درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  زندگي در هواپيما

تصاویر زیبا از زندگی درون هواپیما !

به همراه : گله اي از بسيجيان كشور

dr5h4xd3aqggmwvumshw.jpg

bx151pxl9etw9pgi3uc3.gif

so8vjo1tzxv6o10i575c.jpg

تصاوير زيبا از هواپيمايي كه محل زنگي شد ! 

 


5mn3wim1qjhe7x03wn9e.jpg

با عرض پوزش فراوان از اين كه چند روزي سرورهاي ايران دچار مشكل شده بود و عزيزان خواننده موفق به ديدن صفحات سايت نمي گرديدند . ولي تعجب ام در اين است با وجود اعلام هاي مكرر كه در اين گونه مواقع به وبلاگ مراجعه فرماييد باز هم متآسفانه گويا خيلي از خوانندگان از وجود وبلاگ بي خبر بودند . آمار بازديد كنندگان مويد اين موضوع است . اما خبر خوبي براي هم براي شما عزيزان همراه دارم . مطلع شدم جناب آقاي " پرويز زاهد " مدير موسسه فرهنگي - تبليغاتي " شار " تصميم گرفته است هفته آينده سرور مناسب ديگري را جايگزين سرور فعلي نمايد . كه جا دارد از ايشون تشكر و قدرداني بشه . در ضمن بعد از برطرف شدن مشكل سرور سايت مجددآ دچار اشكالات حادتري گرديده كه هنوز دليل آن را نمي دانم .

يك پوزش ديگه هم به خوانندگان عزيزم بدهكارم . و آن مشكلي است كه براي صفحه جي ميل ام پيش آمده و چند روزي است جز تعداد اندكي موفق به پاسخ گويي به نامه دوستان نشده ام . تلاش بسياري براي رفع آن به عمل آمده است ولي به دليل حجم خيلي بالاي نامه ها و شايد دلايل ديگر !! هنوز موفق به پاسخگويي بر نيامده ام . واي راستي يك پوزش و عذر خواهي ديگه هم دارم ! و آن تعطيل شدن بخش ترجمه خلاصه مطالب گذشته است ! زيرا دوست خوبم " علي آقا " به خاطر مشكلاتي كه براي فرزندشون پيش امده است . مجبوره وقت بيشتري را صرف مراقبت از بچه ها بكنه و .. تا اطلاع ثانوي ما اين بخش را نخواهيم داشت . مگر اين كه عزيزي ديگر زحمت ترجمه خلاصه مطالب رو بكشه .. ولي خب دعا براي بهبود فرزند علي آقا فراموش نشه .

راستش نمي دونم براي تصميم جديدي كه گرفته ام بايد عذر خواهي كنم يا نه !! از شما چه پنهون قصد دارم " سرويس تبليغات مخصوص " رو هم تعطيل نمايم !! شده عين حكايت آش نخورده و دهن سوخته !! براي مثال ، همكار عزيزي خيلي رسمي نامه مي زنه كه سايت من رو تبليغ كن ... و بعد از كلي زحمت طراحي و .... در سايت قرار دادم . و سپس نامه اي بهش نوشتم كه دوست عزيز آيا جاي آن خوب است ؟ مشكل خاصي نداره ؟ ولي دريغ از يك پاسخ خشك و خالي !! خب مگه ديوانه ام براي چندر قاز خودم رو خراب كنم ؟‌! شايد سال ديگه اگه زنده موندم اون وقت يك فكر اساسي خواهم نمود. فعلآ در حد يكي دو تا .. تبليغ دوستان رو مي گذارم .

سخن آخر در باره مطلب اين پست است . مي خواستم به بهانه هفته بسيج گله اي از دست اندر كاران بسيج كشور بكنم . اما از آن جا كه احساس مي كنم انتقاد ام آن كوتاه باشه .. و از طرفي چون به مترجم جوان خبرهاي سايت آقاي " عليرضا صادقي " قول داده بودم كه در صورت ترجمه اين خبر ان را به صورت مستقل پست خواهم نمود لذا مطلب اصلي كه تصويري است اختصاص به " زندگي در هواپيما " دارد .. و انتقاد رو به صورت مقدمه مي آورم .

ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg

o28zvyulk6s979cueaw4.jpg

http://www.gogo.ir/

GOGO.ir این امکان را به شما میدهد تا بتوانید از طریق یک سرور خارجی در کشور آمریکا به شبکه سراسری اینترنت متصل شوید این اتصال از هرجای دنیا موقعیت شما را به آمریکا تغییر می دهد و شما به عنوان یک کاربر آمریکائی شناخته میشوید.

