درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  پایان عمر هواپیما ها ... !

  این جا گورستان هواپیماهاست ..!    

(6) Small---1.jpg

qheyr2yfoh1beulehlbd2.jpg

  این جا گورستان هواپیماهاست ..!    

2u29hvfrcaggsvxlbcit.gif

qheyr2yfoh1beulehlbd2.jpg

(8) Small---2.jpg

  فرستنده لینک تصاویر : حمید عزیز از دبی   

wzxg9i51tse6nvbo0bnr.jpg

 " پایان عمر هواپیماها " عنوان این پست ویژه است که تقدیم شما خوبان می شود . لینک این تصاویر را دوست ارجمندم " حمید خان " از دبی برایم ارسال فرمود که در ابتدای امر باز نمی شد ! ولی با ترفند هایی که شما دوستان راهنمایی ام فرمودید موفق به مشاهده آن ها شدم ..! در گذشته هم دو پست متفاوت در همین زمینه منتشر کردم که با استقبال گرم شما یاران مواجه شد . ( هر دو لینک در بخش تصاویر مرتبط قرار داده ام ) اما ممکنه این پرسش برای شما پیش بیاید که چرا با فاصله اندک پست های " زنگ تفریح " رو منتشر می کنم .. !!؟ حق باشماست .. واقعیت این است هنوز از بیماری سرماخوردگی  با بهتره بگم آنفولانزا خلاص نشده ام ..! و گرنه قصد داشتم در باره لو رفتن بمب افکن های اتمی  " ب - ۵۲ " و فوق سری آمریکا که خود از نزدیک شاهدش بودم مطلب بنویسم .. که سستی و سرگیجه باعث شد شرمنده شما یاران صمیمی شوم ...

قدیمی ها معتقد بودند سرنوشت هر انسانی بر پیشانی اش نوشته شده است ! حالا من عرض می کنم در پیشانی هر هواپیمایی سه نوع اجل قید شده است .. ! و هیچ راه گریزی نیست ! اولین  مورد که دردناک ترین نوع پایان کار محسوب می شود ، سانحه و برخورد با زمین و دریاست ! در این سایت شما به اندازه کافی تصاویر این گونه پایان راه ها رو دیده اید . دومین نوع آن که تقریبآ آبرومندانه است .. از رده خارج شدن است . که خوش شانس ترین ان ها سر از موزه ها در می آورند .. ولی بخش عظیمی از ان ها با انتقال به محل های مخصوص ، اوراق شده و یا بازیافت می شوند .. ! سومین نوع سرنوشت که از همه بهتر و دلنشین تر است .. خدمت به انسان ها در قالب رستوران و منزل است ( اینجا ) .. !! جالبه بدونید .. خود هواپیما ها نوع اول را پایان جهنمی ، دومی را برزخ و سومی را بهشت می نامند .. !! تا نظر شما چی باشد !!؟

کلام اخر این که ... همه دوستان و خوانندگان قدیمی مطلع اند که بنده همیشه سعی داشته ام با تنوع در موضوعات و حتی ترکیب بندی رنگ بنر ها و فونت ها و حفظ هارمونی ترکیبات رنگی از طلسم یکنواختی تا اندازه ای رها یابم .. ! مثلآ اگر ترکیب بندی رنگ تصاویر و پس زمینه ها در یک پست آبی است ، در مطلب بعدی از سایر چهار رنگ اصلی بهره می گیرم .. به همین دلیل قاعدتآ نباید از رنگ زرد برای این پست استفاده می کردم .. اما دلیل تکرار آن ، پس زمینه خاکی رنگ کویر در اغلب تصاویر هواپیماها بود ! که هیچ راه گریزی برای تغیر رنگ وجود نداشت .. ! لذا از همه شما عزیزان به ویژه آن هایی که دقت نظر فراوانی به جزئیات دارند عذر خواهی می کنم . امیدوارم دیگه تکرار نشه ..

 marshalads.gif

Test Baner.gif

Logo-Small-Ha.jpg

 با سرنوشتی که در بالا برشمردم ، این ها در حقیقت " برزخی  " هایی هستند که در انتظار اوراق و یا بازیافت به سر می برند ! معمولآ هواپیما ها را در مناطق خشک و وسیعی مانند صحرای آریزونا با نظم و ترتیب خاصی پارک می کنند . برای جلوگیری از به حرکت در آمدن یا وازگونی هواپیما ها بر اثر باد و توفان های موسمی .. یا با زنجیر های قوی مهار می کنند و یا این که برای حفظ تعادل ، دم همه ان ها را جدا می نمایند .. در این جور مواقع هواپیما ها همدیگر رو  " آهای دم بریده " خطاب می کنند .. !!

