درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  نحوه اوراق هواپیماهای 747 ..!

 چگونه یک جامبو جت اوراق می شود !؟  

lpoxln9sgreradrknlbu.jpg 

هر موتور هواپیمای ۷۴۷ چیزی در حدود ۴.۸ تن وزن داشته و در صورت نو بودن ارزشی معادل سه میلیون و شش صد هزار دلار دارد. ولی‌ موتور‌های دسته دوم چیزی در حدود یک میلیون دلار ارزش دارند. هرموتور دارای دو قسمت مختلف هست که باید به صورت جداگانه از بال ها جدا و به صورت یک پارچه (One Unit) به انبار منتقل شود. به این منظور مکانیک‌های شرکت فوق باید شصت اتصال الکتریکی ،  سه خط هیدرولیک را از هر موتور جدا کرده، سوخت داخل لوله های هر موتور را تخلیه کنند و بالغ بر ۳۷۵ پیچ و مهره را از موتور باز نمایند.

 چگونه یک جامبو جت اوراق می شود؟   

 

دوستانی که از اینترنت سرعت ضعیف استفاده می کنند و یا حوصله مشاهده بخش های تبلیغی سایت را ندارند ، لطفآ برای خواندن مطلب به وبلاگ مراجعه فرمایند ..اینجا  

njbmc4g1wz8x0d3t227y.gif

ulrcg076ba01nrvvbsvq.jpg

کاری از : آری خواجه نظام

bbck0mxnwn7x5nglls69.jpg

چگونه یک جامبو جت اوراق می شود ؟ عنوان مطلب تصویری این پست است که دوست بسیار عزیز و فرهیخته ام " آری خواجه نظام " زحمت ارسال آن را کشیده است . برای من که از محل اوراق هواپیماها در امریکا دیدن کرده بودم .. این مطلب خیلی زیبا و جذاب بود . و مطمئن هستم برای خیلی از شما یاران    این پرسش پیش امده که .. چگونه یک هواپیما اون هم از نوع ۷۴۷ اوراق می شود ..!!؟ و با جرآت ادعا می کنم خیلی ها حتی چگونگی اوراق شدن خودرو ها رو هم نمی دونند ! من بدون هیچ دخل و تصرفی مطلب دوست قدیمی ام رو منتشر کرده ام .

و اما جا داره از تمام دوستان و خوانندگان محترم که در تمام مدتی که کسالت داشتم با کامنت های محبت امیز شون نگرانی خویش رو ابراز فرموده بودند ... از صمیم قلب تشکر و قدردانی کنم . باور کنید شما یاران همدل و صمیمی بقدری مهربان و دوست داشتنی هستید که تا زنده هستم هرگز فراموش تان نخواهم کرد . و اعتراف می کنم هیچ گاه در طول عمرم این همه دوست واقعی و صمیمی نداشتم . به یکایک شما عزیزان افتخار می کنم . و برای همه شما آرزوی موفقیت و شادکامی دارم . و از خداوند متعال می خواهم روزی فرا برسه که لااقل بتوانم گوشه ای از مهربانی های شما رو جبران کنم .

سخن آخر این که ... از همه یاران بار دیگر استدعا می کنم در بیان و درج نظرات شون مراقب باشند تا خدای ناکرده ناخواسته وارد مباحث سیاسی نشوند . و از طرح هر گونه پرسشی در مورد ارتش جدآ خودداری فرمایند . ضمنآ به اطلاع می رسونم .. به لطف پروردگار مهربان حالم خوب شده است و دوران نقاهت رو سپری می کنم . به همین دلیل از همه یاران خواهش می کنم با حضور دایم و مستمر خود چراغ این سایت رو همیشه روشن نگه دارند . همچنین اگه مطلب جالبی در دسترس دارند برای ارتقای  محتوای کیفی سایت برایم ارسال فرمایند . ممنون از لطف همه شما بزرگواران

ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg

آژانس هواپیمایی برای خوانندگان سایت تخفیف ویژه می دهد .

