درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  در ایران ایر اتفاق افتاد ..!

اعتراض بعضي از خلبانان هما به مهمانداران

عده‌ای از خلبانان شركت هواپیمایی هما در اعتراض به تغییر متن اعلامیه ورودی پروازها (متن خوشامدگویی در ایستگاه مبدا) كه توسط سرمهماندار در هنگام برخاستن هواپیما از زمین خوانده می‌شود، از انجام پرواز انصراف یا پرواز را با تاخیر انجام می‌دهند؛ مگر این كه سرمهماندار پرواز از خواندن متن جدید انصراف و متن اعلامیه قبلی را برای مسافران بخواند! متن اعلامیه ورودی كه هنگام برخاستن هواپیما از فرودگاه مبدا توسط سرمهماندار خوانده می‌شود، از پنجم مرداد ماه امسال تغییر كرده و طبق اعلام روابط عمومی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از این پس متن جدید در پروازهای این شركت باید خوانده شود، اما در پی این تغییر، خلبانان از اینكه نام سرمهماندار پرواز در پی نام آنها عنوان می‌شود، معترض هستند؛ چراكه به اعتقاد آن ها شأن خلبانان پایین آمده است ..!!

 اعتراض بعضي از خلبانان هما به مهمانداران 

2u29hvfrcaggsvxlbcit.gif

wzxg9i51tse6nvbo0bnr.jpg

اکثر یاران و دوستان قديمي خوب مي دونند بنده هرگز در تارنمايم مطالب ساير سايت ها رو کپي و منتشر نمي کنم . اگر چه خيلي ها با من اين کار رو انجام مي دهند ..! اما راستش رو بخواهيد چندي قبل در پي وب گردي هاي شبانه نگاهم به خبر "اعتراض بعضي خلبانان هما " افتاد که باورش براي حقير خيلي دشوار بود . اما وقتي به منبع سايت منتشر کننده رجوع کردم با مشاهده نام سايت آسمون  ( asemoon.org ) که " داود يوسفي " عزيز مدير آن است ، به صحت موضوع پي برده و با مراجعه به  سايت فوق ، کل خبر را کپي نموده تا در اسرع وقت به ان بپردازم . امروز قبل از اين که تحليلي در باره  حرکت تآسف بار جمعي از خلبانان هواپيمايي هما بنويسم براي درک عميق تر موضوع بار ديگر به سايت آسمون رفتم .. اما هرچه جستجو کردم مطلب مورد بحث رو پيدا نکردم ! از اون جايي که عادت دارم  هميشه به نيمه پر ليوان بنگرم .. حذف خبر رو به کذب بودن ماجرا ربط داده و با خود گفتم .. حتمآ جناب يوسفي به همين دليل آن را برداشته است ! سپس به ذهن ام رسيد نکنه زبانم لال شرکت هواپيمايي هما وادار به برداشتن خبر فوق نموده است !؟ به همين دليل چندين بار به تلفن هایی که از مدير سايت داشتم زنگ زده تا  علت رو جويا شوم .. اما متآسفانه هر دو خاموش بودند ! لذا من اصل خبر درج شده را منتشر کرده و از صميم قبل آرزو مي کنم کل ماجرا شايعه باشد . در ان صورت مطمئن باشيد در همين صفحه با همين فونت ضمن عذر خواهي از همه ، من هم آن را حذف خواهم کرد ...

همه شاهد هستيد در طي سه سال و اندي که از عمر سايت حقير مي گذرد .. هواره سعي کرده ام جايگاه و منزلت واقعي خلبانان ايراني رو به نسل جوان و مشتاق امروزي معرفي نمايم . و در اين راه هرگز کم فروشي نکرده ام ! به عبارت ديگر اين تنها مطلب انتقادي از اين قشر بزرگوار و زحمتکش است . که بار ها آرزو کرده ام خدا کنه واقعيت نداشته باشد . و در پايان از همه دوستان و خوانندگان محترم خواهش مي کنم عمل تعدادي اندک از خلبانان هواپيمايي هما رو به حساب بقيه خلبانان با غيرت و شرافتمند اين سازمان نگذاريد .. باور کنيد خود من از اين که چنين خبري رو منعکس مي کنم راضي نبوده و نيستم . به اميد روزي که با تلاش همين خلبانان معترض حقانيت کشورمون رو به گوش جهانيان رسونده و آن ها را وادار کنيم دست از تحريم هاي ناجوانمردانه خود بر عليه شرکت هاي هوايي بردارند ..

 برچسب ها :  شرکت هواپيمايي هما + خلبانان + اعتراض + اعلاميه + پرواز +  خوشامدگويي  + سرمهماندار + تحريم + مسافران + شهيد دوران + آل آقا + بابايي + لشگري + همذات پنداري + سينما + قبل از انقلاب + محمدعلي فردين + سلطان قلب ها  

به بهانه مقدمه ...

