درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  تصاویر زیبا

njbmc4g1wz8x0d3t227y.gif

زیبا و با شکوه از دنیای هواپیماها

zjm7rmamj1fcxaz6d3e9.jpg

8tehnaxglya4vcdn2yaw.jpg

qv80ga11l8b6pdjecwhd.jpg

t0whwsjt8109pfk0w7li.jpg

whw0tkamozu5f40pvlus.jpg

58zn2wbo9fpnfjm7mmwt.jpg

qmg2tvp6oi5ck3amwtu6.jpg

exbl3vyjy696dnj7muzy.jpg

ukxeim3pdsqordp3pjb7.jpg

yeknjz9uca9zzgkm3kdj.jpg

nxkb6fz483qvt7zxm8sm.jpg

hz8t8d905kkzanosj1h1.jpg

wzx5ll6fqvasu5ekm38n.jpg

13i3dexnjojxuvb9vxhf.jpg

39va1lwsn08269iwgplr.jpg

g6ujmd0asfr72lniifbn.jpg

a23jo09rf4am776iqjsy.jpg

tf6cqwg15gx4o5r2fbu9.jpg

dmc2browinujah60sort.jpg

kgqhqgt2vk088v995pfp.jpg

f5p77de69z1bm5v6199c.jpg

stdh7hkrekp00sy6t201.jpg

q71ef9c9jxa7279nlhk9.jpg

dvibauqewnm0n56guttc.jpg

h86m40jg7pmo884ogu8s.jpg

60yyny687x6yfi1mz797.jpg

jtl81ao9rylijuml2jtg.jpg

v83tqdtch4tdvlawaa7h.jpg

xrz267t7gids3ig7gmn3.jpg

o58quqp89k8cy5ihaoyj.jpg

با تشكر و احترام

بهروز مدرسي

                                     ايام به كام


ds351uyk50hg13eoqi5p.jpg

o28zvyulk6s979cueaw4.jpg

http://www.gogo.ir/

GOGO.ir این امکان را به شما میدهد تا بتوانید از طریق یک سرور خارجی در کشور آمریکا به شبکه سراسری اینترنت متصل شوید این اتصال از هرجای دنیا موقعیت شما را به آمریکا تغییر می دهد و شما به عنوان یک کاربر آمریکائی شناخته میشوید.

پس از اتصال با استفاده از این سرویس به اینترنت اطلاعات مورد درخواست شما به GOGO.ir ارسال شده و از طریق آن به دست شما میرسد.

پس شما میتوانید بدون هیچ محدودیتی و با اعتماد کامل به امنیت اطلاعاتتان از اینترنت استفاده کنید.

 


x5magewkh25j6mg6szx6.jpg 

برای ثبت نام گرین کارت آمریکا به سایت :

http://www.mohajerateiranian.com/general/index.php

مراجعه فرمایید .


r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد

 jzm2ynhgwltynljjjynj.jpg

http://www.filedony.com/

اينجا 

به این وبلاگ حتمآ یک سری بزنید

jjouxkp5by2sxicixyor.jpg

http://selma642002.blogfa.com/

جوانی وبلاگی پر محتوا متعلق به یک دختر با احساس خوزستانی است که برای دل خودش می نویسد . من از تمام خوانندگانی که برای من احترام قائل هستند خواهش می کنم برای تشویق این عزیز حتمآ یک سری به آن بزنید .


یه وبلاگ جالب و خواندنی

858hd9r9xs7vzcfwdl00.jpg

http://erfanna.blogspot.com/


قابل توجه جوون های خوب شیراز

l0uc7jezynlq5mumkyul.jpg

۰۹۱۷۷۱۳۸۳۳۱ تماس بگیرید

         jlrapz6z2dchq2hl4k6m.jpg

 به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد .

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي  سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

        حلقه‌زرد: ابتدای باند‌های فرودگاه مهرآباد - حلقه‌ی قرمز: شهرک توحید (منازل مسکونی نیروی هوایی) - مسیر آبی: مسیر فرضی حرکت هواپیما برای فرود اضطراری

حلقه‌زرد: ابتدای باند‌های فرودگاه مهرآباد
حلقه‌ی قرمز: شهرک توحید (منازل مسکونی نیروی هوایی)
مسیر آبی: مسیر فرضی حرکت هواپیما برای فرود اضطراری
(Google Earth )

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران  - قسمت اول  ( اينجا )

 چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟  - قسمت دوم  ( اينجا )

  بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر  ( اينجا)

 


6mfmukopgefyux613u8m.jpg

این بخش به پیشنهاد و همت شما خوانندگان محترم شکل گرفته است . از این پس خلاصه ای از پست قبل به زبان انگلیسی به همراه  تازه ترین خبرهایی از صنعت هوانوردی تقدیم شما عزیزان خواهد شد .


ماجراي شبي كه افسر نگهبان زندان بودم !! 

xewt267a5luuyli2jy4s.jpg 

 ترجمه پست قبل - از علی آقا

 Following my return to Iran from years of training in the US, I was assigned to the 1st Tactical Air wing at Mehrabad. Back in those days if a junior officer's flight readiness status was incomplete, he was often given guard duty. To get our papers in order we had to pass a series of tests culminating in an oral exam with our experienced, anal retentive but very much respected supervisor, "Nasir."

It was at this stage that I had failed several times so I decided to take a week off and study as much as I could before facing Nasir again. The boss, who was a bit overweight too, leaned back in his chair and started questions. This time I had all the answers. But since he didn't want to pass a newcomer so soon, he asked me a question that I still remember to this day. "What is the electrovalence of a C-130s battery acid?"

I was flabbergasted! What's this question got to do with flying a Herc? I was so upset that I asked this control freak the same question: what has this question got to do with flying?

He roared at one of his aides to put my name on the list for guard duty for the following weekend holiday. But as I was about to leave his office, he called me back and staring in my eyes, he told me that he liked my guts and that if I could find the answer for him, he'd let me pass. Happy that I would be flying soon, I went to the electrical shop of the base hangars and asked all the technicians the same question. Nobody had the answer. One American consultant said that his supervisor at the Doshan Tappeh Airbase would be able to help me. As luck would have it, a Hawk Commander was flying to that airbase across the city for an errand. I asked the pilot who was a friend of mine to tag along. A few hours later I was back at Mehrabad with my answer and when I told Nasir my answer, he couldn't believe I had found the answer, let alone so quickly. He signed my papers but I was still condemned to serve my guard duty that weekend and as it turned out, I was supposed to command the stockade at the base.

That weekend I went to the armory and signed out a pistol. Then I got a ride from an MP car to arrived at the guardhouse across the airbase. I was warned by the departing ranking officer to watch out for these miscreants and especially to not get close to anyone who is in solitary confinement. Up to that point I had never seen a prison or prisoner in my life and the first thing I did was to ask the clerk to open the cell block for my inspection. I didn't know what to expect, but I was so saddened by the plight of these prisoners whose crimes were so petty that I ordered MPs to bring some fruits and cigarettes from the base commissary. I also told the guards to release those in solitary confinement and let them sleep with the general population for the night. There were only 3 people in solitary. Two had minor offences such as not saluting a superior officer. One, however, had apparently committed a "political" crime.
I had never heard or seen a "political" prisoner before that day, so I took this chain-smoking enlisted officer to my office and asked him what he had done. It turned out he had made some comments about the royal family and had spent several months in another stockade before being transferred to this airbase for daily interrogations. He said that he had a little daughter and that he hadn't seen his family for months.

I was so moved that in my youthful stupidity I gave him a night's furlough to visit his family. I told him to make sure to be at the base by 06:00. I even gave him the keys to my own car since he lived all the way at the opposite end of the city in the east. He couldn't believe his luck but I spent one of the worst nights of my life. I kept thinking what a stupid thing I had done and that in the morning I would be the one thrown in the slammer in his stead. I was pacing in front of the building at sunrise when I saw my car approaching.