IMG_3452.jpg

گاهی وزش شدید باد صحنه های غم انگیزی رو وجود می اورد ! این نهایت بدشانسی برای یک ادم بازنشسته ( اوا ببخشید ) هواپیمای بازنشسته است که در مجاورت فنس های فلزی غریبانه مرگ خود رو به نظاره بنشیند .. ! حتی تکه های زباله که ره اورد توفان های شدید است ، به شکل لاشخور ها بر روی فنس توری انتظار مرگ هواپیما رو می کشد ... !!

IMG_3238.jpg

هواپیما های جت تعصب خاصی روی نیروی محرکه یا همون موتور هاشون دارند !  این امر در مرام آن ها حکم ناموس رو دارد  ! به همین دلیل کم تر کسی موتور جت را بدون در پوش ( کالینگ ) مشاهده کرده است ! اما نمی دونم به چه دلیلی این جا درپوش موتور رو برداشته اند ..!!؟ از ظواهر چنین بر می آید که موتور مربوطه دارای زنگ زدگی شدیدی است . و این بد ترین آفت برای سلامت هواپیما ها به شمار می آید .. به همین دلیل متخصصان همیشه در بازدید های خود ، نیم نگاهی هم به مقوله زنگ زدگی دارند .

IMG_3224.jpg

همان گونه که مشاهده می کنید ، این هواپیما در وزش شدید توفان های صحرایی گرفتار شده است . در اغلب پایگاه های هوایی امریکا مخصوصآ در ایالت های توفان خیز ، گروه های پروازی همیشه امادگی انتقال دسته جمعی ( evacuation ) هواپیما ها را به پایگاهی دیگر دارند . این اتفاق بیشتر برای پرهیز ار گردباد های مخرب (  tornado یا hurricane ) است . معمولآ دستور تخلیه نهایی پایگاه را بالاترین مقام هوایی با استناد به پیش بینی اداره هواشناسی می دهد . (2) IMG_3447.jpg

به قول شاعر .. گهی زین به پشت و گاهی پشت به زین .. یادش بخیر یک زمانی مسافرانی که با عجله سوار این هواپیما می شدند ، اولین نگاه ها به دنبال شماره ردیف صندلی بودند .. بعدش هم کشیدن همان قلاب و جای دادن وسایل همراه ... حالا در صحرای سوزان به انتظار بازیافت ..

IMG_3333.jpg

 در میان پس مانده قطعات به جای مانده از هواپیمای غول پیکری ، ضربه گیر های فولادی چرخ ها به چشم می خوردد .. همین لوله های سرسخت که حالا این چنین غریبانه خاک می خورند ، روزگاری نه چندان دور اغلب فرودگاه های زیبای جهان را لمس کرده اند .. کمی ان طرف تر رادیاتور های قوی مکش هوا رو مشاهده می کنید ... این ها همه توسط شرکت های خصوصی شسته شده و سپس در کوره ای قوی ذوب خواهند شد ..

IMG_3320.jpg

آن چه که مشخص است .. این هواپیما تازه وارد جرگه برزخی ها شده است !! چون هنوز صندلی ها و موکت های کف آن را خارج نکرده اند .. اما اغلب مشاهده شده است که دست به ترکیب صندلی و روکش های داخلی هواپیما نزده و همین جوری به دست اوراق چی ها می دهند  !! البته می دونید که هزینه جدا کردن و حمل صندلی ها گاهی خیلی گران در می آید .. برای همین ترجیح می دهند به همین صورت رهایش نمایند ...

