درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  با هواپیما شوخی نکنید !

آیا واقعآ خلبان ها با هواپیما شوخی می کنند

  همه كساني كه روزي وارد دانشكده پرواز شده اند تا لباس پر ابهت خلباني را به تن كنند ، احتمالا اين جمله مهم و كليدي را از استاد خلبانان خود بارها وبارها شنيده اند که .. پرواز شوخي بردار نيست ! اين كه چرا پرواز شوخي بردار نيست به نظر سوال احمقانه اي است . چون هركسي كه حتي الفبايي از اصول پرواز را مي داند معني اين جمله را به خوبي متوجه خواهد شد . اما همان طور كه گفته شد متاسفانه بعضي مواقع بعضي از خلبانان اين نكته اساسي را فراموش مي كنند و به دلايل مختلفي كه شرح ان در بالا گفته شد . هوس شوم زير پا گذاشتن قوانين و اصول ايمني پرواز را به قيمت از دست دادن جان خود و مسافرانشان به جان مي خرند !! در واقع اين خلبانان در حالي كه مي دانند ممكن است اين سهل انگاري و ريسك عمدي امنيت پرواز را به خطر اندازد باز هم با تكيه بر اعتماد به نفس كاذب خود و اعتماد بيش ازاندازه به هواپيما مرتكب اين خطاها مي شوند و هنگامي متوجه اشتباه بودن كار خود مي شوند كه ممكن است براي جبران دير شده باشد !!

آیا واقعآ خلبان ها با هواپیما شوخی می کنند

2moam54hmol5qr99728s.gif

-Small---2-Asli.jpg(3) Small---3.jpg

ihss9tr9zi9efmcstko6.jpg

 با هواپیما شوخی نکنید " عنوان مطلب این پست است که محقق جوان و دوست بسیار عزیزم آقای علی صفری آن را تهیه و ارسال کرده است . راستش رو بخواهید اون عده از دوستان عزیز و خوانندگان بزرگواری که از قدیم پی گیر مطالب سایت هستند ، قطعآ واقف اند که .. تنوع در انتخاب سوژه ها و مطالب ارایه شده وجود داشت . حتی سعی می شد این تنوع در رنگ فونت ها و بنر ها هم اعمال شود. اما متآسفانه بعد از سوانح دردناک متعددی که در  ایران عزیزمون اتفاق افتاد ،به درخواست عده ای از  مخاطبان محترمی که خواهان تحلیل های بی طرفانه ای از سوانح هوایی بودند ، ناخواسته محتوای مطالب ارایه شده رویکردی تخصصی به خود گرفته و باعث شکل گیری دو دیگاه متفاوت شد.. ! گروهی معتقدند که بایستی سمت و سوی مطالب کاملآ علمی - فنی باشد . و از درج هر گونه خاطره و حتی کامنت های غیر تخصصی خوداری شود . در مقابل عده زیادی بر این باورند که .. نقل خاطرات شخصی از دوران تحصیل در امریکا گرفته تا پرواز به مناطق جنگی و حتی شرح رویداد هایی که در رژیم گذشته شاهدش بودم ، از دلایل اصلی جذب مخاطبان انبوه است .. ! و مصرانه خواستار کاهش مطالب تخصصی و بیان خاطرات به سبک و سیاق قبلی هستند .. !   

اما گمان می کنم .. صاحبان هر دو اندیشه حتمآ بر این اصل مهم واقف اند که .. بنده از روز نخست شکل گیری سایت تاکنون ، همواره پایبند نظرات خوانندگان و مخاطبان دایمی سایت بوده ام . و احترام زیادی به نظرات و پیشنهادهای سازنده آن ها قائل هستم . به عبارتی هر گونه رشد در این عرصه رو مدیون خوانندگان فرهیخته و اندیشمندم می دونم . و قلبآ هم سپاسگزارم . اما این نخستین باری است که در مقابل دو نظریه جدی قرار گرفته ام .. ! صادقانه می گم .. با هر دو پیشنهاد موافقم .. !! اما مشکل این است که به دلیل تضاد اجرایی ، امکان پذیر نیست .. ! از یک سو تبدیل شدن سایت به مرجعی علمی که پاتوق هوانوردان و شیفتگان صنعت هواپیمایی باشد ، از آرزو های دست نیافتنی هر مدیر سایت ایرانی است .. اما از سوی دیگر نگارش خاطرات قدیمی و نقل فراز و نشیب های زندگی و اتفاقات رنگارنگی که طی گذشت بیش از پنج دهه از عمرم شاهدش بودم ، برایم خیلی لذتبخش است ... ! راحت تر بگم .. به نوعی تخلیه روحی می شوم . در حقیقت زندگی بعد از بازنشستگی ام رو شکل می دهد .. چه شب هایی که هنگام نقل خاطرات ایام جنگ و در فراق دوستان و هموطنانی که مظلومانه با زندگی وداع کردند با چشمانی گریان پشت کیبورد می نشستم . و یا ...

کلام اخر .. حال بعد از گذشت سه سال از عمر این رسانه ، بر سر دوراهی رسیده ام . سه سالی که برای بنده سرشار از تجربه و اموختن بود .. و سعی کردم هر پست با دفعات قبل تفاوت داشته باشد .. با  قیاس مطالب سال نخست و پست هایی که امسال تقدیم شما یاران شده است ، پی به تفاوت ها  خواهید برد .. اکنون وقت ان رسیده است که گام های بعدی را سنجیده تر برداریم . و از شما دوستان نازنین تمنا می کنم بدون تعصب و تعارف راهنمایی ام فرمایید . اما آن چه به ذهن خودم رسیده این است که .. خاطرات شخصی و مطالب غیر تخصصی رو همانند گذشته و با همون سبک و سیاق ، تنها در وبلاگ منتشر کنم . از سوی دیگر مطالب علمی تخصصی و مباحث پروازی و امور هوانوردی رو به سایت اختصاص بدهم تا هر دو طیف با خیالی آسوده تارنمای خویش رو برگزینند . پیشنهاد دوم این است که .. همانند گذشته این روند ادامه یافته و به قول قدیمی ها ، به صورت مخلوط و درهم به راهمون ادامه دهیم .. !!؟ حال این شمایید که راه سوم و یا یکی از دو نظریه بالا رو انتخاب و به بنده اعلام فرمایید . به هر حال از سال آینده تغیرات عمده ای را شاهد خواهیم بود ..

  marshalads.gif

Test Baner.gif

 

(2) Start---1.jpg

 آیا واقعآ خلبان ها با هواپیما شوخی می کنند !؟

  اخطار شديد ايكائو به خلبانان ..  با هواپيما شوخي نكنيد !!

