درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  نمایش هوایی

آقای وزیر :

برای مدیران کارشکن درصنعت هواپیمایی اسپند دود کنید !

bs3l627adcrr9nqebtqu.jpg

ماجرای خون دل خوردن های جوانی که می خواست نمایش هوایی برگزار نماید !!

bx151pxl9etw9pgi3uc3.gif

58xoemlgykomw31hsxjd.jpg

آقای وزیر :

برای مدیران کارشکن در صنعت هواپیمایی اسپند دود کنید !

ماجرای خون دل خوردن های جوانی که قصد برگزاری نمایش هوایی داشت !!

qemrg5sksgvjqeufk88r.jpg

qpg8o6vz3odb3mc2huqn.jpg

FiledonyFiledonyFiledony

5mn3wim1qjhe7x03wn9e.jpg

این که چه جوری با " آرمان بیات " این جوان خلاق و متفکر در صنعت هواپیمایی آشنا شدم داستان طولانی داره ... فقط می تونم بگم از خوانندگان دائمی مطالب این سایت است . آرمان از اون قشر جوون هایی است که واقعآ دلش برای صنعت هوانوردی کشور می سوزه و تمام سعی و تلاش اش رو برای اعتلای این صنعت در کشور به کار می بره . این جوون خوش ذوق وقتی علاقه مردم خصوصآ جوون ها رو به هواپیما و مسایل مربوط به آن می بینه تصميم مي گيره براي نخستين بار در كشور " نمايش هوايي" راه بيندازه . تا از اين طريق مردم از نزديك با خلبانان و هواپيماهاي سبك آشنا شوند . او فكر مي كرد با اين كارش به يكي از نيازهاي و آرزوهاي جوون ها جامه عمل پوشانده همچنين به رشد اين صنعت كمك خواهد نمود .

به همين دليل او در ارديبهشت ماه ۱۳۸۴ طرح مكتوب خود رو با عنوان " اولين دوره نمايشگاه هواپيماهاي شخصي " در فرودگاه رامسر رو به كميته نظارت بر پرنده هاي فوق سبك درسازمان هواپيمايي كشور تحويل مي دهد . خب تا اين جاي قضيه همه چيز حاكي از ارائه يك طرح سالم علمي - تفريحي است كه توسط يكي از كارمندان همين سازمان پي گيري مي شود ... اما متآسفانه آن چه او در اين پروسه با آن مواجه مي شود كارشكني برخي مديران در اين سازمان است كه به هر نحوي سعي مي نمايند جلوي طرح ها و تفكر هاي سازنده رو بگيرند ! مديراني كه با پول ماليات هاي مردم همين كشور به تحصيل پرداخته تا راه گشاي مشكلات اين صنعت حساس و پر مخاطب در مملكت باشند . خواهيم ديد كه چگونه با برخورد هاي غير منطقي خود سد راه پيشرفت جوانان اين مرز و بوم مي شوند ! اگر چه قصه پر درد آرمان بيات با تلاش و پي گيري هاي ممتد خود عاقبت با بركناري اين مديران نا لايق سال بعد به نتيجه مي رسد . اما سوال اين است كي معضل مديريتي ما برطرف مي شود ؟

اين جوان ، بي پروا كل ماجراي پي گيري هاي خويش را با ذكر نام مديران مربوطه كتبآ در اختيار من قرار داده است . اما من به حرمت خانواده و فرزندان اين اشخاص و بنا به تعهدي كه در امر اطلاع رساني دارم ، با پوزش از خوانندگان فهيم نام آن ها را قيد نمي كنم . ولي اميدوارم مسئولين دلسوز مملكت در انتخاب مديران دقت بيشتري بنمايند . چون همين افراد اندك در هر سازماني باعث زير سوال رفتن زحمات و خدمات مديران پاك و سالم مي گردند .

ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg

http://www.lightshine.ae/Home_app.asp 

قبل از این که حرف های آرمان رو نقل کنم ، لازم است به اطلاع شما عزيزان برسونم اين جوون نازنين كل ماجرا رو با جزئيات برام نوشته است كه به دليل طولاني بودن آن ، فقط به ذكر اهم موضوعات مي پردازم . همچنين براي درك بهتر مفاهيم ، از زبان او وقايع رو شرح مي دهم :

گذر از اولين خوان ....

رئيس كميته "  نظارت بر پرنده هاي فوق سبك " خلباني به نام  " بيژن محمدي " بود كه تمام امور مربوط به پروندهاي فوق سبك رو به خلبان ديگري به نام " ح - سين " واگذار نموده بود . اين آقا  به عنوان " آرسن لوپن هواپيمايي كشوري " معروف بود . من درخواست خود رو به عنوان يك شخص حقيقي در قالب يك شركت بازرگاني هوانوردي به ايشون دادم . اما متآسفانه  از همون ابتدا مخالفت خويش را اعلام نمود . زمان برگزاري نمايشگاه ۱۸ و ۱۹ شهريور ماه ۱۳۸۴ بود . اين مدير اول سعي كرد چوب لاي چرخ من گذاشته . و با زير فشار قرار دادن  ، غير مستقيم  درخواست باج خواهي مي نمود . از اون جا كه من آدمي نيستم كه به كسي باج دهم و همواره طرف حق رو مي گيرم . اين آقا شروع به بهانه گيري كرد . وي ابتدا از من خواست تا نامه درخواست فرودگاه مربوطه رو بياورم .  من فوري اين نامه را تهيه كردم . سپس گفت بايد درخواست فرمانداري رو بياوري .. آن را هم آوردم . دوباره گفت بايد درخواست تمام كساني كه قصد شركت در نمايشگاه رو دارند بياوري ! آن را هم تقديم نمودم . وقتي ديد هر چي مي گه من سريع انجام مي دهم . گفت بايد يك نفر رو به عنوان معاونت عمليات معرفي نمايي . و من اين كار رو هم كردم . وقتي ديد هرچه بهانه مي آورد من پي گيري كرده و راه بهانه او را مي بندم عصباني شده و گفت بايد حراست سازمان اين فرد رو تآئيد نمايد ! و جالبه بدونيد رفتم شخصي رو آوردم كه خلبان خود حراست بود !!

اين بار خيلي عصباني شده و گفت اصلآ پرواز ( ناوبري ) به رامسر ، كنترل فضاي كشور و واحد مراقبت پرواز كل فرودگاه ها ممنوع است . به وي عرض كردم خب  چه كار بايد بكنم ؟ گفت بايد بال هواپيماها رو از بدنه جدا كرده و بگذاري پشت كاميون و به فرودگاه رامسر ببري !! در واقع يك امر غير ممكن رو از من مي خواست ! خلاصه بگويم ... من بچه اون موقع كم نياوردم . انگاري يك رقابت يا جنگي بين من و او پيش آمده بود . بنابر اين رفتم خدمت مدير كل مراقبت پرواز كه شخص محترمي به نام مهندس رسولي نژاد بود ( كه در حال حاضر هم از دوستانم است ) جريان رو كامل براي وي توضيح داده و گفتم مي خواهم يك نمايشگاه هوايي براي دو روز در رامسر برگزار كنم و نياز به يك پرواز ناوبري از تهران به رامسر رو دارم . ايشون با بزرگواري گفت من هيچ حرفي ندارم . اما برو دستور رئيس سازمان هواپيمايي كشوري رو بگير تا من كارت رو هماهنگ نمايم .

كسب مجوز از رئيس هواپيمايي ..

