درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  سقوط در جنگل ... !!

2moam54hmol5qr99728s.gif

uvv1g10ij2vjvlq2v90p.jpg 

 پست ویژه

udf64xdgflydi03ac0tp.jpg

 y3qpb8toex3mxnp7q24m.jpg

 سقوط در جنگل .. عنوان پست ويژه امشب است . قبل از هر چيز از دوست بزرگواري كه اين تصاوير رو براي من ارسال فرمود تشكر و قدرداني مي كنم . بايد من رو ببخشه كه فراموش كردم نام شريف او رو به خاطر بسپارم . طبق توضيح كوتاهي كه در ذيل يكي از عكس ها نوشته شده بود ، هواپيمايي در مركز جنگل هاي وحشي روسيه در نزديكي هاي پترزبورگ ( St. Petersburg ) به دلايل ناشناخته اي فرود مي آيد . و هواپيما سال هاست كه در دل اين جنگل به شكل متروكه باقي مانده است . طبق توضيح فوق هواپيماي ياد شده از نوع آنتونوف - ۸ ( AN-8 ) است . ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه ... اگه هواپيمايي به هر دليل در جنگلي سقوط كنه ، تا آخر عمرش محكوم به توقف در جنگل است ! حتمآ علت اون رو مي تونيد حدس بزنيد ..!؟ بله حتي اگه آسيبي هم نديده باشه و صحيح و سالم در جنگل فرود اضطراري كرده باشه ، به دليل وجود انبوه درختان هيچ راهي براي پرواز مجدد نيست ! حتي اگه بخواهند تكه تكه كرده و از قطعات آن استفاده نمايند ، باز هم به مشكل بر خواهند خورد ..! چون حضورجرثقيل و يا خودروي هاي سنگين براي حمل قطعات آن در جنگل امكان پذير نيست . پس بهترين راه حل اين است كه همون جا غريب و تنها رهايش كنند ..!! راستي تا يادم نرفته عرض كنم .. چون تصاوير دريافتي كم بودند ، با كمي وب گردي در نت ، تعدادي ديگر هم خودم به آن ها افزودم  !

يكي دو روزه پاسخ به كامنت هاي شما ياران همدل و صميمي دچار وقفه شده است . من از يكا يك شما عزيزان گرامي پوزش مي خواهم و اميدوارم اين خطاي ناخواسته ام رو به بزرگي خودتون ببخشيد . همان گونه كه مستحضريد سرماخوردگي شديد امانم رو بريده و با توجه به ضعيفي قلب عمل شده ام ، پروسه بهبود كمي طولاني شد . اما در اون شرايط هم پاسخ به كامنت ها رو فراموش نكرده و در هر وضعيت خود رو ملزم به پاسخ گويي مي دانستم . اما از شما چه پنهون دخترم در مدت هشت ماهي كه دوقلو هاي شيطون قدم به خونه اش گذاشته اند ، بد جوري خسته و بي رمق اش كرده اند ، لذا به توصيه من و مادرش قرار شد چند روزي به مسافرت رفته تا لااقل تو اين مدت خوابي راحت و بي دغدغه داشته باشد ! خب طبيعي است كه پدر و مادر بزرگ ميزبان دوقلو ها باشند .. به همين دليل از چهارشنبه  " آنا و آوا " چراغ شكسته خونه ما رو روشن كردند . شايد باورتون نشه به عشق اين وروجك ها حالم حسابي خوب شده است .. اما دريغ از يك لحظه استراحت !! چون چهار دست و پا راه مي روند و مهار آن ها واقعآ مشكل !! از طرفي مسئوليت امانتداري خيلي سنگين است . قراره به سلامتي فردا شب برگردند .. و يك شنبه آن ها رو به كرج خواهم برد و بعد مثل هميشه در خدمت خواهم بود .