شرافت کاری این فروشگاه را تضمین می کنم . مدرسی

مرکز آپلود عکس ایرانی 

 

 

هواپیمای ۷۴۷ یکی‌ از سمبل‌های هواپیماهای عصر نو و سمبل انقلاب تکنولوژی در عرصه هواپیما و بخصوص هواپیماهای مسافربری هستش. ولی‌ به دلیل حرکت رو به جلو صنعت هر سمبلی‌ روزی به آخر زمان کاربردی خود رسیده و باید از صحنه خارج شود. در این نوشتار در ارتباط با نحو خارج کردن هوپیمأی به بزرگی‌ ۷۴۷ به بحث خواهیم نشست.

 گروهی از مکانیک‌های ماهر در زمانی‌ کمتر از ۱۲ هفته یک جمبوجت ۷۴۷ را به شش میلیون قطعه مختلف تقسیم میکنند. ارزش این قطعات چیزی در حدود نه میلیون و هفصد هزار دلار خواهد بود. اتمام این کار بشدت وابسته به کار گروهی و تجربه بالای پرسنل خواهد بود.همچنین خطرات  جانبی در کنار کار اوراق کردن یک جمبوجت بیشتر این کار را تبدیل به یک رقابت بین مرگ و زندگی می‌کند، برای مثال جابجای قطعاتی به بزرگی‌ یک ماشین در ارتفاعی معادل یه ساختمان پنج طبقه. 

  

هواپیمای مورد بحث بعد از ۲۴ سال خدمت اخرین پرواز خود را به محلی در صحرای آریزونا و شهری به نام گودیر انجام داده و بازیافت میشود. رکورد پرواز این هواپیما در ۲۴ سال گذشته ۱۲۰۰ بار سفر به دور زمین بوده ولی‌ در حال حاضر بخاطر بالا بودن هزینه‌های نگهداری ترجیع داده شده جهت اوراق شدن به مزایده گذارده شده و باز یافت شود. قطعات این هواپیما هنوز قابل استفاده در سایر جمبوجت‌های ۷۴۷ و یا سایر هواپیماهای خانواده بوینگ می‌باشد ولی‌ بدنه بدلیل تحمل استرس‌های زیاد هزینه بر شده است.

شرکت برنده مناقصه aero turbine با تخصص در مکانیک و تعمیر هواپیماهای متوسط است. هدف این شرکت بازیافت ۹۸ درصدی این جمبوجت می‌باشد.بطور تقریبی موتورها و ۳۰ درصد از قطعات داخلی‌ مثل پنلها (Flight Instrument) قابل فروش مجدد و استفاده در سایر هواپیماها خواهد بود. اوراق کردن (Demolition) این جمبوجت با این ابعاد برای اولین بار در این شرکت انجام میشود و در جهت بهینه انجام شدن کار کاملا به منوال هواپیما اتکا میشود.

ابعاد اشیانه (Hanger) این شرکت برای ۷۴۷ کوچک بوده و بخاطر همین تمام مراحل اوراق کردن آن در هوای آزاد و در زیر آفتاب سوزان صحرای آریزونا انجام میشود. همچنین برای این کار ابزار آلات جدید توسط تیم این شرکت طراحی و ساخته شده است. محوطه انبار بطور تقریبی به ۴ برابر وسعت قبلی‌ افزایش یافته است.

 

 مرحله اول: جدا کردن موتورها (Engine Removal)

در اینجا باید خاطر نشان کرد تمام قطعات باز شده از هواپیما باید دارای شناسنامه شامل شماره سریال، نام قطعه، گزارش سلامت قطعه، تاریخ برداشت آن از روی هواپیما و غیره باشند. این پروسه شامل تمام قطعات چه مهم و چه ابتدای مثل دستگاه درست کردن کافی میشود.

هر موتور ۷۴۷ چیزی در حدود ۴.۸ تن وزن داشته و در صورت نو بودن ارزشی معادل سه میلیون و شش صد هزار دلار دارد. ولی‌ موتور‌های دسته دوم چیزی در حدود یک میلیون دلار ارزش دارند. هرموتور دارای دو قسمت مختلف هست که باید به صورت جداگانه از بالها جدا و به صورت یک پارچه (One Unit) به انبار منتقل شود.به این منظور مکانیک‌های شرکت فوق باید شصت اتصال الکتریکی،  سه خط هیدرولیک را از هر موتور جدا کرده، سوخت داخل لوله های هر موتور را تخلیه کنند و بالغ بر ۳۷۵ پیچ و مهره را از موتور باز نمایند.

