درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  سوانح خطرناك هوايي !

نگاهی به سوانح خطرناک اما بدون تلفات   !

5lvdeu1mfnw8xfot1x3x.jpg

خدمه هواپيما به محض اين كه كاپيتان اعلام كرد هواپيما در ارتفاع دوازده هزار پايي قرار دارد ، متوجه شدند نيروي هر دو موتور هواپيما رو از دست داده اند ! فرود اضطراري قرار بود در باند ۲۶ راست مونيخ انجام پذيرد . اما هواپيما توانايي رسيدن به فرودگاه را نداشت . به همين دليل خلبان تصميم گرفت هواپيما را در ۳ مايلي فرودگاه به زمين بنشاند . چرخ هاي هواپيماي فوكر به محض برخورد به زمين از جا كنده شد و هواپيما ۵۰۰ متري را روي زمين كشيده شده و.....

5lvdeu1mfnw8xfot1x3x.jpg

bx151pxl9etw9pgi3uc3.gif

7qum2hnhqq7v9izn59vc.jpg

نگاهی به سوانح خطرناک اما بدون تلفات  

k819e0bpk98yqi7a6ymg.jpg 

i0yzmdcpw7b9yrsrkdyp.jpg

ارسالي از : حسين علي پناهي

mp9hi2pltqgt7kd8ojrq.gif

 از همان ابتدايي كه وبلاگ ام رو راه اندازي كردم ، از ترس اين كه در نگارش خاطراتم با كمبود مواجه شده و شرمنده دوستان عزيز شوم ، بارها خواهش كردم اگه هر يك از دوستان مطلب يا خاطره اي در راستاي خط مش سايت دارند زحمت كشيده و آن را برايم ارسال فرمايند تا به نام آن ها منتشر كنم . اما متآسفانه جز يكي دو نفر ، هيچ كس از پيشنهاد بنده استقبالي نكرد .  اما هفته قبل دوست عزيزي به نام آقاي حسين علي پناهي از تهران كه از خوانندگان دايمي سايت هستند ، سه متن انگليسي حوادث ياد شده رو براي من ارسال فرمودند . كه با سواد كمي كه دارم دست و پا شكسته آن ها رو ترجمه كردم . و اينك تقديم شما عزيزان مي كنم .

شايد باور نكنيد گاهي وقتي قصد پاسخ به كامنت ها و يا پيغام هاي شما دوستان نازنين رو دارم ، به مواردي بر مي خورم كه به زور مي توانم جلوي اشگ خودم رو بگيرم ....... يكي از اين موارد پيغام دوست نازنيني به نام محمد رضا بود كه به ياد معلم قرآن " شهيد مجتبي محمدي دارابي " وبلاگي رو راه اندازي كرده و لينك آن را براي من فرستاده بود تا ليست پيوند هاي وبلاگ قرار دهم ( اينجا ) . واقعآ  اگه بدونيد وقتي وبلاگ اين جوون رو باز كردم چه حالي به من دست داد ؟ اصلآ قابل توصيف نيست . واقعآ يه حس آسماني و سبكي خاصي رو حس كردم .. و به سختي تونستم خواسته او رو اجابت كنم . زيرا گريه مجالم نمي داد .. خوشا به سعادت چنين افراد پاك سرشت ...

 36k453l83fs3h2lvqq9z.jpg

سخن آخر اين كه ...  مدتي است كه نشانگر آمار وبگذر دچار مشكلات فني شده است . كه گاهي اين اشكال سبب عدم ثبت خوانندگان براي ساعاتي از روز مي شود .  نمونه آن ديروز كه به مدت پنج ، شش ساعت كلآ از كار افتاد . نتيجه اش افت زياد آمار بازديد كنندگان در روز گذشته شد . كه باعث نگراني عده اي از خوانندگان محترم شده بود . كه با اين توضيح اميدوارم نگراني ان برطرف شده باشد . ضمن اين كه بايد عرض كنم .. اين رسانه مخاطبان خود را باز يافته و نيازي به آمار نيست . و اگه به مشخصات افراد بازديد كننده مراجعه فرماييد ، خواهيد ديد كه بيش از هفتاد درصد بازديد كنندگان از سوي گوگل و سايت هاي جستجو گر به اين سايت كشيده مي شوند .

  ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg 

http://www.lightshine.ae/Home_app.asp 

nxl861dokiu39wurj5ma.gif 

http://www.asheghi.ir/ 


7dcfv32vgyn63hn337y9.jpg

حادثه اول ..

