درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  توپولفی دیگر .. !

  توپولفی دیگر در مسکو زمین خورد   

طبق اعلام خلبانان هواپيماي توپولف خطوط هوايي داغستان آن ها دقايقي بعد از تيک آف با خاموشي و از کار افتادن دو موتور اصلي هواپيما مواجه مي شوند . آن چه مسلم است خاموشي يک موتور در هر هواپيما از مدل قديمي گرفته تا نوع مدرن و امروزي اش امري طبيعي و قابل پيش بيني است . و همه خلبانان براي مواجه با آن انواع و اقسام اموزش ها رو طي کرده اند . اما اين که دو موتور همزمان در پرواز با هم خاموش شوند ، مسئله اي در خور تآمل است ! به عبارتي مشکل يا مشکلاتي باعث خاموشي موتور ها شده اند .. که امکان داره از نرسيدن سوخت باشه يا برق يا حتي هوا .. ! شايد هم شايعه سازان زياد بي ربط نگفته باشند .. که در هنگام تنظيم مسير سوخت از باک ها سهوآ لوله هاي اصلي رو بسته باشند .. ! که خيلي بعيد به نظر مي رسد . چون مسير همه منبع سوخت ها به موتور هاي هواپيما با رنگي متفاوت در کابين خلبان مشخص شده است . شايد هم در موقع تيک آف جسم سختي به باک هواپيما برخورد کرده و موجب نشت سوخت به بيرون شده باشد

  توپولفی دیگر در مسکو زمین خورد ! 

2u29hvfrcaggsvxlbcit.gif

wzxg9i51tse6nvbo0bnr.jpg

باور کنيد هرگاه بنده قول انجام کاري رو به يکي داده ام با اتفاقات جور واجوري که رخ داده هميشه شرمنده اون دوست يا آشنا شده ام ! به همين دليل همواره سعي مي کنم کم تر قول صد در صد بدهم ! اما قسمت اين بود اين بار هم شرمنده روي ماه دوست فرهيخته ام دکتر " بابک معترض " و خانواده محترم شهيد " غفور جدي " شوم . واقعيت اين است بنده در حال نگارش زندگينامه اين شهيد از روي فيلم مستندي با عنوان " اخرين پرواز " بودم که دکتر عزيزم از اردبيل زحمت ارسالش رو کشيده بود . ابتدا هواي آلوده تهران و تعطيلي هاي ناخواسته باعث شد تا به کرج بروم . ديشب که به خونه برگشتم کار آماده سازي پست جديدم رو آغاز کردم .. که با خبر سقوط توپولفي ديگر در مسکو مواجه شدم ! از اون جايي که مطلب هنوز پايان نيافته بود براي جبران تاخيرهايي که داشتم ترجيح دادم در چند خط اين خبر رو تا داغه منتشرش کنم .. !

راستش رو بخواهيد بنده اصلا و ابدآ دوست ندارم در باره هر سانحه هوايي که در اقصي نقاط جهان اتفاق مي افتد مطلب بنويسم . اما شما ياران همدل و صميمي واقف هستيد که يکي از دلايل پرداختن به سوانح متعدد هواپيماهاي روسي صرفآ جهت اگاهي اون دسته از هموطناني است که مرتب به هردليل و بهانه اي از اين قارقارک هاي روسي تعريف و تمجيد مي کنند شايد مثل گذشته شرايطي رو مهيا کنند تا باز هم هواپيماهاي کهنه رو با دستکاري تاريخ ريجستري به ايران وارد نمايند ! اين عده بقدري وقيح و پول دوست هستند که با وجود لغو مجوز ورود هواپيماهاي توپولف از سوي مسئولان و مشاهده صد ها نفر قرباني همچنان مدافع اين نوع هواپيما ها هستند .. ! و گر نه تا دلتون بخواد سوژه هاي اميدوار کننده و خاطرات شيرين براي گفتن دارم که مقوله هواپيماهاي روسي در مقابل ان ها پشيزي ارزش ندارند ! سخن اخر اين که .. از اين که فرصت پاسخ به کامنت هاي شما ياران رو هنوز به دست نياورده ام ، پوزش مي خواهم . چون حجم نظرات و نامه هاي رسيده بالاست . و پاسخ به ان ها باعث تاخير بيش از حد در انتشار پست جديدم مي شد . اميدوارم بنده رو عفو فرماييد .