IMG_3308.jpg

اغلب مسافران توصیه های مهماندارن عزیز رو در باره ماسک های اکسیژن و راه های خروج اضطراری جدی نمی گیرند .. و نمی دونند همین ماسک ها جان خیلی ها رو از مرگ نجات داده است . همه می دونیم در ارتفاعی که هواپیما پرواز می کند اکسیژن برای تنفس وجود ندارد .. و مسافران از طریق سیستم پرشرایز هواپیما به راحتی تنفس کرده و حتی سیگار می کشند .. اما زبانم لال در صورت خرابی سیستم پرشرایز ، تنها همین ماسک های ناقابل است که به داد مسافران رسیده و تا کم کردن ارتفاع هواپیما مانع از خفگی آن ها می شوند  .. هواپیماها دارای مخازن اکسیژن ثابت و سیار هستند .. که تحت فشار برودت بسیار زیادی ( اگه اشتباه نکنم زیر ۲۷۰ درجه زیر صفر  ) به حالت مایع در می آیند .. همیشه توصیه های گروه  پروازی رو جدی بگیرید .. به نفع شماست .

 IMG_3368.jpg

بله روزگار غریبی است .. یک زمان این نوشته راهنمای مسافران بود .. آدم های زیادی ساعت ها زیر این تابلو نشسته و برفراز ابر ها به پرواز در امده بودند .. اما اینک حتی مورچگان سرخ مخصوص کویر و صحرای آریزونا هم کم ترین توجه ای به این نوشته نمی کنند .. !!

IMG_3357.jpg

در این تصویر الوار های مخصوص راه آهن نگه دارنده وزن سنگین دم هواپیما هستند .. به احتمال زیاد موتور های آن را جدا کرده اند که این چنین  توازن ( سی .جی ) آن به هم خورده است . اما نکته قابل توجه سوراخ های متعددی است که در بخش هایی از بدنه و دم هواپیما وجود دارد .. این دریچه ها به متخصصان اجازه دست یابی و تنظیم قطعات مربوطه در ان منطقه را می دهد ..

 marshalads.gif

(2) Tabligh---Baner.jpg

  بزرگ ترین مرکز هوافضا و هوانوردی ( اینجا )

IMG_3352.jpg

 باور کنید تا قبل از دیدن این تصویر فکر می کردم تنها جماعت ایرانی اهل یادگاری نوشتن به در و دیوار هستند .. اما حالا می بینم ملل دیگر هم بله ... بگذریم ... این نوع برچسب های اطلاع رسانی رو در اغلب هواپیماهای نظامی می توانید ببینید . این بخش مربوط به رمپ هواپیمای حمل و نقل بزرگی است که در ان به ظرفیت های گوناگون بار اشاره شده است . مهار انواع بار ها در هواپیما تخصصی بسیار حساس و پیچیده ای است . برای همین متخصصان و لودمستر ها دوره های تخصصی پیشرفته ای رو برای اموزش طی می کنند . نکته بعدی نوع زنجیر های مهار کننده بار هاست .. که اگه اشتباهی بسته شود با کوچک ترین تکان در توربالانس یا هوای خراب ، باعث حادثه می شود . به همین دلیل بر روی برچسب هایی ابعاد و اندازه ها جلوی چشم قرار می گیرد ..

IMG_3381.jpg

در این تصویر به خوبی محل اتصال دم مشخص شده است . غیر از قرار گرفتن سکان عمودی که وظیفه نگهداری رادر هواپیما رو به عهده دارد .. قسمت انتهایی بدنه را می بینید که مقاوم تر از سایر قسمت های هواپیماست .. چون سنگین ترین بخش هواپیما که همانا دم است به این قسمت متصل شده و دو حرکت مهم در کنترل پرواز را به عهده دارد .. ( الویتور ها که وظیفه بالا و پائین بردن هواپیما را عهده دارند و رادر که گردش به چپ و راست را امکان پذیر می کند ) و همه آن ها به این قسمت متصل می شوند .. برای همین این بخش بدنه خیلی پهن و مقاوم ساخته شده است

IMG_3378.jpg

این هم محفظه عظیم چرخ ها که اماده بازیافت به سر می برند ..  

