درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  بزرگ ترین هواپیمای جهان

شرح تصاوير زيباي بزرگترين هواپيمايي كه تاكنون ساخته شده است

5crlmzytdiiznzumnn2t.jpg

تا قبل از سال ۱۹۸۸ ميلادي ، انحصار بزرگترين هواپيماي جهان در انحصار ايالات متحده آمريكا بود . آن ها با ساختن هواپيماي سي - ۵ يا همون گالاگسي ، قادر بودند كالا و مسافران زيادي رو از قاره اي به قارهي ديگر جا به جا نمايند .

      

نگاهی به بزرگترین هواپیمای جهان

     tyyznm2mzzwj3in4qqzm.jpg       


 راستش رو بخواهيد امروز بعد از ۶ ماه نگارش در وب ، به يه مشگلي بر خوردم كه نمي دونستم چه جوري به قول معروف با اون كنار بيام ! اول اين رو بگم كه من عادت دارم قبل از نگارش مطلب اصلي ، ابتدا تصاوير مربوطه رو انتخاب نموده و سپس با اين نيمچه دانشي كه با فتوشاپ دارم اون ها رو تنظيم نمايم . به قول دوست و همكار عزيزم  " ماشاالله مداح " كه به من در جواني نام " شتر " اطلاق نموده بود! ، همچو شتر كارم رو برعكس انجام مي دهم !!. ديروز ساعت ها وقت صرف تهيه عكس و تنظيم آن با فتوشاپ نموده بودم كه . اي ميلي از دوست عزيزي به دستم رسيد و در آن از من بخاطر قرار دادن تصاوير با فرمت " گيف " انتقاد فرموده و توضيح دادند كه چگونه تصاوير در سايت را تنظيم نمايم تا از حجم آن ها كاسته شود و صفحه سريع بالا بيايد . به همين دليل چون ديگه حوصله تغير فرمت عكس ها رو نداشتم . آن را به امروز واگذار كردم .  همچنين يه مطلبي از سرنوشت يكي از بهترين معلم خلبان بوئينگ آماده كرده بودم كه وي به دليل غرق شدن در لذايز دنيوي و فساد اخلاقي دستگير و عاقبت هم در زندان فوت مي نمايد . اما مشگل اين جاست كه خاطره فوق خيلي كوتاه از آب در آمد ! و چون خوانندگان عادت به مطالب تقريبآ بلند دارند ، نمي دونستم كه چه كار مي بايستي انجام دهم ؟!! اين بود كه ترجيح دادم فعلآ يه مطلب از بزرگترين هواپيماي عصر حاضر ارائه دهم .... بعدش خدا بزرگ است . شايد هم فردا يه خاطره ديگه هم با همون مضمون بهش افزودم ..

با وجودي كه خيلي تلاش مي كنم غلط املايي كمتري در نگارش داشته باشم ، اما گاهي ناخواسته پيش مي آيد با تمام وسواسي كه به خرج مي دهم ، باز غلط مشاهده مي شود . مثل : لهجه كه من جور ديگه نوشته بودم . يا كشور پرتغال رو پرتقال نوشته بودم !! يا گروه بيتل ها رو به آمريكا ربط داده بودم و ... بدينوسيله از خوانندگان فهيم و بزرگوار پوزش مي خواهم .

بزرگترين هواپيماي جهان چرا ساخته شد ؟

تا قبل از سال ۱۹۸۸ ميلادي ، انحصار بزرگترين هواپيماي جهان در انحصار ايالات متحده آمريكا بود . آن ها با ساختن هواپيماي سي - ۵ يا همون گالاگسي ، قادر بودند كالا و مسافران زيادي رو از قاره اي به قارهي ديگر جا به جا نمايند . آن هايي كه حوادث روز هاي آخر سرنگوني حكومت شاه رو بخاطر دارند ، حتمآ يادشون مياد كه تقريبآ هر روز يكي دو فروند هواپيماي غول پيكر سي - ۵ در مهرآباد فرود مي آمد تا مستشاران و آمريكايي هاي مقيم ايران رو به كشورشون بر گردونه .. عظمت و بزرگي اين هواپيماها خيلي چشمگير بود . و همه نگاه ها رو به خود جلب مي نمود . داخل آن مثل يه زمين فوتبال واقعآ بزرگ و جا دار است . اون زماني كه در آمريكا دوره مي ديدم ، يكي از پايگاه هاي آموزشي ما در ايالت تگزاس با گردان سي -۵ مشترك بود . و من اغلب اوقات بي كاري ام رو صرف گشت و گذار با بچه هاي اين هواپيما مي گذروندم . و با كروي آن ها به داخل هواپيما مي رفتم تا از سيستم هاي پيشرفته اون سر در بياورم . خلاصه جاتون خالي خيلي از ديدن عظمت و بزرگي آن لذت مي بردم . چند روز پيش يكي از دوستان با نام مستعار Moi Moimeme لطف كرده و برام تصاوير بزرگ ترين هواپيماي جهان رو فرستاد . كه با تشكر از ايشون ، آن را تقديم شما عزيزان مي نمايم ..

