درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  چهل روز گذشت ..

    چهل روز از سانحه ارومیه می گذرد   

https://public.blu.livefilestore.com/y1pCZHoakmOMO9KT9mX8EL7ciiD5Zv_nM6HxZpEwXUIKdX-l1nJ35kxJi-4AR6lHUTHo3ZMQDk0JXBvB3kI53fu_w/4.jpg?psid=1

 سرمای بیش از 10 درجه سانتیگراد زیر صفر ، بارش های زمستانی و سرعتی بیش از 550 کیلومتر بر ساعت باعث یخ زدگی تمامی Static Port ها و Dynamic Port ها خواهد شد. همان چیزی که سرنوشت EP-IRP بود. هواپیمایی که یکی یکی مراحل نزدیک شدن به فرودگاه به قصد فرود آمدن را سپری کرده بود به دلیل کاهش دید مستقیم خلبان (Visibility) یعنی کمتر از 800 متر ، توانایی فرود آمدن را پیدا نمی کند و از برج مراقبت درخواست Go Around می کند یعنی خلبان به نقطه ای که در نقشه های هوانوردی مشخص شده است باز می گردد و پس از لحظاتی مجدداً سعی در شروع یک Approach تازه می کند. برج مراقبت ، با درخواست خلبان موافقت می کند. خلبان با یک ...

   چهل روز از سانحه ارومیه می گذرد   

https://public.blu.livefilestore.com/y1pCZHoakmOMO9KT9mX8EL7ciiD5Zv_nM6HxZpEwXUIKdX-l1nJ35kxJi-4AR6lHUTHo3ZMQDk0JXBvB3kI53fu_w/4.jpg?psid=1

 

 

   

" چهل روز گذشت " عنوان مطلب اين پست است که تقديم حضورتون مي شود . اميدوارم هرچه زودتر نتايج کار گروه بررسي سانحه اروميه مشخص و اعلام شود .

همان گونه که مستحضريد مدتي است سرعت اينترنت در کشور دچار مشکل شده است . از اين رو اگر تاخيري در انتشار مطالب بعدي رخ داد لطفآ به حساب تنبلي نگذاريد .. !

برچسب ها : سانحه اروميه + هواپيماي ۷۲۷ + يخ زدگي + استيضاح وزير + ذوب يخ هاي قطب + جابه جايي زمين + رادار هاي زميني  

 

مقدمه اي براي بهانه

داريم به چهلمين روز سانحه دردناک هواپيماي ۷۲۷ که در اروميه سقوط کرد نزديک مي شويم . بار ديگر اين فاجعه خونين رو به همه خانواده هاي محترم درگذشتگان و مردم شريف ايران تسليت مي گويم . همان گونه که مستحضريد بنده به محض شنيدن خبر حادثه ضمن ارتباط با دوستان آگاه و جمع بندي داده ها بلافاصله به تحليل احتمالات پرداخته و نظر شخصي ام رو در پستي مستقل ارايه دادم . و تاکيد کردم  به شايعات توجه نکرده و منتظر نظر نهايي مسئولان مربوطه باشيد . چند روز بعد هم جناب " صفري " تحليل علمي خود رو در همين سايت منتشر کرد . بنده با استناد به اظهارات مسافراني که زنده مونده بودند، يخ زدگي سطوح فرامين هواپيما ، ارتفاع پائين تر از حد استاندارد رو دليل اصلي تشخيص دادم . و  از وزير وقت وزارت راه و ترابري پرسش هاي اساسي مطرح کردم . که هرگز پاسخي نشنيدم . البته طبق معمول تمام سوانح گذشته بازار شايعات و تحليل هاي رنگارنگ با شدت تمام ادامه داشت .  

        در این چهل روز چه گذشت .. !؟ 

 از جمله مهم ترين رخداد در اين چهل روز رو مي توان به استيضاح " بهبهاني " اشاره کرد . وزيري که پيش از سانحه هم زمزمه استيضاح و برکناري اش از سوي بعضي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شنيده مي شد .. ! اما به عقيده من مشکل رو بايد در جاي ديگري جستجو کرد . و همان موقع هم نوشتم " آيا استيضاح تنها چاره کار است !؟ " اما اين سناريو زماني جالب شد که نمايندگان محور هاي مهم استيضاح را " رو " کردند ! و ديديم ..  اي دل غافل قرار بود ناوگان نوسازي بشه .. ! کل نظرات کارشناسي که ارايه شده بود ، غلط و غير واقعي بودند .. ! و ساير محور هاي مهم که اغلب از ان بي خبر بوديم .. ما هم مثل نمايندگان دلمون خوش بود به " نظرات کارشناسي " حضرات .. !!‌ بگذريم .. بهتره ابتدا نظري به دلايل استيضاح بيندازيم :

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس ،‌ طرح استيضاح داراي 11 محور است كه محورهاي مدنظر اين نمايندگان در تقاضاي مذكور عبارتند از :

وقوع سوانح پي در پي و اعلام نظرات غيركارشناسي
*
استفاده غيرمجاز از ناوگان هوايي مستهلك
*
عدم اجراي قانون برنامه چهارم در خصوص نوسازي ناوگان هوايي
*
عدم توجه و تبعيت از قانون بودجه سنواتي
*
دادن وعده‌هاي غيرعملياتي از سوي وزير راه
*
عدم جديت در اصلاح معابر حادثه‌خيز كشور
*
عزل و نصب‌هاي پي‌درپي و مكرر در وزارت راه و ترابري
*
كم‌توجهي به مسيرهاي ريلي كشور
*
كم‌توجهي به ايثارگران شاغل در وزارتخانه و ناتواني در حل مشكلات پيمانكاران طرف قرارداد با وزارت راه و ترابري .

