال ها من در مطبوعات فعاليت مي کردم . بر حسب وظيفه سعي کردم با روابط عمومي شرکت واحد تماس گرفته و مسئله رو گوشزد نمايم . طبق معمول ابتدا منکر قضيه شده و با ترفند کي بود کي بود من نبودم سعي داشتند به نوعي از زير اين تخلف آشکار فرار کنند ! خب من مجيور شدم قضيه رو رسانه اي اش کنم .. با چند نفر از خبرنگاران جواني که قبلا با من همکاري مي کردند ماجرا رو تعريف کرده و اون ها هم حسابي سنگ تمام گذاشتند .. به طوري که به عقب نشيني شرکت فوق انجاميد . اما کي مديران صدا و سيما به خود خواهند اومد ، خدا مي داند ! خدا شاهده چند شب پيش که فيلمي  در باره گلادياتور ها از شبکه مستند پخش مي شد ، با پخش دقيقه به دقيقه تبليغ " کرم حلزون " اصلا  رشته داستان از دستم در رفت ! مي دونم خيلي هاي ديگر هم مثل من به محض آغاز تبليغ کذايي ، سريع کانال تلويزيون رو عوض مي کنند .. و من هم چنين کردم و بعدش يادم رفت برگردم ! جالبه بدونيد در همه شبکه خصوصآ مستند ، تماشا و شما ديگه شورش رو در اورده اند !! واقعآ حال ادم به هم مي خورد ! من نمي خواهم وارد مبحث بعضي صاحبان کالا بشم که با رانت خواري و بدون هيچ تخصص لازم به مال و منالي دست يافته اند ( منظورم صاحب کرم حلزون نيست ) و بدون هيچ مطالعه و کارشناسي هاي لازم فله اي سفارش تبليغ محصول خودشون رو مي دهند ! اما صدا و سيما چرا زير بار اين گونه تبليغات طولاني مي رود !!؟ به قول مشهدي ها .. کاه از خودت نيست ، کاه دون که مال خودته !! و اين کنايه اي جالب به رسانه ملي است که بي هيچ حساب و کتابي با اعصاب بينندگانش بازي مي کند !   

  تبليغ محصول آرايشي از ديدگاه ساير رسانه  

ظاهرآ رسانه ها بيشتر از آن چه که فکرش رو مي کردم به تبعات غير معقول تبليغات " کرم حلزون " پرداخته اند ! اکثر اون ها با اشاره به اقتصاد مقاومتي ، تبليغ انبوه و خارج از تحمل مردم رو به چالش کشيده اند ! کافي است در موتور هاي جستجو گر خود واژه " از اقتصاد مقاومتي تا کرم حلزون " را درج کرده و ليست طولاني مقالات و رسانه هايي که به اين موضوع انتقاد کرده اند رو ببينيد !

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1plF5bK6BX3tY7i_tb4SGyEx_D0aL-YlqNbkNOJVNIX0BjdKzRIv6W9sdpNsSG4HBwGF0jpDY10S8/Tv----4.jpg?psid=1https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1pIG8yg9v4FG1oj773pma8MWdudZZbwkOfnb7IRpErlZDNMLlBBgMQQoyJXir2Dk5MaFcgdhs8Xo0/Tv---7jpg.jpg?psid=1

براي نمونه  نماي تعدادي از اين سايت ها رو به تصوير کشيده ام . شما با کليک راست بر روي تصاوير مربوطه مي توانيد از مطلب انتقادي اون ها در باره موضوع مورد بحث اطلاع يابيد .  

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1plwtkPawngtSZlbe7Ydi3WBLbCe9hIGC5oM0423av9YAGVJI-kF6Jt1AY2W9t5bVDVGqaXDvA86E/Tv----8.jpg?psid=1