 AN-225 يا آنتونف

آنتونف - ۲۲۵ بزرگترين هواپيماي باري جهان است كه توسط روس ها براي مقاصد مختلفي طراحي شده است . اين هواپيما به منظور حمل انواع شاتل فضايي  ( Energia rocket’s boosters )، بار هاي فوق سنگين ( ultra-heavy ) و مقاصد نظامي تهيه و ساخته شده است . اين هواپيما قادر است تا وزن ۲۵۰۰۰۰ كيلو گرم يا  معادل ۲۵۰۰۰۰ پوند رو حمل نمايد . دهانه ورودي قسمت بار كه ۷۰ متر است كه به راحتي هر جسم بزرگ و كالايي رو در خود جاي مي دهد . اين هواپيماي سنگين رو ۳۲ چرخ فرود آن را در روي زمين به حركت در مي آورد . فاصله پهناي بين دو نوك بال آن ۲۹۱ فوت است .

 

                     zftem5mm4gjmzdjmmyum.jpg

در اين تصوير شاهد حركت اين هواپيما با ۶ موتور قوي هستيد .

gjz35jo2yy3w2i1anyeg.jpg

تصويري از لحظه برخاستن آن از فرودگاهي باراني رو مشاهده مي فرماييد

bumzygzmetnjy12t33yz.jpg

نمايشگاه هوايي كه براي اولين بار قابليت آن به معرض ديد همگان قرار گرفته است

vdzmymjhkzwrzcad5dt0.jpg

در اين تصوير لحظه فرود شاتلي كه از روي آنتونف رها گشته است رو مي بينيد . چند فروند جنگنده هم اين شاتل فضايي رو اسكورت مي كنند .

z0wggmmzyjzq4me4mqd5.jpg

در اين جا دهانه ورود كالا رو مشاهده مي فرماييد كه زير كابين قرار گرفته است

onwylommwjzrmr3qwnij.jpg

در قسمت فوقاني هواپيما ظرفيت حمل ۲۰۰۰۰۰ كيلو گرم بار وجود دارد

oyytzwevglywqxuywmnt.jpg

آنتونف تنها هواپيمايي است كه دو ارابه فرود زير دماغه دارد .

 

tw3mhydn2myqimt1zdml.jpg

در اصطلاح پروازي بال هاي اين هواپيما High Wing است .يعني بر بالاي بدنه قرار گرفته است كه قابليت كنترل مناسبي دارد .

3oyylznjccgq1nmzzmyj.jpg

در مقايسه با كاميون سوخت با حجم دهانه موتور ، متوجه بزرگي موتور هاي توربو جت آن مي شويم

wtztrinfynmme0kjzgz2.jpg

هفت جفت ارابه فرود در هر طرف وزن سنگين اين هواپيما رو به خوبي تحمل مي نمايد . نكته جالب اين كه هر جفت چرخ سيستم جك چرخان مستقل دارد كه قادر است فشار چرخ و ضربه هاي آن را در هنگام برخورد با زمين تحمل نمايد .

hwzjivym2mzmkvyjmg3y.jpg

در اين تصوير دهانه ۷۰ متري قسمت بار مشخص است

zdmvkygm4gnyv2dzljmd.jpg

آنتونف به راحتي قادر است كاميون غول پيكري را در خود جاي دهد .

4zqdmod2ol4r3gdzitme.jpg

نكته جالب در كابين اين هواپيما حذف صندلي مهندس پرواز است . و تنها سه نفر شامل خلبان يكم ، خلبان دو و ناوبر هدايت اين غول آهنين رو به عهده دارند .

n2oz22qkzmzwmwwige2y.jpg

دسته هاي شش گانه زرد ، مربوط به دسته گاز هر موتور مي باشد . اين هواپيما برعكس هواپيماهاي ديگر داراي دو سيستم فلاپ ( بال هاي كمكي ) است .

tnthzykgjnfmwwmdflqm.jpg

نماي زيبايي از لحظه پرواز با چرخ هاي باز

0dkn0dnhmygnodzmmnu2.jpg

در اين تصوير هم لحظه فرود را به خوبي نشان مي دهد .

4011ojtmjyyjyadtdmgo.jpg

اين تصوير هواپيما را در حال بنگ ( چرخيدن ) نشان مي دهد .

adm3jao2nln3quiddzmw.jpg

و باز تصويري زيبا از فرود

منبع : http://www.englishrussia.com/?p=1158 

با تشكر و احترام :

بهروز مدرسي

                                         ايام به كام


تقدیر از  همکاران عزیز و گرامی

 از تمام دوستان و عزیزانی که به وسیله  ای میل و کامنت جویای کسالت بنده بوده و با کلمات دلنشین و محبت آمیز خود سبب انگیزه و شوق مضاعف گردیده تا بار دیگر در خدمت همه خوانندگان بزرگوار شوم ُ تشکر و قدر دانی می نمایم . همچنین سپاس و ارادت خود را به آقایان مهندس فضلی گرامی و  نادر رضوی و سایر عزیزانی که به نوعی موجب برگشتن آرامش به سایت گردید اعلام می دارم . از مدیران سایت های " کاپیتانی بدون هواپیما " و " جوانی " هم به دلیل اختصاص پستی مستقل در باره بنده ، قلبآ قدرداني مي كنم . اميدوارم خوانندگان گرامي با ورود با سايت هاي ذيل ، قدر دان محبت اين عزيزان باشند .