اون هايي که مثل من سن و سالي ازشون گذشته .. و احيانآ دوستدار فيلم فارسي هاي قديمي بودند  حتمآ روزنامه هايي که پيش از انقلاب به اخبار سينمايي مي پرداختند رو هم يادشونه ..!؟ و به خاطر مي اورند که نيمي از جنجال هاي به اصطلاح هنري در جرايد ، مربوط به قرار گرفتن نام هنرپيشه ها در عنوان بندي فيلم يا همون " تيتراژ " بود ! و به هيچ عنوان هم کوتاه نمي امدند .. ! گاهي مدت ها از اکران فيلمي که وعده اش را داده بودند بر سر همين موضوع پيش پا افتاده متوقف مي شد ! تا اين که عاقبت با وساطت اهالي هنر قافله ختم به خير مي شد .. اما بعضي وقت ها هم پادرميوني ها بي اثر مي ماند ..! تا اين که بعد از ضرر و زيان ديدن هاي هنگفت تهيه کنندگان به راه حل مناسبي دست يافتند و ان چيزي نبود جز اين که .. نام هنرپيشه مدعي رو اول درج مي کردند .. و در ادامه نام بازيگر همطرازش رو در همان سکانس بالاي نام اولي قرار مي گرفت .. ! با اين حساب هر دو راضي بودند .. يکي اول و آن يکي بالاتر .. ! بعد ها آموختند که نام هنرپيشه پيشکسوت را در پايان تيتراژ و با افزودن کلمه " و " با فونت بزرگ قضيه رو فيصله دهند .. ! جالب اين که اين روال اکنون هم در سريال هاي تلويزيوني و فيلم هاي مطرح سينمايي به چشم مي خورد !  اما خودمونيم ... وجدانآ اين روز ها وقتي صحبت از " فيلمفارسي " و فرهنگ اون دوران پيش مي آيد روشنفکران و منتقدان امروزي با چه لفظ و تعبيري از آن ها ياد مي کنند ..!!؟؟ چرا راه دور برويم ؟ کافي است يکي دو هفته مخاطب برنامه سينمايي " هفت " در شبکه سوم سيما بوده و به افاضات منتقد محترم برنامه در باب فيلمفارسي گوش فرا دهيم .. ! خواهيد ديد که ان جدال ها و چشم و هم چشمي بازيگران نه تنها باعث فراموشي مقوله هنر و هنرمندي شده است ، بلکه باعث از ياد رفتن اشتياق خيل عظيمي از مردم آن ايام نيز شده است  ..

 به عبارت صحيح تر .. گاهي بعضي از حرکات و رفتار هاي غيرمعقول انسان هايي که به نوعي در جامعه  الگوي مردم به ويژه جوانان هستند باعث مي شود کل ارزش هايي که ديگران طي سال هاي متوالي بدست اورده اند به خاطر مسايلي پيش پا افتاده و حتي بچگانه به زير سوال برود ! نگوييد که سنجيدن جايگاه خلباني با ساير حرفه ها از جمله بازيگران فيلمفارسي مساوي و عادلانه نيست .. ! که قضاوتي خطا مرتکب مي شويد . زيرا  خوب يادمه در اون دوران الگو و مريد کودکان و نوجوانان تبديل شدن به بازيگراني چون مرحوم " محمدعلي فردين " و ساير بازيگران مورد علاقه شون بود . آن ها با همذات پنداري و قرار دادن خود در جايگاه قهرمان فيلم ، هميشه آروز مي کردند که روزي سطان قلب ها شوند ! عين حالا که آرزوي اغلب نوجوانان و جوانان کشور خلبان شدن است .. و اغلب  خود را در جايگاه قهرمانان دفاع مقدس قرار مي دهند ..  بياييد در حفظ اين جايگاه ها  کوشا باشيم .. فرقي نمي کنه اين مسئوليت علاوه بر خلبانان شامل همه کساني که به نوعي الگوي جامعه هستند از قبيل فوتباليست ها  ، بازيگران ، هنرمندان و خيلي از الگو هاي شناخته شده جامعه هم مي شود . ما حق نداريم اين جايگاه رو تخريب کنيم . حتي اگه حق با ما باشد .. اما متآسفانه حس زياده خواهي و برتري و غرور کاذب در نزد بعضي خلبانان هواپيمايي هما باعث مي شود ارزش هايي که ساير خلبانان با شرافت چه در نيروي هوايي و چه در ساير خطوط هواپيمايي بدست اورده بودند کم رنگ شود ! نسل جوان امروز ما که  با شنيدن حماسه دلاور مردي هاي خلبانان شهيدي چون : عباس دوران ،هاشم آل آقا ، عباس بابايي ، شيرودي ها ، لشگري ها و .. به وجد مي آيند و با ان ها همذات پنداري مي کنند را نبايد با تصميمات کودکانه خود ناميد و سرخورده کنيم .. در خبري که خواهيد خواند ، متوجه مي شويد ذکر نام سر مهماندار در متن خوشامدگويي چه جنجالي آفريده است !!