برچسب ها : هواپيماي روسي + توپولف + پرواز + مسکو + ايراد موتور + داغستان + سانحه + کشته و زخمي + مسافران + نقص فني + خلبان + فرود اضطراري  

 

 اصل خبر چي بود ..!؟

طبق اعلام خبرگزاري هاي معتبر ديروز سيزدهم آذر ماه يک فروند هواپيماي توپولف " تي يو - ۱۵۴ "  متعلق به خطوط هوايي داغستان  با يک صد هفتاد و شش نفر مسافر و خدمه که از فرودگاه مسکو  به قصد پرواز به داغستان در جنوب کشور از زمين بلند شده بود . دقايقي بعد از پرواز  خلبان با اعلام وضعيت اضطراري به فرودگاه ديگري در حوالي مسکو به زمين نشست . اما هواپيما به محض برخورد به زمين سه تيکه شد .. ! در اين حادثه متآسفانه دو نفر کشته شدند . هشتاد نفر زخمي شدند ( پنج نفر هم با حالي وخيم در بيمارستان به سر مي برند ) ..

آن روي سکه ..

در لا به لاي خبر ها متوجه شدم که .. هواپيماي توپولف " تي يو - ۱۵۴ " ( دقيقآ از همون مدل هايي که نامرد ها به ما قالب کرده بودند و بلاي جان ما ايراني ها شده بود ) دقايقي بعد از تيک آف از فرودگاه مسکو ( يعني دقيقآ بعد از طي هشتاد کيلومتر ) در شرايطي که هواپيما در ارتفاع ۲۷۰۰۰ پايي رسيده بود ، کاپيتان متوجه خاموش شدن دو موتور هواپيمايش مي شود ! ( اين مدل هواپيما ها داراي سه موتور بر روي سکان عمودي خويش هستند ) و در حالي که يک موتور روشن داشتند به نزديک ترين فرودگاه در حوالي مسکو تقرب مي کند . و به محض فرود هواپيما سه تيکه شده و از باند خارج مي شود  و طبق خبر اعلام شده کشته و زخمي مي دهد . طبق اعلام سايت ( hostednews ) خطاي انساني عامل اين حادثه قلمداد شده و دليل آن را " فراموشي خلبانان در روشن کردن پمپ هاي سوخت .. " اعلام کرده اند .. ! ضمن اين که گفته مي شود هواپيماي فوق داراي مشکلات ديگري هم بوده که خلبانان از آن بي اطلاع بودند .. ! خبر آخر اين که : پرونده جنايي براي اين سانحه گشوده شده است .. !

يک تحليل ابتدايي ..  

آن چه در خبر بالا به شوخي بيشتر شباهت دارد اعلام " فراموشي خلبانان در روشن کردن پمپ هاي سوخت " است ! البته من با سيستم سوخت توپولف ها آشنايي ندارم . اما تا اون جايي که بنده مي دونم پمپ هاي سوخت اگر مسدود باشند هواپيما به ارتفاع ۲۷۰۰۰ پايي نمي رسد ! ضمن اين که بعيد مي دونم خلبانان بعد از پرواز نياز به تنظيم باک هاي سوخت داشته باشند . چون معمولآ قبل از نزديک شدن به فرودگاه مقصد مهندس پرواز يا خلبان با تنظيم مسير سوخت از باک ها ، تعادل لازم رو براي روي زمين فراهم مي اورد . همچنين در مطلب دارا بودن نقص فني و بي اطلاع نگاه داشتن خلبانان از اشکال هواپيما امري مضحک به نظر مي رسد . چون تمام ايراد ها در فرم مخصوص هواپيما ثبت مي شوند و تا مادامي که ايراد ها برطرف و آزمايش نشده باشد اجازه پرواز به اون هواپيما داده نمي شود . و ربطي به گردان خلبان ها ندارد .. اين گونه روايت ها شايعات بي اساسي است که معمولآ بعد از هر سانحه هوايي بازگو و بين مردم پخش مي شود .. !