یک لحظه غفلت در انجام این مراحل حتی باعث کشته شدن افراد شده است. برای همین مساله ایمنی‌ و پروسه‌های پیشگیری کاملا جدی پیگیری میشود.هر موتور به وسیلهٔ سه مکانیک و در ۴ ساعت برای جدا شدن از بال آماده میشوند و در مجموع ۱۵۰ ساعت کار برای جدا کردن ۴ موتور وقت صرف میشود.ولی‌ ارزش این ۴ موتور برای کمپانی به زمان صرف شده روی آنها میارزد زیرا به مبلغ چهار میلیون و سیصد هزار دلار به فرش میروند.

 

 

مرحله دوم: تخلیه سوخت از باک‌ها (Fuel Extraction)

قبل از شروع مراحل بعدی کار اول باید سوخت اضافی در باک‌های داخل بال و بدنه خارج شود که از نظر ایمنی‌ ارزش بالایی دارد. زیرا کوچک‌ترین مقدار سوخته باقی‌ مانده در باک‌ها میتواند در مراحل بعدی کار باعث انفجار در هواپیما شود. هر ۷۴۷ دارای دو باک در هر بال، یکی‌ اصلی‌ و دیگری رزرو، است که در مجموع گنجایشی در حدود ۶۴۰۰۰ لیتر سوخت را دارند. همچنین در زیر بدنه در مقطع اتصال بال‌ها و بدنه باک مرکزی قرار دارد که گنجایشی در حدود ۶۴۰۰۰ لیتر را دارد.

  

 برای تخلیه سوخت از روی پانل مقابل مهندس پرواز اول باید دریچه ایمنی‌(Security Latch) روی خروجی‌ هر باک باز شود تا اجازه تخلیه به متخصص سوخت گیری داده شود. تا لحظهٔ کامل تخلیه سوخت، هواپیما از سیستم تولید برق خود ( Auxiliary Power Unit ) استفاده می‌کند ولی‌ بعد از آن این سیستم خاموش شده و تمام قطعات الکتریکی هواپیما از کار میافتد. این عمل از روی پانل مقابل مهندس پرواز انجام میشود. 

 

 

  مرحلهٔ سوم: جدا کردن ابزار آلات پروازی (Flight Instrument Removal)

در داخل کاکپیت یک ۷۴۷ بالغ بر ۱۰۰ عدد ابزار آلات هوانوردی وجود دارد که فقط نشانگرهای روی پانل مقابل مهندس پرواز در بازار دست دوم ارزشی معادل ۵۰۰۰۰ دلار دارند. تمام این نشانگرها و سایر ابزار آلات پروازی به همراه جعبهٔ سیاه هواپیما (Cockpit Voice Recorder and Flight Recorder) که در قسمت دم هواپیما قرار دارند از هواپیما جدا و به انبار منتقل میشوند. این ابزار آلات مجددا کلیبره شده و برای استفاده در سایر هواپیماها به کار میروند.

 

مرحله چهارم: جدا کردن دماغه (Nose Removal)

یکی‌ از قطعات با ارزش که در بازار دسته دوم خواهان زیادی دارد دماغه هواپیما میباشد. این دماغه محل نصب رادار هواشناسی است که همچنین باید در مقابل تنش‌ها و نیروهای وارد بر آن به وسیلهٔ جریان باد که در زمان کروز سرعت معادل ۵۰۰ مایل بر ساعت ( معادل ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت) دارد مقاومت کند. دماغه یک ۷۴۷ در صورت سلامت در بازار دست دوم ارزشی معادل ۱۲۰۰۰ دلار دارد. برای جدا کردن دماغه اول رادار از محل خود باز شده و سپس سه نفر مکانیک در ارتفاع یک ساختمان سه طبقه (۹-۱۰ متر از سطح زمین) اقدام به جدا کردن دماغه، که وزنی در حدود ۹۰ کیلوگرم و قطری معادل ۲ متر دارد، میکنند.