  حوادثي كه جهان هوانوردي را تكان داد.

 بروز چند سانحه هوايي تكان دهنده در سال گذشته ميلادي و ابتداي سال جاري ميلادي جامعه هوانوردي جهاني را به شدت شوكه كرد و سازمان جهاني هوانوردي با بررسي دقيق اين سوانح به اين نتيجه رسيد كه كشورهاي عضو را  در مورد پديده جديدي به نام بي توجهي و شوخي مرگبار بعضي از خلبانان با اصول ايمني پرواز اگاه كرده و از اين كشورها بخواهد به شدت خلبانان غير نظامي را از عواقب بي توجهي به محدوديت هاي ايمني پرواز اگاه كنند.  در واقع كارشناسان ايمني پرواز دليل اين اخطار را بالا رفتن (ريسك پذيري)در بين بسياري از خلبانان در خطوط هوايي بزرگ و صاحب نام جهان مي دانند كه در چند سال اخير سوانح مرگباري را رقم زده است.

  تفاوت اشتباه با ريسك .

 هميشه يكي از عوامل سوانح هوايي در جهان ( اشتباه )خلبانان يا (كاكپيت كرو ) بوده است كه بنا به منطق انسان به خاطر جايز الخطا بودن هميشه در معرض اشتباه و خطا است كه در محيط كاري پر استرس و خشن مانند كابين خلبان امكان اشتباه نيز همواره وجود دارد . اما اشتباهات كاري نيز خود دو دسته هستند كه در زير به ان ها اشاره مي شود .

 1. اشتباهات سهوي :

همان طور كه ذكر شد در پرواز و خلباني هم مانند هر شغل ديگري امكان اشتباه وجود دارد . گرچه عواقب اشتباه در پرواز معمولا عواقب شديدي را در پي دارد . اشتباهات سهوي اشتباهاتي هستند كه خلبان يا ديگر خدمه  ناخواسته و نادانسته مرتكب ان مي شوند و معمولا به دلايل زير رخ مي دهند.

 1. خستگي روحي و جسمي خلبانان.

 2. درگيري بيش از حد خدمه در بخش خاصي از پرواز و بي توجه شدن ان ها نسبت به ديگر بخش هاي هدايتي و نظارتي هواپيما .. اين گونه اشتباهات معمولا در اپروچ و يا تيك اف رخ مي دهد چون بار كاري خلبانان بسيار زياد است

 3. عوامل محيطي مخرب ..  مانند ايجاد شرايط خاص امنيتي در پرواز و يا عملكرد ضعيف مرکز کنترل ترافیک (atc) و...

 4. پايين بودن سطح علمي و فني خلبانان و يا اعتماد به نفس پايين انان. در باره پائین بودن سطح علمی خلبانان یا عدم توجه صحیح به دستورات متخصصان که متآسفانه  منجر به سانحه شد را در پستی مستند - تصویری ارایه دادم ( اینجا ) .. { مدرسی }

3.jpg

  2. اشتباهات عمدي ياريسك .

 اشتباهات عمدي كه خلبانان مرتكب ان مي شوند اشتباهاتي هستند كه خلبانان با اگاهي از عواقب مخرب و خطرناك مرتكب ان ها مي شوند . در واقع اين اشتباهات در شرايطي رخ مي دهد كه خلبان مي داند كه اين كار و يا عملكرد ممكن است باعث بروز سانحه و يا به خطر افتادن امنيت پرواز شود . اما با اين حال مرتكب ان مي شود . اين خطاها را خطاهاي عمدي مي نامند كه كلمه (ريسك) بهترين مترادف براي ان ها است .

 دلايل ريسك . (اشتباهات عمدي)

 1. عجله خلبانان و پا فشاري انان بر پرواز به موقع و در ساعت مقرر.

 2. بي توجهي خلبانان به محدوديت هاي ذكر شده پروازي هواپيماها در كتابچه فني پرواز و قرار دادن هواپيماها در شرايطي كه شركت سازنده ان شرايط را براي هواپيما خطرناك و بيرون از محدوده استاندارد هواپيما مي داند .

 3.بي توجهي خلبانان به شرايط خاص اب و هوايي مسير پرواز و اقدام به پرواز در شرايط طوفاني و ابر  های سي بي

 4. اعتماد به نفس بيش از حد خلبانان و غرور .

 5.اعتماد بيش از حد خلبانان به سيستم هاي مدرن ناوبري و كنترلي هواپيماهاي جديد.

 6.لج بازي و سرپيچي از پيشنهادات مراقبت پرواز . به عنوان مثال سانحه خطوط هواپیمایی تابان در مشهد را به خاطر دارید .. !!؟ ( اینجا ) { مدرسی }

 7. پا فشاري خلبانان براي ادامه پرواز در شرايطي كه هواپيما با نقص فني جزئي روبرو است و عدم گزارش اين مشكلات به ظاهر كوچك به مهندسان  تعمير و نگهداري هواپيما . یک نمونه بارز از بی توجهی خلبانان به نقص فنی سیستم های هواپیما و سطحی نگری که منجر به سانحه شد ، را لطفآ در  (اینجا )  بخوانید .  { مدرسی }

 8.اعتماد بيش از حد خلبانان به (atc)

 بايد به اين نكته اشاره كرد كه كارشناسان (ايكائو) اين اخطار را به عنوان هشداري پيش گيرانه مطرح كرده اند زيرا به نظر مي رسد كه اشتباهات عمدي و ريسك پذيري در بين خلبانان افزايش يافته است .

(2) 2.jpg

  چرا ريسك پذيري بالا رفته است ؟!

 در جواب به اين سوال بايد عوامل مختلفي را بررسي كرد كه خارج از حوصله خوانندگان  است اما به نظر مي رسد كه دو عامل اصلي باعث بالا رفتن ريسك در بين خلبانان شده است.

 1. پيشرفته و فوق مدرن شدن هواپيماهاي جديد و نصب سيستم هاي ناوبري و رادارهاي جديد  هواشناسي وبهبود سيستم خلبان اتوماتیک یا همان اتوپایلوت  (ap) هواپيماها.

 2.جايگزين شدن بعد تجاري و اقتصادي بر بعد علمي و فني پيچيده هوانوردي در بين خطوط هوايي جهان.

marshalads.gif

 مژده به علاقه مندان نمایش های هوایی  

 

  ايا واقعا خلبانان با هواپيما شوخي مي كنند؟!