پس از اتصال با استفاده از این سرویس به اینترنت اطلاعات مورد درخواست شما به GOGO.ir ارسال شده و از طریق آن به دست شما میرسد.

پس شما میتوانید بدون هیچ محدودیتی و با اعتماد کامل به امنیت اطلاعاتتان از اینترنت استفاده کنید.

 


hee6pqgezm7sqxn7yse8.jpg

 

در پاسخ به پرسش تعداد زیادی از متقاضیان ثبت نام قرعه کشی گرین کارت آمریکا به استحضار می رساند: مهلت ثبت نام سالجاری در تاریخ 11 آذر ماه به پایان می رسد، لذا از عزیزانی که تمایل دارند ثبت نامشان بر اساس استانداردهای اعلام شده اداره مهاجرت آمریکا و به درستی انجام شود، خواهشمندیم در اسرع وقت نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و از جوایز ارزنده این سایت بهره مند شوند.

برای ثبت نام گرین کارت آمریکا به سایت :

http://www.mohajerateiranian.com/

مراجعه فرمایید .


http://www.lightshine.ae/Home_app.asp


m1k8ntuto5svpr4ldl6h.jpg

http://www.iranchef.com/

 

سايت مرجع هتل ، رستوران و كافي شاپ در ايران

برنامه هاي آموزشي مدير اين سايت در شبكه هاي تهران و جام جم به روي آنتن است .

  سخني با مسئولان بسيج مردمي

m13jqfq1y1a8tbr9mfug.jpg

FiledonyFiledonyFiledony

دقيقآ نمي دونم چه مدت از پايان جنگ تحميلي گذشته است ... ولي فرقي نمي كنه . در تمام اين سال ها يي كه از جنگ گذشته و حتي در ايام هشت سال دفاع مقدس هميشه يك حرف تو دلم بود كه دوست داشتم يه روز اون رو به مسئولان و فرماندهان محترم بسيج مردمي كشورم بگم .. حتي اون زماني كه سردار افشار فرماندهي بسيج رو عهده دار بود . و من به طور اختصاصي يه گفتگوي طولاني با وي داشتم خيلي دلم مي خواست همون جا ازش گله ام رو بكنم .. اما نمي دونم چرا نكردم ! بعد ها هم به مناسبت هاي گوناگون با آن ها كار فرهنگي انجام دادم .. ولي انگار طلسم شده بودم ! و اين سخن همين جور تو دلم موند ...

شايد قسمت اين بود تا در اين رسانه مطرح بشه .. همون طور كه مي دونيد از همون لحظه آغاز جنگ تحميلي نيروي هوايي هم مثل ساير نيروهاي ارتش و سپاه در گير جنگ و دفاع از آب و خاك كشور شد . مخصوصآ هواپيماهاي سي - ۱۳۰ نقش خيلي حساسي در پشتيباني از جبهه ها و خدمت به رزمنگان بسيجي داشت . به عبارتي اكثر جا به جايي هاي رزمندگان ، حمل مجروحين جنگي ، تداركات و پشتيباني از آن ها به عهده اين پرندگان آهنين بود . ولي در اين مدت يك بار نشده در هفته گرامي داشت بسيج ، يادي از آن ها بشه ! من علي رغم فرصت كمي كه دارم ، هر سال به برنامه ها و سخنراني هاي فرماندهان و رزمنگان بسيجي كه از تلويزيون پخش مي شه به دقت تماشا مي كنم تا شايد در لا به لاي بيان خاطرات آن ها يادي از سي - ۱۳۰ بشه .. يا در تصاويري كه از اون ايام پخش مي شه ، يه سكانس هم از حمل مجروحين رو نشون بدن .. اما دريغ از يك كلام اشاره ... اين در حالي است كه تمام ابزار و ادوات جنبي رو نشون مي دهند . از اتوبوس بگيريد تا بولدذر و موتور سيكلت .. ولي نه در كلام و نه درتصوير هيج جا سخني از آن نيست !

من مطمئن هستم اغلب رزمندگان بسيجي و همچنين فرماندهان عالي رتبه آنان در بخشي از خاطرات افتخار اميز آن ايام خويش ، حتمآ خاطرات فراواني از پرواز با هواپيماي سي - ۱۳۰ رو دارند . يا در بخش آرشيو فيلم هايي كه گرفته اند قطعآ تصاويري از آن موجود است .. حال چرا پخش نمي كنند سوالي است كه هر سال در هفته بسيج به ذهن ام مي آيد .. ولي هيچ گاه سخني در اين باره نمي شنوم .. شايد آن ها با ما قهر كرده اند !