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی چین  تایپه به پرواز در آمده و در فرودگاه اوکیناوا فرود امد . مرکز کنترل هوایی فرودگاه فوق هیچ گونه گزارشی مبنی بر مشکل و یا نقص فنی از خلبان پرواز فوق دریافت نکرده بودند . به همین دلیل هواپیما بعد از فرود در نزدیکی ترمینال توقف کرده تا مسافران آن فرود آیند . اما به محض این که هواپیما وارد محوطه توقف شد ، آتش از نزديكي موتور سمت چپ آن زبانه كشيد ! . گفتني است تمام ۱۵۷ مسافر بوئينگ ۷۳۷ فوق بدون كوچك ترين صدمه اي از سرسره ها اضطراري هواپيما خارج شدند . همچنين هشت خدمه آن نيز با ايمني كامل هواپيما رو ترك كردند . چنين به نظر مي رسيد خلبان قبل از پرش از پنجره كابين و فرار از هواپيماي در حال اشتعال ، لحظاتي رد كابين حبس بشه ! اما بعد از تخليه كامل مسافران ، انفجار عظيمي در مركز هواپيما رخ داد !! كه ماحصل آن تصاويري كه بر جاي مانده است !

يك متخصص در مورد اين حادثه اعلام كرد كه ، او شاهد نشت سوخت در نزديكي هاي موتور هواپيما بوده است . بازرسان به اين نتيجه رسيدند كه باك هواپيما سوراخ شده بود كه دليل آن تنها فشار يكي از پيچ و مهره هاي اصلي بدنه بوده است . پخش دود غليظ بلافاصله بعد از توقف هواپيما نزديك در خروجي رخ داد . تنها يك دقيقه بعد موتور سمت راست  هم بر اثر شعله هاي آتش منفجر شد .  نشت وچكيدن بنزين بر روي سطح داغ بدنه هواپيما ، سبب گسترش آتش و فراگير شدن تمام قسمت هاي ان شد . هواپيما به طور كامل سوخت  . آتش حدود يك ساعت بعد خاموش شد . در نتيجه بخشي از اطراف و وسط هواپيما و قسمتي از بدنه به ذغال تبديل شد .

eh96kwmlvtepogky5nqj.jpg

i9uvxhak28bpzms82ts9.jpg

bkswr0ixb95ig8lyvmsq.jpg

b7laersmllm7gjjkc861.jpg


2ufc7g89cr8pygxveqqw.jpg

حادثه دوم ..

كارخانه ايرباس A340-642X پانزدهم نوامبر ۲۰۰۷ تولوز فرانسه

يك فروند هو.اپيماي ايرباس جديد  A340-600  درحال انجام موتور گرداني بود . و قرار بود اين هواپيما به خطوط هواپيمايي اتحاد تا چند روز ديگر تحويل داده شود . اما به دلايل نامعيني ناگهان با افزايش  سريع دسته گاز آن هواپيما با مانع بتوني برخورد كرد ! در اين حادثه كه مشروح آن قبلآ در يكي از پست هاي گذشته منتشر كردم  ( اینجا ) ، ۹ نفر حضور داشتند . كه دو نفر از آن ها متحمل جراحات جدي شدند  ولي خوشبختانه هيچ تلفاتي در بر نداشت . عمل موتور گرداني يك كار معمولي و مرسوم قبل از تحويل هواپيما به مشتري است . كه شامل چك كردن دور موتور با سرعت زياد و فشار به دسته گاز هاي هواپيما جهت نظارت راندمان كاري موتور هاست . هدف اصلي آزمايش سنجش قدرت موتور و يا تنظيمات نهايي است . تمام آزمايش ها در محلي محصور ميان ديوار هاي بزرگ بتوني انجام مي پذيرد تا اگر به هر دليلي هواپيما حركت كرد ، جلوگيري كند . ترمز دستي ها كشيده شده بودند ، جلوي چرخ ها هم مانع قرار داده شده بود . در صورت بروز هر اشكالي خدمه مي بايستي در اولين اقدام با كم كردن سرعت ، دسته گاز را به عقب برگردانند .. اما نتيجه را مي بينيد !!  

  b6a2m1tg0pjbs6mjse7s.jpg

vfr8g70fphynz508s95r.jpg

rdi02psgxou69deijqqb.jpg

tsyxw5yhmyy920zv1hgz.jpg

i7vu6ft7opj9rcvw47l7.jpg


ie7xlw5ff6sqayuuay6m.jpg

حادثه سوم ...........