 به نظر مي رسد منظور از شوخي كردن خلبانان با هواپيماها در گزارش اخير بازرسان ايمني پرواز بين المللي در واقع اين باشد كه .. خلبانان امروزي به خاطر مدرن شدن سيستم هوانوردي جهان و هواپيماهاي تحت فرمانشان تا حدودي نسبت به بعضي از محدوديت هاي سنتي پرواز كم توجه شده اند با اين توهم كه هواپيماي گران قيمت و چند صد مليون دلاري انان انقدر ايمن است كه نيازي به وسواس هاي خاص گذشته در بحث ايمني وجود ندارد . خب بنا به اين تعريف به نظر مي رسد با مدرن شدن هواپيماها خلبانان احساس كرده اند كه مي توانند از زير بعضي از دستورالعمل هاي  خسته كننده و به ظاهر بي فايده ايمني پرواز شانه خالي كنند.

ریسک خلبانان حرفه ای .. !

 در ادامه تحقيقات به نظر مي رسد ريسك پذيري در خلبانان با تجربه و حرفه اي بيشتر از خلبانان جوان تر است .  در واقع دليل اين امر ان است كه : با بالا رفتن تجربه پروازي و ساعات خدمتي خلبانان به نظر مي رسد كه يك نوع اعتماد به نفس كه من ان را اعتماد به نفس خطرناك مي دانم در بعضي از خلبانان رشد مي كند كه چيزي فراتر از اعتماد به نفس لازم اين شغل است .

5.jpg

 عاقبت شوخي با هواپيما .

 همه كساني كه روزي وارد دانشكده پرواز شده اند تا لباس پر ابهت خلباني را به تن كنند ، احتمالا اين جمله مهم و كليدي را از استاد خلبانان خود بارها وبارها شنيده اند که .. پرواز شوخي بردار نيست ! اين كه چرا پرواز شوخي بردار نيست به نظر سوال احمقانه اي است . چون هركسي كه حتي الفبايي از اصول پرواز را مي داند معني اين جمله را به خوبي متوجه خواهد شد . اما همان طور كه گفته شد متاسفانه بعضي مواقع بعضي از خلبانان اين نكته اساسي را فراموش مي كنند و به دلايل مختلفي كه شرح ان در بالا گفته شد . هوس شوم زير پا گذاشتن قوانين و اصول ايمني پرواز را به قيمت از دست دادن جان خود و مسافرانشان به جان مي خرند !! در واقع اين خلبانان در حالي كه مي دانند ممكن است اين سهل انگاري و ريسك عمدي امنيت پرواز را به خطر اندازد باز هم با تكيه بر اعتماد به نفس كاذب خود و اعتماد بيش ازاندازه به هواپيما مرتكب اين خطاها مي شوند و هنگامي متوجه اشتباه بودن كار خود مي شوند كه ممكن است براي جبران دير شده باشد !! ( در باره عواقب شوخی در پرواز که متآسفانه به سانحه منجر شد ، در یکی از مطالب قبلی { اینجا } اشاره کرده ام . - بهروز مدرسی )

  وقتي هواپيماي ايمن تبديل به سفير مرگ مي شود...!!

 مسلم است كه هواپيما به عنوان يك ماشين همواره و تا ابد مطيع امر انسان است و هرگز هيچ هواپيمايي از خود اراده سرپيچي از دستور انسان مسلط بر خود را ندارد و اگر انساني كه كنترل اين ماشين را عهده دار است مصمم بر دادن دستور خاص به هواپيما باشد هواپيما هر چقدر هم مدرن و كامپيوترايز باشد نمي تواند از دستور سرپيچي كند ..! پس طبق قاعده منطقي بالا به يك نتيجه مهم مي رسيم .. امكان سانحه براي مدرن ترين هواپيماهاي امروزي و اينده هم چنان وجود دارد چون هواپيما هم مانند هر ماشين ديگري ساخته دست انسان و تحت فرمان كامل مستقيم و يا غير مستقيم انسان است و انسان نيز همواره احتمال خطا را در ذات خويش دارد . با رسيدن به قاعده بالا مي توان در يافت كه .. اگر خلبان به هردليلي  ، عمدي يا غير عمدي مرتكب اشتباه شود هواپيما ممكن است در وضعيت خطرناك و غير قابل كنترلي قرار بگيرد و نهايتا دچار سانحه شود. پس بايد در نظر داشت اگر گفته مي شود كه فلان مدل هواپيما فوق مدرن و فوق ايمن است ، مخاطب اين مسئله مسافران هستند نه خلبانان و ديگر خدمه .. يكي از اصول اوليه پرواز لزوم توجه صد در صد خلبانان به ايمني پرواز است و اگر خلبان در هر نوع هواگردي مرتكب ريسك يا اشتباه شود ، ممكن است هواپيماي ما فوق مدرن خود را تبديل به يك تابوت متحرك براي خود و مسافران خود كند . ( در مورد اشتباهات عمدی و یا سهوی خلبانان و گروه های پروازی که متآسفانه موجب سوانح دردناکی شده اند ، در همین سایت به موارد متعددی اشاره شده است . مثلآ  : عمل نابخرادانه خلبان روسی (اینجا ) و  ( اینجا )

(2) 1.jpg

 خطرناك ترين شوخي هاي خطرناك !

 در بررسي ها مي توان به اين نتيجه رسيد كه ريسك پذيري خلبانان در بعضي موارد و در مقابل بعضي پديده ها بيشتر است و در واقع خلبانان در بعضي از موارد بيشتر اهل ريسك كردن هستند كه  اتفاقا همين دسته كم گرفتن بعضي از ريسك ها ؛ آن ها را تبديل به مرگبار ترين خطاهاي عمدي كرده است  .  در زير به بعضي از اين موارد اشاره مي شود.

 1.  اپروچ در شرايط وخيم جوي و ديد بسياركم . (مانند سانحه اخير تابان اير)

 2. استفاده از دستگاه هاي كمك ناوبري به جاي سيستم هاي ناوبري اصلي پرواز و خارج كردن هواپيما از (ifr) به (vfr) خصوصا در هنگام لندينگ. (مانند سانحه an.140 اكرايني در نزديكي اصفهان)

 3. اعتماد بيش ازحد به (ils-landing) در شرايط (سايد ويند شديد و ديد كم ) با تكيه به پيشرفته بودن سيستم هاي پيشگيري از برخورد با زمين . (مانند سانحه a.320ارمنستان در درياي سياه

 4. اعتماد بيش از حد خلبانان به اتو پايلوت هواپيماها و عدم رعايت موازين ايمني در شرايطي كه هواپيما در اين حالت است .. از قبیل .. چرت زدن در پرواز و نبستن كمربندهاي ايمني ..!!  (مانند سانحهa.330خطوط هوايي استراليا كه البته تلفات جاني نداشت.