تحليلي جالب در کامنت قديمي .. !

جالبه بدونيد قبل از اين که خبر سانحه توپولف فوق منتشر بشه خواننده محترمي بنام " حميد - ب " در بخش کامنت هاي پست قبلي چند روز قبل تحليلي رو در باره طراحي هواپيماهاي روسي درج کرده بود که بنده امروز موفق شدم پاسخ اين دوست انديشمندم رو با ذکر مثالي مرتبط بدهم . در اين نظريه حميد خان توضيحات علمي و جالبي رو در باره اين نوع هواپيما ها ( که موتور ان ها روي سکان عمودي قرار دارند ) درج کرده بود ..  عين کامنت ياد شده رو به همراه پاسخي که نوشتم براي اگاهي شما عزيزان بار ديگر در اين بخش منتشر مي کنم ..

شاید باورش سخت باشه اما این ایلوشین واقعا از مزخرف ترین هواپیماهای تاریخ هوانوردی است. بزرگترین ایرادی كه این هواپیما داره نسبت حداكثر توان موتورها به حداكثر وزن هست كه از ناتوان ترین هواپیماها محسوب می شود.
این هواپیما علیرغم داشتن 4 موتور توربوفن در زیر بال خود به شدت مستعد استال است كه می دانید استال چقدر برای یك هواپیما با این ریسپانس كند خطرناك هست. با این كه روی یوك استیك شیكر برای اخطار استال هست اما كلا" اغلب خلبان هایش از لختی و بی حالی این هواپیما شاكی هستند. حتی خلبان های تست پایلوت با آن تجربه عظیمی كه دارند.

تا انتشار جزییات دقیق باید گفت كه رخداد سانحه در مورد هواپیماهای روسی یك اتفاق نادر محسوب نمیشه و عادی هست. زیاد نگران نباشید.

یكی دیگر از مشكلات این هواپیمای غول پیكر در دم آن نهفته است. قرارگیری سكان افقی در بالای سكان عمودی موجب می شود كه در حالت برخاستن نیروی سكان افقی روی سكان عمودی اهرم بشود و هواپیما به رغم لختی موتورها دماغه را بالا بدهد اما همین اهرم شدن در حین فرود و تغییر ارتفاع در حین پرواز كروز تا حدی مشكل ساز می شود. به خصوص در حین فرود. تركیب این موضوع با عادت غلط خلبان های تربیت شده در روسیه مبنی بر میل به شارپ دسند ( فرود متعالي )  اغلب موجب میشود كه برج مراقب به این هواپیماها اخطار بده كه شما های ( ارتفاع بالاتر از حد مجاز )  هستین برای فرود! با توجه به این كه این هواپیما پس از تیك اف سقوط كرده بعید نیست به دلیل اشكال در بیش از یك موتور دچار دردسر شده. تا جایی كه من می دونم اگر بار حداكثر باشه و هواپیما در حال اوجگیری باشه و بیش از یك موتور دچار مشكل بشه و دماغه رو به بالا باشد (كه در حال اوجگیری طبیعی هست)احتمال استال هست. البته باید دید سرعت در لحظه خرابی احتمالی موتورها چقدر بوده. البته اگر مشگل موتورها و استال بوده باشه. این نوع هواپیماها حوادث زیادی دارند چون طراحی اینها مشكل داره و در كنار كیفیت پایین ساخت هواپیماهای روسی زمینه خرابی و ایراد بیشتر فراهم می شه.

حالا شما بیایین این لگن را مقایسه كنید با 747 و یا حتی 707 تا ببینید تكنولوژی امریكایی یعنی چی؟

البته شما كه ماشالله دوره خودتان را در امریكا گذراندید و میدانید اساسا" نوع دیدگاه آن ها با روس ها به كیفیت و ریشه یابی اشكال به اندازه زمین تا زیر زمین فرق دارد.