فراموش نکنيم ما همه انسان هستيم .. و افتخار انسان بودن به ارزش هاي والا تري است . مهمانداران هم مثل بقيه خدمه در پرواز زحمت مي کشند . و اگر خداي ناکرده اتفاقي در پرواز رخ دهد ، آن ها هم مثل خلبانان جان خود را در راه خدمت به مردم از دست مي دهند .. ضمن اين که ان ها ارتباط مستقيمي با مسافران دارند . و شايسته است سر مهمانداران به عنوان مسئول گروهي که به مسافران خدمات ارايه مي دهند براي آشنايي و ارتباط بهتر معرفي شوند .. چه اشکالي داره .. !!؟ واقعآ شرم اور  است که عده اي به اين بهانه از انجام پرواز شانه خالي نمايند .. يا موجب تاخير در پرواز ها شوند ! بهتر است شما هم ابتدا عين خبر رو بخوانيد ..   

 اصل خبر چی بود  ... ؟

تاسف از اعتراضی که آبرو می‌برد

عده‌ای از خلبانان شركت هواپیمایی هما در اعتراض به تغییر متن اعلامیه ورودی پروازها (متن خوشامدگویی در ایستگاه مبدا) كه توسط سرمهماندار در هنگام برخاستن هواپیما از زمین خوانده می‌شود، از انجام پرواز انصراف یا پرواز را با تاخیر انجام می‌دهند؛ مگر این كه سرمهماندار پرواز از خواندن متن جدید انصراف و متن اعلامیه قبلی را برای مسافران بخواند!


متن اعلامیه ورودی كه هنگام برخاستن هواپیما از فرودگاه مبدا توسط سرمهماندار خوانده می‌شود، از پنجم مرداد ماه امسال تغییر كرده و طبق اعلام روابط عمومی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از این پس متن جدید در پروازهای این شركت باید خوانده شود، اما در پی این تغییر، خلبانان از اینكه نام سرمهماندار پرواز در پی نام آنها عنوان می‌شود، معترض هستند؛ چراكه به اعتقاد آن ها شأن خلبانان پایین آمده است.

به عنوان نمونه؛ پنجم مرداد ماه - خلبان پرواز شماره 223 تهران ـ اصفهان ـ كیش - به دلیل قرائت متن جدید موتور هواپیما را خاموش كرد و از انجام پرواز انصراف داد و تا آمدن خلبان جایگزین این پرواز با دو ساعت تاخیر انجام شد. البته خلبان دوم هم پرواز را مشروط به خواندن متن قبلی برقرار كرد.

همچنین خلبان پرواز شماره 355 روز 25 مرداد در مقصد تهران ـ بندرعباس ـ دبی مشروط به خواندن متن اعلامیه قبلی و با همكاری سرمهماندار پرواز كرد.

پرواز 351 و 287 تهران كرمانشاه و تهران كیش نیز روز 28 مرداد ماه با كوتاه آمدن سرمهماندار از قرائت متن جدید انجام شد.

این درحالیست كه در یك پرواز چند صد مسافر نشسته كه تاخیر آن به صورت انعكاسی در بقیه پروازها نیز تاخیر ایجاد می‌كند كه البته به دلیل فشار خلبانان به مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی احتمالا این متن تغییر و به حالت اولیه باز گردد.

متن اعلامیه ورودی پروازها قبلا بدین شرح بود:

"بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ روز به خیر خانم‌ها و آقایان؛ با درود به روان پاك بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای اسلام و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران؛ خلبان ... و سایر كاركنان این پرواز ورود شما را به هواپیمای ... خوشامد می‌گوییم.
شماره پرواز: ....... و مقصد ما ..... می‌باشد؛ مدت این پرواز ..... ساعت خواهد بود و تا ارتفاع .....از سطح دریا پرواز خواهیم كرد. سرمهماندار این پرواز ......
در طول پرواز برای انجام وظایف خود به منظور تامین آسایش بیشتر مسافران آماده‌اند. لطفا كمربندهای مخصوص پرواز را ببندید؛ پشتی‌ صندلی‌ها را به حالت اولیه برگردانید و به علامت نكشیدن سیگار توجه كنید؛ متشكرم."