خطوط هوايي اطريش - هواپيماي فوكر F-70

يك فروند هواپيماي مسافري فوكر خطوط هوايي اطريش پرواز خود را از وين به سوي مونيخ در آلمان آغاز كرد . خدمه هواپيما به محض اين كه كاپيتان اعلام كرد هواپيما در ارتفاع دوازده هزار پايي قرار دارد ، متوجه شدند نيروي هر دو موتور هواپيما رو از دست داده اند ! فرود اضطراري قرار بود در باند ۲۶ راست مونيخ انجام پذيرد . اما هواپيما توانايي رسيدن به فرودگاه را نداشت . به همين دليل خلبان تصميم گرفت هواپيما را در ۳ مايلي فرودگاه به زمين بنشاند . چرخ هاي هواپيماي فوكر به محض برخورد به زمين از جا كنده شد و هواپيما ۵۰۰ متري را روي زمين كشيده شده و سرانجام توقف كرد . خوشبختانه كسي در اين سانحه كشته نشد . ولي چند نفري زخمي شدند .

ie7xlw5ff6sqayuuay6m.jpg

c03hs335l8exv34207nx.jpg

amvf9z61nh8l6nf67f16.jpg

beowzdsn8deurtgp3txw.jpg

با تشكر و احترام :

بهروز مدرسي

اين مطلب ساعت ۱۷:۳۰ دقيقه به تاريخ ۲۱ تير ماه ۱۳۸۷ به پايان رسيد .

                                 ايام به كام   


  

94ehnd7i5qqr1730mdwd.jpg 

این هم یک نمونه جالب از حمل طیور در یکی از کشور های آسیایی

به حرمت عشق آن جوان عزیزی که وبلاگ معلم قرآن خویش را به من معرفی کرد ، من اين لينك رو تقديم به تمام انسان هاي آزاد مي كنم .

http://shahid-darani.blogfa.com/

jvza5nkorvbev1onybem.jpg

به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد . 

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران - قسمت اول (اينجا )

چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟ - قسمت دوم (اينجا )

بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر ( اينجا )

  


9dlup0xs69iofxdimfqr.jpg

براي مشاهده (اينجا ) را كليك كنيد . 


6mfmukopgefyux613u8m.jpg 

این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس خلاصه ای از پست قبل به زبان انگلیسی به همراه تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد.   

 KAMAN (BOW) 99:

The Iraq air invasion started on 22 september 1980,but the IRIAF designed and operated a huge air strikes to gain air superiority on iraq air force just one day later by more than 140 military aircrafts.This proudly operation was "kaman 99" which means "Bow 99".This name refers to legendary iranian hero ,namely,"Arash Kamangir" who was a strong man in using bow and arrow Also it refered to rage fire of Iran nation which was fired to far-reaching points of enemy land and 99 was the number of operation plan pages..As soon as sun rose in iraq, fighters striked to this country sky.The main reason for choosing this time was this fact that since sun rises from east to west and Iran is located in the east of iraq,so iraq air defence was annoyed by sun lights, making aiming so difficult.The operation region was all over Iraq land and sky such us kirkook,moosel,rashid,habania,naseria,shoibieh,koot,almosana and many other air bases from 30 in south to 37 in north of Iraq.The main goal of the operation was ruining Iraq air force as much as possible.To achieve this aim,the majority of airbases,fuel tankers,munitions bunkers,aircraft shelters,air industrial centers,runways,control towers and everything which was effective in paralysing Iraq air force were bombarded.Also,before the main invasion,some anti air enemy defence carried out and radar sites,air to air missiles sites and other air defence instruments were aimed by fighters.It is estimated that about 56 percent of iraq air force ability were descended for a long time.For example,AL-Rashid airbase,near Baghdad,was operated again two mounths later.After Iraf being paralysed,Iran air force was able to operate air to ground strikes against iraq ground forces in Khozestan and other part of our dear land,making them paralysed on ground,too.The most important fighters using in this air strike were F-5(Tiger),F-4(Phantom),F-14(Tomcat) and fuel tankers.Also,the most important airbases were Tehran,Tabriz,Hamedan,Dezful,Bushehr and Shiraz.About 380 pilots took part in this operation who 140 of them entered in Iraq sky.On this day,Iriaf lost some of best pilots including "Homayoon Shoghi","Ghafar Raminfar","ghlomhosein orooji","Massih Dinmohammadi","Bahram Eshghipoor","Abass Eslaminia" and ....During next days world medias started to admire Iranian pilots and their fighters.They mentioned Iran pilots ability and their manoueuvers against Baghdad powerfull air defence as UNIQUE and WONDERFUL jobs and the heads of Iraq who were feared of other such operations suggested ceasefire.

