درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  فاجعه در نمایشگاه اکران !

حادثه خونین در نمایشگاه هوایی

hcwrc6tyk20ud2erjd8e.jpg

تصویر و شرح

 hcwrc6tyk20ud2erjd8e.jpg

njbmc4g1wz8x0d3t227y.gif

luv118ty0pwt173lrm0s.jpg

 حادثه خونین در نمایشگاه هوایی

 imhpy14b6lbumehs1oyy.jpg

تهيه و ترجمه از : شهرام روشن

 bbck0mxnwn7x5nglls69.jpg 

يك پوزش رسمي ....                                                              

خیلی دلم می خواست کار های سایت نظم داشته باشه .. و همیشه در پایان مطلب پست بعدی اعلام شود . و به همين ترتيب هم برنامه ريزي كرده بودم ... اما دیشب وقتي با هزار مکافات جی میل ام رو باز کردم ، متن نامه دوست عزيزي خيلي من را شرمنده كرد . براي همين قيد نظم و سليقه را زده و تصميم گرفتم ضمن عذر خواهي فراوان از دوست عزيزم " شهرام روشن " همچنين پوزش خيلي زياد از يكايك خوانندگان ، خارج از برنامه مطلب ارسالي اين دانشجوي عزيز رو كه زحمت تهيه و ترجمه مطلب ذيل را كشيده است را منتشر كنم . اميدوارم ساير دوستان عزيز هم لطف كرده و مطلب و تصاويري مناسب براي اين سايت ارسال فرمايند تا به نام خود آن ها منتشر كنم .

yab6qg7tucpsd1o1p3pa.jpg

سرلشگر خلبان شهيد عليرضا ياسيني ...

وقتي ديشب كامنت دوست نازنيني به نام " بهزاد " رو مي خواندم كه در باره مستند تلويزيوني كه قرار است روز هاي ۳۷ و ۲۸ مرداد ماه ساعت ۱۹:۴۵ از شبكه دوم سيما در باره زندگي نامه سرلشگر خلبان سيد عليرضا ياسيني پخش كند ، هرگز تصور نمي كردم او فززند آن بزرگوار باشه ..! به همين دليل صادقانه از تيمسار تعريف و تمجيد كردم ..اما وقتي در اي ميلي كه براي من فرستاد واقعيت رو نوشت ، باور كنيد گريه و اشك امان نمي داد تا كيبورد را ديده و پاسخ فرزند آن شهيد بزرگوار رو بدهم .. آن هايي كه با زنده ياد ياسيني آشنايي دارند خوب مي دانند كه او واقعآ انساني شريف ، خلباني شجاع و فرماندهي توانا بود . محبت اش در دل همه پرسنل و همكاران نيروي هوايي بود . روحش شاد . البته سعي خواهم كرد در فرصتي مناسب گفت و گوي ويژه با همسر و فرزندان اين شهيد ، ماجراي شهادت سرلشگر ياسيني و ياران همراهش به ويژه شرح خاطراتي از حاج آقا جمشيدي خلبان با تقواي و بزرگوار هواپيماي جت استاري كه حامل فرماندهان عالي رتبه نيروي هوايي بود .. تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم . هماهنگي هاي لازم صورت گرفته است .

بخش های جدید ......

مدت ها بود در این فکر بودم تا تغیرات عمده ای در سایت ایجاد کنم . خب ملاحظه فرمودید که بخش های جدیدی هم از چند پست قبل افزوده شده است . اما به پیشنهاد دختر عزیزم " دامون " قرار شد بخشی به نام " ادبیات پرواز " در هر پست داشته باشیم . که مسئولیت آن را به خود وی محول کردم و قرار شد پسر خوبم " امیر محمود بازیار " هم او را در این راستا یاری نماید .  اما يك مشكلي كه وجود داره ، حجم زياد مطالب را وبلاگ قبول نمي كنه .. و من مجبورم با افزودن ادبيات پرواز ، بخش هايي را حذف كرده يا آن را خلاصه تر تقديم دوستان گرامي نمايم .. خانم دامون عزيز بايد تصميم بگيره .. به هر صورت در اين پست سعي مي كنم منتشر نمايم  . در ضمن آقای بازیار  از این پست رسمآ مدیریت تبلیغات سایت و طراحی های مربوطه را به عهده گرفته و مقرر شد بدون دخالت بنده با اقتدار کار خود رو آغاز کند . او در ذیل مطالب شماره تماس و تعرفه آگهي ها را قرار داده است . ناگفته نماند من از ايشون خواهش كردم تخفيف قابل ملاحظه اي رو براي جوانان قائل شود .

