درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  علي اقبالي دوگاهه

https://public.blu.livefilestore.com/y1pELh0LwRmT7rpdq6rv4lNCBSHargpZHxeBHp8FgRA4MU45xyPrDxLoM27u8DsroZGVPa3d7oK7Qb6hCqLYH1gjg/image001-copy-5.jpg?psid=1

https://public.blu.livefilestore.com/y1pELh0LwRmT7rpdq6rv4lNCBSHargpZHxeBHp8FgRA4MU45xyPrDxLoM27u8DsroZGVPa3d7oK7Qb6hCqLYH1gjg/image001-copy-5.jpg?psid=1 

  برچسب ها : سرلشگر خلبان شهيد علي اقبالي دوگاهه + قهرمان گمنام ايران + جنگ ايران و عراق + جنگنده اف - + ۵تخريب نيروگاه هاي عراق + صدام + شهادت

بهانه اي براي آغاز ...

در ميان اي ميل هاي دريافتي نامه اي از يکي از خوانندگان بنام " شهرام جاهدي " به دستم رسيد که در مورد زندگي سرلشگر خلبان " شهيد علي اقبالي دوگاهه " و نحوه شهادت مظلومانه اش بود . من هم به روال هميشه بدون هيچ گونه ويرايش ، دقيقآ عين نامه دريافتي رو منتشر مي کنم . تا جوانان وطن و آيندگان با قهرمانان گمنام ايران زمين آشنا شوند . روحش شاد و يادش گرامي .

 تقدير و تشکر

https://public.blu.livefilestore.com/y1piudGa37T0nMSFLGB0ggJzs7jmI3ZWPuczgRFPgCbGrEK-kVIcHS7AG28pbgaTtJir4KWC0ESvGhL2kcPWrVTpA/Parviz-Zahed.jpg?psid=1

اغلب خوانندگان قديمي و دوستان نازنين ماجراي جوانمردي آقاي " پرويز زاهد " مدير موسسه " شار " رو مي دونند وقتي ايشون آمار قابل توجه مخاطبان وبلاگ " دلنوشته هاي يک کهنه سرباز " رو ديد ، اعلام کرد ..  سايت ام رو رايگان طراحي مي کند . و همان جا قول داد تا زنده است هيچ هزينه اي بابت پشتيباني و مخارج سايت دريافت نخواهد کرد . و " امير عظمتي " عزيز جوان خوش ذوق با هماهنگي پرويز خان زحمت طراحي و پشتيباني تارنمايم رو به عهده گرفت . طي اين سال ها به دليل حجم مطالب و فزوني مراجعه کنندگان که گاهي تا بيش از چهارده هزار نفر در روز به ثبت رسيده است ، تغير سرور ها  و رفع مشکلات همه و همه به عهده اين بزرگواران بوده است . و ديناري از من دريافت نفرموده اند . مدتي بود من در انتشار مطالب مشکل داشتم .. راستش رو بخواهيد روم نمي شد مزاحم اوقات اين عزيزان شوم .. ! به قول قديمي ها در ديزي باز است ، حياي گربه کجا رفته است !!؟؟ تا اين که ناچارآ اشکال پيش آمده رو به آقاي عظمتي اطلاع دادم . وي گفت بايد داده هاي سايت به سرور ديگري منتقل شود .. و در نهايت گفت .. به پرويز خان مي گويم . در کم تر از يک شبانه روز مشکل سايت برطرف شد . باور کنيد من واژه اي براي تشکر و قدرداني پيدا نکردم . جز اين که بگويم " عزيزان ممنون و سپاسگزارم " از ياران همدل و صميمي ام هم خواهش مي کنم اگه وقت گير اوردند ، حتمآ يک سري به سايت " شار " بزنند . تا سنت هاي نيکو و رسم جوانمردي تداوم پيدا کنه .. ممنونم .   

https://public.blu.livefilestore.com/y1p8phBrSpdp93ofV2W8gXmJh8xChQl869EhgS3GMj44u-4GTXyuH_in9KDyKGdIeijRN9xMvATNs_Tbu93iGXmqQ/Starting-Baner-copy.jpg?psid=1    

قهرمان واقعی وطن پرست گمنام ایرانی

ما ایرانی ها همه تام کروز رو می شناسیم ولی قهرمانان ایران رو نمی شناسیم این داستان فیلم  نیست واقعی مي باشد . می خوام با قهرمان واقعی وطن پرست گمنام ایرانی آشنا بشید و این که چطور برای ایران جون داد.

