درباره من

سوم دي ماه 1331 در تهران متولد شدم. پس از اتمام دوران دبيرستان به خاطر علاقه اي که به پرواز داشتم به نيروي هوايي پيوستم. در ادامه به آمريکا اعزام شدم، در بازگشت به ايران اولين پروازم را در تاريخ 18/3/53 انجام دادم و با آغاز جنگ تحميلي، به صورت شبانه روزي در مناطق جنگي پرواز داشتم و افتخار كسب مدال طلاي بالاترين ساعات پرواز را به دست آوردم. به دليل سكته قلبي و عمل جراحي باز كه ... ادامه
تبليغات
وبلاگستان
باقي قضايا
  مستند های نشنال جئوگرافی

مجموعه مستند های نشنال جئوگرافی 

یکی از بخش های مورد علاقه خوانندگان مستند های نشنال جئوگرافی است که با دقت فراوانی سوانح گوناگون هواپیماها رو بازسازی و نتایج نظرات کارشناسان و گروه های بازرسی و تحقیق رو به تصویر می کشد . تاکنون دوازده مستند رو با دقت ترجمه و با انتخاب فرم به فرم تصاویر حساس آن ها رو در تارنمای خویش قرار داده ام . متآسفانه به دلیل مشکلاتی که در سایت های آپلود داشتم همه تصاویر مستند های فوق ناخواسته حذف شده و به هیچ عنوان قابل استفاده نبودند .. ! خوشبختانه با تلاش فراوان موفق شدم تصاویر ده محموعه از آن ها رو  آپلود مجدد نمایم . اما تصاویر دو پست به دلیل حذف ناخواسته در آرشیو شخصی ام ، متآسفانه قابل اصلاح وباز نشر نبود . لذا براي سهولت دسترسي دوستان به ويژه ياران تازه وارد همگي رو در يک پست گردآوري کردم . اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . ذکر اين نکته ضروري است .. نخستين ترجمه از اين آثار به دليل عدم تجربه کافي در چيدمان تصاوير با بقيه متفاوت است ..! که اميدوارم بنده رو عفو فرماييد .. براي مشاهده هر يک از موضوعات به روي تصاوير اصلي کليک فرماييد .

 

 چرا ایرباس پیشرفته روسی سقوط کرد !؟

 

یک اشتباه کوچک سانحه آفرید ..!

اشتباه یک کارگر موجب خاموشی هواپیما شد !  

چگونه چند زنبور باعث سقوط هواپیما شد !؟

نوک کفش خلبان موجب سانحه شد ..!

چرا در فضای اتشفشان ها نباید پرواز کرد .. !؟

ماجرای هواپیمایان ناشی .. !

sik3ajmtx8tnnlnxq3wk.jpg

شلیک ناجوانمردانه به ایرباس ایرانی

نقش دروغ و شایعات در شلیک به ایرباس ایرانی

یک تیکه چسب موجب سقوط بوئینگ ۷۵۷ شد !

يک رويداد باور نکردني در آسمان

 

 

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .

بهروز مدرسی

اصلاح و بازنشر : ساعت ۵ بامداد سيزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰  

                                    

پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران

 

 

     آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 

 

 مطالب قديمي گذشته

 پیشنهاد دو پست دولتی توسط احمدی نژاد ( اینجا )

چگونه به جای دختر خارجی ، برادر پاسداری را تحویل ام دادند !! ( اینجا )

  • چگونه از تهمت کودتای نوژه ، نجات پیدا کردم !!؟ ( اینجا )
  • به جای  قطعه هواپیما بهروز وثوقی تحویل دادند !! (اینجا )
  • ماجرای جدا شدن سر مسافری در مقابل چشمان خانواده اش !! (اینجا )
  • نقش ستون پنجم در سقوط هواپیمای آیت الله محلاتی ! ( اینجا )
  • آیا تاکنون آتش گرفتن انسانی رو از نزدیک دیده اید !!؟ ( اینجا )
  •  ادار خلبان ، نظم پایگاه را به هم ریخت !! (اینجا )
  • دلایل سقوط هواپیمای خبرنگاران ! ( اینجا )
  •  آیا زندانیان سیاسی به دریاچه نمک ریخته می شدند !!؟ ( اینجا )
  • چگونه به دبیر کلی حزب خران برگزیده شدم !!؟؟ ( اینجا )
  • انتقاد از اعلیحضرت همایونی جهت رفاه الاغ !! ( اینجا )
  •  با خلخالی در صحرای طبس ! ( اینجا )
  • چرا در پرواز آبنبات تعاروف می کنند !؟ (اینجا )
  • پرواز به قبیله آدمخواران !! (اینجا )
  • عملیات محرمانه نجات زندانیان ( اینجا )
  • ماجرای اشگ ننه علی ( اینجا )
  • - تعداد بازديد
  • 93488
  • مرتبه

