درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  شلیک به هواپیمای کره ای

ماجرای حمله به یک هواپیمای کره ای

39y77xsp9abgvyp88io2.jpg

بر اساس استراق سمع آمريكايي ها ، خلبان هواپيماي شكاري روس ها دقايقي  براي متقاعد كردن فرمانده ارشد خود به منظور لغو اين دستور تلاش كرده بود  . زيرا او معتقد بود كه نشانه تجاري KAL را بر روي بدنه هواپيماي كره اي مشاهده كرده است . اما طبق دستوري كه به وي ابلاغ شد دو راكت  هوا به هواي " پي - ۶۰ " به سوي بوئينگ شليك شد كه اولي به آن اصابت نكرده .. ولي موشك دوم بخشي از بال چپ هواپيما را متلاشي كرده و سبب سقوط آن و كشته شدن دو مسافر كه بر اثر تركش هاي انفجار موشك به هواپيما گرديد .

dn7jahc587843tz8bl6d.jpg

bx151pxl9etw9pgi3uc3.gif

by9n3w9n59ei6yl050ag.jpg

ماجرای حمله به یک هواپیمای کره ای

rxsetp7ia7crqr99mgai.jpg

mp9hi2pltqgt7kd8ojrq.gif

 با عرض پوزش و شرمندگي فراوان كه مثل هميشه نمي توانم با شما عزيزان درد دل كنم .. آخه ديشب شب آخري بود كه در خانه قبلي بودم ..  عشق و علاقه به شما خواب را از من گرفته و مجبور شدم بعد از پاسخ به كامنت هاي شما ياران همدل و صميمي ، اين پست را كه لينك آن را بهزاد عزيز يكي از خوانندگان برايم فرستاده بود را ترجمه كرده و تا اين لحظه آن را آماده كنم ...  نمي خواستم كه خداي ناكرده به دليل تغير مكان وقفه اي هر چند كوتاه ميان من و شما به وجود بياد .. بنابر اين اگه هر قصوري و اشكالي داره ، به بزرگي خودتون حلالم كنيد . به اميد حق بعد از انتقال و جا به جا شدن مانند سابق در خدمت شما دوستان خواهم بود .

ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg 

http://www.lightshine.ae/Home_app.asp 

nxl861dokiu39wurj5ma.gif 

http://www.asheghi.ir/  

   02mys516r29jojmlno07.jpgt7nplkbcvakx50ylz8a1.jpguqwh56tjowjkzhs4n0ry.jpgg56sl5t9p38vbimbz815.jpgfo25byj95k79nfj4gy27.jpgtivrpb1ldztmtvt8uxye.jpgsakgm8j5pigy694vqkx7.jpgjn3bz287advly2uou390.jpgnjxivd7dvu982u616clb.jpg

ماجرای پرواز شماره ۹۰۲

 در تاریخ بیستم آوریل ۱۹۷۸ یک فروند هواپیمای ۷۰۷ مسافربری کره با تعدادی مسافر  از مقصد پاریس به سوی سئول در پرواز بود . این هواپیما در منطقه " کولا پنین سولا " اتحاد جماهیر شوروی به دلیل خروج از کالیدور های بین المللی پرواز  ، ابتد توسط رادار هاي  ضد هوايي پدافند  منطقه به عنوان يك فروند هواپيماي ۷۴۷ شناسايي شد ! و به همين منظور يك فروند هواپيماي سوخو به خلباني كاپيتان  Bosov جهت رهگيري و شليك موشك به هواپيماي فوق به منطقه اعزام شد.

 بر پايه سخنان Kim Chang Ky  كاپيتان هواپيماي مسافربري كره اي ، هواپيماي رهگير روس ها از سمت راست به او نزديك شد ! ( در صورتي كه طبق عهد نامه هاي بين المللي مي بايستي شكاري هاي رهگير از سمت چپ به سوژه نزديك شوند ) خلبان كره اي اعلام كرد كه سرعت هواپيما را كاهش داده و در همين حال چراغ هاي فرود را روشن كرد . كه مفهوم آن اين است كه به دستورات هواپيماي تعقيب كننده را عمل كرده و آماده فرود سخت است .