 این متن در اعلامیه جدید بدین شرح تغییر كرده است:

"روز به خیر خانم‌ها و آقایان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذاران فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر اسلام و با آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری و با عرض ادب و احترام به شما مسافران ارجمند از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خلبان .....و سرمهماندار ارشد ...... و سایر گروه پروازی ورود شما را به هواپیمای ........ با شماره پرواز ..... و به مقصد ..... خیر مقدم عرض می‌نماییم.
مدت این پرواز ..... ساعت خواهد بود و تا ارتفاع ...... از سطح دریا پرواز می‌كنیم. لطفا كمربندهای مخصوص پرواز را ببندید؛ پشتی‌ صندلی‌ها را به حالت اولیه برگردانید و به علامت نكشیدن سیگار توجه كنید؛ متشكرم."

فاصله معناداری است بین حمل‌ونقل هوایی ایران و آنچه در کشورهای دیگر در جریان است؛ فاصله‌ای که در ابعاد فنی از نوع هواپیماها و امکانات فرودگاهی آغاز می‌شود و در نیروی انسانی به تخصص‌ها و رفتار عوامل مرتبط ختم می‌شود.

پس از وقوع بحران اقتصادی جهانی، ایرلاین‌ها نیز مانند دیگر بنگاه‌های اقتصادی به ورطه خطر ورشکستگی و تعدیل نیرو افتادند. در میان مشکلات متعدد خبرهایی نیز از اعتصاب خلبانان به وضعیت خود به گوش می‌رسید.

اعتصاب‌هایی که شرکت‌های بزرگی نظیر لوفتانزا را نیز به زانو درآورد. تنها در یک مورد پس از اعلام اخراج 1700 نفر از کارکنان بریتیش‌ایرویز حدود 90 درصد خلبانان این ایرلاین در حمایت از همکاران خود عملا این ایرلاین را با چنان زیان هنگفتی مواجه کرد تا دیگر حقوق کارمندانش را نادیده نگیرد.

اتحادیه‌های کارگری در سال‌جاری میلادی برای احقاق حقوق خود اتحادیه اروپا را با چالش بزرگی به نام اعتصاب خلبانان و کادر پروازی روبه‌رو کرد.

در ایران اما اگر اعتراض و اعتصابی هم بین خلبانان رخ دهد مربوط به این معضلات نیست. آنها به دنبال حفظ شان خود هستند اما گویا تعریفشان از شان و جایگاه با آنچه در عرف نامیده می‌شود، متفاوت است.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستورالعملی جدید متن اعلامیه ورودی در مبدا را که توسط سرمهماندار خوانده می‌شود تغییر داده است. این تغییر تنها شامل اضافه شدن نام سرمهماندار پس از نام خلبان است. این جمله تمام مشکل خلبانان هماست: با عرض ادب و احترام به شما مسافران ارجمند از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خلبان .....و سرمهماندار ارشد ...... و سایر گروه پروازی ورود شما را به هواپیمای ........ با شماره پرواز ..... و به مقصد ..... خیر مقدم عرض می‌نماییم.

شاید اظهار تاسف کمترین کاری باشد که در برابر این عمل غیراخلاقی آنها به ذهن می‌رسد. مگر نام اینان چیست که هیچ نامی نباید همتراز آن باشد؟ تواضع و فروتنی پیش‌کش! آقایان کمی از قله کبر پایین بیایند.

در حالی که مردم با مشکلات بسیار بزرگ‌تر و جدی‌تری مواجهند، دغدغه این بزرگواران که حاضرند مردم ساعت‌ها معطل شوند و وقت و انرژی خود را صرف غرور برخی افراد کنند، تاسفبار است.

اعتراض و اعتصاب همیشه هم خوب نیست گاهی مایه سرافکندگی است و متاسفیم که خلبانان هما اسباب این سرافکندگی را فراهم کردند.

البته نباید فراموش کرد در مقابل، خلبانان بسیار شریفی نیز در کشور مشغول انجام خدمت هستند که هیچ‌گاه تن به این اعتراض سخیف نمی‌دهند.

www.asemoon.org 

*********

واقعآ متآسفم ...

باور کنيد جز تآسف و شرمساري واژه ديگري به ذهن ام خطور نمي کند .. علي رغم اين همه نشاني و آدرس .. باز هم دعا مي کنم اي کاش اين خبر ساخته و پرداخته مغرضان بوده باشد .. !! آخه چطور امکان دارد يک خلبان پروازي رو به خاطر بيان نام سرمهماندار هواپيمايش در متن خوشامدگويي ، پرواز رو کنسل اعلام کرده و اقدام به خاموش کردن موتور هاي هواپيما نمايد .. !! به عقيده من اين حرکت و اين نوع تفکر صرفآ توهين به ساير خلبانان نيست ، بلکه به نوعي توهين به مسافران هم تلقي مي شود ! مگه بلانسبت .. بلانسبت روم به ديوار .. مسافران هواپيما تا اين حد بي سواد و ناآگاه اند که با خواندن نام يکي ديگر از گروه پروازي ، نقش و جايگاه خلبان آن پرواز رو فراموش کنند !؟ مگر ارزش کاري که يک خلبان در پرواز انجام مي دهد با قرائت نام او مسجل مي شود ..!!؟؟ باور کنيد نهايت بي حرمتي به جايگاه و ارزش مشاغل پروازي است .. امروزه کم تر کسي است که به نقش و اهميت همکاري تيمي در پرواز پي نبرده باشد .. به عبارتي همه خوب مي دانند که خلبان به تنهايي قادر به حرکت دادن هواپيما نيست .. و علاوه بر گروه پروازي از قبيل کمک خلبان ، مهندس پرواز ، مهمانداران افراد بي شمار ديگري از مسئولان برج مراقبت گرفته تا خدمات زميني و مسئولان رادار و خدمات فرودگاهي و غيره همه در انجام يک پرواز نقش دارند .. و همان گونه که اشاره کردم خلبان تنها بخشي از يک پروسه تيمي است . و فقط با همکاري گروهي يک پرواز صورت مي گيرد و لاغير .. !!

