درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  پرواز 655 به روایت آمریکایی ها !

https://public.blu.livefilestore.com/y1p7VlYjiZLmrfdblxg2hT_Tlr85boNERQ564qcP_XSll2264f20ekI-EyCoxc0gFDga2eW7WBuxC4g6KEaswwj2g/Flight-655-1.jpg?psid=1

 https://public.blu.livefilestore.com/y1p7VlYjiZLmrfdblxg2hT_Tlr85boNERQ564qcP_XSll2264f20ekI-EyCoxc0gFDga2eW7WBuxC4g6KEaswwj2g/Flight-655-1.jpg?psid=1 

ترفند های کلیشه ای برای سرپوش جنایات ضد بشری 

https://public.blu.livefilestore.com/y1p6_0FWLYyqygC9cQPwct_pWcp1Drhybp4snQWW0po5LpqtaDttUo7lM7uQErI2b815jqRjI8Iphm9ZjRf896Azw/Flight-655-2.jpg?psid=1

برچسب ها : ايرباس ايراني + پرواز ۶۵۵ + فرودگاه بندر عباس + خليج فارس + ناو وينسنس +ناو مونتگمري + موشك كروز + هواپيماي اف - ۱۴ + ويليام راجرز + كاپيتان رضائيان +جنگ ايران و عراق + قايق هاي تند رو + نفتكش ها + فركانس نظامي + رادار igies + آماده باش 

مقدمه اي براي آغاز ..  

در باره جنايت آشکار و تعمدي آمريکا نسبت به شليک هواپيماي مسافربري ايران در دوازدهم تيرماه سال    ۱۳۶۷ ( برابر با سوم ژوئيه ۱۹۸۸ ) مطالب و تحليل هاي بسياري ارايه شده است . و مردم سراسر جهان ضمن محکوم کردن جنايت آمريکا آن را نقص آشکار قوانين بين المللي دانستند . پنتاگون براي کاستن از خشم و انزجار افکار عمومي دستور باز سازي و توليد فيلم مستندي رو به سازمان نشنال جئوگرافي سفارش داده و از ان ها خواست با ايجاد ترفند هاي بصري ، جنايت آشکار فرمانده و خدمه ناو   " وينسنس " را " تشخيص اشتباه " عنوان کنند ! در نهايت مستند فوق بعد از تهيه و ساخت از شبکه هاي معتبر دنيا بار ها به روي انتن رفت ! و بنده هم بنا به وظيفه آن را ترجمه و در ۱۲ تيرماه ۱۳۸۸ به شکل تصويري در تارنمايم منتشر کردم . و چند روز بعد هم نقد و تحليلي مبني بر ترفند هاي کليشه اي سازمان نشنال جئوگرافي و ( نقش گروهک جنايتکار منافقين در شايعه حضور تامکت ) منتشر کردم . اما متآسفانه هنوز هم عده اي براي تضعيف جايگاه ارتش مقتدر ايران هر از گاهي دانسته يا ندانسته به همان شايعات پوچ دامن مي زنند ! لذا مستند فوق بهترين دليل و ادعا مبني بر عدم حضور جنگنده هاي شکاري ايران در پشت هواپيماي مسافربري پرواز ۶۵۵ است . به قول قديمي ها .. عدو شود سبب خير اگه خدا خواهد ! به عبارتي اين فيلم اگر چه جنايت آمريکايي ها رو توجيه نکرد ، اما باعث رسوايي دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم شد . و من امروز به مناسبت دوازدهم تيرماه بار ديگر آن تصاوير رو ( با پوزش از تکراري بودن ) منتشر مي کنم . ياد و خاطر همه جان باختگان پرواز شماره ۶۵۵ گرامي باد . روحشان شاد .

    

 rc3lmummmcuauheqc415.jpg

https://public.blu.livefilestore.com/y1pEYG1bHiNy644G47M_nGcma-pQdZRY02R7Jo3uLDGVPNQJ8FuPwoqNEDbQ8ePZdBE25v-h06n89TSnG8iodCDWA/A.jpg?psid=1

ماجرا به زمان جنگ ايران و عراق بر مي گردد كه طي آن نيرو هاي ايراني مانع از صدور نفت عراق از دهانه خليج هميشه فارس مي شوند .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pYAoZ3BndJ0RSotSt9SpUUN5Z-QH_SbVWlBIwgRwJiJH-G33JElf0gtP2ZhqEeJXbxd8Xre_-oxJUd-hW_hOaTQ/1-(137)a.jpg?psid=1