مشكل موقتي اينترنت .....

دوستان عزيز و گرامي ... همان گونه كه مستحضر هستيد به دليل نقل و مكان به خانه جديد ، فاقد اينترنت پرسرعت هستم .. و از اين رو تا بر قراري مجدد آن كمي در مضيقه هستم . از طرفي اينترنت هوشمند هم كه در حال حاضر موقتي استفاده مي كنم ، چاره ساز نيست . از اين رو در پاسخ به كامنت هاي شما دوستان نازنين محدوديت دارم .. به همين جهت از شما سروران خواهش مي كنم تا برقراري اينترنت پرسرعت به دليل تآخير در پاسخ ها ، از بنده گله و شكايت نفرماييد . از طرفي شركت ارائه دهنده خدمات اينترنتي همان روز نخست پول سه ماه را از پيش دريافت كرده است . ولي الان اعلام مي كند رسيد قبض تلفن از تاريخ ۱/۳ تا ۱/۵ را تحويل آن شركت دهم .. هر چه مي گويم هنوز شركت مخابرات قبوض جديد را صادر نكرده ، قبول نكرده و مي  فرمايند مرغ ما يك پا دارد !! به همين دليل پيش بيني مي كنم تا برقراري اينترنت چند روزي وقفه پيش آيد !!‌

 ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg

برای مشاهده سایت  (اینچا ) را کلیک کنید 


محل درج آگهی های شما

محل درج اگهی های شما

محل درج اگهی های شما


   tskxss76dcs10oxjigdi.jpgo11zzudbhwvaoa5x0bzy.jpggzlnk6uj4z5igi1c8wur.jpgkztndc07rfpk6xa5tpod.jpgq1pi1424malik1jg3leo.jpgxswigdwviz8rjbeh6x1t.jpgsryp0wryrpb3156l4oyk.jpgvo0ea2eosjqn991vpk72.jpgelmsx7i0wqda8xb7lflb.jpg62eyur2cu8f3wovlrbve.jpg

  mljlx17db8zfcmql4zzc.jpgla2ongb3dmyf7suh49fj.jpg

 

جشن ۶۰ سالگي  نيروي هوايي اكراين ....

بيست و هفتم جولاي سال 2002 در فررودگاه شهر "  لوو  " در كشور اكراين نيروي هوايي اكراين سالگرد 60 سالگي خود را با برپايي نمايشگاهي جشن گرفت . در اين نمايشگاه كه بيش از ده هزار نفر براي تماشا امده بودند . هواپيماهاي مختلفي به پرواز درامده و حركات اكرباتيك خود را به بازديدكنندگان نشان دادند. در اين بين هواپيماي " سوخو بيست و هفت "  به خلباني دو تن از بهترين خلبانان جنگنده شوروي سابق و اكراين با پرواز بر فراز نمايشگاه و نمايش حركات اكرباتيك و مانور هاي جالب باعث حبس نفس در سينه تماشاگران شده بود . افراد حاضر در محل با شادي قابل وصفي جزئيات مانور رو تعقيب كرده و با شادماني آن را مي نگريستند ...