  

 مرحله پنجم: بالها و سروموتور‌ها (Actuator Removal)

وزن هر بال در یک ۷۴۷ معادل ۲۰ تن و سطح آن برای پارک کردن ۲۲ اتومبیل متوسط وسعت دارد. در داخل هر بال ۷۴۷ تعداد ۲ عدد سروموتور (Actuator)، که درواقع سیستم‌هایی‌ شامل موتور‌های الکتریکی و جک‌های هیدرولیکی هستند، که کنترل کننده حرکت فلپ ها و بالچها میباشند وجود دارد. از این سروموتور‌ها ۴ عدد در قسمت سکان افقی (Horizontal Stabilizer) و ۲ عدد در سکان    عمودی (Rudder) وجود دارد که در مجموع ۱۰ عدد در هر ۷۴۷ تعبیه شده است. هرکدم از این سیستم‌ها ۹۰ کیلوگرم وزن دارد و برای جدا کردن آن از بال نیاز به افقی نگاه داشتن فلپ‌ها است که با فشار دست به سمت بالا بر فلپ‌ها حاصل میشود. هر فلپ بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

 

 مرحله ششم: جدا کردن لندینگ گیر (Landing Gear Removal)

در هر ۷۴۷ تعداد ۵ عدد سیستم لندینگ گیر که بترتیب یکی‌ در دماغه و دو عدد در زیر بالها و دو عدد در نزدیکی‌ محل اتصال بالها به بدنه نصب شده اند وجود دارد. قبل از جدا کردن لندینگ گیر‌ها هواپیما باید بر روی جک‌های خاصی‌ نشانده شود تا بعد از برداشتن لندینگ گیر‌ها هواپیما به زمین نیفتد. ولی‌ بدلیل جدا کردن قطعات مختلف از هواپیما مرکز ثقل آن در حل حاضر جابجا شده و در صورت قرار دادن جک‌ها در محل نا مناسب باعث سقوط هواپیما میشود. برای حل این مشکل قسمت دم هواپیما قطع شده تا مرکز ثقل به جلو منتقل شود. ارزش هر یونیت دست دو لندینگ گیر بالغ بر ۴۰۰۰ دلار می‌باشد.

  

 

 

 

  مرحله هفتم: پاک سازی و برداشت سایر لوازم

در این مرحله بالغ بر ۵ مایل (معادل ۸ کیلومتر) لوله کشیهای مختلف و ۱۱۷ مایل ( معادل ۱۸۸ کیلومتر) سیم کشی‌ و بالغ بر سه میلیون انواع پیچ و مهره که بیشتر در قسمت زیر بدنه قرار دارند از هواپیما باز و دسته بندی میشوند.

همچنین مواد رادیو اکتیو که به عنوان بالانس و وزنه تعادل در داخل بالها بکار رفتن از هواپیما جدا شده و به مراکز مربوطه فرستاده میشوند. این مواد در حالت عادی فعال نیستن ولی‌ در صورت مجاورت با گرمای زیاد فعال میشوند.

 

 تمامی‌ قسمت‌های داخلی‌ قابل بازیافت مثل صندلیها و یا دیوار‌های داخلی‌ در این مرحله از هوا پیما جدا شده و برای ارسال به مراکز باز یافت آماده میشوند.

 مرحله هشتم: اوراق کردن (Demolish)

سرانجام در این مرحله جک‌ها از زیر هواپیما برداشته شده و عملیات اوراق کردن شروع میشود. بدنه هواپیما به قطعات کوچک تبدیل شده و جهت ذوب به مراکز مربوطه فرستاده میشود. این کار در طی ۸ روز انجام میشود.از ذوب بدنهٔ یک ۷۴۷ تعداد ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ شمش الومینیوم به وزنه تقریبی ۶ تا ۷ تن بدست میاید که در ساخت قوطی‌های نوشابه و یا  برد‌های الکتریکی به کار میرود.

 

با تشکر و احترام :

بهروز مدرسی

این مطلب ساعت ۱۵ دقیقه بامداد  مورخه دهم اسفند ۱۳۸۷ پایان یافت .  