 5.بي توجهي به ابرهاي خطرناك (cb)و اقدام به پرواز بر خلاف موازين ايمني پرواز در ابر سي بي . (مانند سانحهb.737اخير در لبنان) و یا سانحه a.330سال گذشته ايرفرانس در اقيانوس اطلس . (البته به دليل پيدا نشدن جعبه سياه اين مسئله هنوز تائيد علمي نشده) برخورد هواپیمای غول پیکر ۷۴۷ نیروی هوایی ایران با ابر های خطرناک سی . بی ، که موجب سرنگونی جامبو جت برفراز اسپانیا شد ، مثال مستندی در این باره است . که جزئیات حادثه را در ( اینجا ) می توانید مطالعه کنید . { مدرسی }

 6. (low-flight) يا پرواز در ارتفاع خيلي پايين كه معمولا خلبانان هواپيماهاي سبك اين كار را انجام مي دهند. (مانند سانحه-blue bird-در ايران)

 7. پرواز با زاويه (pitch-bank) زياد و مانورهاي خطرناك به منظور ايجاد هيجان و نشان دادن مهارت در شرايط نا مناسب و بدون توجه به محدوديت مانور و سرعت هواپيماها . (اين پديده هم بيشتر توسط خلبانان هواپيماهاي سبك انجام مي شود)

 8.بي توجهي نسبت به نقص هاي فني جزئي و پرواز در اين شرايط . (حادثه تلخ اخير كه در ايران رخ داد ومتاسفانه خلبان و استاد خلبان زنده زنده در اتش سوختند!!!)

4.jpg

 کلام اخر ...

 در پايان بايد ذكر كرد كه ..  پرواز و هواپيما و اصولا مقوله هوانوردي پيش از ان كه يك تفريح يا تجارت باشد يك فن و علم است كه مانند هر علمي داراي اصول خاص و قواعد جدي هستند كه به هيچ  عنوان شوخي بردار نيستند و براي داشتن يك پرواز خوب و ايمن خلبان بايد به عنوان مسئول در مقابل جان خود و ديگران قواعد و قوانين را مو به مو اجرا کرده  و بداند كه پشت تمام قوانين پرواز روح هزاران انسان خفته است...

  پاينده باد ايران و ايراني . علي اصغر صفري

 

آشنای با نویسنده جوان تحلیل فوق  

safari-copy.jpg

علی صفری در باره خودش چنین نوشته است :

در مورد سوابق بنده بايد عرض كنم من دانشجوي رشته علوم سياسي دانشگاه ازاد هستم اما با اين كه از كودكي عاشق خلباني بودم به علت مشكلات مالي و بعضي تبعيضات با اين كه4  سال تمام براي بورسيه شدن جنگيدم نتوانستم به خاطر بعضي تبعيض هايي كه با چشم خود مي ديدم وارد اين شغل شوم و به تحصيل در رشته علوم سياسي ادامه دادم.

 اما به خاطر اين كه من زندگي و جوانيم را در اين راه گذاشته بودم هيچ گاه تسليم نشده و با اين كه سر هيچ كلاس خلباني نرفتم كتاب هاي اين رشته را تهيه كرده و به صورت شبانه روزي در كنار ديگر منابع و تحصيل در رشته ديگر همچنان انها را مطالعه كردم و اكنون نيز با افتخار خود را خلباني مي دانم كه به خاطر نداشتن 40 مليون تومان پول پرواز نكرده است.  اقاي مدرسي من واقعا براي اين كار رنج كشيدم و جنگيدم به صورت شبانه روزي مطالعه كردم و هميشه دوست دارم حتي اگر هم خلبان نشدم(كه مي شوم)بتوانم به برادران عزيز خلبان در زمينه تحقيقاتي كمك كنم تا سهمي در ارتقاي سطح خلبانان كشورم داشته باشم . شايد باورتان نشود اما من براي تحليل سانحه تابان اير 5 ساعت در(flight simulator) سناريوهاي مختلف را شبيه سازي و بررسي كردم . بنده با تمام نيرو و انرژي اماده همكاري با شما استاد گرامي هستم و اين را افتخاري بزرگ براي خود مي دانم .

********* 

 End-Text.jpg 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

این پست ساعت ۵:۴۵ دقیقه بامداد اول اسفند ماه ۱۳۸۸ پایان یافت .

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpgWeblog-Archive-.jpg

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

به درخواست خوانندگان محترمي كه گله فرموده بودند اين سايت فهرست مطالب گذشته ندارد ، اين مهم به همت يكي از خوانندگان خوب و پسر عزيزم امير محمود بازيار انجام گرفت .. همچنين بخش قديمي " مطالب گذشته " به انضمام كالبد شكافي سانحه هواپيماي سي - ۱۳۰ كه در شهرك توحيد به وقوع پيوست به اين صفحه انتقال يافت . براي مشاهده آرشیو مطالب سایت اينجا رو كليك كنيد . همچنین برای مشاهده مطالب گذشته وبلاگ اینجا را کلیک کنید .
 
ztdydlzmcqo2fkjwhto2.jpg 
      زير نظر : عليرضا صادقي  
 
 این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس مطالبي متنوع و جذاب به زبان انگلیسی به همراه تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد
 
THE WORLD RECENT PLANE CRASHES:

Date:February 14, 2010 Time:11:30 Location:Near Saada, Yemen , Operator:Military - Yemeni Army , AC Type:Helicopter Aboard:11, Fatalities:11 , Ground: 2,Details:The helicopter crashed into a military vehicle shortly after taking off from the military airport carrying seven wounded soldiers and its crew of four soldiers. The accident was reported to have been caused by a technical fault.

Date:January 28, 2010 Time:11:30 Location:Cotabato City, Philippines Operator: Philippine Air Force AC Type: GAF 22B Nomad,Aboard: 8,Fatalities:8 , Ground:1 ,Route:Cotabato City - Zamboanga City ,Details:While taking off the crew experienced an engine fire and tried to make an emergency landing but crashed into a residential neighborhood.

Date: January 25, 2010 Time:14:30 Location: Near Senador Jose Porfírio, Brazil Operator:Piquiatuba Taxi Aereo AC Type: Embraer EMB-110C Bandeirante,Aboard:10 Fatalities:2 , Ground:0 ,Route: Belem - Senador Jose Porfírio,Details:The commuter plane crashed while attempting to land, killing the captain and one passenger.