 ماجرا چگونه رخ داد ..... ؟  

اما  متاسفانه در اجراي يكي از حركات نمايشي كه هواپيما خيلي به زمين نزديك شده بود ، كنترل از دست خلبان رها شده و هواپيما در مقابل چشمان وحشت زده هزاران تماشاگر به زمين برخورد مي كند! يعني درست در همان جايي كه مردم براي تماشا ايستاده بودند!  جالبه بدونيد كه در اين نمايشگاه هواپيماهاي مختلفي از قبيل جنگي - باري - ورزشي و ... در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داشت كه تعداد زيادي از بازديدكنندگان مخصوصا كودكان براي بازديد وارد ان ها شده بودند كه متاسفانه هواپيماي سوخو بيست و هفت بعد از برخورد به زمين مستقيم به طرف يك هواپيماي ايليوشين باري رفته و پس از برخورد با ان باعث انهدام ان مي شود . كه متاسفانه افراد بازديدكننده درون هواپيما نيز كشته مي شوند. طبق آمار ارائه شده از سوي منابع خبري  در كل سيصد و نود و دو نفر زخمي - هفتادو هفت نفر كشته (از اين بين بيست و هشت كودك) و دويست و پنجاه كيلوگرم گوشت (غير قابل تشخيص) به خاك سپرده شد! شاهدان اين حادثه گفته اند كه با چشمان خود ديدند كه چگونه افراد به داخل مجراي ورودي موتور بسيار قوي هواپيماي سوخو بيست و هفت كشيده مي شدند (مانند جاروبرقي!). بعد از سانحه هواپيماي جنگنده سوخو بيست و هفت صداي فرياد و جيغ و گريه و همين طور دود و اتش همه جا را فراگرفته بود ....

دقايقي بعد از سانحه دردناك ...  

.شدت حادثه بحدي بود كه ده ها امبولانس قادر به كمك كافي به تمامي مجروحين نبودند! در هر طرف دست و پا و سر و اعضاي داخلي بدن كشته شدگان به چشم مي خورد. بوي گوشت سوخته و دود و بوي بنزين هواپيما همه جا را فراگرفته بود. افرادي كه در نزديكي محل حادثه قرار داشته و جان سالم بدر برده بودند و يا زخمي شده بودند هنوز در شوك عظيم اين حادثه باور نكردني  قرار داشتند و نمي فهميدند كه چه اتفاقي افتاده است! هر كسي نزديكان و همراهان خود را صدا مي كرد. كسي بچه خود را و ديگري برادر يا خواهر يا پدر خود را مي جست . در ثانيه هاي اخر برخورد به زمين و قبل از انفجار (هواپيما حدود پانصد متر به موازات زمين و بر روي زمين كشيده شده و بعد منفجر مي شود) هر دو خلبان اجكت مي كنند. بعد از حدود سي دقيقه از گذشت سانحه , با كمك مسولين فرودگاه از طريق بلندگوهاي فرودگاه هركسي گمشده خود را صدا كرده و درخواست مراجعه به مركز اطلاعات فرودگاه را مي كرد. بعضي ها خوشحال از پيدا كردن عزيز خود و بعضي ديگر گريان به دليل پيدا نكردن عزيز خود با ناباوري به جستجو ادامه مي دادند ...

در باره خلبانان سوخو ۲۷ .....

خلبان هواپيما (ولاديمير) از استاد خلبانان بسيار با تجربه و تست پيلوت ( خلبان مخصوص آزمايش )‌ كمپاني سوخو بود. او داراي مدال طلاي اكروجت نيز بود . مي گويند  در دنيا فقط 18 نفر داراي اين مدال پر افتخار و دست نيافتني هستند (البته  در ميان خلبانان هواپيماي سوخو - ۲۷) . اين خلبان هرساله در برابر رييس جمهور روسيه و اكراين در روز ارتش مانور انجام مي داد. او و كمك خلبان روز قبل از نمايش بيش از دوازده بار تمام حركات اكروباتيكي را كه قرار بود در روز نمايش به اجرا در اورد تمرين كرد. جالب اين كه خلبان دوم هواپيما هم داراي مدال طلاي جهاني بود . قبل از برخورد به زمين خلبان دوم به كاپيتان هواپيماي جنگنده  اخطار مي دهد تا او براي حفظ ايمني  سيستم كنترل كامپيوتري هواپيما را فعال سازد ولي خلبان اول در پاسخ همكار خود مي گويد  نيازي نيست.... !!

سيستم ايمني سوخوي - ۲۷ .....  