در هر حال این را بی خیال علت قطعی توپولف كاسپن رو كی اعلام می كنند؟ دوباره نگن خلبان مقصر بوده!!! دی:

تا جایی كه من می دونم ایراد در موتور شماره دو و اسیب به سكان عمودی و افقی ریشه حادثه بوده اما هنوز قطعی اعلام نشده!!!
پاسخ
حميد جان عزيز و گرامي
با سپاس از تحليل جالب و علمي شما ..بايد عرض کنم واقعآ در چند خط به خوبي مشکلات اين نوع هواپيما ها رو مطرح کرديد . و من با شما صد در صد موافقم . من قبلآ هم عرض کردم که يکي از دوستان و همکاران قديمي تعريف مي کرد که از مشهد با توپولف عازم تهران بود . وقتي نام کاپيتان اعلام شد .. ديد يکي از همکاران قبلي خودمون " علي " است . به همين دليل در نامه اي کوتاه ضمن نوازش مخصوص خانوادگي .. !!‌و نثار چند فحش آبدار ، ان را به مهماندار داده و از او مي خواهد به دست کاپيتانش بدهد .. ! دقايقي بعد همون مهماندار از وي مي خواهد که به کابين برود .. دوستم تعريف مي کنه در هنگام فرود .. ديدم علي خيس عرق است و با فرامين بد جوري ور مي رود .. ! به همين دليل فکر کردم نکنه اضطراري پيش اومده که علي اين جوري کلنجار مي رود .. ! بعد از فرود از کاپيتان مي پرسه .. مشکلي پيش اومده بود ؟ و علي خونسرد مي گويد .. نه مشکل هواپيماهاي روسي چنين است . که بر عکس هرکولس ها که نرم و راحت هستند .. به خاطر سنگيني دم هواپيما در فرود مشکل داريم .. و بايد به آن عادت کنيم .. ! حال با توضيحات جالبي که شما اشاره کرديد .. به ياد سخنان دوست قديمي ام علي افتادم .. که در فرود ها چنين مشکلي رو داشت . در باره استال هم حق با شماست . لرزه نگار ها هم فقط در حد هشدار دهنده است .. همين . و اصلا با صنعت هوانوردي امريکايي ها قابل مقايسه نيست . حتي به قول فرمايش شما 727 هاي قديمي واقعآ تفاوت بسيار است . در باره سانحه توپولف قزروين هم حق با شماست . اغلب دوستان مثل شما فکر مي کنند . اما نمي دونم کي رسمآ ان ار اعلام خواهند کرد
حميد جان از شما يه دنيا سپاسگزارم . واقعآ استفاده کرده و مطالب جالبي آموختم .. سپاسگزارم
 

 تصاوير حادثه توپولف روسي

 چرا توپولف سانحه داد ..!؟‌

لازم مي دونم يک بار ديگه اعلام کنم .. هر گونه نقد و اظهار نظر فني قبل از بررسي و تحقيق بر روي جعبه سياه هواپيماي سانحه ديده قانونآ فاقد اعتبار علمي و صرفآ بر پايه حدس و گمان است . لذا با توجه به نظرات گوناگون دوستان مطلع و اطلاعاتي که بعد از هر سانحه مرگبار توپولف ها در ايران دهان به دهان نقل مي شد .. نگاهي به اين حادثه مي اندازيم :

۱- خاموش شدن دو موتور در پرواز  

طبق اعلام خلبانان هواپيماي توپولف خطوط هوايي داغستان آن ها دقايقي بعد از تيک آف با خاموشي و از کار افتادن دو موتور اصلي هواپيما مواجه مي شوند . آن چه مسلم است خاموشي يک موتور در هر هواپيما از مدل قديمي گرفته تا نوع مدرن و امروزي اش امري طبيعي و قابل پيش بيني است . و همه خلبانان براي مواجه با آن انواع و اقسام اموزش ها رو طي کرده اند . اما اين که دو موتور همزمان در پرواز با هم خاموش شوند ، مسئله اي در خور تآمل است ! به عبارتي مشکل يا مشکلاتي باعث خاموشي موتور ها شده اند .. که امکان داره از نرسيدن سوخت باشه يا برق يا حتي هوا .. ! شايد هم شايعه سازان زياد بي ربط نگفته باشند .. که در هنگام تنظيم مسير سوخت از باک ها سهوآ لوله هاي اصلي رو بسته باشند .. ! که خيلي بعيد به نظر مي رسد . چون مسير همه منبع سوخت ها به موتور هاي هواپيما با رنگي متفاوت در کابين خلبان مشخص شده است . شايد هم در موقع تيک آف جسم سختي به باک هواپيما برخورد کرده و موجب نشت سوخت به بيرون شده باشد . يک احتمال ديگر اين است که .. شايد يکي از فاکتور هاي اصلي ( روغن ، سوخت ، هوا ، برق و .. ) قطع شده باشد. شايد هم در منطقه جنگلي وقتي پرواز مي کرده است ، تعدادي پرنده که در اين فصل دسته جمعي پرواز مي کنند به درون دو تا از موتور هاي هواپيما کشيده شده باشد .. که اين عامل باعث ( اف . او . دي ) و از کار افتادگي سريع موتور ها مي شود .