 SOURCE:www.planecrashinfo.com BY:Alireza Sadeghi

ترجمه فارسی:

حوادث هوایی اخیر دنیا:

تاریخ:14 فوریه 2010/زمان:11:30/مکان:نزدیک "سعدا" در یمن/ خط هوایی:ارتش یمن/نوع هواپیما:هلیکوپتر/تعداد سرنشین:11/تلفات:11/تلفات روی زمین:2/مسیر:/جزئیات:هلیکوپتر حامل 7 سرباز زخمی و چهار سرباز خدمه لحظاتی پس از برخاست از فرودگاه نظامی روی یک وسیله نقلیه نظامی سقوط کرد.بنا بر گزارشات حادثه در اثر نقص فنی اتفاق افتاد.

تاریخ:28 ژانویه 2010/زمان:11:30/مکان:فیلیپین-"کوتاباتو سیتی"/ خط هوایی:نیروی هوایی فیلیپین/نوع هواپیما:"جی ای اف" نوماد/تعداد سرنشین:8/تلفات:8/تلفات روی زمین:1/مسیر:کوتاباتو سیتی به زامبومگا سیتی/جزئیات:در حال برخاستن خدمه با آتش گرفتن موتور مواجه شدند و سعی کردند که فرود اضطراری انجام دهند اما در یک منطقه مجاور سقوط کردند.

 

تاریخ:25 ژانویه 2010/زمان:14:30/مکان:نزدیک "سنادور خوزه پورفیریو"-"برزیل"/ خط هوایی:تاکسی هوایی "پیکیاتوبا"/نوع هواپیما:امبرائر 110 سی/تعداد سرنشین:10/تلفات:2/تلفات روی زمین:0/مسیر:"بلم" به "سنادور خوزه پورفیریو"/جزئیات:هواپیمای مسافربری در حال تلاش برای نشستن سقوط کرد و خلبان و یک مسافر کشته شدند.

planecrashinfo.comمنبع: گردآوری و ترجمه:علیرضا صادقی


سخنی با شما

 در همون سال هایی که سخن از چاپ خاطرات پروازی به صورت کتاب به طور جدی مطرح بود ، وبلاگی رو با نام " عشق پرواز " راه اندازی کردم ( اینجا ) تا با تفکیک خاطرات پروازی ، در صورت لزوم برای چاپ در دسترس باشد .. مسئولیت به روز رسانی آن هم به عهده پسر عزیزم " امیر محمود بازیار " بود .. که ظاهرآ مدتی است فراموش کرده تا آپدیت نماید .. یک راه حل هم این است .. مسایل تخصصی را در وبلاگی نظیر این دنبال کنیم .. تا نظر شما یاران چه باشد .. ؟؟ 

در باره موضوعات مورد اشاره در مطلب تحقیقی جناب صفری ، بنده جسارتآ سعی کردم برای آگاهی بیشتر و ملموس شدن نکات ذکر شده .. با انتخاب و طراحی تصاویر همچنین افزودن لینک های مرتبط که قبلآ به آن پرداخته شده بود ، به تجسم و درک بهتر شما یاران کمک کنم . و همان گونه که مشاهده فرمودید ، برای پرهیز از تداخل با تغیر رنگ تفکیک کردم . اینک در ذیل شاهد تعدادی دیگر تصاویر مرتبط هستید .. که هریک دقیقآ به نکات مورد بحث در این پست دلالت دارند . برای دسترسی به مطالب بر روی تصاویر راست کلیک فرمایید .  امیدوارم با مطالعه آن ها لذت ببرید . { مدرسی }

    

eabd7bwti2gus6mulxmd.jpg 

2vyaael7f1hqxp5zsaz6.jpg

(9) Small---2.jpg

bbbb.jpg

 Picture

Rhokond.gif

پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

  • چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )
  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعرارف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )

    شوخی با حاج آقا در جبهه ! ( اینجا  

     

  • - تعداد بازديد
  • 11611
  • مرتبه

    نظرات

    سلام جناب مدرسی عزیز
    در مورد نظر خواهی که در ابتدای این پست نوشته بودین نظر شخصی من اینه که به همون روش مخلوط عمل کنین و تنوع مطلب داشته باشین.
    پاسخ
    ممنون مهدی جان
    من منتظر سایر پیشنهادات می مانم .. تا به نظر اکثریت عمل کنم
    اما اگه قرار شد مخلوط مثل سابق باشه .. دیگه دوستان حق گله نباید داشته باشند که مثلآ چرا پشت سر هم تخصصی می نویسی .. یا چرا همه اش خاطراته .. !! چشمک
    ممنون جناب فدوی عزیز

    سلام جناب مدرسی عزیز

    راستش نه!!
    تخصصی اش نکنین
    مگه روزی چندتا هواپیما میوفته؟ هر وقت که اتفاقی پیش اومد بنا به سوالاتی که تو ذهن خوانندگان هست و شرایط روز از حادثه تحلیل بدین