نكته قابل توجه  اين كه .. در هواپيماي سوخو - ۲۷  سيستمي وجود دارد كه به وسيله كامپيوتر تمام حركات خلبان را در حين پرواز تجزيه و تحليل مي كند  . و اگر چنان چه به هر دليلي  تشخيص دهد كه خلبان حركتي اشتباه مانند (نسبت سرعت و زاويه و ...) مرتكب شده است ،  ابتدا اخطار داده و بعد از چند ثانيه به صورت اتوماتيك كنترل هواپيما را بدست گرفته و تا بر گشتن به حالت طبيعي هواپيما ادامه مي دهد . اما متاسفانه در روز حادثه كاپيتان جنگنده فوق ، اين سيستم را غير فعال مي نمايد ! و همين امر سبب فاجعه غير قابل جبران مي شود ..

تعويض هواپيماي اصلي ... !

به گفته شاهدان مطلع ،   معمولآ براي اماده كردن هواپيما و خلباني كه قرار است در مانور يا عمليات اين چنيني شركت كند يا براي انجام نمايش هوايي اكرباتيك ، ابتدا خلبان با يك هواپيماي مشخص تمرين كرده و پس از اشناي و تست فني هواپيما در روز بعد مي بايستي  با همان هواپيما پرواز كند . ضمن اين كه طبق مقررات بايستي  باك بنزين هواپيما بايد حداكثر نصف باشد تا وزن زياد هواپيما مانع حركات اكرباتيك هواپيما نشود .  ولي متاسفانه در روز نمايش بنا به دلايل نامعلوم هواپيما تعويض شده و حتي باك ان كاملا پر شده بود !  گفتني است خلبانان اين هواپيما هم كه از روز قبل هواپيماي خود را اماده كرده بودند و با خيال راحت در روز نمايش بر هواپيما نشستند در كمال تعجب مشاهده كردند كه هواپيما عوض شده است !  اگر چه آن ها موضوع رو پي گيري كرده و جوياي اين تغيرات نا معقول بودند ،ولي گفته مي شود به در خواست مسولين نمايشگاه هوايي پذيرفتند تا پرواز كنند! البته فراموش نكنيد كه استاد خلبان هدايت هواپيما را بر عهده داشت ...

تخلفي آشكار از مقررات هوايي .........  !!

 طبق مقررات بين المللي در نمايشگاه هاي هوايي بايد در يك طرف باند نمايشگاه بازديدكنندگان قرار داشته باشند و در طرف ديگر هواپيما حركات نمايشي خود را به اجرا گذارد . مثلا بازديدكنندگان در طرف راست قرار گرفته  و هواپيما روبروي ان ها و در طرف چپ حركات نمايشي انجام دهد و نه بالاي سر تماشاچيان !. گفتني است  روز قبل از شروع به كار نمايشگاه طبق نقشه پروازي (نقشه اي كه نشان دهنده موقعيت هواپيما و تماشاچيان و ديگر هواپيماهاست) كه در اختيار خلبانان قرار گرفته بود ، هواپيما بايد در ناحيه شرقي فرودگاه (كه جنگل است ) پرواز مي كرد و تماشاچيان در قسمت غربي نمايشگاه (فرودگاه) ((پشت به خانه هاي شهر)) مستقر مي شدند . ولي با كمال تعجب بعد از تيك اف هواپيما , خلبانان متوجه مي شوند كه بازديدكنندگان در قسمت شرقي تجمع كرده اند و نه در جايي كه نقشه پروازي نشان مي داد ! بعد از ارتباط با برج و فرمانده پروازي نمايشگاه , موقعيت خود را اعلام كرده و در خواست تغيير وضعيت مي كند. يعني خواهان انجام حركات نمايش در نقطه مقابل يعني ناحيه غربي مي شود, كه متاسفانه با مخالفت فرمانده پروازي نمايشگاه مواجه شده و از او خواسته مي شود كه مانند روزهاي تمرين در همان ناحيه كار خود را به انجام برساند. يعني درست بالاي سر بازديدكنندگان! گرچه فرمانده پروازي نمايشگاه حق داشت چون اگر هواپيما در سمت غربي پرواز ميكرد بالاي شهر نمايش حركات اكرباتيك مي كرد كه بسيار خطرناك و خلاف قوانين بود

 ابهامات در باره سانحه .........