 خب بهبهاني رد صلاحيت و برکنار شد . اما آيا " فرهنگ تملق و پاچه خواري و مردم فريبي " هم برچيده شده است !؟‌ اگر صادقانه دلايل استيضاح رو بررسي کنيم ، خواهيم ديد طفلک بهبهاني اصلآ مقصر نبوده است . مگه شخص وزير نظرات کارشناسي رو صادر مي کنه .. !؟ که حالا به خاطر غلط بودن آن ، محاکمه اش نماييم !؟ پس ضربه اول بي اعتباري وزير رو همان مشاوراني وارد کرده اند که شب حادثه به جاي ارايه ليست مشکلات به فکر طراحي پوستر خوشامدگويي و نصب بر تمام معابر اروميه بودند .. ! ده تا وزير ديگر هم عوض شوند تا مادامي که فرهنگ تملق در وزارت خانه حاکم باشه مشکل صنعت هوانوردي ما برطرف نمي شود .. ! تا زماني که مديران ما رو عده اي کاسه ليس و مردم فريب احاطه اش کنند در بر همين پاشنه خواهد چرخيد . حتمآ يادنونه به محض انتشار تحليل حادثه از سوي بنده ، عده اي که منافع خودشون رو در خطر مي ديدند بلافاصله دست به کار شده و با صدور اطلاعيه هايي .. ابتدا هويت بنده رو  زير سوال برده و در ادامه کل ناوگان صنعت هوانوردي ما رو مجهز به مدرن ترين تجهيزات ناوبري توصيف کردند .. !!‌ پس اگر چنين است چرا کميسيون هاي تخصصي مجلس از واژه " مستهلک و غير مجاز " براي اين ناوگان استفاده کردند .. !؟ کجايند اون هايي که با عجله اطلاعيه صادر کرده و خود رو نماينده رسمي مي ناميدند .. !؟ بايد ريشه اين کوتوله هاي بي سواد و متملق رو که با تکيه بر مديران بي دانش در دنياي مجازي عوامفريبي کرده و ارتباط تنگاتنگي با دلالان و واسطه هاي بي وجدان دارند رو خشکاند .

اخرين اولتيمانوم به توپولف ها .. 

 خبر بعدي .. اخرين اولتيماتوم به خطوط هوايي که هنوز هم از هواپيماهاي " توپولف " در ناوگان خود استفاده مي کنند ، بود . که خيلي مسرت بخش است . و از مسئولان مربوطه تشکر مي کنيم . و در ادامه از مدير فرهيخته سازمان هواپيماي درخواست مي شود .. در روند اطلاع رساني به مردم و شفاف سازي اطلاعات کوشا باشند . چرا نبايد خلباني که سال ها با هواپيماي ۷۲۷ پرواز کرده و تجربه اموخته است همانند ديگران نظريه خودش رو آزادانه بيان کند .. !؟ چرا بايد بصورت ناشناس و پنهاني در حالي که در غم از دست رفتن دوستان و همکارنش غمگين است ، مجاز به طرح نظريه اش نيست .. !؟ حتمآ مستحضريد عدم اطلاع رساني به موقع باعث رواج انواع و اقسام شايعات مسموم در جامعه مي شود .. و کلام اخر اين که .. هنوز هيچ خبر رسمي از دلايل بروز سانحه توسط تيم تحقيق ارايه نشده است . و اجالتآ به بهانه چهلمين روز سانحه نظرات اين کاپيتان عزيز هواپيماي ۷۲۷ رو جهت ْآگاهي شما ياران تقديم مي کنم ..   

با پوزش از خوانندگان محترم .. از ان جا که کاپیتان هواپیمای ۷۲۷ در نظریه خود از واژه گان لاتین استفاده کرده است . متآسفانه ادیتور سایت آن را بدرستی منتشر نکرد ! و با وجود چندین مرتبه تکرار و اصلاح باز هم به هم ریخته و غیر قابل درک بود . لذا ادامه این پست را در اینجا مطالعه بفرمایید .

 

 

 

با تشکر و احترام :

 ترجمه از : بهروز مدرسی

اين پست :  ساعت ۲۱:۴۵ دقيقه بتاريخ بيست و هشتم بهمن ماه ۱۳۸۹پايان يافت .

پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 

     آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا  

 

 

 http://zmtypw.blu.livefilestore.com/y1p5FKqiAfRBKPtJiY8JEb8EXQzqidUiaDxT18-geBnRMyWrA0cNHrMIHVKZGpHPEVbvCj6jVtqDl5Y6NEaIbTdViVGuO-RO0NH/2CA8KUZ4C.jpg?psid=1

  

  

پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )

  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعاروف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )

  • - تعداد بازديد
  • 5681
  • مرتبه

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35