و اما خبر گزاري رسمي "تسنيم " پا را فراتر گذاشته و رسمآ به نقل از کارشناسان سلامت نوشته است  { هنوز در جهان هيچ کرمي به صورت علمي توليد نشده که بتواند تمام مشکلات پوستي را از بين ببرد !! } اين رسانه در بخش ديگري از گزارش خود از زبان " حسين صيرفي " يکي از کارشناسان چنين نوشته است { به هيچ عنوان مردم معضلات و مشکلات پوستي خود را بر مبناي تبليغات صدا و سيما حل نکنند . مثلآ مردم به کرم هايي که باعث افزايش مو و از بين رفتن چروک پوست مي شود را توجه نکنند چرا که بسياري از توليد کنندگان اين مواد بيشتر به دنبال سوداوري و اقتصاد هستند و افرادي که توليد کننده اين ترکيبات هستند با مراکز تحقيقاتي هماهنگ نکرده باشند } صيرفي در باره " کرم حلزون " تآکيد کرده است که { به عنوان مثال اثر کرم حلزون بر مبناي مسايل علمي استوار نيست . و اين گونه تبليغات ، گراه کننده هستند . و در بسياري از موارد ممکن است مشکلاتي را براي مصرف کننده ايجاد کنند }

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1pjzO7ozy1Foz-mHXnqysTYOFVpPXy80kZowTjTzX8YxuwqDEJX4Em6k_KPNqEcVRyWj0DU10b-uM/Tv----3.jpg?psid=1

همان طور که در بالا اشاره کردم ، بنده اصلآ کاري به کيفيت خوب يا بد کرم ياد شده ندارم . بحث من اين است آيا اصولآ رسانه ملي براي تبليغاتي که انجام مي دهد نظر کارشناسان رو جويا مي شود يا خير !؟ وقتي با يک جستجوي سرسري ليستي از انواع و اقسام اظهار نظر هاي رسمي از سوي متخصصان در باره کالايي خاص به نمايش در مي آيد ، چطور ممکن است کارشناسان صدا و سيما تذکر هاي لازم رو در باره کالاهاي تبليغاتي به مديران مربوطه ارايه نمي دهند !؟ و خيلي راحت سلامت و بهداشت جامعه رو به خاطر کسب بيشتر منافع مالي به خطر مي اندازند !!؟

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1p8WHgecNw5PwwEf3urRiksCmtQ4f4-H7rxn-5KJIyEd0SNTdMo-SMMzH4ZHucNEKoY4PVYoXNGas/Tv----7.jpg?psid=1

اما پايگاه خبري تحليلي " صراط " از نگاه ديگري به اين قضيه پرداخته است . و در گزارشي کامل و اجتماعي اش به قضيه " مصرف گرايي " اشاره کرده است . که عين آن را بدون دخل و تصرف تقديم حضورتون مي کنم :

به گزارش صراط، با مشاهده چنین تبلیغی برای اولین بار شاید مخاطب تصور كند كه احتمالاً به طریقی به شبكه های ماهواره ای دسترسی پیدا كرده كه خود خبر از آن ندارد، اما بعد از كمی دقت می بیند كه نه این تصور اشتباه است. بله این شبكه ملی خودمان است كه تبلیغ كرم حلزون میكند. آن هم نه چند ثانیه بلكه چند دقیقه و در چند نوبت. پایان قرن بیستم و آغاز هزاره جدید میلادی برای دانشمندان علوم اجتماعی شاهد مثالی آشكار از تحولی بنیادین در حوزه روابط اجتماعی بوده است. آنچه كه مسبب و بانی این تغییر و تحول شگرف بوده، دست یابی بشر به فن آوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی بوده است. در این سیستم جدید غلبه بر عوامل فضا و مكان دست آوردی بدیل بوده است. در این حوزه جدید رسانه ها با قدرتی بی چون و چرا پا به عرصه وجود گذاشته اند. در حوزه روابط اجتماعی رسانه دیگر تنها یك عامل و ابزار ارتباطی صرف نیست؛ بلكه رسانه امروزه میانجی بین واقعیت اجتماعی و تجربه فردی مخاطبان است. آگاهی و ذهنیت مردم نسبت به جهان بر اساس محتوایی كه از رسانه ها دریافت می كنند شكل می پذیرد. رسانه دیگر همچون آیینه ای برای انعكاس واقعیت عمل نمیكند، بلكه خود در ساخت واقعیت اجتماعی شریك است.به تعبیر مك كوایل از نظریه پردازان جامعه شناسی ارتباطات رسانه را باید سازنده محیط نمادینی دانست كه تأثیر عمده آنها شكل گیری تصویر ذهنی مخاطبان از دنیای اطراف است. دارا بودن چنین اهمیت و جایگاهی سبب شده كه رسانه به كانون و مرجع هویت یابی افراد اجتماع تبدیل شود. به طوری كه بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره مردم با رسانه سپری میشود.