البته مسايل و سوالات ديگري هم بود! براي نمونه به هنگام اهسته كردن نمايش ويديويي جسمي مانند يك خط يا لوله يا حتي موشك!... با سرعت بسيار زياد از زمين به طرف هواپيما ي جنگنده پرتاب مي شود (عكس شماره يك و دو ) كه تا بحال هيچ كس قادر به تشخيص و توضيح ان نيست .  در عكس شماره سه مشخص است كه قسمت باله دم هواپيما داراي شكافي غير طبيعي است .. !!

يك فرظيه علمي براي تبرئه خلبان .... !

پروفسور الكساندر نفسكي رهبر علمي سازمان فضايي روسيه تئوري  اي دارد كه البته هنوز در دنيا ثابت نشده است  ولي دانشمندان در پي اثبات ان هستند! اين فرظيه مي گويد كه شهاب سنگ هاي بسيار كوچكي كه به اتمسفر زمين برخورد مي كنند و مي سوزند در بعضي مواقع به علت تعداد و حجم زياد در يك مساحتي براي چند ثانيه اي باعث به وجود امدن گردبادي مخروطي شكل (البته در هوا و نه در روي زمين و به همين دليل ما ان را نمي بينيم ) مي شود كه هر جسم پرنده اي را به سمت زمين فشار مي دهد (عكس شماره 4 ) و اگر هواپيما در اين حالت قرار گيرد ديگر قابل كنترل نيست! حتي طبق اناليز كامپيوتري جعبه سياه هواپيما مشخص شد كه هواپيما دچار مشكل فني نشده و سرعت و زاويه ان طوري بود كه هواپيما بايد به سمت بالا اوج مي گرفت .. ولي بنا به دلايل نا مشخص به سمت زمين كشيده (و يا فشرده) مي شود ! (البته در تصاوير ويديويي كاملا مشخص است) . البته فرضيه اين دانشمند هنوز ثابت نشده ولي رد هم نشده است ... !! قبول فرضيه اين پروفسور براي مردم كمي غير عادي و غيرقابل باور بود و خانواده هاي قربانيان حادثه خواستار توضيح قابل قبول تري بودند

جريمه براي خلبانان خاطي ...

 اما سر انجام بعد از محاكمات فراوان قضات عالي رتبه دادگستري در اخر دادگاه مقصر اصلي را خلبان و كمك خلبان و فرمانده پرواز دانسته و خلبان را به چهارده سال زندان محكوم كرد . اين دادگاه همچنين   كمك خلبان هواپيماي فوق  را به هشت سال زندان و فرمانده پرواز را به شش سال زندان محكوم كرد. گرچه خلبانان تا اين حال خود را مقصر نمي دانند . گفتني است خلبان هواپيما بعد از اجكت در ارتفاع پايين دچار اسيب ديدگي شديد ستون فقرات شد. كمك خلبان در ابتدا دچار افسردگي شديد و بعد دچار حالات رواني شده كه حتي روانپزشكان هم قادر به درمان او نيستند

 

9sd2xkuuvhfjbbktl24r.jpg 4bx6ao37iwoavvjjyhyb.jpga2xh5y7gka7pvcg6ndsh.jpgvxn4ma70uz95ytdf2c7m.jpggij8j342mk8phu8qqlmg.jpgdtjswkmd5oadvb12xmmy.jpg01bl323j56h8mj13ag3l.jpgi77aneh1hyvkhch10jw6.jpgou9baodyrs7vqrszwh2o.jpgi1rxyr9502fbh57ouna0.jpg19e85kyybecumk073hra.jpgeerjg3yu3kke8xef8t87.jpgg5i3fqxl4r3l6wpss622.jpgjj8ru1rgij23i8uq8edt.jpg

Picbaran

شهرام روشن  مترجم مطلب بالا دانشجوي فوق ليسانس علوم فضايی در خارج از کشور

با تشكر و احترام :

بهروز مدرسي

اين مطلب ساعت 5 بامداد مورخه 22 مرداد ماه 1387 پايان يافت .  