IMG_3454.jpg

 این تصویر که برشی از قسمت جلوی کابین است ، به خوبی اسکله پیچیده کابین را نشان می دهد . مهم ترین بخش محل اتصال شیشه های  هواپیما ست . که با ماده ای مخصوص ( مثل چسب دوقلو ) بعد از ترکیب با هم دور شیشه مالیده می شود .. و کم تر از ۷۲ ساعت نباید هواپیما رو حرکت داد ! با کمی دقت محل عبور لوله های هوا برای ایرکاندیشن ، کابل های الکترونیک ( جهت پشت امپر ها ) و لوله های سرعت سنج است .. در هواپیماهای هرکولس ، محفظه رادار در جلو و مخزن حاوی اکسیزن در قسمت زیرین راست و محفظه چرخ های جلو در زیر این بخش کابین وجود دارد .. !!

qffwefwqegtw.jpg

در این عکس شما کابین هواپیما رو مشاهده می کنید که محکم بر روی وسیله محرکی بسته شده است . از ان جا که در موقع اوراق کردن ، کلیه سیستم های آلات دقیق و عقربه های داخل کابین را به صورت مجزا جدا می کنند ، معمولآ برای پرهیز از تابش شدید اشعه خورشید ، شیشه های هواپیما رو رنگ کرده یا می پوشانند ( عین کابین پشتی ) جنس اغلب محفظه دماغه هواپیما فایبر گلاس هستند و دلیل ان صرفآ برای عبور امواج رادار است که در دماغه جای می گیرد .. البته بعضی دماغه ها مثل هرکولس یک پارچه و بعضی دماغه ها مثل همین هواپیما ، دو برچه ای هستند .. که در این تصویر شکاف اتصال آن به خوبی مشحص است ..

plane-nose-ps.jpg

اگه خاطر مبارک تون باشه در گذشته ای نه چندان دور ، در باره سقوط هواپیمای مدرن بوئینگ ۷۵۷ نوشتم که بعد از تحقیقات فراوان کارشناسان به این نتیجه رسیدند که وجود چند حشره ای کوچک در لوله های سرعت سنج ( پی . تو ) ها باعث سانحه شده بود ( اینجا )  رو حتمآ ببیندید . در این تصویر با فلش ان ها رو نشان داده ام . البته این لوله های حساس به وسیله جریان برق در پرواز داغ می شوند تا مانع از یخ زدگی با حشرات باشد .. و جالب این که قبل از پرواز یکی از چک های مهم همین آیتم است که یکی از کرو با زدن دست به پی تو ها ، باید حتمآ گرمای ان ار احساس کنند .. اما نمی دونم چرا هواپیمای ترکیه ای این بازدید مهم و حیاتی رو انجام نداده بودند .. !!؟

rerfwet.jpg

یادش بخیر .. آخرین قطعه به جای مانده از مسافران ..شاید هم کروی پروازی

 untitled.jpg

در بحث کابین ها به رادار های هواپیما و محل نصب ان اشاره کردم .. در این تصویر به خوبی محفظه رادار این هواپیما که فعلا لاستیک به آن تکیه داده اند مشخص است  . بعضی از هواپیماها غیر از رادار مورد اشاره ، دارای رادارهای قوی دیگری هستند .. که به خلبانان توصیه شده است روی زمین یا ارتفاع پائین مطلقآ روشن نکنند .. چون اشعه حاصل از ان باعث عقیم شدن مردان می شد .. !! البته ما هم در هواپیمای سی - ۱۳۰ داشتیم .. یادمه در روزگاری که خانم گاندی نخست وزیر هند به هریک از آقایونی که خود رو عقیم می کردند یک رادیوی ترانزیستوری دو موج هدیه می داد ، من طرحی رو به سفارت هند داده و نوشتم .. به جای هزینه های گزاف جراحی ، ما حاضریم جماعتی که داوطلب عقیم شدند هستند را ظرف کم تر از چند دقیقه عقیم گردانیم .. !! کافی بود سیستم " لورن " قارقارک رو روی سر هندی ها روشن می کردیم .. !! ( البته این طرح بکر از مغز مستعد من فراتر نرفت .. !! چشمک )

 bbbbb_1.jpg

در این تصویر هم سیستم در های خروجی عقب هواپیما مشخص است . چیز خاصی ندارد . فقط لوله ای برای عبور کابل های برق در عکس دیده می شود . در هواپیماهای هرکولس این قسمت را در چتر بازی می گویند .. جالبه بدونید برای پرش چتربازان یک جاپایی به طول تقریبی نیم متر به بیرون در وصل می شود تا چتر باز از هواپیما فاصله داشته باشد و سرش موقع پرش به دم هواپیما کوبیده نشود .. ! همچنین در جلوی این درهای چتر بازی ، محفظه ای شبیه در موقع پرش نیمه باز می شود .. و جلوی الیاف هوایی رو موقع پرش چتر باز می گیرد به ان در اصطلاحآ ( ایر دفلکتور دور ) می نامند .