Years later, after the revolution, I saw this same fellow twice. He had grown a beard and become an important personality. He hardly even answered my hello when I saw him. Maybe the poor sap really didn't remember me. After all, I have grown considerably larger since those day


خبر های انگلیسی

First Iranian-born Pilot to fly around the world (FREEDOM FLIGHT)

Farhad Rostampour and his co-pilot Arshid Moti-Ghavanin landed shortly after 1 pm, on July 18th 2007, at the Donaldson Jet Center . They flow 34000 miles around the globe, landed in 21 countries and made 43 landing in major international airports.Farhad and Arshid became the first Iranian-born pilots to complete a record setting flight around the world in a single engine airplane(F33TC Bonanza.) . The flight around the world was completed as the Freedom Flight taxied to the ramp through two giant streams of water shot over the taxiway by Donaldson Fire Department rescue engines. Farhad Rostampour was born in Tehran, Iran, and moved to the United State nearly 29 years ago. . Arshid Moti-Ghavanin was Born in Shiraz, Iran, and moved to the United Kingdom nearly  8 years ago. They attempted to make the global connection of peace, freedom, hope and achievement through aviation. Farhad and Arshid’s passion for flying goes back to their early childhood. they made evrey attempt to overcome the challenges and obstacles facing them during their 46 days of flight around the globe. They wanted to help young Iranians recognize that they too have alternatives and hope for a better future. They carried the book of "Epic of the Kings" (SHAHNAMEH FERDOWSI) in the cockpit of their aircraft. This book was signed by many individuals throughout the international community, regardless of their faith, nationality and political interest 

source:www.freedomflight.info                         BY:Alireza Sadeghi

گردآوری و ترجمه:علیرضا صادقی                               منبع:  www.freedomflight.info 

فرهاد رستم پور و کمک خلبانش آرشید مطیع قوانین کمی پس از ساعت یک بعد از ظهر هجدهم جولای سال 2007 در مرکز جت دونالدسون به زمین نشستند.آنها 34000 مایل دور زمین پرواز کرده ودر 21 کشور و43 فرودگاه بین المللی مهم فرود آمدند.فرهاد وآرشید نخستین خلبانان ایرانی الاصلی شدند که رکورد پرواز بدور زمین را با یک هواپیمای تک موتوره بونانزای اف33تی سی کامل نمودند.پرواز بدور زمین که بعنوان پرواز آزادی خوانده میشود با حرکت هواپیما از زیر دو جریان بزرگ آب که توسط موتورهای بخش آتش نشانی مرکز دونالدسون بر فراز مسیر حرکت هواپیما بسوی رمپ ایجاد شده بود تکمیل شد.فرهاد رستم پور در تهران متولد وحدود 29 سال قبل به آمریکا مهاجرت کرد.آرشید مطیع قوانین در شیراز متولد گردید وحدود 8سال قبل به انگلستان رفت.آنها سعی کردند که یک ارتباط جهانی در مورد صلح -آزادی-امید ونیل به اهداف را در حین پرواز بوجود آورند.اشتیاق فرهاد وآرشید نسبت به پرواز به اوایل دوران کودکی آنها بر می گردد.آنها هر نوع کوششی جهت فایق آمدن و مبارزه بر علیه موانعی که با آن مواجه شدند را در این 46 روز پرواز بدور زمین انجام دادند.آنها می خواستند به جوانان ایرانی در درک این مساله که برای آنها نیز راهها و امیدهایی جهت زندگی بهتر وجود دارد کمک کنند.این دو شاهنامه فردوسی را با خود در کابین هواپیما حمل می کردند که این کتاب توسط بسیاری از افراد جامعه بین الملل صرفنظر ازمذهب-ملیت و علایق سیاسی امضا گردید

                   Click to show it on original size!

                   Click to show it on original size! 

                   Click to show it on original size!


                                                                           موفق و پيروز باشيد 

نخستین خلبان ایرانی الاصل بدور دنیا پرواز کرد.(پرواز آزادی)

- تعداد بازديد
  • 67361
  • مرتبه

    نظرات

    بسيار زيبا بود...اميدوارم موفق و سربلند باشيد...
    پاسخ
    ممنون از شما

    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35