ايام به كام    

i7tm2hm8rec3yc3nqqd2.jpg

akbf7y6kh97o6mvjdc0u.jpg0xfaukwk37hbo8lrh5no.jpg uhhivz3cnkv0czfopjni.jpgadu9g7zvrz8zlpiy4uql.jpglyyv3ad3pbx9x6y7syjj.jpgnj50g65huuwz3w6s0j8y.jpg62cj3x12a22mkquiwb1e.jpg

مجسمه شناگری در چمن -  یکی از پارک های لندن  

 f89usem2g5ep1hgr6ohw.jpg

http://www.iranianshistoryonthisday.com/farsi.asp

 مهم ترین رویداد های تاریخی در این سایت مشاهده می شود

www.rooznamak.com 

روزنامک آنلاین - دکتر نوشیروان کیهانی زاده


  

خشم ژنرال ، تبعيد خلبان

fys2gf3cmzfxqd0tubb5.jpg

jdzfynz1eyb0yvrsin0q.jpg

يك ماجراي واقعي از داستان زندگي خلبان ورزيده اي كه از خط پرواز فانتوم به سي - ۱۳۰ منتقل شده و بر اثر لياقت به گردان ۷۴۷ منتقل گرديد . وي بعد از ساعت ها پرواز با جامبو جت ، بر اثر انفجار كپسول در اضطراري يك چشم خود را از دست داده و ....


6mfmukopgefyux613u8m.jpg 

این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس خلاصه ای از پست قبل به زبان انگلیسی به همراه تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد. 

 V-2 Missile And Wernher Von Braun(PART I):

The A-4, later called the V-2, was a single-stage rocket fueled by alcohol and liquid oxygen. It stood 14 meters high and had a thrust of 56,000 pounds. The V-2 had a payload capacity of 2,200 pounds and could reach a velocity of 3,500 miles per hour. On October 3, 1942 the v-2 was first launched from Peenemunde. Breaking the sound barrier, it reached an altitude of sixty miles. It was the world's first launch of a ballistic missile and the first rocket ever to go into the fringes of space. In the early 1930's, rocket clubs sprang up all over Germany. One of these clubs, the Verein fur Raumschiffarht (Rocket Society), had the young engineer Wernher von Braun as a member. During this same period of time the German military was searching for a weapon which would not violate the Versailles Treaty of World War I, and at the same time defend Germany. Artillery captain Walter Dornberger was assigned to investigate the feasibility of using rockets. Dornberger went to see the VfR and, being impressed with their enthusiasm, gave them $400 to build a rocket. Wernher Von Braun worked through the spring and summer of 1932, only to have the rocket fail when tested in front of the military. However, Dornberger was impressed with von Braun and hired him to lead the military's rocket artillery unit. By 1934 von Braun and Dornberger had a team of 80 engineers building rockets in Kummersdorf, about 60 miles south of Berlin. Von Braun's natural talents as a leader shone With the successful launch of two rockets, Max and Moritz, in 1934, von Braun's proposal to work on a jet-assisted take-off device for heavy bombers and all-rocket fighters was granted. However, Kummersdorf was too small for the task, so a new facility had to be built. Peenemunde, located on the Baltic coast, was chosen as the new site. Peenemunde was large enough to launch and monitor rockets over ranges up to about 200 miles, with optical and electric observing instruments along the trajectory, with no risk of harming people and property...The End Of Part I....

Source:http://inventors.about.com/library/inventors/blrocketv2.htm BY:Alireza Sadeghi

Picbaran

PicbaranPicbaran

 

ترجمه فارسی:

موشک "وی-2" و "ورنر فون براون":