برخورداری از چنین نقشی از سوی رسانه سبب شده كه قدرتی عظیم برای فرهنگ سازی و شكل بندی هویت اجتماعی در اختیار دست اندركاران و سازمان دهندگان رسانه قرار داده شود. در این عرصه جدید رسانه می تواند همانند شمشیری دو لب در شكل دهی به فرهنگ اجتماعی عمل كند. عملكرد رسانه در این زمینه بستگی به تمنیات و انگیزه های دست اندركاران امر رسانه دارد. به عبارت دیگر خواست و اراده سازمان دهندگان رسانه است كه می تواند نقش سازنده یا مخرب برای آن تعریف كند.با نگاهی به عملكرد رسانه ها در كشورهای غربی می بینیم كه یكی از كارویژه های اصلی رسانه در این كشورها سازماندهی فرهنگ مصرف در این جوامع است. بر اساس ایدئولوژی نظام سرمایه داری، هدف از فعالیت تجاری كسب سود است. از منظر نظام لیبرال دموكراسی غرب مصرف بیشتر كالا سود بیشتر را به همراه دارد.بنابراین رسانه در این جوامع باید به نحوی عمل كند كه مردم تشویق به مصرف بیشتر شوند. یكی از كارویژه های رسانه برای ایفای چنین نقشی، پخش تبلیغات و آگهی های تلویزیونی است. اصلی ترین و عمده ترین هدف پخش تبلیغات و آگهی های تلویزیونی ایجاد انگیزه مصرف در مخاطبان است.دنیایی را كه رسانه در غرب برای مخاطب بازنمایی می كند دنیایی است كه با مصرف عجین شده است. مصرف در این جوامع تبدیل به یك مد شده است و سبك جدیدی از زندگی را تعریف كرده است. در جوامع غربی این سبك پذیرفته شده است.در رسانه ملی ما نیز از دیرباز پخش تبلیغات و آگهی های تلویزیونی برای مخاطبان وجود داشته است. نفس تبلیغ و تبلیغات مسأله ساز نیست. در هر حال تولیدكننده حق دارد كه محصولی را كه تولید كرده به مصرف كننده معرفی كند، مصرف كننده هم نیز حق دارد كه بواسطه این تبلیغات با انواع محصولات آشنا شود و قدرت انتخاب خود را بالا ببرد. و در نهایت اینكه رسانه ملی نیز باید به نحوی از انحا درآمدزایی داشته باشد و بتواند از عهده هزینه ها و مخارج خود برآید.

اما این تبلیغ در جایی مسأله ساز میشود و آن هم جایی است كه این تبلیغات همسو با فرهنگ مصرف گرایی غربی باشد. با چنین عملكردی رسانه ملی شیوه ای از سازماندهی فرهنگ را در جامعه برعهده میگیرد كه الگوی مسلط فرهنگ در جوامع غربی را ترویج و نهادینه می كند و آن همان مصرف گرایی است كه مصرف دیگر نه برای نیاز بلكه برای ارضای امیال كاذب تبدیل به شیوه ای برای ابراز هویت شده است.بله درست است تبلیغ كرم حلزون كه تا دیروز بر روی آنتن شبكه های ماهواره ای پخش می شد امروز در رسانه ملی خودمان پخش می شود. تنها تفاوت رسانه ملی با شبكه های ماهواره ای در این زمینه این است كه از خانم های با حجاب برای تبلیغ استفاده كرده است. این تبلیغ همان ترویج مصرف گرایی غربی است كه تمام هم و غم رسانه نظام لیبرال دمكراسی معطوف به آن است.این عملكرد از رسانه ملی به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل دفاع نیست؛ بر اساس كدام قاعده و قانون رسانه ملی این چنین عمل می كند؛ چرا كه از یك سو آنچه را در جامعه ما نهادینه و تبدیل به فرهنگ می كند كه تمام تلاش رسانه غربی در حوزه جنگ نرم بر محور آن می چرخد. از سوی دیگر این تبلیغ و اشاعه در شرایطی به نمایش گذاشته می شود كه كشور و نظام با هجمه ای سنگین از تحریم ها مواجه شده است كه اتخاذ تدابیر هوشمندانه و ظریف را برای مقابله با آن ها طلب می كند، كه بی شك ترویج مصرف گرایی نشان از ذكاوت و تیزبینی در این زمینه ندارد؛ بلكه نشان از درك نكردن این موضوع است كه مسؤولان رسانه ملی نمی دانند كه در شرایط فعلی ارجحیت كشور و نظام در چیست كه بسی جای تأسف است.