تلاش كاپيتان بوئينگ ۷۰۷ براي تماس با هواپيماي تعقيب كننده بر روي فركانس ۵/۱۲۱ مگاهرتز توسط برج كنترل فنلاند به اثبات رسيده است . ولي اتحاد جماهير شوروي در اعلاميه هاي رسمي خود اعلام  كرد كه خلبان هواپيماي كره اي به در خواست فرود اضطراري خلبان شكاري هرگز توجه اي نكرده است ! زماني كه خلبان شكاري روس ها اعلام كرد كه هواپيماي متجاوز بوئينگ ۷۴۷ نيست بلكه يك هواپيماي ۷۰۷ است . تصميمي كه فرماندهي روس ها مي گيرد اين است كه هواپيماي فوق  RC-135 جاسوسي است كه بر پيكره ۷۰۷ جاي گرفته است ! به همين دليل تصميم مي گيرد  دستور شليك آتش را براي  هواپيماي متجاوز صادر كند

بر اساس استراق سمع آمريكايي ها ، خلبان هواپيماي شكاري روس ها دقايقي  براي متقاعد كردن فرمانده ارشد خود به منظور لغو اين دستور تلاش كرده بود  . زيرا او معتقد بود كه نشانه تجاري KAL را بر روي بدنه هواپيماي كره اي مشاهده كرده است . اما طبق دستوري كه به وي ابلاغ شد دو راكت  هوا به هواي " پي - ۶۰ " به سوي بوئينگ شليك شد كه اولي به آن اصابت نكرده .. ولي موشك دوم بخشي از بال چپ هواپيما را متلاشي كرده و سبب سقوط آن و كشته شدن دو مسافر كه بر اثر تركش هاي انفجار موشك به هواپيما گرديد .

به محض خروج ناگهاني فشار داخل كابين ، هواپيما سريع به سمت پائين كشيده مي شود . به طوري كه از  نگاه رادار هاي پدافند روس ها هم گم مي شود . در اين وضعيت هواپيماي شكاري هم هدف خود را در ابر ها گم مي كند ! در آن ساعاتي كه هواپيماي پرواز ۹۰۲  بر فراز منطقه Kola peninsula  سعي مي كرد جايي هموار براي فرود اضطراري پيدا كند ، و بعد از چندين بار تلاش ناموفق در تاريكي شب ، عاقبت هواپيما بر روي درياچه يخ Korpijärvi فرود مي آيد . در تمام ساعات فوق پدافند هوايي روس ها هيچ گونه اطلاعاتي از هواپيماي ساقط شده متجاوز نداشتند !

روس ها هرگز براي تحقيق چگونگي ماجرا با كارشناسان بين المللي همكاري نكردند . آن ها حتي از در اختيار گذاشتن اطلاعات جعبه سياه هواپيما سر باز زدند . آن ها با تكه تكه كردن قطعات هواپيما آن را از منطقه درياچه خارج كردند !  بعد ها وقتي رازداري آن ها برملا شد ، اطلاعات جعبه سياه هواپيما تجزيه و تحليل شده و نقشه مسير پروازي منتشر شد . و مشخص گرديد كه در آن قسمت از كاليدور هوايي كه بر فراز شبه جزيره قرار داشت ، هواپيما به دليل چرخش به راست در دايره بزرگ و طولاني و به دليل خطاي ابزار هاي ناوبري دچار اين حادثه شده بود .

قاتل بوئينگ هاي كره اي يا همان سوخوي ۱۵ تي ام بار ديگر هم بازيگر حوادث درناك ديگري شد  .  در  فاصله شب ۳۱ آگاست تا اول سپتامبر زماني كه يك فروند جامبو جت ۷۴۷ خطوط هوايي كره پرواز شماره ۰۰۷ نيويورك به سئول با ۲۶۹ مسافر بر فراز منطقه فوق وقتي از مسيرش منحرف شد ، مورد اصابت موشك اين شكاري قرار گرفته و همه مسافران نابود شدند ..  

با تشكر و سپاس :

بهروز مدرسي

منبع : لينك  http://englishrussia.com/?p=1961#more-1961 كه توسط بهزاد يكي از خوانندگان محترم  سايت ارسال شد .