خيلي خوشحال شده و يك راست رفتم دفتر مهندس " رضايي نياركي " رئيس وقت سازمان هواپيمايي كشوري . اولين باري بود كه خدمت ايشون مي رسيدم . يادمه ساعت چهار بعد از ظهر بود و سازمان تعطيل شده بود . با هر ترفندي بود خود رو به دفتر وي رسوندم . رئيس دفتر ايشون گفت آقاي مهندس در حال حاضر جلسه داره و شما نمي توانيد او را ببينيد . به او گفتم مي نشينم و منتظر مي مانم .... خلاصه از ساعت چهار تا هشت شب پشت در رئيس سازمان ايستادم . كه ناگهان ديدم در دفتر باز شد و آقاي رئيس بيرون آمد . سلام كردم ... بعد از دادن پاسخ سلامم پرسيد شما ؟ خود را معرفي نموده و گفتم كار واجبي با شما دارم . پرسيد چرا زودتر نيامدي داخل ؟ گفتم مسئول دفتر شما ممانعت نموده و گفت شما جلسه داريد ! جناب رئيس خيلي ناراحت شده و خطاب به مسئول دفتر با عصبانيت گفت چرا ممانعت كردي ..؟ من كه كاري نداشتم !! جلسه اي نداشتم .. ! به هر حال تاريخ دهم شهريور بود كه اين ملاقات صورت پذيرفت . و من موفق شدم ضمن زدن حرف هايم طرح هايم رو هم به ايشون ارائه دهم . و خوشبختانه با گشاده رويي با طرح هاي من و برگزاري نمايشگاه هوايي موافقت فرمود . به ايشون ياد آور شدم كه آقاي " ح - س " خيلي من رو اذيت مي كنه .. گفت اگه اين بار اذيتت كرد بگو تا گوشش را بكشم !! و در همون جلسه نامه اي براي آقاي مهندس رسولي نژاد نوشته و به من گفت فردا برو مجوز مربوطه را از آقاي مهندس بگير ..

عزل مدير خطا كار ....

روز بعد اول وقت به دفتر آقاي رسولي نژاد رفتم . او از اين كه من اين قدر پي گير مسئله شده بودم به وجد آمده و  زير نامه مهندس رضايي نياركي رو پاراف كرده و به من گفت خودم پي گيري مي نمايم . اتفاقآ همون روز نامه اي به دفتر آقاي " ح - س " رسيد كه طي آن موافقت پرواز ناوبري از فرودگاه آزادي به رامسر و بالعكس به مدت سه روز اعلام شده بود .  مدير مربوطه با ديدن نامه ، حسابي قاطي كرده و گفت اين نمايشگاه تهديد امنيتي است و من هرگز نمي گزارم انجام شود !! همان روز اين اين جمله رو به مهندس نياركي انتقال دادم . ايشان فرمود اصلآ ناراحت نباش ... و بلافاصله نامه اي ديگر نوشته و گفت اين نمايشگاه بايد انجام شود . و در ادامه متذكر شد اين مسئله هيچ ربطي به كميته فوق سبك ندارد . و به خاطر اين كارشكني و گستاخي آقاي " ح - س " را از پروژه كنار گذاشت . و دستور داد اين پروژه به مسئوليت خود و كاپيتان " اردشيري " كه واقعآ يكي از با دانش ترين خلبانان بخش غير نظامي است صورت پذيرد .

شكست پروژه ...

خلاصه اين پي گيري ها سبب شد تا تير خلاص را به " ح - س " بزنم . اما از طرفي هشت روز بيشتر تا اجراي نمايشگاه فرصت نداشتم . مدير فوق  كه اصلآ انتظار نداشت جواني كم سن وسال با پي گيري هايش او  را كنار بگذارد بد جوري كينه من و نمايشگاه رو به دل گرفته .. به همين دليل با تشكيل باندي از دوستان با نفوذش سعي در اخلال در برنامه ها داشت . وي در اولين گام با تعدادي از مالكين و شركت هايي كه قرار بود در نمايشگاه حضور داشته باشند صحبت نموده همچنين نظر رئيس فرودگاه رامسر را هم بر گردانده به طوري كه وي با اجراي نمايشگاه رسمآ مخلفت نمود . و يك روز مانده به مراسم  اجازه قرار دادن وسايل و تجهيزات رو در فرودگاه به من نداد . و در روز مراسم هم فرودگاه رو ترك نمود ! و به همين دليل اجازه حركت هواپيماها به سوي رامسر را نداد . از طرفي هم مدير مربوطه با زد و بند هاي پنهان خود مانع از پرواز ۲۰ فروند هواپيما به مقصد رامسر شد . و به اين ترتيپ با تباني عده اي آدم ساده لوح عملآ طرح من با وجود صرف هزينه هاي فراوان شكست خورد . و در اولين روز نمايشگاه با نامردي هر چه تمام من را از ميدان بيرون انداختند . و سر مست و خوشحال از اين پيروزي به شكست من جوان از ته دل خنديدند ..