    در حالت عادی از خاطرات ناب خودتون بگین

    با توجه به اینکه اکثر عشق پروازها! زبانشون خوبه و کلی مطلب تو این زمینه تو نت ریخته تو رو پیغمبر از خاطراتتون بگین
    پاسخ
    ممنون از اظهار نظر شما
    چشم .. قطعا همین طور خواهد بود .. اما دوست نازنین اشتباه نکن .. مطالب تحلیلی ما صرفآ به خاطر دور از جان سوانح داخلی نیست .. که شما چنین برداشتی کردی ... ! بلکه به خاطر علاقه اکثر جوانان به علوم هوانوردی .. و پرواز .. ما سعی می کنیم دیدگاه ان ها را نسبت به این رشته کامل کنیم .. و اطلاعات عمومی دوستان را افزایش دهیم .. به عنوان مثال ترجمه نشنال جئوگرافی .. بسیار کار سخت و طاقت فرسایی است . ولی بهترین شبکه های ماهواره ای اروپا و امریکا با پرداخت میلیون ها دلار ، امتیاز ان را خریداری و به خوانندگان خود ارایه می نمایند .. آیا به نظر شما این کار به خاطر سقوط هواپیماست .. !!؟ قطعآ نه .. من قبول دارم به عنوان یک رسانه خودمونی باید تنوع داشته باشه .. و انصافآ هم در تمام مدت مخصوصآ از سال قبل تمام سعی و کوشش ام را در این راه به کار بردم .. هم ظنز داشتیم .. هم ورزشی - انتقادی داشتیم ، هم به مسایل و معضلات اجتماعی پرداختیم ، خاطرات پرواز و امریکا ، رویداد های صدا و سیما و .. همه و همه را به تناوب ارایه دادم
    خب همان گونه در حرف های خودمونی اشاره کردم به دلیل سوانحی که اتفاق افتاد .. چند مطلب پشت سر هم بنا به اقتضای شرایط کشور و نیاز خوانندگان ارایه شد .. من مطمئن هستم .. منظور شما از این کامنت این نیست که مطالب هوانوردی .. صرفآ به خاطر وقوع سانحه است .. !! من در یکی دو پست قبل در بخش حرف های خودمونی .. تعدادی از سوژه هایی که قرار بنویسم رو نام بردم .. و اگه دقت کنید تنوع موضوعی وجود داره .. من حتی این تلاش حفظ تنوع رو در انتخاب رنگ فونت و بنر های داخل سایت هم رعایت می کنم .. حتی در پس زمینه تصاویر هم دقت دارم .. واقعآ بی انصافی است اگه کسی این تلاش ها را نادیده گرفته .. و با سخنان خود ان ها را نفی نماید .. البته منظورم شما نیستید .. شرافتآ شما در تمام این مدت با کامنت های خوب و منطقی راهنمای بنده بودید و هستید .. اگه من هم سخنی می گویم .. منظورم عام است .. نه شخص شما دوست خوبم .
    پس نتیجه می گیریم که همون سبک و سیاق قدیمی مورد خواست همه است .. تا یادم نرفته بگم .. گاهی به اقتضای رسالت روزنامه نگاری ام .. احساس می کنم باید مطلبی را به گوش مسئولان برسونم .. مثل مخاطب قردادن مدیر عامل محترم سازمان هواپیمایی کشور .. یا مسئولان ادارات و کانون های بازنشستگی .. که این ها استثناء است . و ربطی به خط مش غیر سیاسی سایت نداره .. کلام اخر این که .. مطلبی در باره کارهای غیر قانونی بعضی از مدیران ایرلاین ها شنیده ام .. که به جان نوه هایم .. بد جوری اعصابم خرد شده است .. و مدت هاست مصمم هستم بار دیگر با مخاطب قرار دادن مسئولان به این موارد اشاره کنم .. چون به جان مسافران بی گناه بستگی داره .. اما به خاطر حفظ تنوع ، مجبورم دست نگاه داشته .. وپست بعدی ام را به یکی از خاطرات قدیم رژیم گذشته اختصاص دهم .. بله من تمام سعی ام این است دوستان خسته نشوند .. و این رشته عاطفی که بین ما به وجود امده .. مثل همیشه مستحکم تر باشد ..
    با سپاس از شما دوست بسیار خوبم

    درود برشما
    حتما راجع موضوعی که فرمودید پیگیری خواهم کرد
    موضوع بسیار مهمی است که باید با شما همفکری کنیم به طور حتم نظرات شما خیلی می تونه به ما کمک کنه اگر هر زمانی بفرمایید در خدمت شما خواهیم بود البته خدمتون اعلام کنم که ما خیلی زمان نداریم.

    درود برشما
    حتما راجع موضوعی که فرمودید پیگیری خواهم کرد
    موضوع بسیار مهمی است که باید با شما همفکری کنیم به طور حتم نظرات شما خیلی می تونه به ما کمک کنه اگر هر زمانی بفرمایید در خدمت شما خواهیم بود البته خدمتون اعلام کنم که ما خیلی زمان نداریم.
    پاسخ
    گیتی جان عزیز و گرامی
    ممنون از شما .. من در خدمت هستم .. فکر کنم فردا بعد از ظهر مناسب باشه ..
    هر جور راحت هستید
    با سپاس از شما

    جناب مدرسي عزيز درود بر شما
    خدمت دوست عزيز صفري عزيز هم عرض سلام دارم.
    آقاي مدرسي يه خواهشي داشتم.اگه شما يا اقاي صفري بتونين كمكي كنيد ممنون ميشم.
    مقالات آقاي صفري خيلي مفيده.منتها ايشان از اصطلاحات فني استفاده ميكنن كه اگه توضيح داده نشه. مقاله براي افراد غير حرفه اي مثل حقير تقريبا غير قابل استفادهميشه.مطمئنم كه اگه شما يا جناب صفري قبول زحمت كرده و تو ضيح مختصري در مورد اصطلاحات بدين شمار بيشتري از خوانندگان آشنا به مسائل فني از اين مقالات استفاده ميكنن.
    به طور مثال متوجه نميشم كه خارج كردن هواپيما از IFR به VFR موقع لندينگ يعني چي؟كافيه فقط بگين IFR مخفف چه كلماتي هست تا كل قضيه دستمون بياد.در مقاله گذشته آقاي صفري در مورد سانحه استكهلم از اين اصطلاحات زياد بود كه فكر كنم فقط بعضي از دوستان كه به شكل خيلي تخصصي از پرواز اطلاع دارندبلد بودن.

    شما كه زحمت ميكشيد و اين مقاله رو مينويسيد در اين مورد هم ممنون ميشم كه قبول زحمت كنين.

    ارادتمند حامد ضرغامي
    پاسخ
    حامد عزیز و گرامی
    ممنون از تذکر به جا و منطقی شما
    من عذر می خواهم که به این نکات حساس توجه نکردم .. چشم . حتمآ از این به بعد هر دوی ما دقت خواهیم کرد .
    اما اجالتآ در مورد همین دو پرسشی که فرمودی ..
    حامد جان کلآ یک خلبان به دو روش می تواند پرواز کنه .. یکی به طریق " وی . اف . آر " است که در این روش خلبان هواپیما به وسیله چشم خود زمین را می بینه و می تواند طبق علایم و نقشه ای که داره .. راه خود رو ادامه بدهد .. به عنوان مثال کوه ها ، رود ها و جاده ها می توانند به خلبان کمک کنند . اما همیشه امکان پرواز با این روش نیست .. مثل مواقعی که هوا ابری است .. یا شب است . خب در این صورت خلبان هواپیما مجبوره راه خودش رو از طریق سیستم های ناوبری و آلات دقیقی که در کابین دارد پیدا نماید . به این روش " آی . اف . آر " می گویند . پس متوجه شدی که هر گاه صحبت از پرواز وی اف آر شد ... بدون که در شرایط طبیعی و روز پرواز صورت گرفته است .. حال اگه این اصطلاح قبل از لندینگ قرار گیرد .. پر واضح است که منظور از این اصطلاح فرود با اتکاء به چشم خلبان است یا بر عکس پرواز کور است و باید برای فرود از سیستم هواپیما استفاده نماید .
    امیدوارم این دو اصلاح را متوجه شده باشی

    جناب مدرسی
    سلام
    خیلی خیلی مخلصیم قربان!!
    عرض ارادت داشتیم

    ....
    ....
    پاسخ
    جناب اوالانچ نازنین
    با عرض پوزش .. نرم افزاری که معرفی کردی ادرس ای میل را قبول نمی کند
    حتی من فارسی نوشتم .. باز ایراد گرفت .. خلاصه هر کاری کردم نشد .. یک راه دیگه بگو .. یا شماره ات را بنویس برایت پیامک بفرستم یا زنگ بزنم
    هر جور راحت هستی
    ممنون از مشا