12xtmuymzi2juzni4nmq.jpg 

جواني وبلاگي پرمحتوا و خواندني حتمآ سري بزنيد

http://selma642002.blogfa.com/     (  اینجا )


nyjz2f12znomqynmgdjz.jpg 

كاپيتاني بدون هواپيما ، وبلاگي براي تمام نسل هاي جوان

http://www.captainos.blogspot.com/ ( اینجا )


            z2jnody2mmmnhyndwmkm.jpg

تبليغات شما خوانندگان محترم

( رايگان )

همان گونه كه پيش از اين اعلام كرده بودم ، خوانندگان محترم مي توانند كالا هاي خود را جهت درج رايگان در اين بخش ارسال فرمايند . اما ظاهرآ جز تعداد معدودي استقبال نفرمودند . مستدعي است پس از ارسال فايل تبليغي خود به آدرس جي ميل بنده ، در آخرين پست كامنت بگذاريد . بديهي است در حال حاضر به دليل تبليغات كم محدوديتي وجود ندارد .


jzm2ynhgwltynljjjynj.jpg

http://www.filedony.com/

اينجا


             mwom1nyniqxigdztbyet.jpg

zzmxjkkzngnnqgj5a4wo.jpg

ymzmottiohzln2lzjirx.jpg

http://www.topxphoto.com/

شیک ترین گالری تصاویر از طبیعت

اينجا )


ztn2zzyyjamtvkymmotn.jpg 

فروشگاه اينترنتي كاتالوگ و مجلات تخصصي خارجي -

http://www.amirbazar.com/  ( اینجا )


4d5yv3yyeomgoi2inzwg.jpg

  • من اين خانم معلم را تحسين مي كنم  ( اینجا )

تصويري از بانو ساعي متولي خيريه  ماجرای خانم معلم نمونه ای که زندگی اش را وقف مردم کرده است .


  • روزي كه دشمن حسابي ، رودست خورد ! (اینجا )

تصوير آرشيوي از هواپيماي سي -130 در این مطلب چگونگی ریخته شدن ترس ام از مرده رو بیان می کنم .


  • آيا تا به حال  " جانباز  شيميايي" تقلبي ديده بوديد ؟ (اینجا )

 شخصی زبل ترفند جالبی به کار می برد تا جانباز شود !


  • روزی که  " ساواکی ها " در آسمان شکنجه شدند ! (اینجا )

تصوير آرشيوي است  ماجرای پروازی پرماجرا که در آن ساواکی ها نصفه جون شدند !!


  • فرود در جاده خاكي شهر  ّ " بانه "  ( اینجا
  • تصوير آيت الله صادق خلخالي خاطره ای از پرواز با خلخالي و فرود در جاده خاكي شهر بانه ! 


    پيشنهاد بي شرمانه سفير آمريكا ، در تركيه  (اینجا )   

 یه روز که برای آوردن شکاری فراری به ترکیه رفته بودیم ، سفیر آمریکا ..  


  حقه خلبانان جنگنده عراقی ، در حمله به ايران ! ( اینجا )

در اين مطلب با ترفند خلبانان عراقي در جنگ آشنا مي شويد .


  روزي كه كاركنان برج مراقبت پرواز ، فرار كردند !!اینجا )

تصویر آرشیوی است ماجراي روزي كه فرامين هواپيما در آسمان قفل مي كند و ...

  خلبانان قبل از بروز سانحه به چه مي انديشند ؟  (اینجا )

يك تصوير داخل كابين هواپيماي سي - 130 آرشيوي  فكر مي كنيد خلبانان در هنگام خطر جدي به چه فكر مي كنند ؟


 چتر نجات هواپيما ، سربازي را به سقف آشيانه كوبيد . (اینجا )

 تصوير آرشيوي از صندلي پرتاپ حادثه اي دردناك كه طي آن سربازي قرباني كنجكاوي خود شد .


  روايتي از يك نبرد هوايي  ـ قسمت تخست  ( اینجا )

تصوير آرشيوي از اق -14  رويتي جذاب و غرور آفرين از يك نبرد هوايي بر عليه پايگاه دشمن


  حماسه اي كه هواپيما هاي فانتوم ، تام كت و بوئينگ آفريدند . - ۲  (اینجا )

تصوير آرشيوي از ميگ 23 قسمت دوم روايت جذاب از يك نبرد هوايي بر عليه دشمن 


 موفق و پيروز باشد 



- تعداد بازديد
  • 13741
  • مرتبه

    نظرات
    شما هم چيزي بنويسيد
    • هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست اگر نظر خصوصي‌اي داريد لطف کنيد و از طريق اي‌ميل (behrouz.journalist at gmail.com) مطرح کنيد، ممنون.






    مشخصات حفظ شود؟

    از تگ‌هاي HTML هم مي‌توانيد در نظرتان استفاده کنيد.

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35