انتظاري که مي رفت ..

صادقانه مي گويم .. مردم ايران خلبانان رو افرادي باسواد ، دلسوز ، وطن پرست و بي تکبري مي شناسند که صادقانه در راه خدمت به مردم کشورشون زحمت مي کشند . انتظار مردم از يک خلبانان خيلي بالاست . چون معتقدند علاوه بر دانش و سواد کافي و بهر گيري از تخصصي حساس ، به دليل سفر به اقصي نقاط جهان انسان هايي باتجربه و آبديده اي شده اند که قادرند درد و مشکلات هموطنان خود رو بهتر از بقيه درک نمايند .. در شرايطي که تحت تحريم هاي ناجوانمردانه اي قرار داريم .. از اين قشر آگاه انتظار مي رود با ارتباطاتي که در اغلب کشور ها دارند و با اتکاء به دانش هوانوردي خود سعي کنند تحريم هاي خطوط هواپيمايي ايران را که سازمان غير دولتي محسوب مي شوند را بردارند . و با استناد به آئين نامه هاي بين المللي و دعوت از ساير همکاران خود در ساير ممالک اعتراض و حقانيت مردم مظلوم کشور متبوع خويش را به گوش عالميان برسانند .. و اگر قراره اعتراضي انجام دهند ، چه اعتراضي مهم تر از ظلمي که به مردم کشور خودشون روا مي شود است !؟ اما متآسفانه خوانديد که چگونه عده اي که نام با ارزش خلبان رو بر خود نهاده اند ، به خاطر مسئله اي پيش پا افتاده از پرواز دست کشيده و مردم رو سرگردان مي نمايند ... ! آفرين به اين غيرت .. ! البته فراموش نکنيم اين حرکت رو نبايد به همه خلبانان شرافتمند و زحمتکش شرکت هواپيمايي هما ربط دهيم . جايگاه و منزلت ان ها بر کسي پوشيده نيست .. و همه قدردان تلاش هاي شبانه روزي ان هستند ..

انتظار از مسئولان هما ..

راستش رو بخواهيد .. اصلآ و ابدآ انتظار کوتاه امدن مسئولان مربوطه در سازمان هواپيمايي و هما رو نداشتم . نمي دونم چه اصراري بود که اعلاميه نخستين رو ملغي کنيد .. !؟ برفرض هم اگه حق با حضرات بود ، چرا از راه هاي به اصطلاح قانوني خواسته خود رو اعلام نکردند .. !!؟ آيا فکر نمي کنيد .. تغير متن خوشامدگويي به نوعي مشروعيت بخشيدن به کار اقليتي در جامعه خلبانان بوده ايد ..!؟ با اين حساب شما سرگرداني مسافران و تاخيرات به وجود امده رو عملآ حمايت کرده ايد .. ! قبول کنيد در هر جاي ديگري غير از ايران بود ، عذر همه آن ها خواسته مي شد . خوبه الحمدالله چيزي که کم نداريم خلبان است .. ! به هر حال باز هم رسمآ اعلام مي کنم .. کل برداشت و تحليل بنده نشآت گرفته از خبر بالاست .. و باز هم آرزو مي کنم .. کل روايات شايعه اي بيش نبوده باشد .. اين تنها آرزويي که مي توانم در اين شرايط انجام دهم ... !!

 

dfhbsh.jpg 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

این پست ساعت ۲۰:۳۰ دقيقه به تاريخ چهاردهم شهريور ماه ۱۳۸۹ پایان یافت .

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpgWeblog-Archive-.jpg

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

براي  مطالعه مطالب روي تصاوير کليک راست فرماييد .

 Small---3.jpgSmall---3.jpg

آچمز شدن مسئول کنترل پرواز اروپایی


This Cell phone was plugged in!!!!
اين موبايل به برق وصل بود!!! 
 