    کاپیتان مدرسی درود بر شما

    بسیار جالب و آموزنده بود چون عنوان مقاله در مورد شوخی خلبانان است . می خواستم یک سوال در این مورد از شما بپرسم . سال گذشته با یک 747شرکت هواپیمایی ماهان به یکی از شهرها مسافرت می کردم که دو فروند اف 4 یا شاید هم تعداد بیشتری بودند که من فقط دو فروند آنها را دیدم با فاصله بسیار کمی با زاویه 90 درجه نسبت به محور طولی هواپیما از پایین و بالای هواپیما رد شدند بار دوم که کاپیتان 747مسیر هواپیما را تغییر داد (فکر می کنم برای جلو گیری از برخورد) همراه با تکان محسوسی در هواپیما بود که لحظه ای بعد اف 4 دوم با فاصلهای بسیار کم(نهایتا 5 متر فکر می کنم)از زیر بال رد شد. فکر می کنید شرایط خاصی بوده یا خلبانان اف 4 شوخی شان
    گرفته بود . می دانم ممکن است باور نکنید اما قسم می خورم دقیقا ماجرا همین بود که گفتم.
    با سپاس
    پاسخ
    کیوان عزیز و نازنین
    من حرف شما را قبول دارم .. امکان ندارد یک جت مسافربری با چند شکاری شوخی داشته باشد .. احتمالآ برای اخطار امده بودند .. که از فاصله کم یکی از بالا ، یکی از پائین و حتی دو طرف بال هواپیمای مشکوک رو محاصره می کنند .. و در صورت رفع سوء ظن به شکلی که شما گفتی از کنار هواپیما عبور می کنند .. من تصور می کنم .. سیستم شناسایی دوست و دشمن هواپیمای شما مشکل داشته است .. که رادار فرکانس دشمن دریافت کرده و به شکاری ها اسکرامبل داده .. یا این که خلبان شما به دلیل مشکلات سیستم ناوبری وارد مناطق ممنوعه اشتباهی شده که شکاری ها به او اخطار داده اند .. و گرنه امکان نداره خلبان جت مسافربری با چند تا شکاری توی آسمون شوخی شون بگیره .. صد در صد یک اشکال امنیتی هواپیمای شما داشته .. و به این وسیله شکاری ها نزدیک شده اند .. شاید هم تمرین بوده تا با هواپیماهای مسافربری تمرین کنند .. ولی مطمئن باش قضیه شوخی در کار نبوده است .. و یکی از همین حدس های من می تونه باشه .. شاید هم مسئله ای دیگر که من خبر ندارم .. !! مثلآ عبور از مرز یا هر چیزی که قوانین پرواز رو نقض کرده باشه ..
    ممنون از شما

    کاپیتان من سلام
    خوبید؟
    یک هدیه دارم
    لطفا بنگرید:
    http://www.fargard.com/MainForum/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=875#875
    پاسخ
    ممنونم سپند نازنین
    سورپرایزم کردی
    دست گل ات درد نکنه
    اوا هم دست بوس دایی عزیزشون است .. و سلام می روسنند
    با سپاس از شما و محبتی که به حق بنده و نوه ها داری

    سلام، به نظر من هم روش مخلوط بهتر است.
    پاسخ
    ممنون لیلا جان نازنین
    چشم .. قطعآ همین گونه خواهد بود . چون تا حالا همه عزیزان به روش قبلی رآی داده اند
    ممنون از اظهار نظر و بیان سلیقه تون ..
    با آرزوی شادکامی و پیروزی

    سلام
    با تشکر از زحمات شما، به نظر من هم اگر مطالب رو از هم جدا نکنید خیلی بهتر هست و میشه از هر دو سلیقه استفاده کرد.
    پاسخ
    سپاسگزارم امیر جان گرامی که در بحث رآی گیری شرکت کرده و مانند اکثریت نظرت را به روش قبل بیان فرمودی
    ممنون از حضور پر مهر و محبت شما

    جناب مدرسی عزیز
    سلام

    ممنون قربان. به دستم رسید. به زحمت افتادید. شرمنده

    حرف خط زیر خاکی شد. بنده هم یکی دارم ولی تمایلی به استفادش ندارم. میگن خط دهی بهتری نسبت به خط های نسل بعدی دارند!! بدون گوشی خاک میخوره. متاسفانه مثل خیلی از تکنولوژی های دیگر فرهنگ استفاده صحیح تلفن موبایل توسط مردم رعایت نمی شود که لیست بلند بالایی را می توان از آن نام برد. بدترین آن استفاده از سیستم های پخش صوتی گوشی موبایل با صدای بلند در محیط های عمومی است.

    ببخشید زیاد مزاحم می شوم

    با سپاسس بی کران از شما
    پاسخ
    خدا رو شکر که دریافت کردید .. امیدوارم هر چه زودتر به آرزویش برسد .. و ما خوشحال شویم .
    آوالانچ جان .. حق باشماست . واقعآ هر تکنولوژی فرهنگ خاص خودش رو می طلبد .. در سالن سینما نشسته ای .. غرق در پلان های فیلم هستی .. ناگهان در پشت سرت صدای گوشخراش اهنگ های کوچه بازاری قدیم رو با صدای بلند می شنوی که با همان ریتم مثلآ می خواند .. آمنه .. آمنه .. چشم چراغ منی
    از همه بدتر این که طرف کلی این دست و اون دست می کنه تا خبر مرگش گوشی اش را از جیب پالتو یا کت اش پیدا کنه .. تا اون موقع حسابی روی اعصاب خیلی ها راه رفته است .. من چندین بار در مکان های مختلف با این پدیده مواجه شده ام .. یک بار هم در یکی از سالن های تآتر ، نمایشی برای اصحاب مطبوعات به طور خصوصی به نمایش در امده بود .. کاری از میر باقری کارگردان نامدار امام علی ع بود .. و همان طور که گفتم .. بنده خدا قبل از نمایش عمومی برای تعدادی از اهالی قلم و منتقدان هنری و تعدادی روزنامه نگار به نمایش گذاشته بود .. اجرا هم طوری بود که با سکوت و فاصله گذاری همراه بود .. آقا چشم ات روز بد نبینه .. یکی از همکاران ورزشی نویس که نمی دونم چگونه گذرش به سالن افتاده بود .. موبایلش به صدا در امد .. !! از ان جا که بنده خدا برای شنیدن زنگ موبایل در استادیوم های ورزشی تا آخرین درجه صدایش رو روی حالت بلند تنظیم کرده بود .. به صدا در امد .. !!! باورت می شه نمایش برای دقایقی قطع شد .. !! همه بدون استثناء به عقب برگشته تا ببینند منبع صدا از کجاست .. !!؟؟
    حالا هم که نصب کردن موزیک های مبتذل امروزی رواج یافته است .. عده ای بدون رعایت محیط اطراف .. در تاکسی ، اتوبوس ، سینما ، مترو .. هر جا که پا می گذارند .. زنگ اعصاب خرد کن موبایلشون همه رو آزار می دهد .. اگه به قیافه این افراد دقت کنی .. اغلب خودشون از این کار و مثلآ پخش آن ترانه لذت می برند .. در نگاه ان ها متوجه می شوی که می خواهند بگویند .. فقط ما این اثر هنری را داریم .. !!! یا من هستم که این زنگ زیبا رو انتخاب کرده ام .. !!! واقعآ که .. !!
    راستی با جناب صفری در اصفهان صحبت کردم .. رمز پیشنویس رو به او داده و توصیه های لازم رو جهت همکاری دوجانبه اعلام کرده .. و یکی دو تا هم سفارش کاری پیشنهاد دادم .. به شما سلام می رساند .. و از همه خوانندگان تشکر کرد . ببخشید اوالانچ جان .. سخن به درازا کشید
    ممنون از حضورت