يک احتمال ضعيف ديگري هم مي شود حدس زد .. و آن نفوذ آب به درون منابع سوخت هواپيماست . که به دليل سنگيني چگالي آب ، سريع ته نشين شده و بعد از مدتي پرواز آب ها به درون موتور هاي اصلي رسيده و باعث خاموشي آن ها شده باشد .. !  

۲ - هارد لندينگ ( فرود محکم ) ...

آن چه مسلم است خلبان به خاطر در اختيار داشتن يک موتور روشن ، پمپ هاي هيدروليک هواپيما براي فرامين و ترمز ها در حد کنترل پرواز و توقف هواپيما کارايي داشته اند .. چون بدون هيچ گونه مشکلي خود رو به اولين فرودگاه در حوالي مسکو رسانده بود . اما بايد ديد چه عامل و يا عواملي باعث خروج هواپيما از باند و متعاقب ان سه تيکه شدن ان گشته است ... !؟‌ 

فرود هاي سخت و متعاقبش عدم کنترل بر فرامين و ترمز ها يکي از عواملي است که خلبان قادر به جمع کردن مرکب اهني خويش نيست و فشار شديد وارد شده سبب متلاشي شدن بدنه هواپيما مي شود . شما اگر به فيلم هاي مستند فرود بر آب ( ديچينگ ) هواپيماها نگاه کرده باشيد ، به محض برخورد به سطح آب قسمت عقب هواپيما ( دم ) بلافاصله جدا مي شود .. و متعاقب آن ساير بخش هاي بدنه از هم جدا مي شوند .. ! که تنها دليل ان ضربه شديد برگشت داده شده از آب است . در اين هواپيما هم مي شود حدس زد که به دلايلي خلبان قادر به اپرچ استاندارد نبوده .. و ممکنه از چند متري هواپيما رو بزمين کوبيده يا شايد هم خود هواپيما استال کرده باشد .. ! شايد موتور سوم هم در موقعيت شورت فاينال از کار افتاده باشد .. ! که در اين صورت بايد در جستجوي خاموشي موتور ها گشت .. ! ممکنه هواپيما بعد از پرواز قبلي سوخت گيري نشده بود ! يک احتمال کم رنگ هم ممکنه رخ داده باشد .. و ان اين است که يکي از موتور ها دچار نقص فني شده و کمک خلبان اشتباهي يکي از موتور هاي سالم رو خاموش کرده باشد .. ! و به دليل افت فشار و سرعت همگي دستپاچه شده و تقاضاي فرود اضطراري نموده باشند .. ! براي سه تيکه شدن هم يک احتمال ضعيف ديگري هم وجو دارد .. که شايد سيستم پرشرايز به دلايلي تخليه نشده بود .. و اولين برخورد باعث خروج هواي فشرده و سه تيکه شدن بدنه شده باشد .. همان طور که عرض کردم .. اين ها همه احتمالات است .. و ممکنه هيچ کدوم از اين مشکلات نبوده باشد .. و آن ها با ايراد جديدي مواجه شده باشند ..