IMG_3448.jpg

چقدر تصویر کابین فراوان است .. من با فلش محل نصب رادار و هم چنین سیل های اطراف شیشه رو نشون داده ام ..  بدیهی است شیشه های هواپیما معمولآ چند لایه هستند .. مخصوصآ شیشه های جلویی کابین خیلی مستحکم می باشند .. به همین دلیل در صورت مشاهده کوچک ترین حبابی ، باید از پرواز خوداری کنند .. معمولآ شیشه های جلو به سختی از قاب خود خارج می شود .. گاهی متخصصان با الوار های قطور ساعت ها به آن ضربه می زنند .. اما به سختی شکسته یا خارج می شوند .. !! در ضمن من جای شلیک دو گلوله رو روی بدنه این کابین می بینم .. نکنه از روی کلمبیا پرواز داشته است .. !!؟

fuselage.jpg

 پایان بخش تصاویر ، نشان دادن لوله های قطور عبور دهنده هوای داغ  ( بلید ایر ) برای استارت موتور های جت و شفت مرکزی است .. لوله های کوچک تری ( منی فولد ) حرارت موتور ها رو به لبه های بال هدایت می کند .. تا در زمستان مانع یخ زدگی سطوح فرامین و بال ها شودند .. البته زمان هدایت حرارت موتور ها به لبه های بال حداکثر ۳۰ ثانیه است .. چون اگه یادمون بره .. کل لبه فرار بال رو ذوب می کنه .. و از ان ور بام می افتیم .. !!

End-Text.jpg 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

این پست ساعت ۳ بامداد به تاریخ بیست و هشتم  آبان  ۱۳۸۸ پایان یافت .

پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpgWeblog-Archive-.jpg

   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

به درخواست خوانندگان محترمي كه گله فرموده بودند اين سايت فهرست مطالب گذشته ندارد ، اين مهم به همت يكي از خوانندگان خوب و پسر عزيزم امير محمود بازيار انجام گرفت .. همچنين بخش قديمي " مطالب گذشته " به انضمام كالبد شكافي سانحه هواپيماي سي - ۱۳۰ كه در شهرك توحيد به وقوع پيوست به اين صفحه انتقال يافت . براي مشاهده آرشیو مطالب سایت اينجا رو كليك كنيد . همچنین برای مشاهده مطالب گذشته وبلاگ اینجا را کلیک کنید .
 
  osy584c6rqnos40wm1c1.jpg
   
 زير نظر : عليرضا صادقي
 این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس مطالبي متنوع و جذاب به زبان انگلیسی به همراه تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد  

THE WORLD RECENT PLANE CRASHES:

Date:November 15, 2009 Time:06:58Location:windhoek,Nambia, Operator:Air NaveAC Type:Cessna 208B Grand Caravan Aboard:4 Fatalities:3 , Ground:0 ,Route: Windhoek, Nambia - Ngiva, Angola Details:The cargo plane failed to gain altitude after taking off, descended to the right and crashed into the ground.Two passengers and the pilot were killed, one passenger survived.

Date:November 14, 2009 Time:02:00Location:Near Reno, Nevada , Operator:Mountain Lifeflight AC Type:Aerospatiale AS350BA Aboard:3 Fatalities:3 , Ground:0 ,Route:Reno, NV - Susanville, CA Details: The medical helicopter crashed and burned about 29 miles northwest of Reno, while returning to its base in Susanville, after dropping off a patient at a Reno hospital. All three crew members aboard were killled.

Date:November 12, 2009 Time:13:30Location:Kigali, Rwanda , Operator:RwandairAC Type: Canadair CRJ-100ER Aboard:15 Fatalities:1 , Ground:0 ,Route: Kigali, Rwanda - Entebbe, Uganda Details: Fifteen minutes after taking off, the pilot announced that the aircraft had a mechanical problem and was returning to the airport. After coming to a stop, for some unexplained reason, the plane took off again at full power, made a right turn and crashed into the VIP lounge.