قايق هاي تند روي ايراني متعلق به سپاه پاسداران با گشت زدن در آب هاي خليج فارس عرصه را براي كشتي هاي نفتكش عراقي تنگ كرده و با شليك گلوله و موشك آن ها را فلج مي كنند .

 https://public.blu.livefilestore.com/y1pULdwjESusMYl9Gy-LyG-lbicmYUH9UbOtUJOYoI6G3JG0CpbAz6PXAzKWFGKRCy_SX5DYD8A39qWrSgpxtEpxA/1-(140).jpg?psid=1

حمله برق آساي قايق هاي تندروي ايراني و شليك دقيق به هدف هاي شناور باعث شد آمريكا به بهانه اسكورت نفتكش ها وارد آب هاي گرم خليج فارس شود !

https://public.blu.livefilestore.com/y1pULdwjESusMYyIFVO9JQmTEdY9zJBrdh-eB27LPtZhisPPC98iXVK3VhZXtggGmczV4Wqfbl7tdVZO-3MlokIXw/1-(139).jpg?psid=1

آمريكايي ها به بهانه اسكورت نفتكش ها حضور خود رو در منطقه تثبيت مي كنند !

https://public.blu.livefilestore.com/y1pvORUCahCrsp78eWEa7MRidLXRJD7XI0dUYrJ0JLHnNqHTYogHYFjkRIQGScylxe7clb05oqh5_N0DRxMZ250GQ/A-(2).jpg?psid=1

اما نبرد در خليج فارس هم چنان ادامه دارد . و قايق هاي تند رو كنترل رو به عهده دارند .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pGUlnP94TmYD8K9CjKifjzvzaTZAUG-p0xwm09TFQpipjXP-V294x1ZJBzav3YXmpeZIYYuhpoBJOmJb2ZO2l7Q/A-(4).jpg?psid=1

ناو جنگي يو اس اس وينسنس به فرماندهي دريادار ويليام راجرز پس از يك اسكورت طولاني به جنوب خليج فارس برگشته است .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pqOZVmqQu9tHgUOgo6aescG-3_moQUVeQuR4WecPEmYpFRDmToN5SLgAduWkevAamEMJJlDhpURikSVSZz9tf3A/1-(138).jpg?psid=1  

سوم ژوئيه ۱۹۸۸ ناو مونتگمري خبر حمله قايق هاي توپ دار سپاه پاسداران به يك نفتكش ليبريايي را به مركز عمليات نيروي دريايي آمريكا در بحرين مخابره كرد . كاپيتان " ريچارد مك كنيا " از مونتگمري خواست تا از درگيري اجتناب ورزيده و به جنوب خليج فارس رهسپار شود .   

https://public.blu.livefilestore.com/y1pt3wSIBZVkL4Ua4rdvlVJtpnWEfbkZQnLXfZAzINKge8KC85_5sQtVP5U1GINqG6cbbkVk90CBqWAP6r9cufodA/1-(1).jpg?psid=1 

ناو شكن وينسنسن در موقعيت جنوب خليج فارس قرار داشت . كه از مركز فرماندهي دستور مي رسد : يك فروند هلي كوپتر رو براي بررسي اوضاع به محل درگيري اعزام نمايد ..  

https://public.blu.livefilestore.com/y1pCILfrJoYuD1sewX2HvLrRv1LBQuUKrUuU_JseKtdKhBtcPR0iWxuBZ8DUCth5D3BoTvtvB2LSMrz4H44lrH6Jg/1-(141).jpg?psid=1 

 كاپيتان ويل راجرز در كابين خصوصي اش سرگرم پوشيدن اونيفورم نظامي اش است .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pv33LOjcdMCS5-7ElNKHNmhqthFfzgpmVmCAv08ZgaN6WnoyQ-3b3oFU9Kn1nOtlussVmDfdzuHHWbEnIaPKh-g/1-(143).jpg?psid=1

در همين هنگام يكي از افسران اتاق فرماندهي خبر حمله قايق هاي توپ دار رو به فرمانده اش اطلاع مي دهد .

https://public.blu.livefilestore.com/y1p8TvIH8bP6kf6UyIIhMHp0ttNSAsA3LLEFyeqgTo-mIse4E8AlcDFej8wjZPOvUBzTH52kHv7NXr6BP90iGdxpg/A-(8).jpg?psid=1

كاپيتان به محض شنيدن خبر ، به افسر تحت امرش مي گويد .. همين الان به اون جا مي آيم .