با جوان ترين استاد خلبان نيروي هوايي ارتش ايران سرلشكر خلبان، « علي اقبالي دوگاهه »و داستان عجیب شهادتش بیشتر آشنا شوید . وی در 25 سالگي استاد خلبان جنگنده F-5 و در 27 سالگي با درجه سرگردي جزو افسران ارشد نيروي هوايي ارتش ایران شد. سرلشگر خلبان« عباس بابایی » و سرلشگر خلبان « مصطفی اردستانی » از شاگردان تحت آموزش ایشان بودند .این هم وطن دلیر اکثر تلمبه خانه ها و نیروگاه های برق عراق از کار انداخته بود و طرح های عملیاتی وی باعث گردیده بود صادرات 350 میلیون تنی نفت عراق به صفر برسد از این رو صدام جنایتکار به خون این شهید تشنه بود . از این رو به دستور صدام پس از دستگیری بدنش به دو نیمه تبدیل شد و نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد .

آموزش درآمریکا :

وی تكميل دوره خلباني را به مدت 220 ساعت در سال 1347 در پايگاه هوايي ویلیامز شهر فنيكس ایالت آریزونای امریکا را به پایان رساند و كسب رتبه نخست در بين بيش از 400 دانشجوي خلباني از كشورهاي مختلف به عنوان خلبان نمونه اين پايگاه را از آن خود نمود . همچنین در سال 1353 جهت گذراندن دوره كارشناسي تفسير عكس هاي هوايي و مديريت اطلاعات و عمليات هوايي مجددا به امريكا اعزام گرديد .

شهادت :

شرح کامل شهادت ایشان را در زیر بخوانید و اشتراک کنید تا مردم ایران بدانند ما چه عزیزان گمنامی را در نیروی هوایی ارتش داشته ایم که حتی نام آنها را هم نشنیده ایم .

وي پس از بمباران پادگان «العقره» در حالی که زنده به اسارت مزدوران عراقی درآمده بود، به دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ايران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد نموده بود به دستور صدام و برای ایجاد رعب و وحشت در بین سایر خلبانان كشورمان، برخلاف تمامي موازین انسانی و موافقت نامه های بین المللی رفتار با اسرا، به فجيع‌ترين و بيرحمانه ترين وضع به شهادت رسید به طوری که نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد. این جنایت به حدی وحشیانه بود که رژیم بعثی در تلاشي بيشرمانه براي سرپوش گذاشتن بر اين جنايت هولناك، تا سالها از اعلام سرنوشت آن شهید مظلوم خودداری می کرد و طی 22 سال هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وي موجود نبود؛ تا اين كه در خرداد سال 1370، بر اساس گزارش هاي موجود عملياتي و اطلاعاتي، و نامه ارسالي كميته بين‌المللي صليب سرخ جهاني مبني بر شهادت ايشان و اظهارات ديگر اسراي آزاد شده وخلبانان اسير عراقي، شهادت خلبان علي اقبالي دوگاهه محرز شد. پيكر مطهرش كه بخشي از آن غريبانه در قبرستان محافظيه نينوا و بخشي ديگر در قبرستان زبير موصل به خاك سپرده شده بود، با پيگيري كميته جستجوي اسرا و مفقودين وكميته بين‌المللي صليب سرخ جهاني، به همراه پيكرهاي مطهر تني چند از ديگر خلبانان شهيد نيروي هوايي، پس از 22 سال دوري از وطن، در ميان حزن و اندوه خانواده، ياران و همرزمانش به ميهن بازگشت و به شكلي بسيار با شكوه و تاريخي در ميدان صبحگاه ستاد نيروي هوايي تشييع و در پنجم مردادماه 81 در قطعه خلبانان بهشت زهرا دركنار ساير همرزمانش آرام گرفت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

 منبع : ای میل شهرام جاهدی  

  

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

این پست ساعت ۲:۱۵ دقيقه بامداد به تاريخ بيست و هفتم تيرماه ۱۳۹۱ پایان یافت .

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

  

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

 

  

مطالب قديمي گذشته

     پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )

  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعاروف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )  
  • - تعداد بازديد
  • 6609
  • مرتبه

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35