موشک "آ-4" که بعدها "وی-2" نام گرفت موشکی یک مرحله ای بود که سوخت آن الکل و اکسیژن مایع در نظر گرفته شده بود.ارتفاع آن حدود 14 متر و موتور آن 65000 پوند کشش تولید میکرد."وی-2" قادر به حمل 2200 پوند بار بود و میتوانست به سرعت 3500 مایل بر ساعت برسد.در سوم اکتبر 1942 اولین "وی-2" از "پینه موند" پرتاب شد و با شکستن دیوار صوتی به ارتفاع 60 مایلی رسید.این نخستین موشک بالستیک جهان بود که پرتاب میشد و نخستین موشکی بود که تا آنزمان به حاشیه فضا رسید.در اوایل دهه 1930 باشگاههای موشک در سرتاسر آلمان پخش شده بودند .عضو یکی از این باشگاهها مهندسی جوان به نام "ورنر فون براون" بود.در همین حین ارتش آلمان در جستجوی سلاحی بود که با "قرارداد ورسای" معارضه نداشته ودر عین حال توان دفاع از آلمان را نیز داشته باشد.سروان توپخانه "والتر دورنبرگر" جهت تحقیق در مورد عملی شدن استفاده از موشکها مامور شده بود."دورنبرگر" از باشگاه "فون براون" دیدن کرد وتحت تاثیر اشتیاق آنان قرار گرفت و 400 دلار جهت ساخت یک موشک به اعضا آن پرداخت نمود."ورنر فون براون" تمام بهار و تابستان 1932 را کار کرد اما موشک وی هنگام آزمایش در برابر اعضای ارتش دچار اشکال گردید.با وجود این "دورنبرگر" تحت تاثیر "فون براون" قرار گرفت و وی را جهت هدایت واحد موشکی توپخانه استخدام نمود.تا سال 1934 "فون براون" و"دورنبرگر" تیمی متشکل از 80 مهندس را که در "کومرسدورف" در 60 مایلی جنوب برلین بکار ساخت موشک مشغول بودند در اختیار داشتند. استعداد ذاتی "فون براون" بعنوان یک رهبر درخشیدن گرفته بود.در 1934 با پرتاب موفق دو راکت (ماکس و موریتز) پیشنهاد "فون براون" برای کار روی وسیله ای برای برخاست بمب افکنهای سنگین بر پایه موتور جت وهمچنین بقیه جنگنده ها ارائه گردید."کومرسدورف" برای این کارها کوچک بود بنابراین امکانات تازه ای باید بوجود می آمد."پینه موند" واقع در ساحل دریای بالتیک بعنوان محل جدید برگزیده شد."پینه موند" بحد کافی جهت پرتاب و بررسی موشکها در بردی حدود 200 مایل بزرگ بود باضافه اینکه از تجهیزات نوری و الکتریکی جهت ردیابی برخوردار بود و خطری نیز برای افراد و وسایل آنجا را تهدید نمیکرد.

....پایان بخش اول.....

Source:http://inventors.about.com/library/inventors/blrocketv2.htm BY:Alireza Sadeghi

jvza5nkorvbev1onybem.jpg

به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد . 

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران - قسمت اول (اينجا )

چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟ - قسمت دوم (اينجا )

بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر ( اينجا )

  


مژده به خوانندگاني كه با سرعت كم به اينترنت متصل مي شوند :  

مطالب اين سايت را در وبلاگ ذيل بخوانيد :

اينجا

http://oldpilot.blogfa.com/


ادبيات پرواز .....

به همت : دامون

 شعر پرواز ....

آه من رستم از قيد اين زمين

رها شدم

و آنگاه

بالهاي نقره اي خندانم را در آسمان به رقص درآوردم

به سوي آفتاب پر گشودم

پرواز به كرانه دور لاجوردين

و در اوج شادمانی غوطه ور شدم

و از شكاف ابر به سوي خورشید نقب زدم

و صدها كار شگفت دیگر انجام دادم

كه تو حتی در خواب هم نديده اي

چرخيدن و تاب خوردن

اوج گرفتن

و در آن بلنداي بيكران ايستادن

و در برابر سكوت ‍‍ژرف آفتاب

بال و پر زدن

من به تنهايي باد عربده جو را پي كردم

و با تمامي خشم خويش آن را بر زمين زدم

كشتي خيزاب من آسمان لايتناهي را درنورديد

بالاتر و بالاتر

مسحور كننده است اين آبي سوزنده

و آنگاه

فراغ بال پاي نهاده ام

در جايي كه هرگز چكاوك ها و حتي شاهين هم پرواز نكرده است

و در آن فضاي لايتناهي

دستانم را با نياز گشودم

برای لمس تقدس پروردگار

 

High Flight 

Oh! I have slipped the surly bonds of earth
And danced the skies on laughter-silvered wings;
Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth
Of sun-split clouds - and done a hundred things
You have not dreamed of - wheeled and soared and swung
High in the sunlit silence. Hov'ring there
I've chased the shouting wind along, and flung
My eager craft through footless halls of air.
Up, up the long delirious, burning blue,
I've topped the windswept heights with easy grace
Where never lark, or even eagle flew -
And, while with silent lifting mind I've trod
The high untresspassed sanctity of space,
Put out my hand and touched the face of God.