    با درورد و صد درود خدمت آقای مدرسی،
    عرضم به حضور انورتون که من بدبخن ننه مرده از بچگی عاشق پرواز بودم ولی چه کنیم هر چی سنگه پیش پای لنگه. توسری خوردیم و مثل بلانسبت شما سگ کار کردیم تا اووووو کلی پیشرفت کردیم شدیم اکبر کله پز. ولی دست فرمونم حرف نداره. همیشه فکر میکنم پرواز یه جورایی مثل رانندگیه، همچی باس با اتولت یکی بشی. یه بدن تو دو تا روح، ا باس بخشید اشتب شد، یه روح تو دو تا بدن. البت ملتفتم خب بالاخره هواپیما سخت تره، دکمه داره پیشرفته است بالاخره. حالا میخواستم بدونم از نحاظ فکری شوما ام سازت با ما کوکه یا نه ما خارج میزنیم. مخلصتونم هستیم آردس بفرمایید سر صبحا کله پاچه ردیف برفستیم خدمتتون. والا کاپیتان قابل نی.
    مخلص شما اکبر کله پز ملقب به سگ سیبیل
    پاسخ
    اکبر جان عزیز و گرامی
    ممنون از حضور و بیان آرزوهایت .. راستش از قدیم گفته اند آرزو بر جوانان عیب نیست .. خدا رو چه دیدی .. با این رشد قیمت کله پاچه .. اگه دخل ات رو جمع کنی ... می تونی در آینده یک طیاره نقلی برای خودت دست و پا کرده و باهاش حال کنی .. فقط اکبر جان باید از حالا قول بدهی که کله با اون جا به جا نکنی .. دوم اگه می شه .. یه خرده بفهمی نفهمی .. نوک سبیل هایت رو کوتاه کن .. چون اگه قرار باشه بری پرواز .. جلوی گیت انتظامات بهت گیر می دهند .. و ممکنه خدای ناکرده کفری شده و شتلق بخوابونی توی گوش آژان دم در .. و به پرواز اون روزت نرسی ..
    اما گفتی برام می خواهی کله و پاچه بفرستی .. اکبر جون باور کن یه زمانی از کله پاچه خوار های مشد پایگاه بودم .. !! اما لامصب این سکته های پشت سر هم .. خودم رو کم کم تبدیل به کله پاچه می کنه .. !!
    عزت زیاد

    پس این ایمیل چی شد؟
    پاسخ
    دوست عزیز من
    وضعیت ای میل در کشور بی نهایت خراب است
    من هم فرصت باز کردن ای میل جدید ندارم .. از دیشب تا امروز نزدیکی های ظهر روی مطلب جدید کار کرده و خسته و کوفته خوابیدم .. تازه نیمی از مطالب تمام شده است . به محض انتشار ... سیل کامنت های گوناگون از وبلاگ و سایت سرازیر می شود
    به جان نوه هایم نمی رسم .. تازه شب های عید است و کلی کارهای مضاعف آغاز شده است .. و من بد جوری تحت فشار هستم . من به شک افتادم چه اصراری دارید که ای میل دو ماه قبل شما را که به دلایل مشکلات موفق به خواندن نشدم .. خوانده یا ای میل جدیدی باز کرده و به شما اعلام کنم .. !!؟؟
    شما هر زور به من اصرار می فرمایید .. هر چه سریع تر ای میلی باز کرده تا دوباره برایم ای میل بفرستید .. و نظرم را بدانید
    راستش رو بخواهی .. اصلآ دوست ندارم ای میل داشته باشم .. هر کسی کاری داری .. در کامنت عنوان کنه و من پاسخ خواهم داد
    شما در شرایطی مرتب به من فشار می اوری .. که انگار کل کار های اجرایی زمین مانده است .. !!
    لطفآ شرایط بنده را درک کنید .. من بی نهایت درگیر هستم .. اگه زیاد رویم فشار بیاید .. اخلاق خودم رو می دونم .. ول می کنم و برای مدتی گم و گور می شوم ..
    خواهش می کنم به من فشار نیاورید .. یا لااقل بفرمایید چه هدفی را دنبال می کنید ؟

    سلام
    کسی از خانواده زنده یاد تیمسار جهانبانی خبری داره کجا هستن زندگیشون در چه وضعی هست؟
    تیمسار چندتا بچه داشت ؟
    پاسخ
    محمد جان عزیزم
    من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم
    ما اون زمان در قد قواره آگاهی از این اطلاعات شخصی نبودیم
    ممنون از شما

    سلام کاپیتان
    باز هم ممنون از مطالب جالبتان و البته تشکر از کسانی که با شما همکاری می کنند.
    لینک زیر شاید برای شما و خوانندگان عزیزتان جالب باشد. البته شبیهش را خودتان قبلا منتشر کرده اید.
    پیروز باشید
    http://www.inquisitr.com/62491/6-of-the-wildest-airport
    take-offs-and-landings-youll-ever-take/?
    utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaig
    چn=Feed%3A+Inquisitr+%28Inquisitr%3A+All%29
    پاسخ
    مهدی جان عزیز و گرامی
    دست گل ات درد نکنه .. لینک بسیار جالبی بود
    البته با اجازه ات بین خطوط آدرس لینگ فاصله انداختم تا به خاطر طولانی بودنش ، تنظیمات سایت به هم نخورده .. ممنون از شما

    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35