درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  پایان سلطه بوئینگ در جهان

سلطه ۳۷ ساله بوئينگ ، با ورود هواپيماي اشرافي پايان يافت !

thnjr3yo3nc70mp4f2c5.jpg

خبر  + عكس

    hlpkvy7fzko3zxxcl0cj.gif 

uois5c0umipcrcs9gbac.jpg

پايان سلطه بوئينگ ۷۴۷

سلطه ۳۷ ساله بوئينگ ، با ورود هواپيماي اشرافي پايان يافت !


سيل انبوه اي ميل هاي دوستان و خوانندگان محترم كه گاهي حجم آن ها بالغ بر پنجاه عدد در روز است  ،  باعث مي شود گاهي بعد از خواندن ، همون لحظه پاسخ نداده و آن را به پايان بررسي ساير نامه ها موكول  نمايم . اما متآسفانه به دليل حواس پرتي و درگيري ذهني فراموش مي نمايم . همچنين پيش آمده است كه دوست جواني تقاضاي مشاوره و يا پرسش هايي نموده است كه پاسخ به آن مستلزم تفكر و گاهي نياز به سوال نمودن از همكاران قديمي ام است . كه در نهايت فراموش مي كنم قرد سوال كننده كيست ! و اين مسئله خيلي من رو عذاب مي دهد . به عنوان مثال دانشجوي  بسيار نازنيني از يكي از شهرستان ها براي پروژه خويش پرسش هايي داشت كه پاسخ من به او مثبت بود ولي از وي تقاضا نمودم سوال هاي خود را به تفكيك برايم بنويسد . و او چنين كرد ... اما متآسفانه آن نامه رو گم كردم . يا دوست ديگري درخواست مشابه اي داشت و تلفن هاي خودش رو هم برايم نوشته بود كه آن هم به اين سرنوشت دچار شد. من ضمن عذر خواهي از يكايك خوانندگاني كه در پاسخ به نامه هاي آن ها فصور نموده ام ، از تمام دوستان خواهش مي كنم  از آن جا كه بنده قبل از نگارش مطلب جديد ابتدا به نامه ها پاسخ مي دهم . چنان چه يك روز از ارسال نامه آن ها گذشت ، و پاسخي دريافت نفرمودند ، زحمت كشيده مجددآ آن را برايم ارسال فرمايند . تا شرمنده اين عزيزان نشوم .

و اما اصل خبر مطلب ذيل را خانوم " دريا " ي  گرامي كه يكي از خوانندگان دائمي اين سايت است برايم ارسال نمود . همچنين  تصاوير زيباي آن را خانم " مريم رمضاني پور " برايم فرستادند . كه جا دارد از اين عزيزان بزرگوار و ساير خوانندگاني كه زحمت ارسال عكس و مطلب را مي كشند صميمانه تشكر و قدر داني نمايم . و همان گونه كه پيش از اين عرض نموده بودم ، براي استمرار و تنوع مطالب  همچنين گريز از يكنواختي سايت نيازمند همكاري صميمانه دوستان هستم .


پايان سلطه ۳۷ ساله بوئينگ ۷۴۷ آمريكايي در جهان


تا قبل از اين كه كمپاني معظم ايرباس سري جديد هواپيماي پهن پيكر خود را توليد نمايد ، انحصار بزرگ ترين هواپيماي مسافربري جهان تنها در انحصار كمپاني بوئينگ آمريكايي بود كه از ۳۷ سال پيش با عرضه جامبو جت هاي ۷۴۷ ( كه قادر به حمل ۵۰۰ سرنشين بود ) ، قرار داشت . در كشور ما هم پيش از انقلاب اولين سري از هواپيماهاي غول پيكر ۷۴۷ را ابتدا  نيروي هوايي ارتش خريداري نمود . و با تغير كاربردي آن ، براي نخستين بار در جهان متخصصان ما قادر شدند برخي از آن ها را تبديل به سوخت رسان نمايند . و در ادامه  هواپيمايي ملي ايران با افزودن آن ها به ناوگان حمل و نقل كشور ، در مسير هاي داخلي و بين المللي  استفاده نمود . اين شركت همچنين با خريد يك نوع ديگر از همين جامبو جت ها موسوم به " اس . پي  " كه وسعت بدنه آن در مقايسه با ساير جامبو جت ها كوچكتر بود ، از آن براي پرواز هاي بدون توقف تا آمريكا استفاده مي كرد . يكي از ويژه گي هاي جامبو جت ، تزئين طبقه فوقاني آن متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم هر كشور بود . به عنوان مثال در ايران  بعضي از هواپيماها به سبك قهوه خانه سنتي يعني با پشتي و قاليچه و .. تزئين شده بود .