    نظرات

    باسلام
    بنده پوریامطلبی ازکرج هستم
    میخواستم بدونم آیا برای خلبانی حتما رشته ریاضی باید بخوانم یانه؟
    واین که چطور متونم خلبان ایرلاین خارجی مثل امارات ایرلاینزشوم؟
    پاسخ
    پوریا جان عزیز
    چون اطلاعات من قدیمی است
    لطفآ از دوستم آقای داود یوسفی بپرس به شما خواهد گفت
    09123263072

    جناب مدرسی عزیز سلام ، باز هم مزاحمتان شدم ، اما از آن زمانی که با سایت شما آشنا شدم ، عکسهای این قسمت برایم لود نمیشود و از دیدن آنها محرومم ! لطفاً اگر چاره ای دارد بمن بفرمائید . بسیار ممنونم . ضمناً آیا می توانم این افتخار را داشته باشم که صدای گرم شما را بشنوم ؟ (تلفنم را برایتان ایمیل میکنم)ارادتمند : فرزند کوچکتان امیر
    پاسخ
    امیر عزیز و نازنین
    با تشکر از مهر و محبت شما .. راستش نمی دونم عکس های کدوم قسمت لود نمی شود !!؟
    دوست نازنین برای بنده بسی افتخار است که با دوستان و یاران همدل و صمیمی در ارتباط باشم .. و تقریبآ کار دایمی بنده است که در هفته کی دو روز رو در ارتباط با دوستان جوانم سپری می کنم
    در ضمن من دو روز بود نبودم .. و کرج رفته بودم .. یکی دو روز هم نوه هایم میهمان ام هستند .. ولی از هفته آینده با پشتکار شدید تر هم ای میل ها و کامنت ها رو پاسخ خواهم داد
    ممنون از شما

    سلام آقای مدرسی :
    آقای مدرسی من یه سوال خدمت شما داشتم :
    میخواستم بپرسم که هواپیماوقتی شروع به ارتفاع کم کردن میکنه به اصطلاح وقتی ( ویسنت ) می کنه از چه فاصله ی مشخصی از فرودگاه باید این کار رو انجام بده.
    ممنون میشم جواب بدین.
    منتظرم
    شب خوش.
    پاسخ
    خشايار جان عزيزم
    در باره كاهش ارتفاع يا همان " ديسنت " بايد عرض كنم .. شرايط و موقعيت هر فرودگاهي با يك ديگر متفاوت است .. نمي شود يك قانون كلي رو براي همه فرود ها تعريف كرد .. در نقشه جامع فرودگاه ها .. و در كتابچه هاي ناوبري حدود و ثغور هر فرودگاهي مشخص شده است .. و ايستگاه هاي كنترل زميني و سيستم هاي ناوبري همه به منطقه اپروج فرودگاه ها منتهي مي شود

    سلام خدمت آقای مدرسی عزیز :

    آقای مدرسی خسته نباشید.

    کاپیتان عزیز اگر میشه سایت نشنال جئوگرافی را برام بنویسید به زبان انگلیسی .
    ممنون.
    فقط اگر میشه هر چه سریع تر.
    شب خوش.
    پاسخ
    خشايار جان عزيزم
    من ادرس آن را ندارم .. شما هم بهتر است در يكي از پست هاي اخر كه اتفاقآ در باره نشنال جئوگرافي است پرسش ات رو مطرح كني تا دوستان راهنمايي ات كنند .. البته بهترين راه اين است كه در گوگل آن كلمه را وارد كني .. حتمآ لينك هاي ان را نشان مي دهد
    ممنون از شما

    نظرخواهي براي اين پست بسته شده!

     
    Copyright 2007 by Behrouz Moddaresi | Design by WebStudio | Powered By Movable Type 3.35