سخن آخر .. يكي از دوستان بسيار صميمي ام كه كاپيتان جامبو جت است براي ديدنم امده بود . وقتي از وجود سايت با خبر شد ، لطف كرده و يكي از خاطرات جنگي اش رو كه در اون ايام با سي - ۱۳۰ پرواز مي كرد برايم تعريف كرد . يادمه اون موقع با درجه سرواني  يكي از بهترين استاد خلبان هاي پايگاه يكم ترابري بود . كه از  سي - ۱۳۰ به گردان بوئينگ ۷۰۷ منتقل شد . ديگه خيلي كم او رو مي ديدم .. تا اين كه شنيدم با درجه تيمساري بازنشسته شده است . و از اون به بعد در يكي از خطوط هوايي معتبر به عنوان كاپيتان ۷۴۷ پرواز مي كند . اگه زنده بودم پست بعدي رو به خاطره اين عقاب تيزپرواز اختصاص خواهم داد . بدون اغراق خيلي هيجان انگيز است . اميدوارم بتوانم حق مطلب رو ادا كرده تا شرمنده او و شما ياران همدل و صميمي نشوم  .. و اما لازم مي دونم يك بار ديگه از شما دوستان نازنين به دليل تآخير در پاسخ به كامنت ها عذر خواهي كنم .. 5u6uuq4i5hc5zi9jtlag.jpg34x4jfd1zs7azu5oqru9.jpg3l6dnxeb5zq1fq5k7i73.jpglirmy8wwbanux1azhz5a.jpgj1ga62dnyafmun999b8l.jpge1td8wufukutfi5iyccl.jpgrked679jf9as02mt02he.jpgxxr3ohaxvnummzus7h27.jpgy8jfwaf3ec5vzg376sv9.jpg8my8whu99p1z9tijov7f.jpgsm572wboqo2b9tsqgsg9.jpg

  

*********7irosmnyu911y3bnybqd.jpg mhv0281j20twmdvuls5f.jpg8qd5id15uzwok4kqyygq.jpgnqyypt29s0ubhlpynrke.jpgwl38f2p9ieks6kccirsa.jpggfxo5xgjttordd5na71f.jpg1qsro9e2xsth85hzvq66.jpgy70jycrlmw48mn9ntgkk.jpgjfdu8bn2km2fikqk6p7w.jpgvyf8pls1yrlipezvh3z5.jpgi9ntby4coutl5kbzp1w6.jpg

 با تشکر و احترام :

بهروز مدرسی

این مطلب ساعت ۴:۱۵ دقيقه بامداد هیجدهم آبان ۱۳۸۷ پایان یافت .

 ایام به كام   


4z5emr3dvam9vqv83k19.jpg
ajr4i2ce8c0d7seedv8o.jpg
 
به درخواست خوانندگان محترمي كه گله فرموده بودند اين سايت فهرست مطالب گذشته ندارد ، اين مهم به همت يكي از خوانندگان خوب و پسر عزيزم امير محمود بازيار انجام گرفت .. همچنين بخش قديمي " مطالب گذشته " به انضمام كالبد شكافي سانحه هواپيماي سي - ۱۳۰ كه در شهرك توحيد به وقوع پيوست به اين صفحه انتقال يافت . براي مشاهده اينجا رو كليك كنيد .
 
 

پاسخ به شما ...

دختر عزیزم سعیده جان نازنین

سعیده جان کامنت خصوصی شما رو در وبلاگ خواندم . اطلاعاتی که در مورد سوابق یکی از خلبانان قدیمی ارتش شاهنشاهی برام نوشتی ، خيلي مفيد بود .  بايد اعتراف كنم با وجودي كه در مقطعي فرمانده ما بود ، ولي تا اين حد از او نمي دانستم . دخترم خوشحال مي شوم كه هر چه در باره نيروي هوايي مي دوني ، يا حتي شنيده اي برام بازگو كني .. تا شايد ذهن غبار گرفته ام بار ديگر فعال شده و براي ياران همدل نقل كنم . از شما به خاطر محبتي كه به بنده و سايت داري ، قلبآ تشكر كرده و براي شما دختر عزيزم آرزوي موفقيت دارم .

پسر عزيزم جناب آقاي م - مهدوي

دوست عزيزم جناب مهدوي گرامي .. از شما به خاطر لينك هايي كه در بخش كامنت هاي وبلاگ ام قرار دادي ، واقعآ ممنون و سپاسگزارم . اما متآسفانه به دليل مغايرت با خط مش كلي وبلاگ ام  كه سياسي نيست ، از انتشار آن ها با شرمندگي خودداري كردم . پسر عزيزم همان گونه كه مي داني .. هر سه لينك ارسالي شما علاوه بر سياسي بودن ، داراي بار جنجالي و تخريب اشخاص و مسئولين بود . لذا به خاطر حذف آن از شما دوست بزرگوار عذر خواهي مي كنم .

 

- تعداد بازديد
  • 4902
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35