A few days ago, a person was recharging his mobile phone at home.
چند روز پيش شخصي در حال شارژ کردن موبايلش در کنار تختش بود.
Just at that time a call came in and he answered it with the
Instrument still connected to the outlet.
در همان حال کسي به موبايلش تماس گرفت. او در حاليکه موبايل به برق وصل بود  به موبايل جواب داد.
 
After a few seconds electricity flowed into the cell phone unrestrained
and the young man was thrown to the ground with a heavy thud.
پس از چند ثانيه جريان برق به موبايل که به پريز برق وصل بود منتقل مي شود و اين جريان قوي به مرد جوان منتقل ميشود و او با شدت بسيار به زمين پرتاب مي شود.

His parents rushed to the room only to find him unconscious, with

a weak heartbeat and burnt fingers.

پدر و مادر او از صداي مهيبي که شنيده بودند با شتاب به اتاق او ميروند و او را بيهوش روي زمين با ضربان ضعيف قلب و انگشتان سوخته پيدا مي کنند.
 
He was rushed to the nearby hospital, but was pronounced dead on arrival.
او به سرعت به بيمارستان منتقل ميشود اما متاسفانه وقتي رسيده بود بيمارستان مرده بود.
Cell phones are a very useful modern invention.
However, we must be aware that it can also be an instrument of death.
Never use the cell phone while it is hooked to the electrical outlet!
موبايل يک اختراع بسيار مفيد مدرن است. اما ما بايد مراقب باشيم که ميتواند وسيله مرگ هم باشد اگر بي احتياطي کنيم.
هرگز از موبايل زماني که به برق يا کامپيوتر وصل است استفاده نکنيد. هرگز!! 

FORWARD THIS TO THE PEOPLE THAT MATTER IN YOUR LIFE!!!!  
فراموش نكنيد، حتماً اين ايميل را براي عزيزانتان بفرستيد و به آنهايي كه دسترسي به اينترنت ندارند شفاهاً اطلاع رساني كنيد

 

pplnwui1jq5rw7l7897x.jpg

پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )

  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعاروف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )

    شوخی با حاج آقا در جبهه ! ( اینجا  

     

  • - تعداد بازديد
  • 9956
  • مرتبه

    نظرات

    بهروز جان سلام.تنها چیزی که می توانم در اینمورد بگویم اینست که یاد و خاطره خلبانان گذشته هما داریوش تیمسار - عزیزی - عبدالهی - یزدی - عطارد و سایرین که شخصیت های والائی بودند گرامی باد.ایکاش این دوستان عزیز ما کمی به جایگاهی که در اختیار دارند و در گذشته متعلق به بزرگوارانی همچون نامبردگان فوق بوده است بیندیشند و قدر آنرا بدانند.درخت هر قدر پر بارتر سرش پائین تر است.فقط درختان بی بر و خاصیت دراز و بی خیرند.انشااله که اینمورد شایعه است ولی اگر مدیریت شرکت در مقابل اینگونه کارشکنی ها و بی حرمتی به وقت مردم جا زده باشد جای بسی تاسف است.
    پاسخ
    بله حق با شماست محمود جان .. اين حرفه از بزرگاني که شما نام برديد و خيلي از اساتيد پيشکسوتي در هما گمنام ماندند براي اين افراد معترض به ارث رسيده است . بايستي در حفظ جايگاه و مقام آن کوشا باشند . تا ان جا که بنده مي دونم .. تمام افتخار يک خلبان در طول سال ها خدمت اش .. خدمت شايسته به مردم که همانا مسافران ان ها ناميده مي شود ، است . کساني مي توانند به مفهوم واقعي به حرفه شون ببالند .. که لحظه اي در راه خدمت به آن ها کم فروشي نکرده است .. نه اين که با غرور و تکبر کاذب صد ها مسافر گرفتار رو به خاطر اضافه شدن نام سر مهماندار در متن خوشامدگويي رها کرده و موتور هواپيما رو خاموش نمايي .. !! از همه مضحک تر کوتاه امدن روساي شرکت است . که کار ان ها هيچ توجيه منطقي ندارد .. ! باور کن محمود جان دعا مي کنم .. اين اتفاقات رو در خواب ديده باشم .. يا داود جان يوسفي عزيز با استناد به منبعي غير موثق درج کرده باشد .. و گرنه جز شرمساري و تآسف کلام ديگري نمي شه به زبان اورد
    راستي .. محمود جان .. من همچنان منتظر اوامر شما براي ارسال امانتي هستم
    موفق و پاينده باشي