 اولين موفقيت شغلي ... 

از آن جا كه من تنها اميدم به خداوند متعال بود . مطمئن بودم كه اين شكست مقدمه پيروزي است . و دقيقآ مي دونستم اين آقايون با اين كارها فقط خودشون رو خراب نمودند . به هرحال  شكست نمايشگاه به خاطرات ام پيوست . و هنوز سه ماه از اين ماجرا نگذشته بود كه طي حكمي به عنوان مشاور شخص رياست سازمان هواپيمايي كشوري در زمينه پرواز هاي سبك منصوب شدم .  اين را هم بگويم از قبل زير بناي حذف آقايان متخلف را از سيستم مديريتي هوانوردي آماده كرده بودم . تقريبآ بعد از گذشت چهار ماه از فعاليت ام ، كميته نظارت بر پرنده هاي فوق سبك به خلباني به نام " محمدي " كه انسان بسيار با شخصيتي بود واگذار شد . و عملآ مدير نا لايق يعني آقاي " ح - س ) به سزاي اعمال خود رسيد . به طوري كه نامبرده رو از سازمان اخراج نمودند . تنها لطفي كه به حق او كردم ، اجازه ندادم سابقه ۲۸ سال خدمت و گواهينامه هاي پروازي اش باطل شود .چون نمي خواستم روزي زن و بچه او را قطع نمايم . سپس به سراغ بقيه عوامل رفتم ... يعني آقايان مالك و رئيس فرودگاه رامسر ... دقيقآ يك سالي گذشت كه واقعآ در روند قوانين كاربري پرنده هاي سبك و فوق سبك با مديريت جديد تغيراتي ايجاد نموديم . كه جا دارد از زحمات آقايون مقداري و اسماعيلي تشكر كنم ... بالاخره گذشت و گذشت تا اين كه زمان به مرداد ماه ۸۵ رسيد .

يك سال گذشت ....

FiledonyFiledonyFiledony

FiledonyFiledonyFiledony

FiledonyFiledonyFiledony

FiledonyFiledonyFiledony

يك سال از آن ماجرا گذشته بود . يعني دقيقآ ۲۲ مرداد ماه ۸۵ بود . خدمت آقاي مهندس نياركي رسيدم . و گفتم آقاي مهندس در تلافي مراسم پارسال ، اين بار قصد دارم نمايش هوايي را در فرودگاه نوشهر در تاريخ دوم شهريور برگزار نمابم . ايشان موافقت فرموده و سريع درخواست نوشته شد . و او به معاونت حقوقي و امور بين الملل دستور همكاري با پروژه فوق را داد . ظرف ده روز كارها رو انجام دادم . ابتدا به تمام دوستان و مالكان خصوصي هواپيماهاي شخصي و شركت هاي هوايي سبك ، كه ديگه حالا از دوستان و حاميان من شده بودند ، تلفني گفتم كه روز ۵ شنبه ساعت ۹ صبح در فرودگاه نوشهر باشيد . كاري ندارم كه چقدر دوباره شركت فرودگاهي اذيت كرده و سنگ لاي چرخ برنامه هاي من گذاشت .. ولي بالاخره نتوانستند كار خاصي بكنند ...