اين مطلب ساعت 8 بامداد  در تاريخ هشتم مرداد ماه ۱۳۸۷ به پايان رسيد .

                                             ايام به كام    


7bhzmipwsazcfbalrd6n.jpg

am87jhovt2s8dy3av9iv.jpg

حمل بار و مسافر در آفریقا !

pdg46ocq020kwl5n8p8s.jpg

براي مشاهده تصاوير ديدني (اينجا ) رو كليك كنيد .


 li75mhwak5vblbf8lk6p.jpg

http://www.atcmonitor.com/

سايت جالب و آمورنده براي علاقه مندان رشته خلباني و كنترل ترافيك به صورت زنده  

 


 

jvza5nkorvbev1onybem.jpg

به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد . 

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران - قسمت اول (اينجا )

چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟ - قسمت دوم (اينجا )

بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر ( اينجا )

  


9dlup0xs69iofxdimfqr.jpg

براي مشاهده (اينجا ) را كليك كنيد . 


6mfmukopgefyux613u8m.jpg 

این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس خلاصه ای از پست قبل به زبان انگلیسی به همراه تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد.  

V-1 Missile(PART II):

V1's were originally launched from northern France by catapults attached to 157 foot long launch rails, but were eventually also released from airplanes. The tail section of the bombs contained rudders and elevators that were controlled automatically by an electrical compass in the nose and on-board gyros powered by spherical tanks of compressed air. Approximately the first ten percent of each day's launches would contain a small radio transmitter that emitted a signal when the missile approached within thirty kilometers of its intended target. Through triangulation, the Germans could calculate the location of each missile, make adjustments on subsequent launches for wind conditions, and therefore improve the accuracy of their aim. The range of the flight was predetermined and set inside the bomb before it was launched. Most missiles fired against London were targeted for Tower Bridge, right in the center of the city. A tiny propeller on the nose of the bomb was attached to the Veeder counter. Every 30 rotations of the propeller would count down one number on the counter. When the pre-set counter reached zero, the bomb was considered to be at its target. The air hose from the servo to the rear elevator was automatically cut, a spring mechanism would snap down the elevators, and the V1 would descend into a steep dive. This had become the world's first cruise missile.Between June 1944 and March 29, 1945, a total of 9,251 V1 flying bombs were launched against England. Only 2,419 of them made it to their intended targets. Over 2000 of them had been shot down or knocked off course by Royal Air Force fighter aircraft. Spitfire pilots learned that by placing the wing tip of their fighter plane underneath the V1's outer wing, that this would often upset the missile, tumble the gyros, and send it crashing out of control into the English countryside. An additional 1,971 V1's were shot down by anti-aircraft guns and 278 were snagged by barrage balloons that dotted the approach paths to the south of London.Yet many of them hit London, causing 5,475 deaths and injuring 16,000 more.

Specifications:Engine: Argus pulse-jet600 pounds of thrust,Length: 25' 4",Wingspan: 17' 6",Weight: 4800 lbs. Fully fueled,Fuel: 150 gallons of gas 1 mile per gallon,Range: Approximately 160 miles from launch site,Speed :between 360-400 mph,Flew at altitude of 2000-3000 ft,Average flight time of 22 minutes,Armament: 2337 pound war head.

For more data and more pictures, you can visit this URL:www.fiddlersgreen.net/AC/aircraft/V1/info/info.php

FG models-V-1 and SpitfirePicbaran

 ترجمه فارسی:

موشک "وی-1"(بخش دوم):