SOURCE:www.planecrashinfo.com BY:Alireza Sadeghi

ترجمه فارسی:

حوادث هوایی اخیر دنیا:

تاریخ:15 نوامبر 2009/زمان:6:58/مکان:"ویندهوک"-"نامبیا"/ خط هوایی:"ایر نیو"/نوع هواپیما:"سسنا-208 بی"/تعداد سرنشین:4/تلفات:3/تلفات روی زمین:0/مسیر:"ویندهوک" در "نامبیا" به " ان جیوا " در "آنگولا"./جزئیات:هواپیمای باری پس از برخاستن نتوانست به ارتفاع لازم برسد و پس از کاهش ارتفاع بسمت راست به زمین برخورد کرد.دو مسافر و خلبان کشته شده و یک مسافر نجات یافت.

 آپلود عکس

تاریخ:14 نوامبر 2009/زمان:02:00/مکان:نزدیک "رنو" در "نوادا"/ خط هوایی:"لایف فلایت مونتاین"/نوع هواپیما:آیروسپاسیال /تعداد سرنشین:3/تلفات:3/تلفات روی زمین:0/مسیر:"رنو" در "نوادا" به "سوسانویل" در "کالیفرنیا"/جزئیات:هلیکوپتر امداد پزشکی که پس از رساندن یک بیمار به بیمارستان "رنو" در حال برگشت به پایگاهش در "سوسانویل" بود در 29 مایلی شمالغربی "رنو" سقوط و آتش گرفت. هر سه سرنشین آن کشته شدند.

 آپلود عکس

تاریخ:12 نوامبر 2009/زمان:13:30/مکان:"کیگالی" در "رواندا"/ خط هوایی:"رواندا ایر"/نوع هواپیما:"سی آر جی-100"/تعداد سرنشین:15/تلفات:1/تلفات روی زمین:0/مسیر:"کیگالی" در "رواندا" به "انتبه" در "اوگاندا"/جزئیات:پانزده دقیقه پس از برخاستن خلبان اعلام کرد که بعلت نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه است.پس از توقف بعلتی ناشناخته هواپیما با قدرت تمام مجددا بلند شد و بسمت راست پیچید و بداخل سالن "وی آی پی" رفت.

 آپلود عکس

planecrashinfo.comمنبع: گردآوری و ترجمه:علیرضا صادقی

 

 
 ulrcg076ba01nrvvbsvq.jpg
برای مشاهده تصاویر بالا ، لطفآ (اینجا ) را کلیک فرمایید . 
ycud2txy502oj5lletqh.jpgtopu4v1v0f62dl8qcjlg.jpg
 
برای مشاهده لینک مربوط به تصاویر بالا ، لطفآ (اینجا ) را کلیک فرمایید . 
 

Picture

Rhokond.gif

پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

  • چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )
  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعرارف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )
  • شوخی با حاج آقا در جبهه ! ( اینجا  

    (2) Next.jpgSmall---2.jpg

    0vl2xy27t0vezwk1jyux.jpg  Next.jpg

     
    نقد و بررسی سریال " گمشدگان " و اهداف پنهان آن
  • تصاویر مستند از یک سانحه  ،به روایت نشنال جئوگرافیک

    نگاهی به زندگی سر گروهبان فاطی ..!!

  •  کالبد شکافی سانحه هواپیمای ۷۲۷ رامسر

     ضربه ای که از بزرگ ترین دروغ خوردم ... !!

     خانم منشی دادگاه و باقی قضایا .. !! 

     و ....