از طرفي كارخانه ايرباس با توليد جديد ترين مدل خود با نام " A380 " ركورد بزرگترين هواپيماي مسافربري جهان را از آن خود نمود . و بدين سان به سلطه ۳۷ ساله بوئينگ در جهان پايان داد . اما جالب است بدونيد شركت هواپيمايي سنگاپور اولين شركت هواپيمايي در جهان بود كه از هواپيماي مسافربري عظيم ايرباس A380 در خطوط هوايي خويش استفاده كرد . اما قبل از اين كه به معرفي كامل اين هواپيما بپردازم . لازم مي دانم به نكته ظريفي در اين ماجرا اشاره نمايم . و آن اين كه به نظر شما چرا بهترين هواپيماي جهان كه از نگاه فني و تخصصي داراي قابليت هاي منحصر به فردي است . و به گفته كارشناسان گل سرسبد هواپيماها در جهان محسوب مي شود . به جاي بهر گيري در كشور هاي اتحاديه اروپا به ويژه فرانسه كه زادگاه اين نوع هواپيما ها به حساب مي آيد ، به شركتي گمنام اما پولدار واگذار مي شود ؟!! پاسخ اين سوال را اگر عمري بود در پست هاي بعدي به همراه ساير سياست هاي حاكم در امر پرواز را بيان خواهم نمود . خوشحال مي شوم خوانندگان عزيز هم قدري در اين مورد فكر كرده و نظرات خويش را فقط از طريق كامنت بيان فرمايند ...

ايرباس A380 كه همانند جامبو جت هاي ۷۴۷ داراي دوطبقه مجزا است . بر عكس ساير اير باس ها داراي چهار موتور پر قدرت  " رولز رويس ترنت ۹۰۰ " مي باشد .  اولين پرواز رسمي اين هواپيما كه از سنگاپور به سيدني استراليا  بود ، با چهار خلبان و ۲۶ خدمه روز پنج شنبه سوم آبان ماه آغاز شد . و بعد از هفت ساعت ونيم ساعت پرواز به زمين نشست .

k6uk1li9xq86mlrhqgfb.jpg

hlah928oxhdkkibznxrk.jpg

اما بد نيست بدانيد اين هواپيماي اشرافي با تجهيزات و وسايل رفاهي منحصر به فرد كه داخل آن بي‌ سر و صداتر از هر هواپيماي ديگري است مي‌تواند حداكثر 853 مسافر حمل كند.

جالب است كه بدونيد  هواپيماي فوق در اولين پرواز خود 455 سرنشين داشت كه بعضي از آنان ده‌ها هزار دلار براي نشستن در آن پول داده بودند. ( خوشا به حالشون ) به ادعاي شركت اروپايي سازنده آن يعني ايرباس SAS كم‌مصرف‌ترين و بي‌سر و صداترين هواپيما در داخل و خارج، است.

اير باس فوق با حدود دو سال تاخير 15 اكتبر به شركت هواپيمايي سنگاپور تحويل داده شد. اين شركت در 10 ماه آينده تنها شركت دارنده اين هواپيما خواهد بود.
ارتفاع اين غول آهني معادل يك ساختمان 7 طبقه است و روي هر بال آن حدود 70 خودرو متوسط جا مي‌گيرد. 