البته جا داره از زحمات دوست خوبم مهندس محمدي رئيس محترم فرودگاه نوشهر تشكر و قدرداني نمايم . اما جالبه بدونيد مدير كل فرودگاه هاي استان مازندران همه جا شايعه كرده بود حرف اين بچه را گوش نكنيد !! پارسال هم با دروغ و نيرنگ مي خواست كلاه برداري نمايد كه موفق نشد !! وي همچنين همه جا اعلام كرده بود هرگز آقاي مهندس رضايي نياركي كدير سازمان هواپيمايي كشوري به خاطر يك بچه از تهران به نوشهر نخواهد آمد و .... وي حتي پا را فراتر گذاشته و اعلام نموده بود كه معاونت عمليات فرودگاه هاي كشور اصلآ مخالف اين داستان است !! و به هيچ عنوان اجازه اين كار رو نمي دهد . باز جا داره ار آقاي مهندس " مومني رخ " به دليل لطفي كه به بنده فرمودند تشكر نمايم . زيرا وقتي مدير كل اين حرف را زد ، درست در همون لحظه نمابري از معاونت عمليات كل فرودگاه هاي كشور به دستم رسيد كه ايشان از بنده به خاطر تلاش ام در جهت رشد صنعت هوايي كشور و اشاعه فرهنگ هوانوردي تشكر كرده و برايم آرزوي موفقيت نموده بود ..

اين فاكس خيلي من را به لحاظ روحي شارژ كرد . جالبه بدونيد شب قبل از مراسم تلفن ام زنگ خورد .. ديدم جناب مهندس نياركي است ... او فرمود خيالت راحت باشه .. من نوشهر هستم . براي مراسم نمايش هوايي آمده ام .. واي كه چقدر خوشحال شدم . ديگه همه چيز آماده بود . هوا هم فوق العاده مناسب بود . پرنده ها يكي يكي وارد فرودگاه نوشهر مي شدند ... صبح شنبه دوم شهريور ماه فرودگاه نوشهر  حال و هوايي ديگر داشت .. حضور ۳۰ فروند هواپيما از تهران و اصفهان جلوه زيبايي به فرودگاه بخشيده بود . در همين اثنا مطلع شدم جناب آقاي مهندس " هدايت " معاون محترم وزير دفاع و رئيس سازمان صنايع هوايي هم تشريف آورده اند .

عاقبت مراسم رآس ساعت ۲ بعد از ظهر با حضور آقايان نياركي معاون وزير راه و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ، آقاي مهندس هدايت ، مدير كل فرودگاه هاي استان مازندران ، نماينده محترم استان در مجلس شوراي اسلامي ، مهندس پور تقي معاون اسبق وزارت راه ، رئيس هواپيمايي آسمان منطقه شمال كشور ، معاونت اجرايي مدير عامل محترم شركت هواپيمايي آسمان ، اساتيد خلبان مركز آموزش فنون هوايي كشور ، فرماندار نوشهر ، و برخي از مسئولان محلي و با حضور ۲۰۰۰ نفر از علاقه مندان فنون هوايي برگزار شد . در اينن مراسم سخنراني هم داشتيم كه ابتدا به مدير كل فرودگاه هاي استان مازندران فرصت سخنراني رو دادم ..!! وي در اين سخنراني اجراي اين نمايش موفق را مديون تلاش اداره كل دانسته و هيچ اسمي از بنده به ميان نياورد !! در صورتي كه ايشان از همون اول مخالف اين گونه مراسم بود .

سخنران بعدي مهندس نياركي بود . وي به محض اين كه پشت تريبون قرار گرفت ابتدا از من تشكر كرده و گفت هر آن چه امروز مي بينيد حاصل تلاش اين جوان است كه آينده صنعت هوانوردي كشور اميد به امثال او دارد . اين حرف آقاي مهندس بار مسئوليت و تعهد من را به مملكت دو چندان كرد . سپس آقاي مهندس هدايت به سخنراني پرداختند . و بعد مهندس مقلري معاونت حقوقي هوانوردي و امور بين الملل صحبت كرد . و دست آخر خودم پشت تريبون قرار گرفتم .. قبل از هر چيز از خداوند متعال تشكر و قدرداني كردم كه حق را به حق دار رساند . بعد از مهندس نياركي تشكر و قدرداني ويژه خودم رو نمودم كه به من جوان اعتماد كرد و جواب اش رو گرفت . سپس از ساير مسئولين و ميهمانان عاليقدر تشكر نمودم .و در ادامه به تشريح مسايل و مشكلاتي كه رئيس فرودگاه رامسر و آقاي " ح - س " به وجود آورده بود پرداختم . كه اين قسمت سخنان من در حضور رسانه هاي تصويري و مدير كل فرودگاه هاي استان مازندران بازتاب متفاوتي داشت .. ولي من تصميم داشتم واقعيت ها رو بگويم . و در پايان از پدرو مادرم تشكر كرده و گفتم من دست آن ها رو مي بوسم كه به جاي اين كه فرزندي تربيت كنند كه چشم به ناموس مردم بدوزه ، تمام فكر و انديشه اش در راستاي خدمت به مردم است . اين بخش از سخنانم با تشويق حضار همراه بود