اين چهره فرمانده ارشد عمليات نيروي دريايي ايالت متحده آمريكاست كه در زمان وقوع حادثه در دفتر مركزي واقع در بحرين بسر مي برده است . و در مقابل دوربين از حادثه ان روز سخن مي گويد .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pGUlnP94TmYC8ntxYe4wlr4PYR54f-d4UrW6VlA-tEp5G3rJbMDKdHcRovL87VrBLKFxzDkCsksMF-GxaR8oVXA/A-(3).jpg?psid=1

ناوشکن ویل راجرز در موقع دريافت خبر در جنوب خليج فارس حضور داشت .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pP5bZSz8Gs9PY6XX3eKZYJF5PRhVNdUpB4Zn7PhahTu0kcvyqQoEteW3f7j7MVR2HmvvBGH9ygWABu2VEWEHBEQ/1-(2).jpg?psid=1

ناوشكن وينسنس سعي مي كند موقعيت خود را تغير داده و به سمت شمال ، يعني به نزديكي ناو مونتگمري حركت كند !

در اين تصوير هوايي موقعيت ناو ها دقيقآ مشخص است .

فرمانده " ويل راجرز " دقايقي بعد وارد اتاق مركز كنترل ناو شكن وينسنس مي شود . لازم به ذكر است ناو ياد شده يكي از مجهز ترين ناوگان دريايي امريكا به شمار مي رود كه قادر است اهدافي را تا فاصله ۳۰۰ كيلومتري نشانه گيري و منهدم نمايد .

https://public.blu.livefilestore.com/y1pYAoZ3BndJ0SdhHMWGPkwuDS8A3ula_xkm9IPgFxjtOGq830f-B4-cE3Ic7If9kpmTDa0AH871Z_sYekOqiTwkw/1-(137).jpg?psid=1

قايق هاي تند رو در حريم آب هاي قانوني كشور در خليج فارس مشغول گشت زني هستند ...

https://public.blu.livefilestore.com/y1p8TvIH8bP6kdUd2v-R3aUfJN4WlI8VmTApDWtFQq8q3YWcKPRDDVgCSmgv2NBLklL3-53i6hoiYKppAFU1ShS0Q/B-(4).jpg?psid=1

طبق دستور فرمانده ارشد ، ويل راجرز يكي از هلي كوپتر هاي مجهزش رو براي بررسي دقيق به منطقه درگيري مي فرستد . گفتني است هلي كوپتر فوق ( سيكورسكي ) با دو موتور قوي و تجهيزاتي كه دارد قادر به مقابله با انواع زير دريايي و كشتي مي باشد . ( از اين نوع هلي كوپتر ها در حمله به طبس آمريكايي ها استفاده كرده بودند - مدرسي )

https://public.blu.livefilestore.com/y1pvifjiWYtCu6u5qyFZbTYFh-s9D2EXL2PnxOcq8cwhrqyJejNiLSbCitVD4dUaQrhkCi60JyiHvH7nnX4LnZn6A/B-(5).jpg?psid=1

به عقيده بنده .. آغاز گر ماجراي خونين از اشتباه خلبان هلي كوپتر گشت آغاز مي شود ! او بعد از بلند شدن از عرشه ناو ، بر خلاف مقررات اعلام شده بيش از حد به نيروهاي ايراني نزديك مي شود !

قواي ايراني با مشاهده نقض مقررات آمريكايي ها و نزديك شده هلي كوپتر به حريم آن ها ، با شليك آتش به او هشدار مي دهند ..

افسر جوان با مشاهده خط آتش وحشت زده شده و بلافاصله مراتب شليك از سوي قايق هاي تند رو را به فرمانده ويل راجرز گزارش مي كند !

فرمانده راجرز با شنيدن پيغام خلبان هلي كوپتر ، ابتدا از وي مي پرسد آيا كسي كشته و زخمي هم شده است !؟ وقتي جواب منفي را مي شنود ، از خلبان مي خواهد سريعآ خودش رو به ناو برساند .

 https://public.blu.livefilestore.com/y1pvifjiWYtCu7RW8qo-_SdogREjmQKTnxSvZJAer0iYnj4IX2zIkPCDg9wChyDM4hUcw-f6GGY1OgVP9ld5YML4Q/B-(6).jpg?psid=1

سپس از همكارانش مي خواهد فوري اعلام وضعيت فوق العاده نمايند . لحظاتي بعد از بلندگو هاي بزرگ ناو صداي آژير خطر به صدا در مي آيد .. !