"وی-1" ها عموما از شمال فرانسه و توسط قلابهایی که به ریل پرتاب 157 فوتی وصل بودند پرتاب میشدند اما در نهایت از هواپیما نیز پرتاب گردیدند.بخش دم آن شامل سکانهای عمودی و افقی بود که بصورت اتوماتیک و توسط قطبنمای الکتریکی دماغه موشک کنترل میشدند و "ژیروسکوپهای" داخل موشک توسط مخازن هوای فشرده داخل موشک بکار می افتادند.تقریبا نخستین 10 درصد موشکهای پرتابی در یک روز فرستنده کوچک رادیویی داشتند که هنگامیکه موشک به حدود 30 کیلومتری هدف تعیین شده میرسید سیگنالی را ارسال میکرد.با استفاده از روش مثلث بندی آلمانها میتوانستند موقعیت موشکها را محاسبه کرده و تنظیمهایی را برای پرتابهای بعدی بر اساس وضعیت باد منطقه انجام دهند و بنابراین قادر به اصلاح هدف یابی میشدند.قبل از پرتاب بمب -برد آن تعیین ودر داخل موشک تنظیم میشد.اغلب موشکهای شلیک شده بر علیه لندن بسوی "تاور بریج" در سمت راست مرکز این شهر هدف گیری میشدند.یک پروانه کوچک در نوک موشک تعبیه شده بود که بیک شمارنده وصل میشد.هر 30 دور چرخش پروانه یک شماره در شمارشگر می انداخت و هنگامیکه شمارنده از قبل تنظیم شده به صفر میرسید زمان برخورد به هدف بود.در این زمان یک لوله هوا که از کنترلر به سکانها میرفت اتوماتیک وار قطع شده ویک مکانیسم فنری سکانهای افقی را بسمت پایین میبرد ونتیجتا "وی-1" بسمت زمین شیرجه میزد .این نخستین موشک کروز جهان بود.بین جون 1944 و 29 مارس 1945 مجموعا 9251 بمب پرنده بسمت انگلستان پرتاب شد و فقط 2419 عدد از آنها به اهداف تعیین شده خود برخورد نمودند.بیش از 2000 عدد از آنها توسط جنگنده های نیروی هوایی سلطنتی سرنگون یا نابود شدند.خلبانان "اسپیت فایر" متوجه شده بودند که با قرار دادن نوک بال هواپیما در زیر بال "وی-1" باعث از کار افتادن موشک و بهم خوردن سیستم "جایرو" ها شده و باعث از کنترل خارج شدن و سقوط آنها به حومه های اطراف میگردیدند.همچنین در مجموع 1971 "وی-1" توسط توپهای ضد هوایی ساقط شدند و 278 عدد از آنها درگیر بالنهای منحرف کننده ای که در مسیر نزدیک شدن آنها در جنوب انگلستان قرار میگرفتند -گردیدند.با وجود این تعداد زیادی از آنها به لندن اصابت کرده و باعث کشته شدن5475 نفر و مجروح شدن بیش از 16000 نفر شدند.

مشخصات:موتور: پالس جت "آرگوس" با کشش 600 پوند/طول:7.8 متر/بال تا بال:5.5 متر/وزن:2200 کیلوگرم/سوخت:150 گالن بنزین با مصرف یک گالن در هر مایل/برد:تقریبا 160 مایل از محل پرتاب/سرعت:بین 360-400 مایل در ساعت/سقف پروازی بین 900-600 متر/متوسط زمان پرواز:22 دقیقه/تسلیحات:2337 پوند سر جنگی.

www.fiddlersgreen.net/AC/aircraft/V1/info/info.php

جهت دریافت اطلاعات و عکسهای بیشتر از این آدرس دیدن کنید:

منبع: www.fighterfactory.com گردآوری و ترجمه:علیرضا صادقی 

r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد


مرکز آپلود عکس ایرانی

http://www.picbaran.com/

اینجا را کلیک کنید


7w57l65r6cdykphszjc5.jpg

http://www.khaleban.com/ 


 

 http://fun.mahyaonline.com/ 


373ippzd8coe2ruui46d.jpg 

اينجا رو كليك كنيد

http://phoenix69.blogfa.com/


 hl3cgzchkr1tepfac901.jpg

قابل توجه علاقه مندان تحصيل در كشور بلارس

http://www.minsk.blogfa.com/


j6um2sqcvnx78mmgb1xa.jpgyvf88lowmsm6p7e64mkq.jpg

http://www.tophostingcenter.com/

مژده به ایرانیان سراسر جهان و شهروندان کانادایی


 hg6umhp2axv5tmekn0jb.jpg

http://www.irantonian.net/

قابل توجه مهاجران گرامی ایرانی 


 


Source: www.fighterfactory.com BY:Alireza Sadeghi

- تعداد بازديد
  • 8615
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35