    شاد و خرم باشید  

    image006.gif

  •  
    - تعداد بازديد
  • 10245
  • مرتبه

    نظرات

    سلام عمو جان
    فکر می کردم دیگه خوب خوب شدید!! خیلی ناراحت شدم وقتی خوندم حالتون بهتر نشده. خواهش من رو هم که زمین انداختید و دکتر نرفتید :(
    حد اقل مراقب خودتون باشید. زیاد نشنید پشت کامپیوتر.
    امیدوارم هرچه زودتر شما رو مثل همیشه شاد و سرحال و قبراق ببینیم
    پاسخ
    دامون عزیز و نازنین
    با تشکر از شما .. من هرگز روی هیچ کسی رو زمین نمی اندازم شما که سرور و نورچشم هستی .. من گفتم اگه حالم بدتر بشه ، حتمآ طبق قولی که به شما دادم به دکتر مراجعه کنم .. خب حالم بد تر نشد .. بلکه با استراحت روز به روز بهتر می شدم .. امروز دوش گرفتم و کمی احساس بهبودی می کنم .. فردا هم اگه خدا بخواهد جلسه بچه های سی - 130 است که آقای مومنی دعوت ام کرد .. فکر می کنم بتوانم بروم ..
    اما دامون عزیز شما اون روز شاهد بودی که چقدر حالم نامناسب بود و مرتب عرق می ریختم .. !! ؟
    به هر حال از شما و همه دوستانی که جویای حال حقیر بودند ، تشکر می کنم

    (سنترال کلابز )


    ژاپنيها از خلبانان کامیکازه خود تجليل مي کنند

    برخي از ژاپنيهاي ملي گرا هنوز هم شصت سال پس از جنگ جهاني دوم از سربازان خود که در ان جنگ کشته شدند تجليل مي کنند.
    به گزارش شبکه پنج تلويزيون فرانسه، در يکي از معابد ژاپني نامه يکي از خلبانان کاميکازه بر روي تابلوي ورودي نصب شده است که در ان براي والدينش نوشته است من قرار است کشته شوم و اصلا هم پشیمان نيستم. وي در ان جنگ با کوباندن هواپيماي جنگي اش به يکي از ناوهاي امريکايي کشته شد. در مجموع چهار هزار خلبان جوان ژاپني در ان جنگ به همان شيوه کشته شدند. انان فقط براي يک ماموريت استخدام شده و تعليم ديده بودند و ان ماموريتي انتحاري بود.
    خلبانان جوان قبل از ماموريتشان به خوبي مي دانستند که زنده باز نخواهند گشت چرا که با مهمات زياد درون هواپيماهايشان، هفتاد فروند ناو جنگي امريکايي را به کلي منهدم کردند.
    تاکه هيکو اِنا از معدود خلبانان سابقي است که از اين ماموريت جان سالم به دربرده است. وي در سال هزار و نهصد و چهل و پنج به پرواز در امد و قرار بود ماموريت مشابهي داشته باشد اما قبل از رسيدن به هدف هواپيمايش دچار نقص فني شد و مجبور به فرود اضطراري شد. او امروز هشتادو شش ساله است و خاطرات ان زمان را تعريف مي کند.
    وي مي گويد چند هفته از قبل از اجراي ماموريت ترس از مرگ انسان را فرا مي گيرد.او به هيچ وجه فردي افراطي يا قهرمان نبوده است بلکه فقط به عنوان سرباز مجبور به اجراي دستورات مافوق خود بوده است.
    تاکه هيکو انا مي افزايد خلبانان کمي با پرواز مخالفت مي کردند ما احساس مي کرديم مجبوريم دستورات را پيروي کنيم. همه ما تا اخرين لحظات رنج و عذاب زيادي کشيديم. سپس به خود مي گوييم کشته شدن براي کشور چيز خوبي است. بايد فداي کشور شد.
    ماسيميچي شيدا از خلبانان سابق ژاپني سالها به عنوان خلبان خطوط هواپيمايي فعاليت کرده است. وي به ياد دارد اندکي پس از خروج از مدرسه نظامي به عنوان کاميکازه انتخاب شد. وي به خوبي ترس از مرگ را به ياد دارد. او قرار بود با يک فروند هواپيماي ملخ دار قديمي مملو از مواد منفجره پرواز کند.
    شيدا مي گويد
    سي سال پس از جنگ ما در ژاپن مورد نفرت قرار داشتيم و مجبور بوديم داستان خود را پنهان کنيم. من هم در طول سي سال حرفه خلباني ام اين داستانها را مخفي کردم. علت اين سکوت اين بود که از اينکه اموزش ديده بودم تا کاميکازه شوم شرم داشتم.
    اين زمان امروزه سپري شده و ديگر مطرح کردن اين مسائل در ژاپن امري تابو به شمار نمي رود. افراد کمي در ژاپن به اين مسئله و تاريخ جنگ جهاني دوم توجه دارند. فقط ملي گرايان هنوز از اين خلبانان تجليل مي کنند .
    پاسخ
    آوالانچ عزیز و گرامی
    ممنونم از شما .. واقعآ مطلب جالبی را انتخاب فرمودی
    واقعآ این افراد از جان گذشته و قهرمان بودند .. جان همیشه شیرین است و کسی که به قصد دفاع از کشور بمب به هواپیمایش بسته و به ناو های مجهز می کوبید ، واقعا قید زندگی و جانش رو زده بود
    البته کار بچه های ما هم در جنگ در مقابل ارتش های قدر جهان ، دست کمی از ژاپنی ها نبود .. با این تفاوت که آن ها می دانستند برنمی گردند .. ولی ما نمی دونستیم که کدام ماموریت ، اخرین پرواز ما خواهد بود ..!!؟
    ولی اعتراف می کنم .. حس بسیار شیرینی است که تنها در مقابل دفاع از کشور و ناموس مزه می دهد ... ! ممنونم آوالانچ عزیز .. خدا قوت