 


r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد

 

jzm2ynhgwltynljjjynj.jpg

 

http://www.filedony.com/

اينجا 

 خانه ای از هواپیما :

70wncsvoc6fo8pwvv5iw.jpg

به همت و تلاش : عليرضا صادقي

وقتیکه "بروس کمپبل" در صدد انتخاب خانه ای که از هر لحاظ مناسب باشد برآمد-هواپیمایی از رده خارج را انتخاب کرد.دلایل وی تا حدودی بی نقص بود."از نظر من چوب ماده بدردنخوری است."خانه های چوبی مستطیلی در مقابل بادها و زلزله های شدید مقاوم نیستند و هنگام آتش سوزی و انفجار معمولا ساکنین خودشان را نابود می کنند و بآسانی توسط دزدان قابل تخریب و نفوذ می باشند.آنها رطوبت را بخود راه داده و دچارتخریب و فساد میشوند.اما هواپیماهای از رده خارج اساسا خوب طراحی شده اند -دارای فناوری سطح بالایی می باشند-بدنه آنان در برابر فشار بخوبی آب بندی شده بطوریکه می تواند در برابر بادهای با سرعت 575 مایل بر ساعت و فشارهای تا شتاب هفت جی بآسانی مقاومت کنند.میتواند قرنها بهمین حالت مانده(با کنترل موثر پوسیدگی)-بمیزان زیادی در برابر آتش سوزی مقاومت دارد و امنیت بالایی را نیزتامین می کند.کمپبل صدهزاردلاربرای بویینگ-727 خود پرداخت کرد و سپس صد هزار دلار دیگر نیز جهت اجاره محل-برداشتن بال و دم-حمل و نقل و سایر وسایل و تدارکات کار پرداخت نمود.وی نه تنها در حال ساختن خانه از 727 می باشد بلکه همچنین در حال بازیابی آن نیز می باشد."من ارابه فرود-کلیه دربهای مسافران و خروج اظطراری-کلیه سطوح کنترل پرواز-همه چراغهای داخلی و خارجی را می خواستم -بطوریکه بتوانم هواپیمایی را بسازم که پس از پایان کار با نگاهی از بیرون آن کاملا قابل بهره برداری بنظر آید.وبدین ترتیب پروژه ادامه می یابد.چگونه آنرا با یک خانه مقایسه می کنید؟ترکیب فضای کابین مسافران و خلبان 1066 فوت مکعب فضای مهیج و مسرت بخشی را تامین می کند.

a6sque85k39zypibtlw9.jpg

48xnt8sl3yuapgm6zgpe.jpg

mza5sc8d0hgqtiatm20d.jpg

p87bikq2quvu91tnokku.jpg

v160mq35jr70vjab148n.jpg

cn1faf1aw2pil85rmhd9.jpg

 

s61ndeo7oxfr57nobae4.jpg

d7gnpoxncmfdkw0rwkte.jpg

ttqvfsn8x5g9nkom2njm.jpg

6m80jje802yf4ijn69df.jpg

kjtxmhxr9n1rns3c9ui2.jpg

7ndvkvz2bcqovxpmt56s.jpg

ee74fznnaunldzg5xbjs.jpg

a8zqh6o73jdzfmiy11iz.jpg

7sbyruuu71gi3zansrrd.jpg


    jlrapz6z2dchq2hl4k6m.jpg

 به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد .

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي  سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

      

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران  - قسمت اول  ( اينجا )

 چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟  - قسمت دوم  ( اينجا )

  بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر  ( اينجا)

 


6mfmukopgefyux613u8m.jpg

این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس خلاصه ای از پست قبل به زبان انگلیسی به همراه  تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد .


HOUSE OF AIRCRAFT:

When Bruce Campbell set about choosing his perfect home,he chosed a retired airliner.The reasons are somewhat practical."wood is in my view a terrible building material".Rectangular stick homes can't withstand severe winds or severe earthquakes,they frequently kill people when they explode into flames,they're easily broken into by burglars,they're leaky,and they degrade quickly.But retired airliners are profoundly well designed,high-tech,aerospace quality sealed pressure canisters that can withstand 575 mph winds and seven G acceleration forces with ease,could last for centuries(with effective corrosion control),are highly fire resistance,and provide superior security.Campbell paid $100,00 for his 727 ,then spent another $100,000 for staging site rent,wing and tail removal,moving,and other logistics.But he is not only making a home of the 727,but restoring it as well."I wanted the landing gear,all the passenger and emergency exit doors,all the flight control surfaces,and all the interior and exterior lights,so that I could rebuild the aircraft such that it will look fully operational from the outside when the project is complete."And so the project continues.How does it compares to a house?The cabin and cockpit combination provide 1066 square feet of "exhilarating aerospace quality".

Translated by :Alireza Sadeghi





- تعداد بازديد
  • 4928
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35