 یک خواهش دوستانه : گوگل امتیاز وبلاگ من رو به دلیل حضور کم رنگ شما یاران کم کرده است . با یک کلیک در روز از این وب حمایت کنید (اینجا )  

   ایام به کام   

 ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpg

به درخواست خوانندگان محترمي كه گله فرموده بودند اين سايت فهرست مطالب گذشته ندارد ، اين مهم به همت يكي از خوانندگان خوب و پسر عزيزم امير محمود بازيار انجام گرفت .. همچنين بخش قديمي " مطالب گذشته " به انضمام كالبد شكافي سانحه هواپيماي سي - ۱۳۰ كه در شهرك توحيد به وقوع پيوست به اين صفحه انتقال يافت . براي مشاهده اينجا رو كليك كنيد
 
 6mfmukopgefyux613u8m.jpg 
زير نظر : عليرضا صادقي  

این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس مطالبي متنوع و جذاب به زبان انگلیسی به همراه تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد.

 SURVIVE A CRASH(PART I):

Commercial airlines around the world now carry nearly 2.5 billion passengers a year, and despite the inherent dangers of rocketing through the sky miles above the Earth in a very heavy piece of metal, these travelers are amazingly safe. In fact, the odds of dying on a commercial airline flight are as low as 9 million to 1! Of cource, a lot can go wrong at 33,000 feet above the ground, and if you’re unlucky enough to be aboard when something does, the decisions you make could mean the difference between life and death. Keep in mind that about 95% of airplane crashes have survivors, so even if the worst does happen, your odds aren’t as bad as you might think.Notice to this advises:

1-Wear long pants, a long-sleeve t-shirt, and sturdy, comfortable, lace-up shoes:Of course you may want to be comfortable or professional-looking on a flight, but sandals or high heels make it hard to move quickly within the wreckage. Loose or elaborate clothing also poses a risk, as it can get snagged on obstacles in the close confines of a plane. If you know you’re going to be flying over cold areas, dress appropriately, and consider keeping a jacket on your lap. You’ll need to be able to stay warm if you survive the crash. Even if that is not a consideration, the more of your body is covered during impact, the less likely you are to receive serious injuries or burns. Cotton or wool clothing is also preferable as it is less flammable. Wool is preferable to cotton when flying over water, as wool does not lose its insulative properties to the degree cotton does when wet. 2-Book the right seats. Because the initial impact is most often survivable, the key to living to tell about a crash is frequently how quickly you can get out. To this end, it’s best to get seats as close as possible to an exit, and aisle seats are generally preferable. In addition, try to sit in the back of the plane. Passengers in the tail of the aircraft have 40% higher survival rates than those in the first few rows.3-Read the safety information card and pay attention to the preflight safety speech. Yes, you’ve heard it all before, and you’ll probably never need it, but if you keep your headphones on during the preflight instructions or ignore the safety card, you’ll be missing out on information that could be vital in the event of a crash. Don’t assume you know it all already, either. Every type of airplane has different safety instructions. If you're sitting in an exit row, study the door and make sure you know how to open it if you need to. In normal circumstances the flight attendant will open the door, but if they are dead or injured, you'll need to do it.4-Make a plan. If the plane is going to crash, you almost always have several minutes to prepare before impact. Use this time to once again review where the exits are, and try to count the number of seats between your row and the exit row—that way you’ll know when you’ve reached the exit even if you can’t see it. Assess the situation as well as possible. Try to determine what surface the plane will land on so you can customize your preparations. If you’re going to be landing in water, for example, you’ll want to put your life vest on—don’t inflate it until you’re out of the plane—and if you’re going to be landing in cold weather, you should try to get a blanket or jacket to keep you warm once outside...... END OF PART I

ترجمه فارسی:

چگونه از سانحه سقوط جان سالم بدر بریم؟(قسمت اول):