اما قبل از اين که همه احتمالات رو بررسي کنيم .. بار ديگر توجه شما رو به نکاتي که حميد خان در باره ساختار اين نوع هواپيما اشاره فرموده بود جلب مي کنم .. فراموش نکنيد که عمومآ اين مدل هواپيماها داراي وزني سنگين و غير متعادل در قسمت دم خود هستند .. که اين امر در تيک آف مشکلي رو ايجاد نمي کند .. اما براي فرود حفظ تعادل کمي دشوار است ! حال به اين معادله خاموشي دو موتور را هم اضافه کنيد .. آن چه از آن حاصل مي شود ، فاجعه اي بيش نيست .. که اين بندگان خدا شانس اورده اند که هواپيماي آن ها فقط سه تيکه شده است .. ! فراموش نکنيد عدم اتش سوزي هواپيما بعد از تيکه تيکه شدن احتمال نداشتن سوخت رو خيلي تقويت مي کنه .. يعني يا سوخت گيري نشده بود . يا نشت کرده بود .. يا اين که دستي دستي مسدود کرده بودند !

سخن اخر ...  

بدون ترديد دوستان بي شماري چون دوست عزيزم " خلبان مهاجر " يا  " حميد - ب " نازنين و ساير بزرگوارني که حضور ذهن ندارم .. قادرند تحليل هاي جالب و علمي تري رو بيان فرمايند . فراموش نکنيد  بنده هنوز هيچ اطلاعات تکميلي بدستم نرسيده است .. و هر ان چه احتمال دادم بر مبني حدس و گمان بود .. اما دوستاني که نام بردم به دليل حرفه خود مطالعات علمي و در خور قبولي درباره مسايل ياد شده دارند .. و مسلمآ آخرين اخبار و اطلاعات رو دنبال مي کنند . ممنون مي شوم که عزيزان ياد شده و يا ساير ياران آگاه در بخش کامنت ها نظريه هاي فني و تخصصي خويش رو اعلام فرمايند . همان طور که عرض کردم اين مسئله از ان جهت براي مردم ما و خوانندگان اين سايت اهميت دارد که هنوز هم کماکان تعدادي از اين هواپيما ها در ناوگان حمل و نقل هوايي ما وجود دارد .. و احتمال زياد اين که ان ها تا زمان جايگزيني کماکان به جابه جايي مسافران مشغول اند .. و از ما حساس تر مالکان اين نوع هواپيما هستند که بنده خدا ها در تنگنا قرار گرفته اند .. من مطمئن هستم بعد از مباحثي که در باره هواپيماهاي روسي به ويژه توپولف ها پيش امد ..  متخصصان و گروه هاي پروازي اين مدل هواپيما با دقت تر از هر زماني ايمني هاي لازم رو رعايت مي کنند .. و بيشتر از ما در جستجوي دلايل هر سانحه اي هستند .. فقط فراموش نکنيد هيچ هواپيمايي در ايران تا استاندارد هاي لازم رو نداشته باشه محاله پرواز کنه .. و گرنه قبل از هر مسافري خود گروه پروازي و خلبانان از رفتن به داخل کابين خوداري مي کنند . چون آن ها هم مثل من و شما جان خود رو بيشتر از همه دوست دارند ..

 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

این پست ساعت ۶:۴۰ دقيقه بامداد در تاريخ پانزدهم اذر ماه ۱۳۸۹ پایان یافت .

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpgWeblog-Archive-.jpg

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

c9grzonv11okublhvvhp.jpg

 

 

براي مطالعه مطالب بر روي تصاوير کليک راست فرماييد .

(7) Small---2.jpg

 

hw4tjyn036h58qhwduj8.jpg

 x2pnm8ifsso2ihu90zhq.jpg

روايتي مستند و جديد برگرفته از صدا و سيماي مرکز اردبيل

pplnwui1jq5rw7l7897x.jpg

پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )

  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعاروف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )

    ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )

    شوخی با حاج آقا در جبهه ! ( اینجا  

    توجه ... توجه.... توجه  

    خوانندگان محترم لطفآ توجه داشته باشيد :

    کليه کامنت هاي وبلاگ ( دل نوشته هاي يک سرباز ) بدون پاسخ منتشر مي شوند .

    دوستان محترم پرسش هاي خود را فقط در سايت ( خاطرات يک خبرنگار ) مطرح فرمايند .

    فراموش نکنيد فقط به کامنت هاي پست اخر پاسخ داده مي شود .

  • - تعداد بازديد
  • 4229
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35