Source:Internet BY:Alireza Sadeghi

PicbaranPicbaran

PicbaranPicbaran

 کمان ۹۹:

حمله هوایی عراق در 31 شهریور 1359 آغاز شد اما نیروی هوایی ایران جهت کسب برتری هوایی عملیات بزرگی را فقط یک روز بعد توسط بیش از 140 جنگنده طراحی و اجرا نمود.این عملیات غرورآمیز کمان 99 نامیده شد.این نام اشاره به قهرمان افسانه ای ایران "آرش کمانگیر"دارد که مردی قدرتمند در استفاده از تیر و کمان بود.همچنین این نام اشاره به آتش خشم ملت ایران داشت که بسوی نقاط دوردست سرزمین عراق شلیک می شد و عدد 99 تعداد صفحات این طرح بود.بمحض اینکه خورشید در عراق طلوع کرد جنگنده ها به آسمان این کشور هجوم بردند.دلیل اصلی برای انتخاب این زمان این بود که چون خورشید از شرق به غرب طلوع می کند وایران نیز در شرق عراق قرار دارد لذا نور خورشید باعث آزار پدافند هوایی عراق می شد و هدفگیری را برای آنها مشکل می کرد.محدوده عملیات کل سرزمین و آسمان عراق نظیر کرکوک-موصل-رشید-حبانیه-ناصریه-شعیبیه-کوت-المثنی و بسیاری از پایگاههای دیگر عراق حد فاصل مدار 30 درجه در جنوب و37 درجه در شمال عراق بودوهدف عملیات تخریب نیروی هوایی عراق تا حد ممکن بود.برای نیل به این هدف قسمت اعظم پایگاههای هوایی-مخازن سوخت-انبارهای مهمات-پناهگاههای هواپیما-مراکز صنایع هوایی-باندها-برجهای کنترل و هر چیز دیگری که در زمینگیر کردن نیروی هوایی عراق موثر بود بمباران گشت.همچنین قبل از عملیات اصلی چند عملیات ضد پدافند هوایی انجام گرفت و سایتهای راداری-مقرهای موشکهای زمین به هوا و سایر تجهیزات دفاع هوایی توسط جنگنده ها مورد هدف قرار گرفت.تخمین زده میشود که حدود 56 درصد از توان هوایی عراق کاهش یافت.بعنوان مثال پایگاه الرشید در نزدیکی بغداد دو ماه بعد مجددا عملیاتی گشت.پس از فلج شدن نیروی هوایی عراق نیروی هوایی ایران قادر به انجام عملیات هوا به زمین بر ضد نیروی زمینی عراق در خوزستان و سایر بخشهای میهن عزیزمان شد که باعث زمینگیر شدن آنها بر روی زمین نیزگشت.مهمترین جنگنده ها در این حمله هوایی اف-5(تایگر)-اف-4(فانتوم)واف-14(تامکت)وتانکرهای سوخترسان بودند.همچنین مهمترین پایگاههای هوایی شرکت کننده در این عملیات پایگاههای تهران-تبریز-همدان-دزفول-بوشهر وشیراز بودند.در این روز نیروی هوایی ایران جمعی از بهترین خلبانان خود را از دست داد که شامل"همایون شوقی"-"جعفر رامین فر"-"غلامحسین عروجی"-"مسیح دین محمدی"-"بهرام عشقی پور"-"عباس اسلامی نیا" و تنی دیگر بود.در خلال روزهای بعد رسانه های جهان شروع به ستایش از خلبانان ایرانی و جنگنده های آنان کردند.آنان قابلیتهای خلبانان ایرانی و مانورهایشان بر ضد دفاع قدرتمند هوایی بغداد را منحصر بفرد و شگفت انگیز ذکر نموده و سران عراق که از عملیات مشابه دیگری در هراس شده بودند پیشنهاد آتش بس دادند.

منبع:اینترنت گردآوری و ترجمه:علیرضا صادقی

r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد


مرکز آپلود عکس ایرانی

http://www.picbaran.com/

اینجا را کلیک کنید


7w57l65r6cdykphszjc5.jpg

http://www.khaleban.com/ 


 

 http://fun.mahyaonline.com/ 


373ippzd8coe2ruui46d.jpg 

اينجا رو كليك كنيد

http://phoenix69.blogfa.com/


 hl3cgzchkr1tepfac901.jpg

قابل توجه علاقه مندان تحصيل در كشور بلارس

http://www.minsk.blogfa.com/


j6um2sqcvnx78mmgb1xa.jpgyvf88lowmsm6p7e64mkq.jpg

http://www.tophostingcenter.com/

مژده به ایرانیان سراسر جهان و شهروندان کانادایی


 hg6umhp2axv5tmekn0jb.jpg

http://www.irantonian.net/

قابل توجه مهاجران گرامی ایرانی 


نشانگر آمار موقتآ خراب است

برای دیدن ( اینجا ) را کلیک کنید  

- تعداد بازديد
  • 7998
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35