خطوط هوایی در اطراف جهان هم اکنون 2.5 میلیارد مسافر در سال حمل میکنند و علیرغم خطرهای بالقوه موتورهای جت در آسمان وسفر درچند مایلی بالاتر از زمین ودرون یک قطعه فلز سنگین-این مسافرتها بطرز شگفت انگیزی ایمن هستند.در واقع احتمال اینکه در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبرو شویم 1 در 9 میلیون میباشد.البته اشتباهات زیادی در ارتفاع 33000 پایی بالای زمین میتواند اتفاق بیافتد و اگر بد شانسی شما در حدی باشد که در حین مسافرت چنین چیزی اتفاق بیافتد تصمیمی که میگیرید میتواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.بخاطر داشته باشید که حدود 95 درصد از سوانح هواپیماها نجات یافتگانی دارند بنابراین چنانچه بدترین چیز اتفاق بیافتد بدشانسی شما به بدی که فکر میکنید نخواهد بود.به توصیه های زیر توجه کنید:

1-اینطور لباس بپوشید:شلوار بلند/کفشهای راحت و محکم بند دار:البته ممکن است بخواهید که در طول پرواز راحت باشید یا با کلاس بنظر آیید اما حرکت سریع در لاشه هواپیما با کفشهای صندل یا پاشنه بلند مشکل است.لباسهای گشاد و غیر ساده همچنین این خطر را دارد که با در گیر شدن با موانعی در فضای محدود داخل هواپیما پاره شوند.اگر میدانید که پرواز در مناطق سرد صورت میگیرد لباس مناسب به تن کنید وبالا تنه خود را با ژاکتی بپوشانید.لازم است که در صورت سقوط برای نجات یافتن خود را گرم نگه دارید.حتی اگر احتیاجی به توجه به این مورد(سردی هوا) وجود نداشته باشد هر چه بیشتر پوشیده باشید در هنگام برخورد با زمین کمتر دچار جراحات یا سوختگیهای جدی میشوید.ارجحیت با لباسهای پشمی و کتانی است زیرا کمتر در معرض خطر آتش سوزی میباشند.در هنگام پرواز بر فراز آبها لباس پشمی بر کتانی برتری دارد زیرا پشم نسبت به کتان کمتر خاصیت عایق بودن خود را در هنگام مرطوب شدن از دست میدهد.2-صندلیهای مناسبی برای خود بگیرید:در مراحل اولیه برخورد امکان نجات بیشتر است و نجات از یک سانحه سقوط بستگی به این دارد که با چه سرعتی از هواپیما خارج شوید.بهتر است صندلیهایی را بگیرید که تا حد ممکن به دربهای خروجی نزدیک باشند و صندلیهای ردیف میانی ارجحیت بیشتری دارند.بعلاوه سعی کنید در بخش عقب هواپیما بنشینید.مسافرانی که در بخش دم هواپیما قرار میگیرند 40 درصد بیشتر از آنهایی که در ردیفهای اولی نشسته اند شانس نجات دارند.3-کارت ایمنی پرواز را مطالعه کنید و به صحبتهایی که قبل از پرواز راجع به مسایل ایمنی میشود توجه نمایید.بله-همه اینها را قبلا شنیده اید واحتمالا هیچگاه نیازی بدان پیدا نکرده اید اما اگر در حین ارائه دستورالعملهای پیش از پرواز گوشی هدفون را روی گوش گذاشته اید و یا به کارت ایمنی بی توجهی میکنید اطلاعاتی را از دست خواهید داد که در زمان واقعه سقوط برایتان حیاتی خواهند بود.فکر نکنید که همه اینها را از قبل میدانید.هر نوع هواپیمایی دستورالعملهای ایمنی خاص خود را دارد.اگر در ردیفی که درب خروج قرار دارد نشسته اید درب را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در صورت نیاز قادر به باز کردن آن هستید.در شرایط معمولی مهمانداران پرواز درب را باز خواهند کرد اما اگر مرده و یا زخمی باشند خود شما باید این کار را بکنید.4-نقشه ای طرح کنید:اگر هواپیمایی در حال سقوط است تقریبا همیشه چند دقیقه ای برای آماده شدن پیش از برخورد وقت هست.از این وقت برای مرور این موارد استفاده کنید:دربهای خروجی کجا قرار دارند و سعی کنید تعداد صندلیهای ما بین ردیف خود و دربهای خروجی را بشمارید.در اینصورت میفهمید که چه زمانی به درب خروج خواهید رسید حتی اگر درب را نبینید.موقعیت را تا حد ممکن تخمین بزنید.تلاش کنید تا تشخیص دهید که هواپیما روی چه سطحی فرود می آید تا نحوه آماده شدن را طرح ریزی نمایید.بعنوان مثال اگر اگر در حال فرود روی سطح آب هستید باید جلیقه نجات خود را بپوشید و تا وقتیکه از هواپیما خارج نشده اید آنرا باد نکنید و اگر در هوای سرد فرود می آیید سعی کنید که با پتو یا ژاکتی خود را در بیرون گرم نگه دارید.....پایان بخش اول......