اكنون باید این سؤال را از مدیران رسانه ملی پرسید كه آیا ترویج چنین الگویی مطابق با ملزومات اقتصاد مقاومتی است یا مطابق با خواست غرب است؟ قطع به یقین در هیچ یك از شاخص های اقتصاد مقاومتی نشانی از ترویج و ستایش مصرف گرایی در جامعه وجود ندارد. حتی در هیچ یك از آموزه های ایرانی اسلامی ما این ترویج نه تنها پسندیده نیست، بلكه در ذم آن نكته ها بیان شده است. آن چه برای اقتصاد مقاومتی لازم است استقامت است؛ ایستادگی است، خودبسندگی است، عزت نفس است، شهامت است، نه ترویج مصرف گرایی. این چنین عمل كردن همان بازی كردن بر اساس خواست و قاعده و قانون غرب است آن هم در زمین خود و با پخش با تأخیر در رسانه ملی.

https://rjldqa.bn1.livefilestore.com/y1pz0vE5G_VPCzVDsO0QTO_xOTpNvkLUYUvPsfkCrPY0Tvbi7wGWNje9zE_56XQ7a1WZVT319Ib9JI/Tv----2.jpg?psid=1

با شما هستم جناب ضرغامي

جناب ضرغامي عزيز با شناختي که از شخصيت جنابعالي و نقد پذيري شما دارم ، به خود اجازه چنين جسارتي داده و حرفاي دلم رو با شما در ميان مي گذارم . خدا رو گواه مي گيرم بقدري تبليغات غير کارشناسانه و طولاني رسانه شما در پخش افراطي کرم کذايي " حلزون " بر روي اعصابم تآثيرات منفي مي گذارد که با آغاز ان به معني واقعي عصبي مي شوم . آخه هر چيزي حدي دارد . ديگه فريم به فريم تبليغ کرم حلزون رو حفظ شده ام .. شب ها هم در خواب ادا و اطوار هاي مصنوعي بازيگران کرم ياد شده دست از سرم بر نمي دارند .. اخه چقدر آلاسنين و کلاژن !!؟ تو رو حضرت عباس رضايت بديد ديگه !!  بابا داريم خفه مي شويم ..!!؟؟ حاج آقا کسي منکر تبليغات اصولي نيست . و همه قبول دارند سازمان شما بايد بخشي از درامد هاي خود رو از تبليغات بدست اورد .. اما نه به صورت آزار دهنده . مثلآ تبليغات جالب و دلنشين قلم " يورو پن " با وجود تکراري بودن نه تنها اعصاب خرد کن نيست ، بلکه ادم از شيوه نمايش ان براي کات به بخش هاي ديگر لذت هم مي برد .. در پایان اضافه کنم اخیرآ سر و کله یک تبلیغ طولانی نامفهوم دیگری هم آغاز شده که نیامده می رود تا با اعصاب مردم بازی کند ! همونی گه با تلفن حرف می زنه و مدام می گه " آپ ام کن " آپ ام  کن ... !!!!

 

 

 

 

https://s0t26g.blu.livefilestore.com/y1p8oFwifmvSNlgvjP74kMROe-Y268Hq5JtBkMCY4ZdvsbKpSD9hia2JfCPWBK_RkkROAmSc0vjOLt1-x00xr8EhH9MjoFxMlZu/autumn-3.jpg?psid=1

 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی .

 ای میل : Behrouz.journalist@gmail.com

https://www.facebook.com/behrouz.modarresi  : فيس بوک 

این پست ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه به تاریخ بيست و نهم اسفند ۱۳۹۱ پایان یافت .

 

 

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 

 

https://6gbplg.blu.livefilestore.com/y1ps-jfqiqH-2TZSbcWqT96YQTEeDDc0CiU64lTC2Tp28OtrraMr8kSS5lCWubJ5lIjD-HjkSM1A_7ZyBZcgU7QXe6gwwtppLpt/4.jpg?psid=1

     آرشیو وبلاگ اینجا 

- تعداد بازديد
  • 4089
  • مرتبه

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35