    کاپیتان بهروز مدرسی عزیزم درود بی کران بر شما.
    قبل از هر چیز آرزو می کنم که ان شاءلله با یاری خداوند و همچنین دیدار با دوقلوهای نازنینتان،کسالت روحیتان بر طرف شده باشد و مثل همیشه شما را شاد وقبراق ببینیم.
    کاپیتان جان زیاد مزاحمتان نمی شوم فقط می خواستم بپرسم ایمیل هایم به شما رسیده است یا خیر؟
    با تشکر و ایام به کام.
    پاسخ
    سرور گرامي جناب جوهري عزيزم
    با تشکر از شما .. بله بعد از 24 روز رفتم کرج .. و حسابي روحيه گرفتم
    مرتضي جان .. من يک بار از شما اي ميلي دريافت کرده . و سپس بلافاصله پاسخ ان را براي شما ارسال کردم
    ديگه اي ميلي دريافت نکرده ام .. اما احتمال مي دهم که نامه هاي شما به " باکس بي " يا جاهاي ديگري رفته باشه .. بايد چک کنم
    ضمنآ مدتي بود اي ميل ام بالا نمي امد .. و از طريق هاي ديگري صفحه بالا مي امد .. ! شايد در ان مقطع نامه فرستاده باشيد .. امروز هنوز فرصت چک کردن را بدست نياوردم .. ولي چشم بار ديگر به دقت همه بخش ها رو چک خواهم کرد .. ممنون از شما دوست خوبم

    دوست عزیزم
    مقام والای انسانها در پیشگاه خداوند باری تعالی محفوظ است و سنجش می گردد
    رعایت نظم و انظباط مغایرتی با غرور و تکبر ندارد
    همه در مقام شغلی خود مهم و تاثیر گذارند و مسلما نه نقش مهمانداران قابل انکار است و نه حتی نقش آن کارگری که وظیفه حمل چمدانها را بر عهده دارد
    اطلاع رسانی نام سر مهماندار به عنوان نفر رابط مسافرین با خلبانان بجاست اما در جای خودش نه در حین معرفی خلبان به عنوان مسئول و فرمانده پرواز
    چرا که بعد از خلبان یکم این خلبان دوم است که فرمانده پرواز است
    ضمنا متاسفانه غرور در مهمانداران به حدی است که حتی در پذبرایی مسافران هم مشهود است
    این وظیفه اصلی آنهاست اما آنها از انجام درست این مهم سرباز می زنند
    پاسخ
    سرور گرامي و دوست بسيار عزيزم
    با تشکر از اظهار نظر شما
    با نظرات شما کاملآ موافق هستم .. و اگه دقت کرده باشيد بعد از نخستين کامنت جنابعالي ، بنده کمي قانع تر شده و فقط روي کنسلي پرواز ها زوم کردم .. چون وقتي منطقي به اين قضيه فکر کردم ، متوجه شدم بنده به دليل عدم آگاهي و اشراف ب وضعيت درون سازماني هواپيماهاي مسافربري ، بهتره در اين مسئله ورود پيدا نکنم . و از شما هم بي نهايت سپاسگزارم
    اما در باره قسمت دوم نظر شما در باب غرور کاذب بعضي مهمانداران صد در صد موافقم . اين ديگر نياز به آگاهي نيست .. چون نامه هاي زيادي از اين دست در اين مدت به دست من رسيده است که به دليل تضعيف زحمات و خدمات شما و همکاران بزرگوارتون ، هرگز آن ها رو منتشر نکردم . اما حال که شما اشاره فرموديد .. بله کاملآ صحيح مي فرماييد .. البته عده اي که معلوم است با پارتي يا واسطه وارد اين حرفه شريف و مقدس شده اند ، با همه سر دعوا داشته .. و به وظايف قانوني خود که کرامت مسافران است ، اهميتي نمي دهند .. و اغلب خدمان آن ها با ترشرويي و اخم همراه است
    ممنون از شما و به اميد برطرف شدن قضيه