" مايك زوني نو " يكي از افسران حاضر در اتاق فرمان در باره آن روز چنين مي گويد .. با به صدا در امدن صداي آژير همه پرسنل بايستي سريع به سر پست هاي از قبل تعين شده بروند .. ماسك هاي خود رو زده و كلاه هاي حفاظتي رو به سر نمايند .. كسي حق ندارد خارج از پست تعين شده باشد .. !

پرسنل كه تا قبل از اين تاريخ در هيچ حمله واقعي شركت نكرده بودند .. طبق اموزه هاي تمريني خود در حالي كه سرگرم پوشيدن لباس هاي مخصوص خود هستند ، با عجله به سمت محل هاي تعين شده به راه مي افتند .. همه چيز براي ان ها تازگي دارد !

در مانيتور بزرگي كه در اتاق فرمان وجود دارد ، مختصات هر جنبنده اي در منطقه مشخص است . در اين مانتيور قايق هاي تند روي سپاه  همچنين وضعيت ناو مونتگمري و ساير نفتكش ها مشخص است .

خدمه در حال آماده باش به سر برده و با دقت كل منطقه رو زير نظر دارند ..

بعضي ها هم با دوربين مشغول شناسايي محل قايق ها هستند ..  

 https://public.blu.livefilestore.com/y1p_BNCsXJ2tCy0KrYpbmK7bky9Z4HpuDQjkfOWh4nXHDPjsYCSBFdVEYNMY9mEZ8EBTji9hSpNts5k6kjiupEJQw/1-(5).jpg?psid=1

در باره قدرت آتش همين قايق هاي كوچك روايت هاي فراواني شنيده اند .. و مي دونند كوچك ترين غفلتي موجب حمله و اتش نيروهاي انقلابي ايران قرار خواهند گرفت .. !  

 

 روز سوم ژوئن ۱۹۸۸ با حوادث خونيني قرار است رقم بخورد .. ويل راجرز گزارش مشابهي را از حمله به نفتكش ها دريافت مي كند .. علي رغم تاكيد فرمانده ارشد در بحرين مبني بر عدم درگيري ، او به استناد اين گزارش ها ، مجوز گشودن اتش به روي قايق ها رو بدست مي آورد .. !

https://public.blu.livefilestore.com/y1p1qrwsOvB0rUfYXhOO88ChlBbgreWLeNvG41oqlQABfRRypaIX_ZcDXYzO01tbKMJBLeJcFJZhfY48VYHp-FQCA/A-(1).jpg?psid=1

 وي سريع دستور حركت به سمت تنگه هرمز و شمال خليج فارس رو صادر مي كند .

سال ها بعد كاپيتان " ويل راجرز " در باره سوم ژوئن خاطر نشان مي كند كه .. ما در تير رآس قايق هاي توپ دار قرا گرفته بوديم . و اصلآ دلم نمي خواست هدف اولين شليك گلوله قرار گيرم !  

 

ويل راجرز علي رغم تاكيد فرمانده ارشد خود ، كه دستور عدم درگيري و نزديك شدن به نيروهاي ايراني رو صادر كرده بود ، عاقبت بدون كسب اجازه از مافوق خود با هدف درگيري به راه مي افتد !  

 

 ويل راجرز با اعلام موقعيت هدف هاي شناور متخاصم به افسران تحت امر خود ، عملآ موقعيت جنگي گرفته و شليك اتش رو اغاز مي كند ..

 

 ساعت ۹:۴۳ دقيقه بامداد ، صداي رگبار گلوله دل خليج فارس رو مي شكافد .. ! و بدين ترتيب پروژه روز خونين در خليج فارس رقم مي خورد ..

 

" مارك نيلسون " يكي ديگر از شاهدان عيني حاضر در ناو است كه در باره شليك مي محابا سربازان مي گويد .. براي سربازان و پرسنل گروه اتش ، اين نخستين مانور واقعي براي آن ها محسوب مي شد !

ساعاتي بعد ناوشكن وينسنس به ناو مونتگمري پيوسته و در كنار آن به حركت در مي آيد !  