شركت هواپيمايي سنگاپور بيشتر صندلي‌هاي پرواز افتتاحيه را در اينترنت به حراج گذاشت و با اين كار 1.26 ميليون دلار براي امور خيريه جمع‌آوري كرد. يك انگليسي بيشترين پول را داد كه براي دو صندلي 100 هزار و 380 دلار پرداخت. او اولين كسي بود كه سوار هواپيما شد!

اين شركت مجموعا 19 فروند A380 سفارش داده است. شركت هوايي امارات دبي كه 55 فروند A380 سفارش داده اولين فروند آن را اوت 2008 تحويل خواهد گرفت. قيمت هر فروند از اين هواپيما 320 ميليون دلار است.
ايرباس تاكنون سفارش ساخت 165 دستگاه A380 دريافت كرده است مبارك است ! خب حالا به تصاوير آن توجه فرماييد .

qxphmxmowfrej6r7pfwk.jpg

qnrk13i3alun391jo5bu.jpg

7p20ytfva78iq5i39tr5.jpg

56s6vlrv0egumtw2qtig.jpg

pq0e3k9isrbo7dp8o31h.jpg

ymvdj1vtd5uf32bexb35.jpg

ydmzrkglheiwrhmfbhp2.jpg

svoqapeggw8o2ru5877m.jpg

dxpmejwza5nnineadjnu.jpg

tjkp7brt6fb32y1gfn0e.jpg

yo5ibelmpq825xkwg3eb.jpg

v75qv2797605wlwqtkg3.jpg

5f38kmfmmfh2tdl7vj1q.jpg

zwzmxnf3talq7ou5xak8.jpg

27vqpu7833a1iehffjl9.jpg

huq0am6ydus9oinu0q5v.jpg

9k8jga9fez0bfhetp3ua.jpg

hhu3q82t7pgpgzffw3wp.jpg

23cl81tbe173jlozagpy.jpg

pgz96h13qdflnj33qvx9.jpg

با تشكر و احترام :

بهروز مدرسي

ايام به كام


r3q10av7egwq79syn6xk.jpg

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد

 jzm2ynhgwltynljjjynj.jpg

http://www.filedony.com/

اينجا 


jlrapz6z2dchq2hl4k6m.jpg

 به اطلاع اون دسته از دوستاني كه تازه به جمع خوانندگان اين سايت پيوسته اند برسانم . شمه اي از مطالب گذشته رو در پستي مستقل قرار داده ام كه با مراجعه به آن با گلچيني از مطالب قديمي مواجه خواهيد شد . براي مطالعه مطالب فوق لطفآ ( اينجا ) را كليك فرماييد .

بدون شک یکی از دردناک ترین سوانحی که اخیرآ مردم ایران شاهد و داغدار آن بوده اند ، سقوط هواپيماي  سي -۱۳۰ حامل خبرنگاران بود . بنده افتخار دارم تحليلي كه در مقام يه كارشناس در سه پست تنظيم نمودم تقديم شما خوانندگان گرامي نمايم .

        حلقه‌زرد: ابتدای باند‌های فرودگاه مهرآباد - حلقه‌ی قرمز: شهرک توحید (منازل مسکونی نیروی هوایی) - مسیر آبی: مسیر فرضی حرکت هواپیما برای فرود اضطراری

حلقه‌زرد: ابتدای باند‌های فرودگاه مهرآباد
حلقه‌ی قرمز: شهرک توحید (منازل مسکونی نیروی هوایی)
مسیر آبی: مسیر فرضی حرکت هواپیما برای فرود اضطراری
(Google Earth )

 دلايل گفته نشده از سقوط هواپيماي خبرنگاران  - قسمت اول  ( اينجا )

 چرا هواپيماي خبرنگاران سقوط كرد ؟  - قسمت دوم  ( اينجا )

  بررسي و تحليل دلايل احتمالي سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ - بخش آخر  ( اينجا)

 


موفق و پيروز باشيد


- تعداد بازديد
  • 5714
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35