    چند نکته مهم است :
    - یکی علم خلبانی دارد و یکی صرفا خلبان است و این کاملا شبییه خیابانهای تهران است که همگی راننده هستند ولی اگر علم رانندگی میدانستند و بر اساس معلومات رانندگی میکردند این بلوا و هرج و مرج و اتلاف زمان را در رانندگی نمی دیدید . در هما سعی در پرواز بر اساس علم پروازی و بر موازین قوانین است و برای همین هم تلاشهای غیر قانونی از طرف هر فرد و مسئولی اعم از خلبان . کمک خلبان . مهماندار و سرمهماندار و تیم حفاظت و غیره مورد دقت قرار میگیرد و در هواپیما خلبان خوب خود را ملزم به رعایت قانون نه تنها بر اساس انکسهای ایکائو و قوانین یاتا که بر اساس قوانین ایمنی شرکت خود میداند و همه نیز به علت مطالعه دقیق O.M شرکت است که مشتمل برهزاران صفحه است . هنوز در هما ارزش بر معلومات است نه سنوات و سوابق و داستانسرائی !! فراموش نفرمائید یکی از خلبانان نیز پرواز را در فرودگاهی به علت عملکرد خلاف موازین قانونی گارد پاسدار پرواز متوقف میکند در حالی که گارد بر قانونی بودن عملکرد خود اصرار و خلبان بر فرماندهی واحد در پرواز بر اساس و خلاف بودن ان بر اساس O.M اصرار دارد و هیچ کس هم متعرض خلبان نشد زیرا که قانون واضح بود .
    - بد نیست نسل جدید به قانون اشنا شوند . فیلمهای هالیوود همگی بر اساس داستانسرائی است و هیچ بار و ذخیره فنی ندارد الا اتلاف وقت . دوستانی که میل به کار وبلاک نویسی دارند اگر قصد مطرح کردن فردی دارند که بحثی نیست ولی اگر قصد ارتقا رشدی دارند باید دیگران را به مسیر رشد رهنمود شوند .
    - در یکی از مقالات شما که به سقوط سی 130 خبرنگاران اشاره شده بود به فشار روحی بر خلبان سی 130 اشاره شده بود که در روند کار موثر بوده است . در حالی که در خطوط هوائی خلبان بر اساس قوانین تنها نفر تصمیم گیر بر انجام پرواز است و سلامت روحی و روانی او دراین امر نقش فراوان دارد . حال به این واقعیت نگاه کنید که تمامی موازین اطراف هواپیما از قبیل فنی . کوردیناتوری . مراقبت پرواز . مسائل داخل کابین و دهها نمونه دیگر که هر کدام مشگلات خاص حق و بعضا ناحق خود را دارند در حالی بر او فشار بر انجام پرواز وارد میکنند که او را در تنگنای تصمصم بر رفتن یانرفتن ( GO/NO GO) در محصور قرار میدهند . برای درک این موضوع باید در زمان و مکان حضور داشته باشید .
    - سر مهمانداری تازه کار مهمانداران پرواز را از سرویس به مسافرین منع میکند و علت را وجود توربولانس میداند . در حالی که خلبان با خاموش کردن لایت کمربند شرایط را برای سرویس مناسب میبیند . حال عملکرد خنده دار این سرمهماندار را چگونه برداشت میکنید و حال اگر خلبان بر اساس قوانین او را از انجام پرواز معاف و تقاضای تعویض کند او را متکبر و مغرور و بچه پولدار و ... نمی خوانید ؟!
    - انچه در در شرایط پروازهای نظامی موجب تشویق است ممکن است در بخش غیر نظامی موجب تنبیه باشد . خلبانان نظامی که به سویل منتقل شده بودن ( تجربه ای تلخ و ناموفق ) و در ابتدا تحت هر شرایطی هواپیما را از نقطه A به B میرساندند و توقع تشویق داشتند . با تنبیه و ممارست یاد گرفتند نباید پرواز را ماموریت فرض کرده و برای انجام این ماموریتهای خیالی از ایمنی - ریسک جان و مال مسافر و سرمایه شرکت هزینه کنند که اگر سوانح نظامی را میتوان در حاله حفاظتی پنهان کرد . سوانح سویل انعکاس جهانی داشته و موجبات هتک ابروی کشور خواهد شد .
    پاسخ
    دوست عزيز و گرامي
    کاملآ مي پذيرم . حق با شماست . شما بقدري کامل و منطقي توضيح داديد که به بار دانش و آگاهي ام اضافه شد . و من از شما به خاطر اين متانت در نوشتار و توضيح دقيق علمي تشکر مي کنم
    سعي مي کنم در راستاي رهنمود هاي شما ادامه دهم . حق با شماست تا انسان در موقعيت قرار نگيرد نمي تواند قضاوت کند
    به دوستان فرهيخته اي چون شما افتخار مي کنم
    با سپاس از حضورتون .. موفق و کامياب باشيد

    با سلام
    گاهی اوقات رفتاری از بعضی اقشار جامعه می بینیم و آن رفتار را به عنوان صفتی برای آن صنف تلقی میکنیم مثلا "فلان صنف بد قول است". همچنین گاهی رفتاری از صنف دیگری میبینیم که انتظار نداریم و متعجب میشویم، درست مثل همین رفتار! ولی واقعیت این است که تمام اینها تصاویری از خود ماست. آن پزشکی که قسم نامه خود را زیر پا میگذارد و منجر به مرگ انسانی میشود، آن خلبانی که گفتید، آن معلمی که ... راننده تاکسی و ...
    تمام اینها صورت کریه خود ماست، نمی دانم چرا سعی نمی کنیم خود را زیبا کنیم. چه بسا که یکی از این خلبانان اسیر دست آن پزشکان شده باشد و نالیده باشد ولی چرا خود او...
    نظرم طولانی شد و چه بسا من نیز از آنان باشم.
    ماننده ستوران در وقت آب خورد
    چون عکس خویش دیدیم از خویش می رمیدیم
    پاسخ
    بي نهايت از نظر شما دوست خوبم سپاسگزارم

    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35