    ( سنترال کلابز )

    مدتها پيش كشاورز فقيري براي پيدا كردن غذا يا شكاري به دل جنگل رفت. هنوز مسير زيادي را طي نكرده بود كه صداي فرياد كمكي به گوشش رسيد. او صدا را دنبال كرد تا به منبع آن رسيد و ديد كه پسربچه اي در باتلاق افتاده و آهسته و آرام به سمت پايين مي رود.

    آن پسربچه به شدت وحشت زده بود و با چشمانش به كشاورز التماس مي كرد تا جانش را نجات دهد. كشاورز با هزار بدبختي و با به خطر انداختن جانش بالاخره موفق شد پسرك را از مرگ حتمي و تدريجي نجات دهد و او را از باتلاق نجات دهد.

    فرداي آن روز وقتي كشاورز روي زمينش مشغول كار بود ، كالسكه سلطنتي مجللي در كنار نرده هاي ورودي زمين كشاورزي ايستاد و دو سرباز از آن پياده شدند و در را براي آقاي قد بلندي كه لباسهاي اشرافي بر تن داشت ، باز كردند.

    زماني كه آن مرد پايين آمد ، خود را پدر آن پسر معرفي كرد. او به كشاورز گفت كه مي خواهد اين محبتش را جبران كند و حاضر است در عوض كار بزرگي كه او انجام داده است ، هر چه بخواهد به او بدهد.

    كشاورز با مناعت طبعي كه داشت به مرد ثروتمند گفت كه او اين كار را براي رضاي خدا و به خاطر انسانيت انجام داده و هيچ چشمداشتي در مقابل آن ندارد.

    در همين موقع پسر مرد كشاورز از ساختمان وسط زمين بيرون آمد. مرد ثروتمند كه متوجه شد كه كشاورز پسري هم سن و سال پسر خودش دارد ، به پيرمرد گفت كه مي خواهد معامله اي با او بكند و هزينه تحصيل پسرش را در بهترين مدارس و دانشگاهها بپردازد.

    كشاورز موافقت كرد و پسرش بعد از چند سال از دانشگاه علوم پزشكي لندن
    فارغ التحصيل شد و به خاطر كشف يكي از بزرگترين و مهم ترين داروهاي نجات بخش جهان كه پني سيلين بود ، به عنوان يك دانشمند مشهور شناخته شد. آن پسر كسي نبود جز "الكساندر فليمينگ".

    چند سال گذشت. دست بر قضا پسر مرد ثروتمند سخت بيمار شد و اين بار الكساندر با داروي جديدش بار ديگر جان آن پسر را نجات داد.

    جالب است كه بدانيد آن مرد ثروتمند و نجيب زاده ، كسي نبود جز "لرد راندلف چرچيل" و پسرش هم كسي نبود جز " وينستون چرچيل ".

    بزرگي مي گفت : " بر اساس نيتي كه براي انجام كار داري ، پاداش مي گيري."

    پس با نيتي كه در قلبت هست ، كاري را انجام بده ، نه براي اجر مادي. عشق بورز با علم به اينكه شكست مي خوري و بخوان به خاطر خودت ، گويي ديگران صدايت را نمي شنوند. فكر كن بهشت همين جاست. روي زمين.

    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35