بعد از پايان سخنراني از مدعوين دعوت كردم كه به رمپ پرواز تشريف بياورند تا شاهد اجراي نمايش هوايي تحت فرماندهي معاونت عمليات تمايشگاه خلبان " كرمشاهي " باشند . چه نمايش جذابي از هواپيماهاي سبك رو به اجرا گذاشت كه جا دارد از ايشون هم تشكر ويژه نمايم . در حين اجراي پرواز هاي نمايشي جالب مردم عكس گرفته و قيلمبرداري مي كردند . واقعآ صحنه هاي زيبايي بود . خانواده ها اجازه داشتند با فرزندان خردسال خود پشت كابين هواپيما نشسته و عكي بيندازند . خلبانان به سوالات جوانان پاسخ مي دادند . مراسم آن روز باعث شد كه امروز جامعه هواپيمايي كشوري به چشم ديگري به من نگاه مي كنند . البته انتظارات از من بالا رفته است . چيزي كه بايد ببينم لياقت آن را دارم يا خير . البته بايد از خيلي ها هم كه در اين اجرا به من كمك نمودند بايد تشكر نمايم كساني مثل حاميان تبليغاتي آقاي شرقي .. مدير كترينگ نوشهر آقاي محمدي رئيس فرودگاه نوشهر .. آقاي جعفر زاده مدير محترم روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري مهندس مومني رخ ، مهندس رسولي نژاد كاپيتان قادري خلبان غنچه .. آقاي مهندس رحيم مشاعي و معاون محترم ايشون آفاي مهندس رضا خاني و  خيلي هاي ديگر كه با پوزش عناوين شغلي ان ها رو بيان نكردم .است

 اين مطلب هديه اي است به جوانان كشور كه بدانند هميشه تلاش و جديت براي هدف عالي نتيجه مي دهد . و انسان هاي زورگو و غير منطقي حتي اگر پست بالايي هم داشته باشند ، عاقبت دست آن ها رو شده و حق به حق دار مي رسد .

همچنين بزودي داستان خلباني را روايت خواهم كرد كه با پول مسافر كشي در تهران ، و علي رغم نشناختن خيابان هاي تهران ، با تلاش و پشت كار اكنون يكي از خلبان هاي موفق كشور است .


FiledonyFiledonyFiledony

FiledonyFiledonyFiledony

FiledonyFiledonyFiledony

FiledonyFiledonyFiledony

o535yjjrh5xzlzlx05bw.jpg

f8gw2i55q5uckq2o9agp.jpg

ef2cjl0ngr6xjqln90st.jpg

9t81p2y78xpvy5s1kw3r.jpg

k8j2svxw205f7jr1f3d9.jpg

bcvz6mnws3u038z11z95.jpg

4w0zftjr0yd653m0zow0.jpg

lmrbrv62bl7rav48479y.jpg

cz337xu68bqqhh6uee7m.jpg

nfrlimz0qwv7n1jhbym3.jpg

a28p7t8qjjqnvpg5djd8.jpg

q0swsfrx3u1w52ml8y7v.jpg

tyqe5tzs96nny31rwdz3.jpg

scuxvlamxb2a0ivdhsrj.jpg

با تشكر و احترام :

بهروز مدرسي

                       ايام به كام


jlrapz6z2dchq2hl4k6m.jpg 

 به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد .

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي  سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

      

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران  - قسمت اول  ( اينجا )

 چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟  - قسمت دوم  ( اينجا )

  بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر  ( اينجا)

 


IRAN BUYS SU-30(FLANKER) FIGHTERS:

Iran is in negotiations with Russia to buy 250 fighter jets, an Israeli newspaper reported, in a pointed response to a new American bid to sell billions of dollars’ worth of weapons to potential Iranian adversaries in the Middle East.

Iran would pay $1 billion for about a dozen squadrons’ worth of Sukhoi Su-30 "Flanker" fighter-bombers. As a part of the deal, Iran would also buy aerial tanker planes that could extend the fighters’ range.Russia has already supplied Iran with modern surface-to-air missile defense systems, intended to protect nuclear facilities from potential Israeli or American airstrikes. The two-seat Su-30 is a popular Russian export fighter.The fighter can carry a maximum weapons payload of more than 17,000 pounds,, and has a range, on internal fuel, of about 1,620 nautical miles, but that can be extended to 2,805 nautical miles with one midair refuel.The Su-30’s listed performance capabilities are comparable to or better than the three primary American fighters deployed to Iraq: the Navy’s carrier-based F/A-18 Hornet and the Air Force’s F-15 Eagle and F-16 Fighting Falcon.If it acquired the Flankers, Iran would enjoy a quantum leap forward in its air power capability.

SPECIFICATIONS: CREW:2,length:21.935 m,height:6.357 m,max speed:2.35 mach(2150 km/h),Range:3000 km,service ceiling:17500 m

ARMAMENTS:guns,air to air missiles(r-27,r-73,rw-ae),anti radar missiles,laser guided missiles and aerial bombs.

Source:Internet                              BY:Alireza Sadeghi

 

ترجمه فارسی:

ایران جنگنده های سوخو-30 (فلانکر)می خرد:

یک روزنامه اسراییلی گزارش داد که در جواب به قرارداد جدید آمریکا برای فروش میلیاردها دلار اسلحه به رقبای ایران در خاورمیانه ایران در حال مذاکره با روسیه جهت خرید 250 جت جنگنده می باشد.ایران یک میلیارد دلار برای خرید جنگنده-بمب افکن سوخو-30 به روسیه خواهد پرداخت.ایران همچنین هواپیماهای تانکر سوخترسانی خریداری می کند که برد جنگنده ها را افزایش می دهد.پیش تر از این روسیه ایران را با موشکهای مدرن زمین به هوا که برای حفاظت تاسیسات اتمی در مقابل حمله هوایی احتمالی اسراییل یا آمریکا کاربرد دارد مجهز کرده است. سوخو-30 دو نفره جنگنده صادراتی مشهور روسی است که می تواند حداکثر 17000 پوند تسلیحات حمل کند و با تانک سوخت داخلی بردی حدود 1620 ناتیکال مایل دارد که با سوختگیری هوایی به 2805 ناتیکال مایل افزایش می یابد.قابلیتهای عملیاتی سوخو-30 مشابه یا بهتر از سه جنگنده آمریکایی است که قبلا به عراق اعزام شده بودند.(جنگنده ناونشین اف-18 هورنت/اف-15 ایگل نیروی هوایی وجنگنده اف-16 فالکن).در صورت بدست آوردن فلانکرها ایران جهشی رو بجلو در قدرت هوایی خود بدست خواهد آورد.

تسلیحات:توپ/موشک هوا به هوا(آر-27/آر-73 و آردبلیو-آای)/موشک ضد رادار وموشک هدایت لیزری و بمبهای هواپرتاب.

مشخصات:خدمه:2 نفر/طول:21.935 متر/ارتفاع:6.357 متر/حداکثر سرعت:2150 کیلومتر در ساعت/برد:3000 کیلومتر/سقف پرواز:17500 متر

منبع:اینترنت                                         گردآوری و ترجمه:علیرضا صادقی 


r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد

 jzm2ynhgwltynljjjynj.jpg 

 http://www.filedony.com/

اينجا 



- تعداد بازديد
  • 7256
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35