درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  انواع ساعت خلبانی

 آشنایی با انواع ساعت خلبانی در جهان 

اغلب گردان های پروازی قدیمی و معتبر به مناسبت گرامیداشت آغاز به کار هواپیماهای خود تعداد محدودی ساعت یادگاری و تزئینی به خلبانان و مدیران ارشد کارخانه های تولیدی هواپیما اهداء می کنند مثلآ برای یادبود اولین پرواز موفقیت آمیز هواپیماهای بمب افکن " بی - ۱ " ( ۱۹۵۲ - ۲۰۰۲ ) ساعت های مختلفی رو تولید کردند . نکته قابل توجه در اغلب این ساعت ها افزودن آرم یا نقش های اسطوره ای مثل " رب النوع آتش " یا لوگوی هواپیما های دیگری است . که تعدادی از آن ها رو انتخاب و تقدیم شما می کنم . از اون جایی که توضیحات مربوط به هر یک از ساعت ها تبلیغاتی و مشابه هم بودند تنها دو نوع متفاوت ان را در زیر تصاویر مربوطه درج کردم . امیدوارم مورد پسند شما یاران قرار گیرد ..

 آشنایی با انواع ساعت خلبانی در جهان

2moam54hmol5qr99728s.gif

 

y3qpb8toex3mxnp7q24m.jpg

 با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین ( ع ) و ياران با وفايش به حضور همه هموطنان محترم و خوانندگان گرامي به اطلاع مي رسونم .. به دليل فضاي روحي و عرفاني اين ايام صرفآ به ارايه يک "پست ويژه " اکتفا کردم تا اگر عمري باقي ماند ادامه مطالب تآليفي ام رو بعد از دهه محرم تقديم شما ياران نمايم . اميدوارم همه اون عزيزاني که به نوعي از مطالب اين سايت در گذشته رنجيده اند بنده حقير رو حلال فرمايند .

چندي پيش کامنتي رو از يکي از خوانندگان محترم وبلاگ دريافت کردم که در آن توصيه کرده بود توهين ها و سخنان زشتي که در مطلب ( پيشنهاد دو پست دولتي توسط احمدي نژاد ) را حذف نمايم . راستش رو بخواهيد در موقع نگارش اون پست چون در دنياي وب تازه کار بودم عقلم نکشيده بود که بخش نظرات را تنظيم کنم .. ! بعد از مشاهده توصيه اون دوست گرامي براي حذف نوشته هاي ناجور به بخش کامنت هاي پست ياد شده که در فروردين هشتاد و شش منتشر شده بود رفتم . متآسفانه هر چه تلاش کردم راه کاري براي حذف آن ها پيدا نکردم .. ! و تنها بخش نظرات رو تغير دادم . لذا ضمن پوزش از همه خوانندگان به خاطر وجود سخنان ناجور در آن پست از عزيزاني که مي توانند بنده رو در حذف کامنت هاي قديمي " بلاگفا " ياري فرمايند خواهش مي کنم  راهنمايي ام کنند . و گرنه مجبور به حذف کل پست خواهم شد . با سپاس از همه شما بزرگواران

برچسب ها : ساعت خلباني + گردان هاي پروازي + گراميداشت اولين پرواز + هواپيماهاي بي -۱ + هواپيماهاي تام کت + اف - ۱۸ + رب النوع اتش + خلبان ها + مديران ارشد

 مقدمه ای برای آغاز

اغلب گردان های پروازی قدیمی و معتبر به مناسبت گرامیداشت آغاز به کار هواپیماهای خود تعداد محدودی ساعت یادگاری و تزئینی به خلبانان و مدیران ارشد کارخانه های تولیدی هواپیما اهداء می کنند مثلآ برای یادبود اولین پرواز موفقیت آمیز هواپیماهای بمب افکن " بی - ۱ " ( ۱۹۵۲ - ۲۰۰۲ ) ساعت های مختلفی رو تولید کردند . نکته قابل توجه در اغلب این ساعت ها افزودن آرم یا نقش های اسطوره ای مثل " رب النوع آتش " یا لوگوی هواپیما های دیگری است . که تعدادی از آن ها رو انتخاب و تقدیم شما می کنم . از اون جایی که توضیحات مربوط به هر یک از ساعت ها تبلیغاتی و مشابه هم بودند تنها دو نوع متفاوت ان را در زیر تصاویر مربوطه درج کردم . امیدوارم مورد پسند شما یاران قرار گیرد ..

این ساعت در سال ۱۹۹۷ به مناسبت بازگشت افتخار امیز اسکادران ۲۸ متعلق به نیروی هوایی سلطنتی برینانیا از هنگ کنک ساخته شد . و کلآ به ۲۸ عدد به تعداد خلبانان اسکادران ساخته شد . تصویر هلی کوپتر " اچ سی ۳ " در گوشه ساعت تقدیر از این گردان است .

این ساعت به مناسبت آخرین روز فعالیت هواپیمای " اف - ۱۴ " توسط سازمان دیده بان aviators تهیه شده است . گفتنی است هواپیماها اف -۱۸ جایگزین هواپیماهای تامکت در سال ۲۰۰۶ شده اند .

 

منبع : سايت  The Breitling B-1

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

این پست ساعت ۶:۱۵ دقيقه بامداد در تاريخ بيست و سوم  آذر  ۱۳۸۹ پایان یافت .

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpgWeblog-Archive-.jpg

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

c9grzonv11okublhvvhp.jpg

 

 

  

pplnwui1jq5rw7l7897x.jpg

پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )

  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعاروف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )

    شوخی با حاج آقا در جبهه ! ( اینجا  

    توجه ... توجه.... توجه  

    خوانندگان محترم لطفآ توجه داشته باشيد :

    کليه کامنت هاي وبلاگ ( دل نوشته هاي يک سرباز ) بدون پاسخ منتشر مي شوند .

    دوستان محترم پرسش هاي خود را فقط در سايت ( خاطرات يک خبرنگار ) مطرح فرمايند .

    فراموش نکنيد فقط به کامنت هاي پست اخر پاسخ داده مي شود .

  • - تعداد بازديد
  • 12815
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35