 

  بخش بازرگاني    با مديريت : امير محمود بازيار 

تلفن تماس  : ۰۹۳۵۸۶۶۶۲۹۶

 ای میل مدیر تبلیغات am_bazyar@yhoo.co.uk 

تعرفه تبليغات در سايت و وبلاگ oldpilot

سايز كليه تبليغ ها 464*68 است.

c9grzonv11okublhvvhp.jpg

 
معرفی یک سایت خوب و جامع  
 
قابل توجه هم وطنان خارج از کشور و ان هایی که به دنبال هویت ملی خویش هستند
 
شبکه اطلاعات عمومی گردشگری و بازرگانی ایران
 
my0r50s4cnrc3q0ejwfd.jpg 
 
 
توجه  ...................... توجه
 
بخش بازرگانی شبکه اطلاعات عمومی گردشگری و بازرگانی ایران فعال شده و از کلیه صاحبان مشاغل جهت درج آگهی رایگان یکماه خود دعوت بعمل می آورد.
لازم به ذکر است هر یک از صاحبان مشاغل می توانند یکبار بمدت یکماه بصورت رایگان آگهی خود را در این شبکه درج نمایند.

mtycu9sokgufjm5w3w0d.jpg

رسانه متفاوت ایرانیان اینجا

5nbix53b3fzmhx7cycy7.jpg 

      

    تلفن تماس با مدیر سایت

۰۹۱۹۴۴۷۱۸۲۸

لطفآ  فقط بعد از ظهر ها قبل از صحبت اس ام اس بفرستید و در صورت تآئید تماس گرفته شود  . خوانندگان فاقد تلفن همراه همه روزه از ساع ۲۰ تا ۲۱ می توانند تماس حاصل فرمایند .

 9dlup0xs69iofxdimfqr.jpg 

براي مشاهده (اينجا ) را كليك كنيد . 

 yul2qu6sjgcpbprkkr6e.jpg

تحلیل سانحه فرود ایرباس در رودخانه هودسن 

********

من همسر سبیل کلفت نمی خواهم

تحلیل سانحه فوکر پرواز اردبیل

و

جاسوسی که به خواستگاری آمد !!

روایت واقعی

- تعداد بازديد
  • 11202
  • مرتبه

    نظرات

    سلام مطلب جالبی بود. ممنون از این نوشته تان.راستی یک سوال. شما در ایران زندگی می کنید یا...؟
    پاسخ
    دوست عزیز و نازنین
    خوشحالم که مورد پسند شما قرار گرفت
    عزیزم .. بنده در تهران و در منطقه میدان هفت تیر و به طور دقیق تر خیابان بهار شمالی زندگی می کنم

    با سلام خدمت كاپيتان مدرسي عزيز
    اقاي مدرسي من در حال ترجمه مطلبي در مورد يك هواپيماي ترابري قديمي فرانسوي به نام Dassault MD 315 Flamant هستم ميخواستم بي زحمت به من بفرماييد قسمت tail surfaces كجاي هواپيما ميشه و معادل فارسي اش هم بي زحمت به من بفرماييد.ممنون از لطف شما.
    پاسخ
    امير حسن جان عزيزم ..
    متآسفانه به خاطر تلفيق فونت لاتين با فارسي اديتور سايت ام به هم ريخته است . اما اين گونه برداشت کردم که معادل فارسي " تيل سورفيس " را خواستيد . که مي شود بدنه دم هواپيما
    يا صحيح ترش " سطح روي دم " مي باشد
    اميدوارم موفق باشي

    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35