 

همان گونه كه در تصوير هوايي مي بينيد هر دو ناو امريكايي فاصله خود رو به سواحل ايران كم مي كنند . آن ها مترصد برخورد با هر هدف شناوري هستند تا آن را به اتش بكشند !  

 

در همين هنگام يكي از افسران اتاق فرمان نگاهش به صفحه مانيتور مقابل  مي افتد . اسكوپ رادار مختصات يك فروند هواپيماي اوريون ( پي تري - اف ) رو نشان مي دهد .. !

 

در صفحه آبي رنگ مانيتور بزرگ ، سمت و سوي هواپيماي پي تري - اف ايراني كه در حال گشت زني  است به خوبي نمايان مي شود . ظواهر امر چنين نشان مي داد كه گشت ايراني به سمت ناو در حركت است .. ! مسئول رادار كاپيتان را مطلع ساخته و مي گويد ۶۲ مايل با ما فاصله دارد !  

 

هواپيماهاي پي تري - اف يكي از مدرن ترين هواپيماهاي اكتشافي با سطح پروازي بسيار بالاست كه قابليت انهدام شناور هاي اقيانوس پيما و اهداف زير دريايي را دارد .

 افسر رادار به روي فركانس نظامي رفته و با تغير شماره ها ، موفق به ارتباط با خلبان ايراني مي شود .

مسئول ارتباطات رادار به خلبان پي تري - اف هشدار مي دهد كه از محدوده حريم هوايي اش منحرف شده است ..

خلبان گشت دريايي تذكر مودبانه مسئول رادار ناو امريكايي رو شنيده ، و سريع تغير مسير مي دهد !

كاپيتان ويل راجرز از اون جايي كه مطمئن بود هواپيماي گشت دريايي با رادار قوي خود حركات آن ها را به خوبي زير نظر دارد ، خطاب به همكارانش گفت .. مواظب پي تري - اف ايراني ها باشيد . با رادار ما رو زیر نظر دارند ..  ممكنه نقشه اي در سر داشته باشند .. !

در همين هنگام كاپيتان " محسن رضائيان " خلبان ايرباس پرواز ۶۵۵ در فرودگاه بندرعباس با تاخير مواجه شده است .. ظاهرآ تعدادي از مسافران هواپیما با مشكل نقص رواديد مواجه شده بودند .. او به همراه كمك خلبان خود " كامران تيموري " و مهندس پروازش " محمد رضا اميني " منتظر اجازه پرواز هستند .

كاپيتان رضائيان بعد از اين كه متوجه شد مشكلات مسافران برطرف شده است ، رآس ساعت ۱۰:۰۵ دقيقه بامداد از برج مراقبت پرواز اجازه استارت و خزش رو دريافت می کند  ..

دقايقي بعد هواپيماي ايرباس آ- ۳۰۰ هواپيمايي ملي ايران به شماره پرواز ۶۵۵ به نرمي به سمت ابتداي باند به حركت در امد ... همه چيز عادي و طبعي به نظر مي رسيد .. 

 

هواپيما راس ساعت ۱۰:۱۷ دقيقه فرودگاه بندرعباس رو به مقصد دوبي ترك كرد ..

 

 هر دو خلبان در كمال آرامش و خونسردی به فكر پروازي ایمن و لذت بخش براي مسافران هستند ..  

 

طبق اعلام سازمان نشنال جئوگرافي  هواپيماي ايرباس رآس ساعت ۰۹:۴۷ دقيقه بامداد به پرواز در آمده است .. ( يادم باشه  در تحليل جداگانه اي كه در باره جانبداری پنهان سازمان نشنال جئوگرافي خواهم نوشت به موضوع اختلاف ساعت هم اشاره كنم . - مدرسي )

توجه .... توجه

با پوزش از يکايک خوانندگان محترم ، به دليل مشکلي که براي سرور سايت پيش آمده است ، از ديشب تا حالا موفق به انتشار کامل اين پست نشدم . لذا براي مشاهده کامل مطلب فوق لطفآ ادامه اش را در لينک ذيل بخوانيد :

پرواز 655 به روايت امريکايي ها !

 پروردگار توانا ، حافظ و نگاهبان ايران و ايرانيان باشد.

بهروز مدرسي

اين پست ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه بتاريخ دوازدهم تيرماه ۱۳۹۱ پايان يافت .

 

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

- تعداد بازديد
  • 9627
  • مرتبه

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35