افسر خلبان جان گالسپی مگی در اکتبر 1941 و در 18 سالگی  و در خلال جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی سلطنتی کانادا پیوست و پس از اتمام دوره آموزشیش به انگلستان اعزام شد تا در نبرد بریتانیا شرکت کند. هواپیمای او در 19 دسامبر 1941 در طی یک پرواز آموزشی در داخل ابر به یک هواپیمای دیگر برخورد کرد و این جوان 19 ساله در طی این تصادم مرگبار کشته شد. او چندین ماه قبل از مرگش غزل جاودانه خود "پرواز در ارتفاع بالا" را سرود. و خوشبختانه آن را در پایان نامه ای که برای والدین خود در آمریکا نوشته بود اضافه کرد.  در نامه نوشته شده بود: شعری را که چند روز پیش نوشته ام برایتان پیوست می کنم. این شعر را در ارتفاع 30000 فوتی شروع کردم و اندکی بعد از فرود به پایان رساندم

برای دیدن  شعر به دست خط خود مگی کلیک کنید:

http://www.gower.net/aphofhr/jgm_original_%20handwritten_poem.jpg 

برای شنیدن این قطعه شعری زیبا کلیک کنید:

http://www.gower.net/aphofhr/high_flight.html


بخش بازرگاني    با مديريت : امير محمود بازيار 

تلفن تماس  : ۰۹۳۵۸۶۶۶۲۹۶

تعرفه تبليغات در سايت و وبلاگ oldpilot

سايز كليه تبليغ ها 464*68 است.

1ماهه :  سايت ۵۰۰۰۰  تومان  / وبلاگ ۱۵۰۰۰  تومان 
 براي هر پست  : سايت ۱۵۰۰۰ تومان  / وبلاگ ۵۰۰۰ تومان

طراحي تبايغات  : ثابت ۵۰۰۰ تومان / متحرك ۱۰۰۰۰ تومان


81373iwpjx9mo378x71p.jpg

kgbb60xyfg02jbopf7do.jpg

توجه - توجه

به اطلاع می رساند که جهت بزرگداشت یاد و خاطره خلبانان شجاع نیروی هوایی یک سلسله برنامه توسط شبکه دوم سیما تهیه شده است .

در اولین قسمت این برنامه ها فیلم مستند زندگی سرلشگر خلبان شهید سید علیرضا یاسینی در دو قسمت به نمایش در می آید .

این برنامه در روزهای ۲۷ و ۲۸ مردادماه سال ۱۳۷۸ در ساعت ۴۵/۱۹ دقیقه از شبکه دوم سیما پخش می شود . به همه دوستداران توصیه می کنم این برنامه را حتما ببینند که حاوی نا گفته های بسیاری است .


r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

 همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد


مرکز آپلود عکس ایرانی

http://www.picbaran.com/

اینجا را کلیک کنید


7w57l65r6cdykphszjc5.jpg

http://www.khaleban.com/ 


 

 http://fun.mahyaonline.com/ 


373ippzd8coe2ruui46d.jpg 

اينجا رو كليك كنيد

http://phoenix69.blogfa.com/


 hl3cgzchkr1tepfac901.jpg

قابل توجه علاقه مندان تحصيل در كشور بلارس

http://www.minsk.blogfa.com/


j6um2sqcvnx78mmgb1xa.jpgyvf88lowmsm6p7e64mkq.jpg

http://www.tophostingcenter.com/

مژده به ایرانیان سراسر جهان و شهروندان کانادایی


 hg6umhp2axv5tmekn0jb.jpg

http://www.irantonian.net/

قابل توجه مهاجران گرامی ایرانی 


rgk0fd3ko9vxvpztkqn1.jpg

9dlup0xs69iofxdimfqr.jpg

براي مشاهده (اينجا ) را كليك كنيد . 

- تعداد بازديد
  • 8825
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35